Календарно-тематичне планування з хімії для 10 класу на 2018-2019 навчальний рік. Рівень стандарту.

Про матеріал

Планування розроблено так, як його записують у класний журнал. Нічого зайвого. Планування не прив'язане до певного підручника, а тому може бути адаптовано до будь-якого автора.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\#00-ЗАГРУЗКА ИЗ WEB\15208736915430.jpg

 

 

 

 

 

Затверджено: «__» вересня 201_ року

Заступник директора з НВР ___________      ___________________                                

                                                                                                           /підпис/                         /ПІБ/

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ НА 2018/2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти.

ХІМІЯ. Рівень стандарту.

10-й клас

(1,5 год на тиждень, разом 52 год)

 

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Кількість годин

Дата проведення

  1.  

Первинний інструктаж з БЖД під час занять з хімії. Інструкція з БЖД* №1. ПОВТОРЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ПОНЯТЬ ПРО ОРГАНІЧНІ РЕЧОВИНИ (2 ГОД.). Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).

1

 

  1.  

Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.

1

 

  1.  

ТЕМА 1. ТЕОРІЯ БУДОВИ ОРГАНІЧНИХ СПОЛУК (5 ГОД.). Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Демонстрації: 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування). Інструкція з БЖД №1, 3, 6.

1

 

  1.  

Поняття про явище ізомерії та ізомери. Демонстрації: 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).

Навчальні проекти:

1. Ізомери у природі.

2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.

3. 3D-моделі молекул органічних сполук.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6.

1

 

  1.  

Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.

1

 

  1.  

Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. Розрахункові задачі: 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

1

 

  1.  

Класифікація органічних сполук. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.

1

 

  1.  

ТЕМА 2. ВУГЛЕВОДНІ (13 ГОД.). Класифікація вуглеводнів.

Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.

1

 

  1.  

Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Демонстрації: 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8, 10.

1

 

  1.  

Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

1

 

  1.  

Хімічні властивості етену. Методи одержання етену.

1

 

  1.  

Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

1

 

  1.  

Хімічні властивості етину. Методи одержання  етину. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.

1

 

  1.  

Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

1

 

  1.  

Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену.

1

 

  1.  

Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. Розрахункові задачі: 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.

1

 

  1.  

Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Розрахункові задачі: 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

1

 

  1.  

Застосування вуглеводнів.

Навчальні проекти:

4. Октанове число та якість бензину.

5.  Цетанове число дизельного палива.

6. Ароматичні сполуки навколо нас.

7. Смог як хімічне явище.

8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.

9. Біогаз.

10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

1

 

  1.  

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Вуглеводні».

1

 

  1.  

ТЕМА 3. ОКСИГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (18 ГОД.). Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.

1

 

  1.  

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання  етанолу. Демонстрації: 4. Окиснення етанолу до етаналю. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 9, 10.

1

 

  1.  

Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.

1

 

  1.  

Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.

1

 

  1.  

Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. Розрахункові задачі: 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

1

 

  1.  

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.

1

 

  1.  

Хімічні властивості етаналю, його одержання. Демонстрації: 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).  6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10.

1

 

  1.  

Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості.

1

 

  1.  

Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Лабораторні досліди: 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.

1

 

  1.  

Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. Демонстрації: 7. Ознайомлення зі зразками естерів. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 9, 10.

1

 

  1.  

Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Демонстрації: 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6.

1

 

  1.  

Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.

1

 

  1.  

Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. Демонстрації: 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально).  Лабораторні досліди: 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10.

1

 

  1.  

Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання  сахарози, крохмалю і целюлози.

1

 

  1.  

Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10.

1

 

  1.  

Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками.  Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

1

 

  1.  

Значення та застосування  оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Захист навчальних проектів.

Навчальні проекти:

11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.

12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.

13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.

14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. (*такий запис у оригінальній ПРОГРАМІ МОН УКРАЇНИ).

15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.

17. Етери та естери в косметиці.

18. Біодизельне пальне.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки».

1

 

  1.  

ТЕМА 4. НІТРОГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (5 ГОД.). Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи.  Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну.

1

 

  1.  

Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. Демонстрації: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6.

1

 

  1.  

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура.  Пептидна група.

1

 

  1.  

Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

1

 

  1.  

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Лабораторні досліди: 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція.

Навчальні проекти:

19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

20. Анілін – основа для виробництва барвників.

21. Синтез білків.

22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя.

23. Виведення плям органічного походження.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.

1

 

  1.  

ТЕМА 5. СИНТЕТИЧНІ ВИСОКОМОЛЕКУЛЯРНІ РЕЧОВИНИ І ПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ НА ЇХ ОСНОВІ (5 ГОД.). Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

Захист навчальних проектів.

Навчальні проекти:

25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.

26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.

27. Перспективи одержання і застосування полімерів із

наперед заданими властивостями.

28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.

29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

Каучуки, гума. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.

Навчальні проекти:

24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.

1

 

  1.  

ТЕМА 6. БАГАТОМАНІТНІСТЬ ТА ЗВ’ЯЗКИ МІЖ КЛАСАМИ ОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН (4 ГОД.). Зв’язки між класами органічних речовин.

1

 

  1.  

Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).

Навчальні проекти:

31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем.

Навчальні проекти:

30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.

Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.

1

 

  1.  

Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.

1

 

*Примітка: інструкції з техніки безпеки згідно нумерації у паспорті кабінету хімії

 

ПЕРЕЛІК ОБОВ’ЯЗКОВИХ ІНСТРУКЦІЙ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ЇХ ЄДИНА НУМЕРАЦІЯ:

Інструкції з охорони праці (БЖД):

- під час проведення навчальних занять у кабінеті хімії                                          № 1

- правила електробезпеки в кабінеті хімії                                                                            № 2

- з пожежної безпеки                                                                                                          № 3

- надання першої медичної допомоги при ураженні електричним струмом                    № 4

- надання першої медичної допомоги потерпілим у кабінеті хімії                             № 5

- під час проведення лабораторних робіт у кабінеті хімії                                          № 6

- під час роботи з металічним натрієм                                                                                № 7

- під час роботи з кислотами і лугами                                                                                № 8

- при роботі з органічними розчинниками                                                                   № 9

- при роботі з скляним посудом та виробами із скла                                                          № 10

- правила збереження хімічних реактивів                                                                   № 11

- при користуванні витяжною шафою                                                                                № 12

- дії на випадок виявлення ртуті у приміщенні.                                                                  № 13

 

Календарне планування розроблено за програмою:

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. ХІМІЯ. 10-11 класи. Рівень стандарту. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ № 1407 від 23.10.2017 р.). Укладачі: Дубовик О.А. (голова робочої групи), Бобкова О.С., Вороненко Т.І., Глазунов М.М., Іваха Т.С., Рогожнікова О.В.

 

Підручник:

_____________________________________________________________________________

 

Вчитель: ____________   _________________________

                    /підпис/                             /ПІБ/

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Планування
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
2724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку