(Усього 52 години, 1,5 год на тиждень, із них 5 год — резервних)
Складено згідно навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. №804
№ п/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Навчальні проекти |
Примітка |
|
Вступ |
||||||
1 |
|
|
Інстуктаж за інструкціями №… Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
Навчальний проект 1. Хімічні речовини навколо нас. |
|
|
2 |
|
|
Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Демонстрації 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. |
|
|
|
3 |
|
|
Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
Навчальний проект 2. Історичне значення вогню. |
|
|
4 |
|
|
Практичні роботи 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Інструктаж за інструкцією № |
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
||||||
5 |
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
|
|
|
6 |
|
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
|
|
7 |
|
|
Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
|
|
8 |
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
|
9 |
|
|
Практичні роботи 2. Розділення сумішей. Інструктаж за інструкцією № Тематична |
|
|
|
10 |
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів. |
|
|
|
11 |
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
|
12 |
|
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. |
|
|
|
13 |
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрація 4. Зразки металів і неметалів |
|
|
|
14 |
|
|
Валентність хімічних елементів.Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
|
15 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розрахункові задачі1.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. Тематична |
|
|
|
16 |
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
|
|
17 |
|
|
Розрахункові задачі 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
|
|
18 |
|
|
Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. |
Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
|
19 |
|
|
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. Інструктаж за інструкцією № |
|
|
|
20 |
|
|
Хімічні властивості речовин. Лабораторний дослід 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
|
|
|
21 |
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Демонстрація 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
|
|
|
22 |
|
|
Хімічні рівняння. |
|
|
|
23 |
|
|
Контрольна робота з тем «Вступ», «Початкові хімічні поняття». Тематична |
|
|
|
Тема 2. Кисень |
||||||
24 |
|
|
Повітря, його склад |
|
|
|
25 |
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
|
26 |
|
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Демонстрації 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. |
|
|
|
27 |
|
|
Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрація 8. Доведення наявності кисню. |
|
|
|
28 |
|
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Інструктаж за інструкцією № Тематична |
|
|
|
29 |
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
|
|
30 |
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
|
|
31 |
|
|
Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
|
32 |
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). |
|
|
|
33 |
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|
34 |
|
|
Розв’язування задач і вправ на визначення масової частки елемента |
|
|
|
35 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Кисень» Тематична |
|
|
|
Тема 3. Вода |
||||||
36 |
|
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. |
|
|
|
37 |
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Кількісний склад розчину. |
|
|
|
38 |
|
|
Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. Демонстрації 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
|
39 |
|
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
|
40 |
|
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
|
41 |
|
|
Практичні роботи 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Інструктаж за інструкцією № Тематична |
|
|
|
42 |
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Лабораторні досліди 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. |
|
|
|
43 |
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
|
|
|
44 |
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
|
45 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка розчиненої речовини». |
|
|
|
46 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Вода» |
|
|
|
47 |
|
|
Контрольна робота з теми «Вода» Тематична |
|
|
|
48 |
|
|
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу. Аналіз контрольної роботи. |
|
|
|
49 |
|
|
Екскурсія. Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей. |
|
|
|
Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»»
«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з НВР
___________ О. В. Долгерт
____ серпня 2019 року
___________ О. В. Долгерт
_____ січня 2020 року
|
«ЗАТВЕРДЖУЮ» ДИРЕКТОР НВК
_________ С. В. Шепель
_____ серпня 2019 року
_________ С. В. Шепель
_____ січня 2020 року |
з хімії у 7 класі
2019-2020 н. р.
Складено за навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи
(оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804
Розглянуто
на засіданні МО вчителів
Учитель
протокол № Насібова В. О.