Календарно-тематичне планування з хімії для 7 класу на 2018-2019 навчальний рік (І семестр). Розроблена згідно Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Хімія. 7 клас
(51 год., 1,5 год. на тиждень)
№ за/п |
Дата проведення |
Теми розділів та уроків |
Практична частина |
І семестр Вступ (3 год.) |
|||
1 |
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
|
2 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). Представлення результатів навчальних проектів: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
Навчальні проекти 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. Лабораторні досліди 1,2. |
3 |
|
Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
Практична робота 1. |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії; знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії. Діяльнісний компонент виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Ціннісний компонент висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання; усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення. |
|||
Тема 1. Початкові хімічні поняття (21 год.) |
|||
4 |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
|
5 |
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
Лабораторний дослід 3. |
6 |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). |
|
7 |
|
Способи розділення сумішей. |
|
8 |
|
Практична робота 2. Розділення сумішей. |
Практична робота 2. |
|
Тематична |
|
|
9 |
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. |
Демонстрація 3. Періодична система хімічних елементів.
|
10 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
11 |
|
Хімічні формули речовин. |
|
12 |
|
Прості речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
Демонстрація 4. Зразки металів і неметалів. |
13 |
|
Багатоманітність речовин. Складні речовини. Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. |
Лабораторний дослід 4. |
14 |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
15 |
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
Тематична |
|
|
16 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
17 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
18 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
19 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення масової частки елемента в складній речовині та маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
20 |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторні досліди 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
Лабораторні досліди 5-9. Д/з: домашній експеримент
|
21 |
|
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
Практична робота 3. |
22 |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
Демонстрація 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
23 |
|
Представлення результатів навчальних проектів: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища в побуті 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища в побуті 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
24 |
|
Контрольна робота з теми «Початкові хімічні поняття». |
|
|
Тематична |
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі; наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті; пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій. Діяльнісний компонент розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули; спостерігає хімічні й фізичні явища; описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції; використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів; складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей; визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук; обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). Ціннісний компонент усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин; висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини;
|