Календарно-тематичне планування з хімії 8 класу для інклюзивної форми навчання дитини з порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з хімії 8 класу для інклюзивної форми навчання дитини з порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня на 2020-2021 навчальний рік
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з хімії  для учнів з особливими освітніми потребами (8 клас) 

68 год, 2 год на тиждень (2 год резерв) вчителя Криворізької гімназії № 58 Ягозинської Г.Н. 

 

Навчальні програми: 

1.      Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку. Хімія, 6-7 класи. Укладач: Сак

Т.В. Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Київ – 2015

2.      «ХІМІЯ. 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Укладачі програми (2012 р.): Величко Л.П., Дубовик О.А., Котляр З.В., Муляр С.П., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Ярошенко О.Г. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: Величко Л. П., Дубовик О.А., Новченкова К.Д., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Філоненко І.О. ,Фіцайло С.С. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: Величко Л.П., Дубовик О.А., Бобкова О.С., Баланенко В.В., Пугач С.В., Рогожнікова О.В. Адаптована вчителем для інклюзивного навчання.

Підручник: Григорович О.В. Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних Харків:

Вид-во «Ранок», 2017 (наказ МОН від 20.03.2017 № 417)

Пояснювальна записка

Згідно Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою КМ України від 15.08.2011 р. № 872 (п.9 зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017 р.), «навчання у класах з інклюзивним навчанням здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для загальноосвітніх навчальних закладів…». 

 

№ з/ п

image

image

Зміст (тема) уроку

image

Примітки 

Повторення найважливіших питань  курсу хімії 7 класу

 

6

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи:

Вчити уважно сприймати навчальні вимоги та нову інформацію; здійснювати самоконтроль  під час розв'язання розрахункових задач  (по ходу виконання та кінцевого результату); вчити визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки; розвивати вміння взаємоконтролю, вміння обґрунтовувати правильність виконаної діяльності. 

 

1

 

 

Вступний інструктаж з БЖД. 

Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу. Найважливіші хімічні поняття.

1

Д/з: §1, с.10 № 7б

2

 

 

Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення.

1

Д/з: §2, с.13 № 2

3

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині.

 

1

Д/з:        §3,          повторити

алгоритм виконання вправ

4

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині.

1

Д/з: повторити алгоритм розв’язування задач

5

 

 

Корегування знань дистанційного навчання

1

 

 

6

 

 

Діагностична контрольна робота.

1

 

Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

 

13

 

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи:

Вчити розповідати  про стан електронів у атомах; розуміти інформацію, закладену в періодичній системі; характеризувати хімічний елемент, з опорою на періодичну систему;  усвідомлювати залежність властивостей елементів та їхніх сполук від електронної структури атомів. 

Вчити: здійснювати самоконтроль по ходу виконання та кінцевого результату; оцінювати результат з точки зору відповідності способів кінцевої перевірки внутрішньому плану дій; визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки. 

7

 

 

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. 

 

1

Д/з: §4, с.22 № 2

8

 

 

Поняття про лужні метали, галогени, інертні гази.

1

Навчальний            проект

«Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів»

9

 

 

Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання).  

1

Д/з: §5,6 с.26 № 3

10

 

 

Періодична система хімічних елементів, її структура.  

 

1

Д/з: §7, с.37 № 10

11

 

 

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.

1

Д/з: § 8

12

 

 

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.

1

Д/з: с.55 № 2-4

13

 

 

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.

1

Д/з: §11

14

 

 

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. 

1

Д/з: §12

15

 

 

Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-

20.

1

Д/з: §13, скласти електронно-графічні формули атома Fe

16

 

 

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.

1

Д/з: §14,15

17

 

 

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

1

Д/з: §16, охарактеризувати елементи Na, S

18

 

 

Поняття про радіус атома. Значення періодичного закону.

1

Д/з: повторити алгоритм виконання вправ

19

 

 

Контроль знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома» (Самостійна робота). 

 

 

Тематична № 1

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

9

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи:

 

Вчити складати бінарні формули речовин за ступенями окиснення атомів елементів; визначати ступені окиснення атомів елементів у сполуках за їх формулами, вид хімічного зв'язку в типових випадках;  усвідомлювати та розповідати про утворення йонного,  ковалентного неполярного,  ковалентного полярного зв'язків;  про  особливості ковалентного та йонного зв'язків.

Вчити: здійснювати самоконтроль по ходу виконання та кінцевого результату; оцінювати результат з точки зору відповідності способів кінцевої перевірки внутрішньому плану дій; визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки. 

 

20

 

 

Природа                   хімічного                   зв’язку.

Електронегативність            атомів             хімічних елементів.

1

 

21

 

 

Ковалентний зв'язок, його утворення. 

1

 

22

 

 

Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.

1

 

23

 

 

Йони. Йонний зв’язок, його утворення. 

1

 

24

 

 

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.

1

 

25

 

 

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.

Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №1 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин  атомної, молекулярної та йонної будови»

1

Д/з: оформити звіт про лаб.дослід №1

26

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №1 «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток»

1

Д/з: оформити звіт про пр.роботу №1

27

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини». Захист навчальних проектів.

1

Д/з: повторити алгоритм виконання вправ

28

 

 

Контроль знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини» (тестування). 

1

 

Тематична №2

Тема 3. Кількість речовини.  Розрахунки за хімічними формулами

 

9

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи:

Усвідомлювати  сутність фізичної величини кількість речовини; пояснювати взаємозв'язок між фізичними величинами (масою, молярною масою, об’ємом, кількістю речовини).  

Здійснювати самоконтроль  під час розв'язання розрахункових задач  (по ходу виконання та кінцевого результату); вчити визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки; розвивати вміння взаємоконтролю; вміння обґрунтовувати правильність виконаної діяльності.

29

 

 

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Розвязування розрахункових задач «Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі»

1

 

30

 

 

Молярна маса. Розвязування розрахункових задач «Обчислення молярної маси речовини»  

1

 

 

31

 

 

Молярна маса. Розвязування розрахункових задач «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою»

1

Повторний інструктаж з БЖД. 

 

32

 

 

Молярна маса. Розвязування розрахункових задач «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою»

1

 

33

 

 

Закон     Авогадро.     Молярний     об’єм     газів.

Розвязування           розрахункових           задач 

«Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов»

1

 

34

 

 

Закон     Авогадро.     Молярний     об’єм     газів.

Розвязування           розрахункових           задач 

«Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов»

1

 

35

 

 

Відносна густина газів. Розвязування розрахункових задач «Обчислення з

використанням відносної густини газів»

1

 

36

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»

1

 

37

 

 

Контроль знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»

(самостійна робота).  

1

 

Тематична № 3

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук

31

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи:

Вчити розповідати про поширеність представників основних класів неорганічних сполук  у природі; усвідомлено розповідати про залежність між складом, властивостями та застосуванням речовин; аналізувати, порівнювати та класифікувати неорганічні речовини;  усвідомлювати генетичний зв’язок між простими і складними речовинами, класами неорганічних сполук. 

Під час виконання практичних завдань:

розвивати вміння: поетапно планувати майбутню діяльність; передбачати результати запланованої діяльності; формувати внутрішнє планування та мовленнєве опосередкування діяльності; вчити: здійснювати самоконтроль по ходу виконання та кінцевого результату; оцінювати результат з точки зору відповідності способів кінцевої перевірки внутрішньому плану дій; визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки. 

38

 

 

Класифікація неорганічних сполук 

1

 

39

 

 

Оксиди: склад, класифікація та номенклатура 

1

 

40

 

 

Основи: склад, класифікація та номенклатура 

1

 

41

 

 

Кислоти: склад, класифікація та номенклатура

 

1

 

42

 

 

Солі: склад, класифікація та номенклатура

 

1

 

 

43

 

 

Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів.

1

 

44

 

 

Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

1

 

45

 

 

Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

1

 

46

 

 

Контроль знань з теми «Основні класи

неорганічних сполук» (хімічний диктант)  

1

 

Тематична № 4

47

 

 

Фізичні властивості основ.  Хімічні властивості нерозчинних основ.

1

 

48

 

 

Хімічні властивості лугів. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №2 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині»

1

 

49

 

 

 Фізичні та хімічні властивості кислот. Реакція нейтралізації. Реакції заміщення й обміну. Ряд активності металів. 

 

1

Домашній експеримент

«Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину».

50

 

 

Хімічні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №3

«Взаємодія хлоридної кислоти з металами»

1

 

51

 

 

Фізичні та хімічні властивості середніх солей.   

1

 

52

 

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №4 «Взаємодія металів із солями у водному розчині»; №5 «Взаємодія солей з лугами у водному розчині»; №6 «Реакція обміну між солями в розчині»  

1

 

53

 

 

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів. 

1

 

54

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук»»

1

 

55

 

 

Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

1

 

56

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

1

 

57

 

 

Контроль знань з теми «Основні класи

неорганічних сполук» (самостійна робота) 

1

 

Тематична № 5

58

 

 

Отримання оксидів 

1

 

59

 

 

Загальні способи отримання основ, кислот і солей

 

1

 

60

 

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

1

 

61

 

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. 

Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №7 «Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну»

1

 

62

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2

«Розв’язування експериментальних задач»

1

 

63

 

 

Поширеність у природі та використання оксидів, основ, кислот і солей.

1

 

64

 

 

Поширеність у природі та використання оксидів, основ, кислот і солей.

1

 

65

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми. Захист навчальних проектів.

1

 

66

 

 

Контроль знань з теми «Основні класи

неорганічних сполук» (контрольна робота)  

1

 

67

 

 

Аналіз контрольної роботи та коригування знань, умінь та навичок учнів.

1

 

68

 

 

Підсумковий         урок.         Повторення           та

систематизація вивченого матеріалу у 8 класі

1

 

Тематична № 6

 

 

 

      

 

 

pdf
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Інкл
Додано
5 вересня 2020
Переглядів
5693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку