Календарно-тематичне планування з хімії для учнів з особливими освітніми потребами (8 клас)
68 год, 2 год на тиждень (2 год резерв) вчителя Криворізької гімназії № 58 Ягозинської Г.Н.
Навчальні програми:
1. Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку. Хімія, 6-7 класи. Укладач: Сак
Т.В. Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Київ – 2015
2. «ХІМІЯ. 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Укладачі програми (2012 р.): Величко Л.П., Дубовик О.А., Котляр З.В., Муляр С.П., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Ярошенко О.Г. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: Величко Л. П., Дубовик О.А., Новченкова К.Д., Павленко В.О., Свинко Л.Л., Титаренко Н.В., Філоненко І.О. ,Фіцайло С.С. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: Величко Л.П., Дубовик О.А., Бобкова О.С., Баланенко В.В., Пугач С.В., Рогожнікова О.В. Адаптована вчителем для інклюзивного навчання.
Підручник: Григорович О.В. Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних Харків:
Вид-во «Ранок», 2017 (наказ МОН від 20.03.2017 № 417)
Згідно Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою КМ України від 15.08.2011 р. № 872 (п.9 зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017 р.), «навчання у класах з інклюзивним навчанням здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для загальноосвітніх навчальних закладів…».
№ з/ п |
|
|
Зміст (тема) уроку |
|
Примітки |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
6 |
|
|||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Вчити уважно сприймати навчальні вимоги та нову інформацію; здійснювати самоконтроль під час розв'язання розрахункових задач (по ходу виконання та кінцевого результату); вчити визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки; розвивати вміння взаємоконтролю, вміння обґрунтовувати правильність виконаної діяльності. |
|||||
1 |
|
|
Вступний інструктаж з БЖД. Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу. Найважливіші хімічні поняття. |
1 |
Д/з: §1, с.10 № 7б |
2 |
|
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. |
1 |
Д/з: §2, с.13 № 2 |
3 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. |
1 |
Д/з: §3, повторити алгоритм виконання вправ |
4 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. |
1 |
Д/з: повторити алгоритм розв’язування задач |
5 |
|
|
Корегування знань дистанційного навчання |
1 |
|
6 |
|
|
Діагностична контрольна робота. |
1 |
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
13
|
|
|||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Вчити розповідати про стан електронів у атомах; розуміти інформацію, закладену в періодичній системі; характеризувати хімічний елемент, з опорою на періодичну систему; усвідомлювати залежність властивостей елементів та їхніх сполук від електронної структури атомів. Вчити: здійснювати самоконтроль по ходу виконання та кінцевого результату; оцінювати результат з точки зору відповідності способів кінцевої перевірки внутрішньому плану дій; визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки. |
|||||
7 |
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
1 |
Д/з: §4, с.22 № 2 |
8 |
|
|
Поняття про лужні метали, галогени, інертні гази. |
1 |
Навчальний проект «Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів» |
9 |
|
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). |
1 |
Д/з: §5,6 с.26 № 3 |
10 |
|
|
Періодична система хімічних елементів, її структура.
|
1 |
Д/з: §7, с.37 № 10 |
11 |
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
1 |
Д/з: § 8 |
12 |
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
1 |
Д/з: с.55 № 2-4 |
13 |
|
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
1 |
Д/з: §11 |
14 |
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. |
1 |
Д/з: §12 |
15 |
|
|
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1- 20. |
1 |
Д/з: §13, скласти електронно-графічні формули атома Fe |
16 |
|
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. |
1 |
Д/з: §14,15 |
17 |
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
1 |
Д/з: §16, охарактеризувати елементи Na, S |
18 |
|
|
Поняття про радіус атома. Значення періодичного закону. |
1 |
Д/з: повторити алгоритм виконання вправ |
19 |
|
|
Контроль знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома» (Самостійна робота). |
|
|
Тематична № 1 |
|||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
9 |
|
|||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: |
Вчити складати бінарні формули речовин за ступенями окиснення атомів елементів; визначати ступені окиснення атомів елементів у сполуках за їх формулами, вид хімічного зв'язку в типових випадках; усвідомлювати та розповідати про утворення йонного, ковалентного неполярного, ковалентного полярного зв'язків; про особливості ковалентного та йонного зв'язків. Вчити: здійснювати самоконтроль по ходу виконання та кінцевого результату; оцінювати результат з точки зору відповідності способів кінцевої перевірки внутрішньому плану дій; визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки.
|
|||||
20 |
|
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. |
1 |
|
21 |
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. |
1 |
|
22 |
|
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
1 |
|
23 |
|
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
1 |
|
24 |
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
1 |
|
25 |
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №1 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови» |
1 |
Д/з: оформити звіт про лаб.дослід №1 |
26 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1 «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток» |
1 |
Д/з: оформити звіт про пр.роботу №1 |
27 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини». Захист навчальних проектів. |
1 |
Д/з: повторити алгоритм виконання вправ |
28 |
|
|
Контроль знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини» (тестування). |
1 |
|
Тематична №2 |
|||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
9 |
|
|||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Усвідомлювати сутність фізичної величини кількість речовини; пояснювати взаємозв'язок між фізичними величинами (масою, молярною масою, об’ємом, кількістю речовини). Здійснювати самоконтроль під час розв'язання розрахункових задач (по ходу виконання та кінцевого результату); вчити визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки; розвивати вміння взаємоконтролю; вміння обґрунтовувати правильність виконаної діяльності. |
|||||
29 |
|
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Розв’язування розрахункових задач «Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі» |
1 |
|
30 |
|
|
Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач «Обчислення молярної маси речовини» |
1 |
|
31 |
|
|
Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою» |
1 |
Повторний інструктаж з БЖД.
|
32 |
|
|
Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою» |
1 |
|
33 |
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов» |
1 |
|
34 |
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов» |
1 |
|
35 |
|
|
Відносна густина газів. Розв’язування розрахункових задач «Обчислення з використанням відносної густини газів» |
1 |
|
36 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
1 |
|
37 |
|
|
Контроль знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» (самостійна робота). |
1 |
|
Тематична № 3 |
|||||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
31 |
|
|||
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: Вчити розповідати про поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі; усвідомлено розповідати про залежність між складом, властивостями та застосуванням речовин; аналізувати, порівнювати та класифікувати неорганічні речовини; усвідомлювати генетичний зв’язок між простими і складними речовинами, класами неорганічних сполук. Під час виконання практичних завдань: розвивати вміння: поетапно планувати майбутню діяльність; передбачати результати запланованої діяльності; формувати внутрішнє планування та мовленнєве опосередкування діяльності; вчити: здійснювати самоконтроль по ходу виконання та кінцевого результату; оцінювати результат з точки зору відповідності способів кінцевої перевірки внутрішньому плану дій; визначати, виправляти і обґрунтувати допущені помилки. |
|||||
38 |
|
|
Класифікація неорганічних сполук |
1 |
|
39 |
|
|
Оксиди: склад, класифікація та номенклатура |
1 |
|
40 |
|
|
Основи: склад, класифікація та номенклатура |
1 |
|
41 |
|
|
Кислоти: склад, класифікація та номенклатура
|
1 |
|
42 |
|
|
Солі: склад, класифікація та номенклатура
|
1 |
|
43 |
|
|
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів. |
1 |
|
44 |
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
1 |
|
45 |
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
1 |
|
46 |
|
|
Контроль знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» (хімічний диктант) |
1 |
|
Тематична № 4 |
|||||
47 |
|
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості нерозчинних основ. |
1 |
|
48 |
|
|
Хімічні властивості лугів. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №2 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині» |
1 |
|
49 |
|
|
Фізичні та хімічні властивості кислот. Реакція нейтралізації. Реакції заміщення й обміну. Ряд активності металів.
|
1 |
Домашній експеримент «Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину». |
50 |
|
|
Хімічні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №3 «Взаємодія хлоридної кислоти з металами» |
1 |
|
51 |
|
|
Фізичні та хімічні властивості середніх солей. |
1 |
|
52 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №4 «Взаємодія металів із солями у водному розчині»; №5 «Взаємодія солей з лугами у водному розчині»; №6 «Реакція обміну між солями в розчині» |
1 |
|
53 |
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів. |
1 |
|
54 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук»» |
1 |
|
55 |
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
1 |
|
56 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
1 |
|
57 |
|
|
Контроль знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» (самостійна робота) |
1 |
|
Тематична № 5 |
|||||
58 |
|
|
Отримання оксидів |
1 |
|
59 |
|
|
Загальні способи отримання основ, кислот і солей
|
1 |
|
60 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
61 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №7 «Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну» |
1 |
|
62 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 «Розв’язування експериментальних задач» |
1 |
|
63 |
|
|
Поширеність у природі та використання оксидів, основ, кислот і солей. |
1 |
|
64 |
|
|
Поширеність у природі та використання оксидів, основ, кислот і солей. |
1 |
|
65 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми. Захист навчальних проектів. |
1 |
|
66 |
|
|
Контроль знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» (контрольна робота) |
1 |
|
67 |
|
|
Аналіз контрольної роботи та коригування знань, умінь та навичок учнів. |
1 |
|
68 |
|
|
Підсумковий урок. Повторення та систематизація вивченого матеріалу у 8 класі |
1 |
|
Тематична № 6 |
|