Календарно-тематичне планування з хімії для 7 класу на 2018-2019 навчальний рік ІІ семестр) розроблене згідно
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Хімія. 7 клас
(51 год., 1,5 год. на тиждень)
№ за/п |
Дата проведення |
Теми розділів та уроків |
Практична частина |
||
ІІ семестр Тема 2. Кисень (13 год.) |
|||||
25 |
|
Повітря, його склад. |
|
||
26 |
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
||
27 |
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню. 9. Спалювання простих і складних речовин. |
||
28 |
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
Практична робота 4. |
||
|
Тематична |
|
|||
29 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
||
30 |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
||
31 |
|
Умови виникнення та припинення горіння. Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). |
|
||
32 |
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Представлення результатів навчальних проектів: 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
||
33 |
|
Тренувальні вправи по темі. |
|
||
34 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Кисень». |
|
||
|
Тематична |
|
|||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря; наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення; пояснює суть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену. Діяльнісний компонент розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення; описує поширеність Оксигену в природі; його фізичні властивості; характеризує хімічні властивості кисню; аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення; складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом; використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню; визначає наявність кисню дослідним шляхом; дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Ціннісний компонент обґрунтовує застосування кисню; оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря; усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем, відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів. |
|||||
Тема 3. Вода (15 год.) |
|||||
35 |
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. |
|
||
36 |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
Демонстрація 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
||
37 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
||
38 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення масової частки розчиненої речовини в розчині. |
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.
|
||
39 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення маси розчиненої речовини в розчині за відомою масовою часткою розчиненої речовини. |
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
||
40 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
||
41 |
|
Виготовлення розчину. |
|
||
42 |
|
Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
Практична робота 5. |
||
|
Тематична |
|
|||
43 |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. |
|
||
44 |
|
Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. |
Лабораторний дослід 10. Демонстрації: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. |
||
45 |
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
|
||
46 |
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
Д/з: домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
||
47 |
|
Представлення результатів навчальних проектів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
||
48 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Вода». |
|
||
49 |
|
Контрольна робота з теми «Вода». |
|
||
50 |
|
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу. |
|
||
51 |
|
Екскурсія. (Орієнтовні об’єкти екскурсій: хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція) |
|
||
|
Тематична |
|
|||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає склад молекули води; наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ. Діяльнісний компонент описує поширеність води у природі, фізичні властивості води; розрізняє розчинник і розчинену речовину; складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом; обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини; розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги; використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля; володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах; Ціннісний компонент обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини; оцінює роль води в життєдіяльності організмів; висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону їх від забруднень; відповідально ставиться до збереження водних ресурсів. |
|||||