Тема «УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ»
Мета: узагальнити й систематизувати знання про початкові хімічні поняття,
хімічні формули, хімічні реакції, хімічні рівняння; підготувати учнів до контрольної роботи з теми «Початкові хімічні поняття».
Девіз уроку:
«Просто знати – ще не все, знання необхідно використовувати»
Й.Гете
І. Організаційний момент
Ми з вами протягом усіх уроків намагались відчинити символічні двері й увійти до цікавої країни, що зветься Хімією.
Ми змогли їх тільки трішечки відхилити й підгледіти, що за ними. Там цікаво, там багато невідомого, яке вабить нас. Та чи готові ми до серйозних випробувань, які чекають на нас? Зараз ми з вами з'ясуємо, чи достатньо у вас для цього знань, і як ви використаєте ці знання на сьогоднішньому уроці.
Тому і девіз нашого уроку: «Просто знати – не все, знання необхідно використовувати». Отже до роботи.
ІІ. Гра
Мета: перевірити вміння розрізняти прості та складні речовини, метали та неметали:
Na, H2, O2, CH4, KCl, H2O, S, N2, Na2O, Ca, P, Cu, HNO3, Zn, H, H2CO3, Cl2, O
У кожній трійці речовин знайдіть речовину, яка відрізняється від інших (зайва).
а) Ba, S, K
б) N2, H2O, O2
в) CaO, NaOH, O2
г) K, O, H
Назва |
Символ |
Порядковий номер |
№ періоду |
№ групи |
Підгрупа |
Заряд ядра |
Кількість електронів |
Кількість протонів |
Кількість нейтронів |
Натрій |
Na |
11 |
ІІІ |
I |
Гол-на |
+11 |
11 |
11 |
12 |
Хром |
Cr |
24 |
IV |
VI |
Побіч |
+24 |
24 |
24 |
28 |
Цинк |
Zn |
30 |
IV |
II |
Побіч |
+30 |
30 |
30 |
25 |
Йод |
J |
53 |
V |
VII |
Гол-на |
+53 |
53 |
53 |
74 |
– записати формули продуктів реакції за валентністю.
– записати рівняння реакції та розставити коефіцієнти
NaCl, NaBr, Na2O, Na2 S, NaH,
2Na + Cl2 2NaCl
2Na + Br2 2NaBr
4Na + O2 2Na2O
2Na + S Na2S
2Na + H2 2NaH
SOS! SOS! SOS!
Зникли речовини. Замість них з'явилась невідома речовина. Допоможіть знайти зниклі речовини і загублені коефіцієнти.
Від кого: Ваша Хімія
Ag + ? Ag2S H2 + Cl2 ? HgO ? + O2 Fe + ?O2 ? Fe2O3 |
Al + ? AlCl3 N2 + ? ?NH3 SO2 + ? SO3 |
Для видобутку цинку використали руди: цинкіт ZnO та цинкову обманку
ZnS. Обчислити масові частки цинку в обох рудах і вирішити, з якої можна одержати більше цинку.
Дано: ω
1. ZnO ω1 (Zn) =
2. ZnS
ω1 (Zn) ω2 (Zn) =
ω2 (Zn)
Mr1(ZnO) = 65 +16 = 81
Mr(ZnS) = 65 + 32 = 97
Більше Zn можна одержати з ZnO
І варіант P + O2 K + S Ca + Cl Mg + N2 B + O2 Fe + S |
ІІ варіант Hg + O2 Na + Cl2 Al + S Si + O2 Zn + N2 Ag + S |
ІІІ. Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи.
Творче завдання. Скласти кросворд по вивченій темі «Початкові хімічні поняття»
Я хочу сказати, що хімія – це велика наука. Кожен може знайти в ній предмет для докладання свого таланту.
Щоб чогось досягти – ви повинні прагнути нових і міцних знань.
Чого вам і бажаю.
«Потрібно хімію вивчати
Адже наука ця цікава.
Щоб про все на світі знати
І бути в курсі справи».