Календарно-тематичне планування уроків хімії у 9 класі
(за підручником Грогорович О.В.)
(70 годин, 2 год. на тиждень)
І семестр
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата
9-А 9-Б |
Наскріз-ні змістові лінії |
Примітки
|
Коригуюче навчання (повторення вивченого з теми « Основні класи неорганічних сполук», 8 кл.) (4 год.) |
|||||
1 |
Первинний інструктаж з БЖД. Хімічні властивості основ. Взаємодія лугів з кислотами, кислотними оксидами, солями. Термічний розклад основ. |
1 |
|
1 |
|
2 |
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, оксидами, основами, солями. Ряд активності металів. |
1 |
|
2 |
|
3 |
Поняття про амфотерні оксиди та гідроксиди. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. |
1 |
|
3 |
|
4 |
Діагностична робота з теми «Основні класи неорганічних сполук |
1 |
|
4 |
|
Тема 1.Розчини ( 16 год.) |
|||||
5 |
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
1 |
|
2 |
|
6 |
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. |
1 |
|
1 |
|
7 |
Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Навчальний проект №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.» Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Демонстрації 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
1
|
|
2
|
|
8 |
Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Навчальний проект №2: «Вирощування кристалів солей.» |
1 |
|
1 |
|
9 |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини |
1
|
|
4
|
|
10 |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). |
1 |
|
4 |
|
11 |
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Демонстрації 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
1 |
|
2 |
|
12 |
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.» Виконання вправ та завдань. |
1 |
|
2 |
|
13 |
Самостійна робота з теми: «Розчини» |
1 |
|
4 |
|
14 |
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.» |
1 |
|
1 |
|
15 |
Представлення результатів навчальних проектів № 4:«Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.»; №5 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»; №6 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»; №7 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»; №8 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.» |
1 |
|
3 |
|
16 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
1 |
|
2 |
|
17 |
Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.» |
1 |
|
2 |
|
18 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
1 |
|
2 |
|
19 |
Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.» |
1 |
|
2 |
|
20 |
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Лабораторні досліди №7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9«Виявлення карбонат-іонів у розчині.» |
1 |
|
1 |
|
21 |
Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.» |
1 |
|
2 |
|
22 |
Узагальнюючий контроль знань учнів з теми «Розчини». Самостійна робота. |
1 |
|
4 |
|
Тема 2. Хімічні реакції (11 год.) |
|||||
23 |
Класифікація хімічних реакційза кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрації 4.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції. |
1 |
|
2 |
|
24 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
1 |
|
2 |
|
25 |
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
1 |
|
2 |
|
26 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
1 |
|
1 |
|
27
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
1
|
|
1
|
|
28
|
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Оборотні й необоротні реакції. |
1 |
|
2 |
|
29 |
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.» Демонстрації 5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу. |
1 |
|
2 |
|
30 |
Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.» |
1 |
|
2 |
|
31 |
Представлення результатів навчальних проектів №9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.» |
1 |
|
2 |
|
32 |
Виконання вправ та завдань. |
1 |
|
4 |
|
33 |
Контрольна робота №1 з теми: «Хімічні реакції» |
1 |
|
4 |
|
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Кількість годин |
Дата
9-А |
Наскрізні змістові лінії |
Примітки |
||
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (31 год.) |
|||||||
34 |
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи-органогени. |
1 |
|
1 |
|
||
35 |
Вуглеводні Метан як представник насичених вуглеводнів. Демонстрації 6.Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
2 |
|
||
36 |
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
1 |
|
2 |
|
||
37 |
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. Горіння вуглеводнів. Демонстрації 6. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння. |
1 |
|
1 |
|
||
38 |
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
1 |
|
2 |
|
||
39 |
Розв'язування розрахункових задач 2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.» |
1 |
|
4 |
|
||
40 |
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.» Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
1 |
|
4 |
|
||
41 |
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
1 |
|
4 |
|
||
42 |
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні джерела енергії.» |
1 |
|
3 |
|
||
43 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
||
44 |
Проміжний контроль знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота. |
1 |
|
4 |
|
||
45 |
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. |
1 |
|
1 |
|
||
46 |
Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
1 |
|
1,2 |
|
||
47 |
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом». |
1 |
|
2 |
|
||
48 |
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
1 |
|
3 |
|
||
49 |
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
1 |
|
2 |
|
||
50 |
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
1 |
|
1 |
|
||
51 |
Застосування етанової кислоти. Представлення результатів навчального проекту №13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.» |
1 |
|
3 |
|
||
52 |
Практична робота № 4 «Властивості етанової кислоти». |
1 |
|
2 |
|
||
53 |
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Навчальний проект №14 «Виготовлення мила з мильної основи.» Домашній експеримент 2.Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. |
1 |
|
1 |
|
||
54 |
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
1 |
|
2 |
|
||
55 |
Проміжний контроль знань учнів з теми «Оксигеновмісні органічні речовини». Самостійна робота. |
1 |
|
4 |
|
||
56 |
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
1 |
|
1 |
|
||
57 |
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Лабораторні досліди №12 «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»; №14 «Взаємодія крохмалю з йодом.» Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
1 |
|
2 |
|
||
58 |
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів №15 « Дослідження хімічного складу їжі.»; №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.» |
1 |
|
3 |
|
||
59 |
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. |
1 |
|
2 |
|
||
60 |
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
1 |
|
2 |
|
||
61 |
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Представлення результатів навчальних проектів №18 «Друге життя паперу.»; №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).» |
1 |
|
2 |
|
||
62 |
Практична робота №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.» |
1 |
|
2 |
|
||
63 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
||
64 |
Контрольна робота №2 з тем: «Оксигеновмі сні органічні речовини. Нітрогеновмісні органічні речовини.» |
1 |
|
4 |
|
||
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (7 год.) |
|||||||
65 |
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
1 |
|
1 |
|
||
66 |
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. |
1 |
|
3 |
|
||
67 |
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
1 |
|
3 |
|
||
68 |
Контроль знань учнів з теми: «Роль хімії в житті суспільства» |
1 |
|
4 |
|
||
69 |
Представлення результатів навчальних проектів№21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»; №22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.» Представлення результатів навчального проекту №23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.» Представлення результатів навчального проекту №20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.» |
1 |
|
2 |
|
||
70 |
Узагальнення вивченого за рік. |
1 |
|
4 |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|