Планування розроблено так, як його записують у класний журнал. Нічого зайвого. Планування не прив'язане до певного підручника, а тому може бути адаптовано до будь-якого автора.
1
Затверджено: «__» вересня 201_ року
Заступник директора з НВР ___________ ___________________
/підпис/ /ПІБ/
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ НА 2018/2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти.
ХІМІЯ. Рівень стандарту.
10-й клас
(1,5 год на тиждень, разом 52 год)
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин |
Дата проведення |
|
Первинний інструктаж з БЖД під час занять з хімії. Інструкція з БЖД* №1. ПОВТОРЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ПОНЯТЬ ПРО ОРГАНІЧНІ РЕЧОВИНИ (2 ГОД.). Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
1 |
|
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
1 |
|
|
ТЕМА 1. ТЕОРІЯ БУДОВИ ОРГАНІЧНИХ СПОЛУК (5 ГОД.). Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Демонстрації: 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування). Інструкція з БЖД №1, 3, 6. |
1 |
|
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Демонстрації: 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти: 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. Інструкція з БЖД №1, 3, 6. |
1 |
|
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
1 |
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. Розрахункові задачі: 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
1 |
|
|
Класифікація органічних сполук. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
1 |
|
|
ТЕМА 2. ВУГЛЕВОДНІ (13 ГОД.). Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
1 |
|
|
Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Демонстрації: 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8, 10. |
1 |
|
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
1 |
|
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
1 |
|
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
1 |
|
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
1 |
|
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
1 |
|
|
Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. |
1 |
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. Розрахункові задачі: 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
1 |
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Розрахункові задачі: 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
1 |
|
|
Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти: 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
1 |
|
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Вуглеводні». |
1 |
|
|
ТЕМА 3. ОКСИГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (18 ГОД.). Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
1 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. Демонстрації: 4. Окиснення етанолу до етаналю. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 9, 10. |
1 |
|
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
1 |
|
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
1 |
|
|
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. Розрахункові задачі: 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
1 |
|
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
1 |
|
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. Демонстрації: 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. |
1 |
|
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
1 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Лабораторні досліди: 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
1 |
|
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. Демонстрації: 7. Ознайомлення зі зразками естерів. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 9, 10. |
1 |
|
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Демонстрації: 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6. |
1 |
|
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
1 |
|
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. Демонстрації: 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди: 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. |
1 |
|
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання сахарози, крохмалю і целюлози. |
1 |
|
|
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. |
1 |
|
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
1 |
|
|
Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Захист навчальних проектів. Навчальні проекти: 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. (*такий запис у оригінальній ПРОГРАМІ МОН УКРАЇНИ). 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
1 |
|
|
ТЕМА 4. НІТРОГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (5 ГОД.). Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну. |
1 |
|
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. Демонстрації: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6. |
1 |
|
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
1 |
|
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
1 |
|
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Лабораторні досліди: 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. Навчальні проекти: 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників. 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
1 |
|
|
ТЕМА 5. СИНТЕТИЧНІ ВИСОКОМОЛЕКУЛЯРНІ РЕЧОВИНИ І ПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ НА ЇХ ОСНОВІ (5 ГОД.). Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
Захист навчальних проектів. Навчальні проекти: 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
Каучуки, гума. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Навчальні проекти: 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
1 |
|
|
ТЕМА 6. БАГАТОМАНІТНІСТЬ ТА ЗВ’ЯЗКИ МІЖ КЛАСАМИ ОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН (4 ГОД.). Зв’язки між класами органічних речовин. |
1 |
|
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). Навчальні проекти: 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем. Навчальні проекти: 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. |
1 |
|
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. |
1 |
|
*Примітка: інструкції з техніки безпеки згідно нумерації у паспорті кабінету хімії
ПЕРЕЛІК ОБОВ’ЯЗКОВИХ ІНСТРУКЦІЙ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ЇХ ЄДИНА НУМЕРАЦІЯ:
Інструкції з охорони праці (БЖД):
- під час проведення навчальних занять у кабінеті хімії № 1
- правила електробезпеки в кабінеті хімії № 2
- з пожежної безпеки № 3
- надання першої медичної допомоги при ураженні електричним струмом № 4
- надання першої медичної допомоги потерпілим у кабінеті хімії № 5
- під час проведення лабораторних робіт у кабінеті хімії № 6
- під час роботи з металічним натрієм № 7
- під час роботи з кислотами і лугами № 8
- при роботі з органічними розчинниками № 9
- при роботі з скляним посудом та виробами із скла № 10
- правила збереження хімічних реактивів № 11
- при користуванні витяжною шафою № 12
- дії на випадок виявлення ртуті у приміщенні. № 13
Календарне планування розроблено за програмою:
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. ХІМІЯ. 10-11 класи. Рівень стандарту. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ № 1407 від 23.10.2017 р.). Укладачі: Дубовик О.А. (голова робочої групи), Бобкова О.С., Вороненко Т.І., Глазунов М.М., Іваха Т.С., Рогожнікова О.В.
Підручник:
_____________________________________________________________________________
Вчитель: ____________ _________________________
/підпис/ /ПІБ/