Календарно-тематичне планування з хімії для учнів 8 класу (рівень стандарту)

Про матеріал
Розробка особистого календарно-тематичного планування з хімії для учнів 8 класу. Навчання хімії в основній школі спрямовується на досягнення мети базової загальної середньої освіти, яка полягає у розвитку й соціалізації особистості учнів, формуванні їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку й самонавчання.
Перегляд файлу

8 клас

68 год, 2 год на тиждень (5 год резерв)

Дата

Зміст (тема) уроку

К-ть годин

Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії

Д/з

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Повторення найважливіших питань

курсу хімії 7 класу

5

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;

наводить приклади формул і назв простих (метали і неметали) і складних (оксидів, основ, кислот) речовин; рівнянь реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду і води;  кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом, води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор (V) оксидом, карбон (ІV) оксидом; реакцій розкладу і сполучення.

Діяльнісний компонент

обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині.

Ціннісний компонент

критично ставиться до власних знань і умінь із хімії.

1

 

Вступний інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття.

1

 

 

2

 

Кисень, добування кисню, поняття про каталізатор, вода, розчин і його компоненти, індикатори.

1

 

 

3

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

1

Розрахункові задачі

 

4

 

Масова частка елемента в складній речовині.

1

Розрахункові задачі

 

5

 

Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

1

Розрахункові задачі

 

Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

 

12

 

 

 

6

 

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.

1

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

формулює періодичний закон;

записує: електронні та графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів;

 

пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів (№ 1–20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів;

наводить приклади лужних, інертних елементів, галогенів.

Діяльнісний компонент

розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди (великі й малі), головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи;

характеризує склад атомних ядер (кількість протонів і нейтронів), розподіл електронів (за енергетичними рівнями та підрівнями) в атомах перших 20 хімічних елементів; хімічний елемент (№ 1–20) за його положенням у періодичній системі, зміни радіусів атомів у періодах і підгрупах, металічних і неметалічних властивостей елементів; структуру періодичної системи (періоди: великі й малі, групи й підгрупи (А і Б);

аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента;

використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації елементів (металічний або неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих речовин (метал або неметал).

Ціннісний компонент

усвідомлює значення прийому класифікації в науці;

обґрунтовує фізичну сутність

 

періодичного закону;

оцінює значення періодичного закону як одного із фундаментальних законів природи.

7

 

Поняття про лужні елементи, галогени та інертні елементи.

 

 

 

1

 

 

8

 

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.

 

1

Демонстрації:

2. Моделі атомів (віртуальні 3D)

 

9

 

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20.

1

 

 

10

 

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.

 

1

Демонстрації:

3.Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).

 

11

 

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.

 

 

1

Демонстрації:

3.Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).

 

12

 

Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання).

1

Демонстрації:

1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми).

 

13

 

Періодична система хімічних елементів, її структура.

1

 

 

14

 

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

 

1

 

 

15

 

Значення періодичного закону.

 

 

1

Наскрізні змістові лінії:

Підприємливість і фінансова грамотність.

 

16

 

Захист навчальних проектів.

1

Навчальні проекти:

1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

2.Форми Періодичної системи хімічних елементів.

3.Хімічні елементи в літературних творах.

4.Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.

 

17

 

Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів».

1

 

 

Тема 2.    Хімічний зв’язок і будова речовини

 

14

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає види хімічного зв’язку, типи кристалічних ґраток;

наводить приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками;

пояснює утворення йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв'язків.

Діяльнісний компонент

складає електронні формули молекул;

характеризує особливості ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв'язку;

визначає вид хімічного зв’язку в типових випадках, полярність ковалентного зв'язку;

прогнозує фізичні властивості та практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних ґраток;

використовує поняття електронегативності для характеристики хімічних зв'язків.

 

 

Ціннісний компонент

обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток;

робить висновки про тип кристалічних ґраток речовин на основі виду хімічного зв’язку в них.

18

 

Природа хімічного зв’язку. Умови виникнення хімічного зв’язку.

1

 

 

19

 

Електронегативність атомів хімічних елементів.

 

1

 

 

20

 

Ковалентний зв'язок, його утворення.

 

1

 

 

21

 

Полярний і неполярний ковалентний зв’язок.

 

1

 

 

22

 

Йони. Йонний зв’язок, його утворення.

 

1

 

 

23

 

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Інструктаж БЖД.

1

Лабораторний дослід

1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Демонстрації:

4. Моделі кристалічних граток.

5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Наскрізні змістові лінії:

Підприємливість і фінансова грамотність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток

 

24

 

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.

1

 

 

25

 

Інструктаж БЖД.

1

Практична робота № 1

Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних граток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).

 

26

 

Контрольна робота № 1

1

 

 

27

 

Аналіз контрольної роботи № 1

1

 

 

28

 

Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини».

1

 

 

29

 

Захист навчальних проектів.

 

1

Навчальні проекти:

5.Використання кристалів у техніці.

 

30

 

 

Захист навчальних проектів.

1

Навчальні проекти:

6.Кристали: краса користь.

 

31

 

Підсумковий урок.

 

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Задорожна Лідія Яківна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паращак Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
6347
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку