Урок хімії 7 клас "Узагальнення й систематизація знань з теми "Початкові хімічні поняття""

Про матеріал
урок узагальнення з хімії 7 клас Тема «УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ» Мета: узагальнити й систематизувати знання про початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні реакції, хімічні рівняння; підготувати учнів до контрольної роботи з теми «Початкові хімічні поняття».
Перегляд файлу

Тема «УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ»

 

Мета: узагальнити й систематизувати знання про початкові хімічні поняття,

хімічні формули, хімічні реакції, хімічні рівняння; підготувати учнів до контрольної роботи з теми «Початкові хімічні поняття».

 

 

Девіз уроку:

«Просто знати – ще не все, знання необхідно використовувати»

Й.Гете

І. Організаційний момент

 

 Ми з вами протягом усіх уроків намагались відчинити символічні двері й увійти до цікавої країни, що зветься Хімією.

Ми змогли їх тільки трішечки відхилити й підгледіти, що за ними. Там цікаво, там багато невідомого, яке вабить нас. Та чи готові ми до серйозних випробувань, які чекають на нас? Зараз ми з вами з'ясуємо, чи достатньо у вас для цього знань, і як ви використаєте ці знання на сьогоднішньому уроці.

Тому і девіз нашого уроку: «Просто знати – не все, знання необхідно використовувати». Отже до роботи.

ІІ. Гра

  1.     «Розминка» Я хочу запропонувати погратися у відому вам гру «Ланцюжок» (будь-які питання, терміни, поняття по вивченій темі). Всім дякую.
  2.     За вікнами зима – холодно і пусто. Зараз на ваших очах розквітнуть квіти і, як проміння сонця, зігріють ваші серця. Але нам необхідно допомогти, правильно назвати хімічні і фізичні явища.
  1. Взимку вода в річці замерзає.
  2. Нафту використовують для виготовлення гуми (змішати питну соду з оцтом).
  3. Згинання скляної палички після її нагрівання.
  4. Скисання молока.
  5. Утворення крапельок води на холодних предметах (випаровування розчину цукру).
  6. Утворення чорного нальоту на срібних предметах.
  7. Фільтрування (крутіння вентилятора).
  8. Горіння вугілля (випадіння осаду підчас зливання різних розчинів).
  9. Розм'якшення парафіну.
  10. Розкладання бертолетової солі внаслідок нагрівання (виділення газу підчас зливання розчинів або нагрівання твердих сполук).
  11. Падіння кульки з висоти 1 м.
  12. Поява гіркоти у вершковому маслі (зміна забарвлення розчину), (гниття деревини).

 

  1.     Я хочу запропонувати вам конкурс-гру «Знайди хімічних  родичів».

Мета: перевірити вміння розрізняти прості та складні речовини, метали та неметали:

Na, H2, O2, CH4, KCl, H2O, S, N2, Na2O, Ca, P, Cu, HNO3, Zn, H, H2CO3, Cl2, O

 

  1.     А тепер пограємось у відому вам з дитинства гру «Третій зайвий».

У кожній трійці речовин знайдіть речовину, яка відрізняється від інших (зайва).

а) Ba, S, K

б) N2, H2O, O2

в) CaO, NaOH, O2

г) K, O, H

 

  1.     Зараз я перевірю як ви орієнтуєтесь на місцевості. Записати координати таких хімічних елементів.

 

 

Назва

Символ

Порядковий

номер

№ періоду

№ групи

Підгрупа

Заряд

ядра

Кількість

електронів

Кількість протонів

Кількість нейтронів

Натрій

Na

11

ІІІ

I

Гол-на

+11

11

11

12

Хром

Cr

24

IV

VI

Побіч

+24

24

24

28

Цинк

Zn

30

IV

II

Побіч

+30

30

30

25

Йод

J

53

V

VII

Гол-на

+53

53

53

74

 

  1.     Перед вами знову квітка, та не проста, а квітка-семицвітка, яка виконує бажання. Моїм бажанням, буде:

– записати формули продуктів реакції за валентністю.

– записати рівняння реакції та розставити коефіцієнти              

NaCl,   NaBr,   Na2O,   Na2 S,    NaH,  

2Na + Cl2           2NaCl

2Na + Br2                2NaBr

4Na + O2               2Na2O

2Na + S              Na2S

2Na + H2                  2NaH

 

  1.     У деякому царстві, у деякій країні жили-була добра фея Хімія, та жили речовини: прості та складні, газоподібні, рідкі та тверді, дуже активні, малоактивні, неактивні, жили дружно і весело, іноді сварилися, з'ясовували стосунки, діяли один на одного, взаємодіяли. Але щось страшне сталось в царстві Хімії, бо нам прийшла  телеграма.

 

SOS!   SOS!   SOS!

Зникли речовини. Замість них з'явилась невідома речовина. Допоможіть знайти зниклі речовини і загублені коефіцієнти.

Від кого:  Ваша Хімія

Ag  +  ?        Ag2S

H2   + Cl2          ?

HgO        ?  + O2

Fe + ?O2        ? Fe2O3

Al  +  ?           AlCl3

N2  +  ?           ?NH3

SO2 +  ?          SO3

 

  1.     Задача

Для видобутку цинку використали руди: цинкіт ZnO та цинкову обманку

ZnS. Обчислити масові частки цинку в обох рудах і вирішити, з якої можна одержати більше цинку.

Дано:          ω

1. ZnO         ω1 (Zn) =    

2. ZnS        

ω1 (Zn)       ω2 (Zn) =

ω2 (Zn)

Mr1(ZnO) = 65 +16 = 81

Mr(ZnS) = 65 + 32 = 97

 

Більше Zn можна одержати з ZnO

 

 

  1.     «А ми удвох» (рівняння запис – взаємоперевірка)

І варіант

P + O2

K + S

Ca + Cl

Mg + N2

B + O2 

Fe + S 

ІІ варіант

Hg + O2

Na + Cl2

Al + S

Si + O2

Zn + N2

Ag + S 

 

 

ІІІ. Домашнє завдання:  підготуватись до контрольної роботи.

Творче завдання. Скласти кросворд по вивченій темі «Початкові хімічні поняття»

 

Я хочу сказати, що хімія – це велика наука. Кожен може знайти в ній предмет для докладання свого таланту.

Щоб чогось досягти – ви повинні прагнути нових і міцних знань.

Чого вам і бажаю.

 

«Потрібно хімію вивчати

Адже наука ця цікава.

Щоб про все на світі знати

І бути в курсі справи».

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
1 квітня
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку