Дата ________________ 9 клас
Практична робота № 2
Тема: Розв’язування експериментальних задач
Мета: закріпити навички розв’язування експериментальних задач; удосконалити вміння записувати повні й скорочені йонні рівняння реакцій обміну між електролітами.
Обладнання та реактиви: штатив з пробірками, універсальний індикатор, розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, натрій хлориду, купрум (ІІ) гідроксиду, порошки кальцій карбонату та натрій хлориду, спиртівка, сірники.
Хід роботи:
1. Повторення правил техніки безпеки під час проведення практичної роботи та поводження з реактивами та хімічним посудом.
2. Виконання практичної роботи. (Дистанційно виконується з відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=56aFsxR1G3c)
Дослід 1. Розпізнавання розчинів хлоридної кислоти, натрій гідроксиду та натрій хлориду (за допомогою індикаторів).
У трьох пронумерованих пробірках знаходяться прозорі розчини. Довести експериментально, в яій пробірці яка речовина. Вміст кожної пробірки випробовуємо універсальним індикатором.
№ пробірки |
Колір універсального індикатора |
Висновок (яка речовина?) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок:
Дослід 2. Розпізнавання кристалічних кальцій карбонату та натрій хлориду (дія сильною кислотою).
У дві чисті пробірки насипаємо кристалічні солі і доливаємо по 2 мл води. Потім наливаємо в отримані розчини по 1 мл хлоридної кислоти. Спостерігаємо за реакціями у пробірках і робимо висновки:
№ пробірки |
Спостереження |
Висновок (яка речовина?) |
|
|
|
|
|
|
(Записати рівняння реакцій між електролітами у молекулярній, повній та скороченій йонних формах)
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:
Дослід 3. Утворення купрум (ІІ) оксиду з купрум (ІІ) сульфату (Здійснити перетворення CuSO4→ Cu(OH)2→ CuO).
а). У пробірку з купрум (ІІ) сульатом наливаємо 1 мл натрій гідроксиду. Що спостерігаємо?
б). Одержаний розчин нагріваємо в полум’ї спиртівки. Що утворюється? Результати заносимо до таблиці:
Дослід |
Спостереження |
Рівняння реакції та висновок |
|
|
|
|
|
|
Висновок:
Загальний висновок: в результаті виконання практичної роботи ______________________________________________ ____________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________