Презентація до уроку на тему " Виконаня типових вправ. Характеристика хімічних елементів"

Про матеріал
Мета уроку. Навч.Формувати навички здобувачів освіти дотримуватись чіткого алгоритму складати повну характеристику хімічного елемента та його сполук за місцем положення елемента у періодичній системі та будовою його атома; привчати використовувати в мовленні хімічні терміни, поняття, символи, сучасну українську наукову термінологію і номенклатуру. розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, увагу, логічне мислення, вміння самостійно робити висновки , розвивати предметну, комунікативну, полікультурну компетентність, уміння порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. виховна: виховувати повагу до колективу однодумців, дотримуючись правил роботи в команді. підтримувати психологічний настрій , емоційну рівновагу членів команди юних хіміків
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконання типових вправ. «Характеристика хімічних елементів»С-У урок для 8-класників. Вчитель: Пантелей Г. Г.

Номер слайду 2

Від чого залежить ваш настрій?

Номер слайду 3

-А як вважаєте Ви?

Номер слайду 4

Техніка психологічного розвантаження « мої пальчики працюють»Загинаючи пальчики, спілкуємось-правила команди хіміків:-5 суперздібностей в усьому, що вмію-4 життєві бажання-3 правила досягнення успіху під час онлайн з хімії-2 навички роботи з підручником хімії-1 вміння роботи з періодичною системою

Номер слайду 5

-На що схожий мозок людини?Вправа « Міркуємо»-Назвати 5 асоціацій….-Назвати 4 продукти харчування, які живлять мозок….--Назвати 3 хімічні речовини, важливі для активної роботи мозку…-Назвати 2 хімічних елемента ,що утворюють вуглекислий газ під час видиху…-Назвати 1 хімічний елемент, що входить до складу повітря…. Вправа « Повітряна кулька»1. Обери колір кульки2. Вдихни якомога більше повітря3. На повільному видиху дай назву 5 хімічних елементів, що запам»ятались

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Активізуй себе!

Номер слайду 10

Вправа « Мій мозок пам»ятає»

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Вправа « Знайди мене!»

Номер слайду 13

Вправа « Мандрівка»-за періодичною системою

Номер слайду 14

Запам»ятай!

Номер слайду 15

Мандруємо періодичною системою

Номер слайду 16

Конкурс « Хто швидше»Який з вказаних хімічних елементів належить до головної підгрупи: Платина, Титан, Силіцій, Цинк? Запиши порядковий номер і назву хімічного елемента, який міститься у п'ятому періоді, VIIIA групи Періодичної системи. Який із зазначених хімічних елементів міститься у побічній підгрупі?  Германій, Меркурій, Стронцій, Калій, .  

Номер слайду 17

Конкурс «Хто спритніший?»Запиши, яке число елементів містяться у третьому періоді  періодичної системи: 81221832 Обери хімічний елемент, вища валентність якого дорівнює V.  Молібден, Титан, Реній, Фосфор. 

Номер слайду 18

Довідкова інформація-для створення блок-опори відповіді

Номер слайду 19

Запам»ятай алгоритм характеристики хімічних елементів за періодичною системою

Номер слайду 20

Вправа « Розумники»

Номер слайду 21

Завдання на успіх!

Номер слайду 22

Вправа « Цікава задача»

Номер слайду 23

Вправа « Я зможу!Ти зможеш! Він зможе!-Хто швидше?

Номер слайду 24

Завдання для засвоєння матеріалу. Робота з текстом підручника1 Який з хімічних елементів четвертого періоду виявляє найсильніші: а)  металічні властивості; б) неметалічні властивості? 2. Назвіть елемент головної підгрупи IV групи, у якого найсильніше виражені неметалічні властивості. 3. Розташуйте наведені символи за порядком посилення металічних властивостей елементів: а) Al, Na, Mg; б) Ca, Ba, Sr. 4. Схарактеризуйте хімічні елементи Берилій, Оксиген, Натрій та Фосфор за планом, наведеним у цьому параграфі (табл. 5). 5. Три елементи А, Б та В розміщені в одному періоді. В атомі елемента А число енергетичних рівнів у два рази менше, ніж число електронів на його зовнішньому рівні. Елемент Б  — найпоширеніший елемент у  природі, з елементом А він утворює сполуку складу АБ2. Елемент В утворює луг. Ці елементи утворюють речовину складу В2 АБ3. Назвіть усі елементи і складіть формули речовин, про які йдеться.

Номер слайду 25

Поміркуй!-Чому саме так?Для зразка запис у зошитіРозв’язання: Елементу III групи відповідає гідроксид із загальною формулою Е(ОН)3. Аr(О) =16;  Аr(Н) =1. Нехай Аr(Е) = х, тодіМr(Е(ОН)3) = х + (16 + 1) • 3 = 78. Мr(Е(ОН)3) = х + 51 = 78.х = 78 – 51 = 27. Аr(Е) = 27. Відносну атомну масу 27 має елемент Алюміній. Дано: Мr(Е(ОН)3) = 78 Е  – ?Приклад 3. Вкажіть елемент III групи, відносна молекулярна маса гідроксиду якого становить 78. Відповідь: Алюміній.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Поміркуй !Чому саме так?Приклад 5. Назвіть елемент IV групи, відносна молекулярна маса водневої сполуки якого дорівнює 32. Дано: Мr(ЕН4) = 32 Е – ?Розв»язання. Елементу IV групи відповідає воднева сполука із загальною формулою ЕН4. Аr(Н) =1. Нехай Аr(Е) = х, тодіМr(ЕН4) = Аr(Е) + 4 Аr(Н);х + 4 = 32;х =  32 – 4;х =  28;Аr(Е) = 28. Відносну атомну масу 28 має елемент Силіцій. Відповідь: Силіцій.

Номер слайду 28

Ускладнене завдання на успіх!Приклад 8. Атом елемента має на  3 електрони менше, ніж йон Кальцію. Назвіть елемент, складіть електронні формули його атома в збудженому і незбудженому станах. Розв’язання. З’ясовуємо скільки електронів має  йон Кальцію. Йон Кальцію Са2+– це  електрично  заряджена частинка, що утворилася із нейтрального атома внаслідок віддачі 2-х електронів: Сао – 2ē → Са2+    20 – 2 = 18. Отже, йон Кальцію має 20 протонів і 18 електронів. Знаходимо число електронів в електронній оболонці невідомого елемента: 18 – 3 = 15. Невідомий  елемент Фосфор. Відповідь: електронна формула атома Фосфору: а) в нормальному стані 1s22s22p63s23p3; б) у збудженому стані   1s22s22p63s13p33d1.

Номер слайду 29

Домашнє завдання.https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3493883 Виконати тестове завдання за посиланням:

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Презентації
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку