Календарно-тематичне планування з хімії 9 клас (70 годин)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків хімії у 9 класі

                    (за підручником Грогорович О.В.)

                        (70 годин, 2 год. на тиждень)

                                                І семестр              

 

 

 


Тема уроку

К-сть годин

Дата

 

9-А

9-Б

Наскріз-ні змістові лінії

Примітки

 

Коригуюче навчання (повторення вивченого з теми « Основні класи неорганічних сполук», 8 кл.) (4 год.)

1

Первинний інструктаж з БЖД. Хімічні властивості основ. Взаємодія лугів з кислотами, кислотними оксидами, солями. Термічний розклад основ.

1

 

1

 

2

Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, оксидами, основами, солями. Ряд активності металів.

1

 

2

 

3

Поняття про амфотерні оксиди та гідроксиди.

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

1

 

3

 

4

Діагностична робота з теми «Основні класи неорганічних сполук

1

 

4

 

Тема 1.Розчини ( 16 год.)

5

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.

Домашній експеримент

1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

1

 

2

 

6

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників.

1

 

1

 

7

Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

Навчальний проект №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.»

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин.

Демонстрації

1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

1

 

 

2

 

 

8

Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Навчальний проект №2: «Вирощування кристалів солей.»

1

 

1

 

9

Розрахункові задачі

1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

1

 

 

4

 

 

10

Розрахункові задачі

1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів).

1

 

 

4

 

11

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

Демонстрації

2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота).

1

 

2

 

12

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.» Виконання вправ та завдань.

1

 

2

 

13

Самостійна робота з теми: «Розчини»

1

 

4

 

14

Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.»

1

 

1

 

15

Представлення результатів навчальних проектів № 4:«Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.»; №5 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»; №6 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»; №7 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»; №8 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.»

1

 

3

 

16

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Демонстрації

3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах.

1

 

2

 

17

Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.»

1

 

2

 

18

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Демонстрації

3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах.

1

 

2

 

19

Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.»

1

 

2

 

20

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

Лабораторні досліди №7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9«Виявлення карбонат-іонів у розчині.»

1

 

1

 

21

Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.»

1

 

2

 

22

Узагальнюючий контроль знань учнів з теми «Розчини».  Самостійна робота.

1

 

4

 

Тема 2. Хімічні реакції (11 год.)

23

Класифікація хімічних реакційза кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

Демонстрації

4.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.

1

 

2

 

24

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

1

 

2

 

25

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

1

 

2

 

26

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

1

 

1

 

27

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

1

 

 

1

 

 

28

 

Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Оборотні й необоротні реакції.

1

 

2

 

29

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.»

Демонстрації

5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу.

1

 

2

 

30

Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.»

1

 

2

 

31

Представлення результатів навчальних проектів №9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.»

1

 

2

 

32

Виконання вправ та завдань.

1

 

4

 

33

Контрольна робота №1 з теми: «Хімічні реакції»

1

 

4

 

 


                                           ІІ семестр


Тема уроку

Кількість годин

     Дата

 

9-А      

Наскрізні змістові лінії

Примітки

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (31 год.)

34

Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи-органогени.

1

 

1

 

35

Вуглеводні

Метан як представник насичених вуглеводнів.

Демонстрації

6.Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).

1

 

2

 

36

Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви.

1

 

2

 

37

Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. Горіння вуглеводнів.

Демонстрації

6. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння.

1

 

1

 

38

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).

1

 

2

 

39

Розв'язування розрахункових задач

2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.»

1

 

4

 

40

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.

Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.»

Демонстрації

8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів.

1

 

4

 

41

Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

1

 

4

 

42

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні джерела енергії.»

1

 

3

 

43

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

4

 

44

Проміжний контроль знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота.

1

 

4

 

45

Оксигеновмісні органічні речовини.

Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи.

1

 

1

 

46

Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.

1

 

1,2

 

47

Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.

Лабораторний дослід №11

«Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом».

1

 

2

 

48

Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

1

 

3

 

49

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

1

 

2

 

50

Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями.

Демонстрації

9. Дія етанової кислоти на індикатори.

10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.

1

 

1

 

51

Застосування етанової кислоти.

Представлення результатів навчального проекту №13  «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.»

1

 

3

 

52

Практична робота № 4  «Властивості етанової кислоти».

1

 

2

 

53

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.

Навчальний проект №14  «Виготовлення мила з мильної основи.»

Домашній експеримент

2.Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника.

1

 

1

 

54

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

1

 

2

 

55

Проміжний контроль знань учнів з теми «Оксигеновмісні органічні речовини». Самостійна робота.

1

 

4

 

56

Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі.

1

 

1

 

57

Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль.

Лабораторні досліди №12  «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»; №14 «Взаємодія крохмалю з йодом.»

Домашній експеримент

3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах.

1

 

2

 

58

Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів №15  « Дослідження хімічного складу їжі.»; №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.»

1

 

3

 

59

Нітрогеновмісні органічні речовини.

Поняття про амінокислоти.

1

 

2

 

60

Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків.

1

 

2

 

61

Значення природних і синтетичних органічних сполук.    Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.

Представлення результатів навчальних проектів №18 «Друге життя паперу.»; №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).»

1

 

2

 

62

Практична робота №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.»

1

 

2

 

63

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

4

 

64

Контрольна робота №2 з тем: «Оксигеновмі

сні органічні речовини. Нітрогеновмісні органічні речовини.»

1

 

4

 

Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (7 год.)

65

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

1

 

1

 

66

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.

1

 

3

 

67

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

1

 

3

 

68

Контроль знань учнів з теми: «Роль хімії в житті суспільства»

1

 

4

 

69

Представлення результатів навчальних проектів№21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»; №22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.»

Представлення результатів навчального проекту №23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.»

Представлення результатів навчального проекту №20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.»

1

 

2

 

70

Узагальнення вивченого за рік.

1

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
2288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку