Планування розроблено так, як його записують у класний журнал. Нічого зайвого. Планування не прив'язане до певного підручника, а тому може бути адаптовано до будь-якого автора.
3
16. |
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. Розрахункові задачі: 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
1 |
|
|
17. |
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Розрахункові задачі: 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
1 |
|
|
18. |
Застосування вуглеводнів. |
|
1 |
|
|
|
Навчальні проекти: 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
||||
19. |
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
1 |
|
|
20. |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Вуглеводні». |
|
1 |
|
|
21. |
ТЕМА 3. ОКСИГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (18 ГОД.). Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
1 |
|
|
22. |
|
|
1 |
|
|
23. |
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
1 |
|
|
24. |
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
1 |
|
|
25. |
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. Розрахункові задачі: 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
1 |
|
|
26. |
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
1 |
|
|
27. |
Хімічні властивості етаналю, його одержання. Демонстрації: 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. |
|
1 |
|
|
28. |
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
1 |
|
|
29. |
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Лабораторні досліди: 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
|
1 |
|
|
30. |
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. Демонстрації: 7. Ознайомлення зі зразками естерів. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 9, 10. |
|
1 |
|
|
4
31. |
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Демонстрації: 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6. |
1 |
|
32. |
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
1 |
|
33. |
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. Демонстрації: 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди: 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 810. |
1 |
|
34. |
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання сахарози, крохмалю і целюлози. |
1 |
|
35. |
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. |
1 |
|
36. |
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
1 |
|
37. |
|
1 |
|
38. |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
1 |
|
39. |
ТЕМА 4. НІТРОГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (5 ГОД.). Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну. |
1 |
|
40. |
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. Демонстрації: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6. |
1 |
|
41. |
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
1 |
|
42. |
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
1 |
|
43. |
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Лабораторні досліди: 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. Навчальні проекти: 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників. 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
1 |
|
5
44. |
ТЕМА 5. СИНТЕТИЧНІ ВИСОКОМОЛЕКУЛЯРНІ РЕЧОВИНИ І ПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ НА ЇХ ОСНОВІ (5 ГОД.). Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
|
1 |
|
|
45. |
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
|
1 |
|
|
46. |
Захист навчальних проектів. |
|
1 |
|
|
|
Навчальні проекти: 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
||||
47. |
Каучуки, гума. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
|
1 |
|
|
48. |
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
|
1 |
|
|
|
Навчальні проекти: 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
||||
49. |
ТЕМА 6. БАГАТОМАНІТНІСТЬ ТА ЗВ’ЯЗКИ МІЖ КЛАСАМИ ОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН (4 ГОД.). Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
1 |
|
|
50. |
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
1 |
|
|
|
Навчальні проекти: 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
||||
51. |
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем. |
|
1 |
|
|
|
Навчальні проекти: 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
||||
52. |
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
|
1 |
|
*Примітка: інструкції з техніки безпеки згідно нумерації у паспорті кабінету хімії
ПЕРЕЛІК ОБОВ’ЯЗКОВИХ ІНСТРУКЦІЙ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ЇХ ЄДИНА НУМЕРАЦІЯ:
Інструкції з охорони праці (БЖД):
- під час проведення навчальних занять у кабінеті хімії № 1
- правила електробезпеки в кабінеті хімії № 2
- з пожежної безпеки № 3
- надання першої медичної допомоги при ураженні електричним струмом № 4
- надання першої медичної допомоги потерпілим у кабінеті хімії № 5
- під час проведення лабораторних робіт у кабінеті хімії № 6
- під час роботи з металічним натрієм № 7
- під час роботи з кислотами і лугами № 8
- при роботі з органічними розчинниками № 9
- при роботі з скляним посудом та виробами із скла № 10
- правила збереження хімічних реактивів № 11
- при користуванні витяжною шафою № 12
- дії на випадок виявлення ртуті у приміщенні. № 13