№
з/п
|
Тема уроку
|
Примітки
|
Дата
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу та за період дистанційної освіти
|
8-А
|
8-Б
|
1
|
Інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини. Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою
|
|
|
|
2
|
Реакції розкладу і сполучення
|
|
|
|
3
|
Масова частка елемента в складній речовині
|
|
|
|
4
|
Взаємодія води з оксидами.Поняття про гідрати оксидів:кислоти і оксиди.
|
|
|
|
5
|
Поняття про індикатори.Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.
|
|
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.
|
6
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени
|
Навчальні проекти 1 – 4
1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.
3. Хімічні елементи в літературних творах.
4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.
|
|
|
7
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва
|
|
|
|
8
|
Періодична система хімічних елементів, її структура
|
Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми).
|
|
|
9
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число
|
Демонстрація 2.Моделі атомів (віртуальні 3D).
|
|
|
10
|
Ізотопи. Нуклід. Самостійна робота
|
|
|
|
Тема “Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів”
|
11
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20
|
|
|
|
12
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі
|
Демонстрація 3.
Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).
|
|
|
13
|
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20
|
|
|
|
14
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20
|
|
|
|
15
|
Періодичний закон і електронна будова атомів. Поняття про радіус атома
|
|
|
|
16
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома
|
|
|
|
17
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
18
|
Значення періодичного закону
|
|
|
|
19
|
Повторення і узагальнення з теми «Періодичний закон і періодична система Д. І. Менделєєва».
Представлення результатів навчальних проектів
|
|
|
|
20
|
Узагальнення знань з теми.Тестування
|
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини
|
21
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів
|
Навчальні проекти 5, 6
5. Використання кристалів у техніці.
6. Кристали: краса і користь.
|
|
|
22
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення
|
|
|
|
23
|
Ковалентний зв’язок, його утворення
|
|
|
|
24
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок
|
|
|
|
25
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали
|
Демонстрації 4, 5
4.Моделі кристалічних ґраток різних типів.
5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
|
|
26
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Лабораторний дослід 1. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
|
|
27
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток
|
П.Р.1 Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).
|
|
|
28
|
Повторення і узагальнення знань з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини».
Представлення результатів навчальних проектів
|
|
|
|
29
|
Узагальнення знань з теми.Тестування
|
|
|
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами
|
30
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро
|
Демонстрація 6
Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини).
|
|
|
31
|
Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі
|
|
|
|
32
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
33
|
Молярна маса
|
|
|
|
34
|
Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
|
|
|
|
35
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів
|
|
|
|
36
|
Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов
|
|
|
|
37
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
38
|
Відносна густина газів
|
|
|
|
39
|
Обчислення з використанням відносної густини газів
|
|
|
|
40
|
Повторення і узагальнення з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
|
|
|
|
41
|
Узагальнення знань з теми.Тестування
|
|
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук
|
42
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура
|
Навчальні проекти 7 – 9
7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті.
8. Хімічний склад і використання мінералів.
9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.
|
|
|
43
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
44
|
Класифікація оксидів, кислот і основ
|
Демонстрація 15
15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.
|
|
|
45
|
Фізичні та хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів
|
Демонстрації 7, 8
7. Зразки оксидів.
8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.
|
|
|
46
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
47
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму кількості речовини реагентів та продуктів реакцій
|
|
|
|
48
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
49
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Лабораторний дослід 2. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.2 Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.
Демонстрації 11, 12
11. Зразки основ.
12. Хімічні властивості лугів.
|
|
|
50
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
51
|
Хімічні властивості нерозчинних у воді основ
|
Демонстрація 13.Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.
|
|
|
52
|
Розв’язування задач. Практичне заняття.
Тестування
|
|
|
|
Тема “Основні класи неорганічних сполук”
|
53
|
Фізичні та хімічні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами Лабораторний дослід 3. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.3 Дослідження рН харчової і косметичної продукції.
Демонстрації 9, 10
9. Зразки кислот.10. Хімічні властивості кислот.
|
|
|
54
|
Реакції заміщення й обміну
|
|
|
|
55
|
Фізичні та хімічні властивості середніх солей. Лабораторні досліди 4-6. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.4-6
4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.
5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.
6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.
Демонстрації 16, 17
16. Зразки солей.
17. Хімічні властивості солей.
|
|
|
56
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
57
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів
|
Демонстрація 14
14.Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
|
|
|
58
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук
|
П.Р.2Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.
Домашній експеримент 1
Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.
|
|
|
59
|
Загальні способи добування оксидів та основ
|
|
|
|
60
|
Загальні способи добування кислот і солей
|
|
|
|
61.
|
Узагальнення знань з теми.Тестування
|
|
|
|
Тема “ Основні класи неорганічних сполук”
|
62.
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук
|
Демонстрація 18
Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився.
|
|
|
63.
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
64.
|
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини
|
|
|
|
65.
|
Розв’язування задач. Практичне заняття
|
|
|
|
66.
|
Розв’язування експериментальних задач. Лабораторний дослід 7-9. Інструктаж з БЖД
|
Л.Р.7 7. Виявлення хлорид-іонів у розчині.
8. Виявлення сульфат-іонів у розчині.
9.Виявлення карбонат-іонів у розчині.
|
|
|
67.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач
|
П.Р.3 Розв’язування експериментальних задач.
|
|
|
68.
|
Повторення і узагальнення з теми «Основні класи неорганічних сполук». Навчальні проекти
|
Навчальні проекти
1. Електроліти в сучасних акумуляторах.
2. Вирощування кристалів солей.
3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.
4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.
5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.
6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.
7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.
8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.
|
|
|
69.
|
Контрольна робота 4
|
|
|
|
70.
|
Підсумковий урок
|
|
|
|