«Затверджую»
Директор школи
Індивідуальний
календарно-тематичний навчальний план
(програма: ЗПР)
Складено вчителем:
Перевірено: заступником директора з НВР
Ознайомлено: _______________________
Календарний план обговорювався на засіданні
МО математично-природничого циклу (засідання №1 від)
н.р.
Хімія
Усього – 35 годин
1година на тиждень
(У відповідності до програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів 7-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку). «Хімія 7-9». Укладач: Т.В.Сак. 2015.)
№ уро-ку |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
К-сть год |
Дата прове- дення |
Примітки |
|||||
І семестр Вступ |
|||||||||||
1. |
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Демонстрації: 1.Взаємодія харчової соди (натрій гідроген карбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах |
Учень/учениця: називає: основне обладнання кабінету хімії, лабораторний посуд; розповідає: про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; знає і розуміє: правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.
|
Збагачувати словник хімічними термінами та вчити використовувати їх на практиці; робити висновки про цінність хімічних знань для людини; формувати пізнавальну активність у вивченні хімії.
|
1 |
|
|
|||||
2. |
Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом |
1 |
|
|
|||||||
3. |
Практична робота 1.Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я |
1 |
|
|
|||||||
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|
|
|
|
22.09.16 |
||||||
4. |
Фізичні тіла. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії |
Учень/учениця називає: хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; розповідає про: якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції; наводить приклади: хімічних явищ у природі та побуті; розрізняє: фізичні тіла, речовини, фізичні та хімічні явища; фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, метали та неметали; атоми, молекули; використовує: періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси і валентності елементів; з допомогою вчителя складає: формули бінарних сполук за валентністю елементів; обчислює: відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині; спостерігає та за допомогою вчителя визначає: хімічні явища; виявляє ретельність та акуратність: при роботі з лабораторним обладнанням; дотримується: правил поведінки під час роботи в хімічному кабінеті; виконує: найпростіші лабораторні операції з розділення сумішей.
|
Вчити: аналізувати фізичні тіла, речовини; порівнювати фізичні та хімічні явища, чисті речовини і суміші, на основі аналізу, порівняння робити висновки; розуміти: зміст хімічних формул; спостерігати: хімічні явища й розповідати про спостереження; фіксувати результати спостереження; наводити приклади: металів, неметалів; простих і складних речовин; пояснювати: зміст хімічних формул; робити висновки: про багатоманітність речовин; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань.
|
1 |
|
|
|||||
5. |
Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Формулювання висновків |
1 |
|
|
|||||||
6. |
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей |
1 |
|
Домашній експеримент ( з участю дорослого): Очищення води від накипу фільтруванням після її кип’ятіння |
|||||||
7. |
Практична робота 2. Розділення неоднорідної суміші |
1 |
|
|
|||||||
8. |
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. |
1 |
|
|
|||||||
9. |
Структура періодичної системи. Маса атома. Відносні атомні маси хімічних елементів |
1 |
|
|
|||||||
10. |
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоатомність речовин |
1 |
|
|
|||||||
11. |
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі |
1 |
|
|
|||||||
12. |
Контрольна робота № 1 |
1 |
|
|
|||||||
13. |
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
1 |
|
|
|||||||
14. |
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук . Зв'язок між розміщенням елемента в періодичній системі та його валентністю |
1 |
|
|
|||||||
15. |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою |
1 |
|
|
|||||||
16. |
Масова частка елемента в складній речовині |
|
|
1 |
|
|
|||||
ІІ семестр Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||||||||||
17. |
Фізичні та хімічні явища |
|
|
1 |
|
|
|||||
18. |
Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Демонстрації: Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
1 |
|
Домашній експеримент (з участю дорослого) Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонної кислоти, кефіром |
|||||||
Тема 2. Кисень |
|||||||||||
19. |
Повітря, його склад. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню |
Учень/учениця називає: склад молекули кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря; за допомогою вчителя наводить приклади: оксидів; реакцій розкладу і сполучення; наводить приклади: маркування небезпечних речовин; розповідає про: поширеність Оксигену в природі; історію відкриття кисню, його фізичні властивості; хімічні властивості кисню; умови виникнення і припинення горіння; застосування кисню; за допомогою вчителя складає: рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з вуглецем; дотримується: запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.
|
Вчити: аналізувати склад молекули кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря; умови виникнення та припинення горіння; розуміти: суть реакції розкладу і сполучення; колообігу Оксигену; сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій; визначати: наявність кисню дослідним шляхом; робити висновки: про роль кисню в життєдіяльності організмів, роль озону в атмосфері, вплив діяльності людини на чистоту повітря; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань.
|
1 |
|
|
|||||
20. |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції |
1 |
|
|
|||||||
21. |
Хімічні рівняння |
1 |
|
|
|||||||
22. |
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Демонстрації: Добування кисню з гідроген пероксиду. |
1 |
|
|
|||||||
23. |
Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації: Збирання кисню витіснення повітрям. Доведення наявності кисню. |
1 |
|
|
|||||||
24. |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами. Реакція сполучення |
1 |
|
|
|||||||
25. |
Поняття про оксиди, окислення (горіння, повільне окислення).Умови виникнення та припинення горіння |
1 |
|
|
|||||||
26. |
Контрольна робота № 2 |
1 |
|
|
|||||||
27. |
Маркування небезпечних речовин. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Демонстрації: Маркування небезпечних речовин. |
1 |
|
|
|||||||
28. |
Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню |
1 |
|
|
|||||||
Тема 3. Вода |
|||||||||||
29. |
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості |
Учень/учениця називає: склад молекули води; з допомогою вчителя наводить приклади: водних розчинів, формули кислот і основ; розповідає про: поширеність води у природі, фізичні властивості води; значення розчинів у природі та житті людини; розрізняє: розчинник і розчинену речовину; складає: рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, карбон (ІV) оксидом; за допомогою вчителя обчислює: масову частку і масу розчиненої речовини в розчині; за допомогою вчителя розпізнає: дослідним шляхом кислоти і луги; усвідомлює : вплив діяльності людини на чистоту водойм та їх охорону від забруднень; використовує: здобуті знання та навички в побуті та для збереження довкілля |
Вчити: аналізувати склад молекули води; виготовляти: розчин з певною масовою часткою розчиненої речовини; розпізнавати: дослідним шляхом кислоти і луги; розповідати: про роль води в життєдіяльності організмів; про вплив діяльності людини на чистоту водойм та їх охорону від забруднень; розвивати самоконтроль під час виконання практичних завдань.
|
1 |
|
|
|||||
30. |
Вода – розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Демонстрації: Виготовлення розчинів |
1 |
|
|
|||||||
31. |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. Лабораторні досліди : Виготовлення водних розчинів (кухонної солі, цукру). |
1 |
|
|
|||||||
32. |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Демонстрації: Взаємодія оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. Взаємодія фосфор (V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. |
1 |
|
|
|||||||
33. |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.Кислотні дощі |
1 |
|
|
|||||||
34. |
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та домашніх умовах |
1 |
|
|
|||||||
35. |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||