Календарно-тематичне планування з хімії для учнів 8 класу, рівень стандарт

Про матеріал
Матеріал розроблений на основі методичних рекомендацій МОН та з урахуванням чинного програмового матеріалу.
Перегляд файлу

“ПОГОДЖУЮ”        “ЗАТВЕРДЖУЮ”

Голова методичного об’єднання                           Директор КЗ “ЗСЗШІСП” ЗОР

вчителів предметів природничо-      

математичного циклу      

__________М.А.Буднік       _________Л.В.Білова

“____”________ 20___р.       “____”________ 20___ р.

Заступник директора з НР

_________Н.П.Матвєєва

“____”________20___р.

 

 

 

     КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

 

з  хімії для 8 класу

 

на 2020-2021 н.р.

 

2  години на тиждень

 

Учитель: Сук В.Є., спеціаліст II категорії

 

Навчальна програма:Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.Хімія.7-9 класи, затверджена наказом МОН від 07.06.2017 р. № 804.Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України(http://goo.gl/GDh9gC)

 

Пiдручник:Хімія:підручник для 8 кл.загальноосвіт. навч. закл./Г.А.Лашевська , А.А.Лашевська.-Київ:Генеза, 2016.-264 с.:іл.

 

Додаткова література:Хімія:підручник для 8 кл.загальноосвіт. навч. закл./Л.С.Дячук, М.М.Гладюк-Тернопіль:Навчальна книга-Богдан, 2016.-240с.:іл.

 

Графік контрольних робіт:

 

Клас

8-А     8-Б

8-А     8-Б

8-А     8-Б

8-А     8-Б

8-А     8-Б

8-А     8-Б

№ контр.роботи

 

 

 

 

 

 

Дати

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування з хімії

8 клас

 

з/п

Тема уроку

Примітки

Дата

 

Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу та  за період дистанційної освіти

8-А

8-Б

1

Інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини. Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою

 

 

 

2

Реакції розкладу і сполучення

 

 

 

3

Масова частка елемента в складній речовині

 

 

 

4

Взаємодія води з оксидами.Поняття про гідрати оксидів:кислоти і оксиди.

 

 

 

5

Поняття про індикатори.Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.

 

 

 

 

Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

6

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени

Навчальні проекти 1 – 4

1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.

3. Хімічні елементи в літературних творах.

4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.

 

 

7

Періодичний закон Д. І. Менделєєва

 

 

 

8

Періодична система хімічних елементів, її структура

Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми).

 

 

 

9

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число

Демонстрація 2.Моделі атомів (віртуальні 3D).

 

 

 

10

Ізотопи. Нуклід. Самостійна робота

 

 

 

Тема  Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів”

11

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20

 

 

 

12

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі

Демонстрація 3.

Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).

 

 

13

Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20

 

 

 

14

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20

 

 

 

15

Періодичний закон і електронна будова атомів. Поняття про радіус атома

 

 

 

16

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома

 

 

 

17

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

18

Значення періодичного закону

 

 

 

19

Повторення і узагальнення з теми «Періодичний закон і періодична система Д. І. Менделєєва».

Представлення результатів навчальних проектів

 

 

 

20

Узагальнення знань з теми.Тестування

 

 

 

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

21

Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів

Навчальні проекти 5, 6

5. Використання кристалів у техніці.

6. Кристали: краса і користь.

 

 

22

Йони. Йонний зв’язок, його утворення

 

 

 

23

Ковалентний зв’язок, його утворення

 

 

 

24

Полярний і неполярний ковалентний зв’язок

 

 

 

25

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали

Демонстрації 4, 5

4.Моделі кристалічних ґраток різних типів.

5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

 

 

 

26

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Лабораторний дослід 1. Інструктаж з БЖД

Л.Р.1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

 

 

27

Інструктаж з БЖД. Практична робота 1.
Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток

П.Р.1 Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).

 

 

28

Повторення і узагальнення знань з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини».

Представлення результатів навчальних проектів

 

 

 

29

Узагальнення знань з теми.Тестування

 

 

 

 

Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами

30

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро

Демонстрація 6

Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини).

 

 

31

Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі

 

 

 

32

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

33

Молярна маса

 

 

 

34

Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою

 

 

 

35

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів

 

 

 

36

Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов

 

 

 

37

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

38

Відносна густина газів

 

 

 

39

Обчислення з використанням відносної густини газів

 

 

 

40

Повторення і узагальнення з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»

 

 

 

41

Узагальнення знань з теми.Тестування

 

 

 

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук

42

Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура

Навчальні проекти 7 – 9

7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті.

8. Хімічний склад і використання мінералів.

9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

 

 

 

43

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

44

Класифікація оксидів, кислот і основ

Демонстрація 15

15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.

 

 

45

Фізичні та хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів

Демонстрації 7, 8

7. Зразки оксидів.

8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.

 

 

46

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

47

Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму кількості речовини реагентів та продуктів реакцій

 

 

 

48

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

49

Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Лабораторний дослід 2. Інструктаж з БЖД

Л.Р.2 Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.

Демонстрації 11, 12

11.  Зразки основ.

12. Хімічні властивості лугів.

 

 

50

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

51

Хімічні властивості нерозчинних у воді основ

Демонстрація 13.Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.

 

 

52

Розв’язування задач. Практичне заняття.

Тестування

 

 

 

 

 

 

 

Тема  “Основні класи неорганічних сполук”

53

Фізичні та хімічні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами Лабораторний дослід 3. Інструктаж з БЖД

Л.Р.3 Дослідження рН харчової і косметичної продукції.

Демонстрації 9, 10

9. Зразки кислот.10. Хімічні властивості кислот.

 

 

54

Реакції заміщення й обміну

 

 

 

55

Фізичні та хімічні властивості середніх солей. Лабораторні досліди 4-6. Інструктаж з БЖД

Л.Р.4-6

4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.

5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.

6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.

 

Демонстрації 16, 17

16. Зразки солей.

17. Хімічні властивості солей.

 

 

56

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

57

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів

Демонстрація 14

14.Доведення амфотерності цинк гідроксиду. 

 

 

58

Інструктаж з БЖД. Практична робота 2.
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук

П.Р.2Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.

 

Домашній експеримент 1

Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.

 

 

59

Загальні способи добування оксидів та основ

 

 

 

60

Загальні способи добування кислот і солей

 

 

 

61.

Узагальнення знань з теми.Тестування

 

 

 

Тема “ Основні класи неорганічних сполук”

62.

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук

Демонстрація 18

Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в   розчин, що утворився.

 

 

63.

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

64.

Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини

 

 

 

65.

Розв’язування задач. Практичне заняття

 

 

 

66.

Розв’язування експериментальних задач.
Лабораторний дослід 7-9. Інструктаж з БЖД

Л.Р.7 7. Виявлення хлорид-іонів у розчині.

8. Виявлення сульфат-іонів у розчині.

9.Виявлення карбонат-іонів у розчині.

 

 

67.

Інструктаж з БЖД. Практична робота 3.
Розв’язування експериментальних задач

П.Р.3 Розв’язування експериментальних задач.

 

 

68.

Повторення і узагальнення з теми «Основні
класи неорганічних сполук». Навчальні проекти

Навчальні проекти

1. Електроліти в сучасних акумуляторах.

2. Вирощування кристалів солей.

3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.

6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.

7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.

8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

 

 

69.

Контрольна робота 4

 

 

 

70.

Підсумковий урок

 

 

 

 


Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ганчак Маріанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. фертак наталя
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Додано
20 серпня 2020
Переглядів
4597
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку