8 клас
68 год, 2 год на тиждень (5 год резерв)
№ |
Дата |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії |
Д/з |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
5 |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; наводить приклади формул і назв простих (метали і неметали) і складних (оксидів, основ, кислот) речовин; рівнянь реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду і води; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом, води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор (V) оксидом, карбон (ІV) оксидом; реакцій розкладу і сполучення. Діяльнісний компонент обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині. Ціннісний компонент критично ставиться до власних знань і умінь із хімії. |
||
1 |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття. |
1 |
|
|
|
2 |
|
Кисень, добування кисню, поняття про каталізатор, вода, розчин і його компоненти, індикатори. |
1 |
|
|
|
3 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
1 |
Розрахункові задачі |
|
|
4 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
1 |
Розрахункові задачі |
|
|
5 |
|
Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
1 |
Розрахункові задачі |
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
12 |
|
|
|
||
6 |
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
1 |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент формулює періодичний закон; записує: електронні та графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів;
пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів (№ 1–20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів; наводить приклади лужних, інертних елементів, галогенів. Діяльнісний компонент розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди (великі й малі), головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи; характеризує склад атомних ядер (кількість протонів і нейтронів), розподіл електронів (за енергетичними рівнями та підрівнями) в атомах перших 20 хімічних елементів; хімічний елемент (№ 1–20) за його положенням у періодичній системі, зміни радіусів атомів у періодах і підгрупах, металічних і неметалічних властивостей елементів; структуру періодичної системи (періоди: великі й малі, групи й підгрупи (А і Б); аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента; використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації елементів (металічний або неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих речовин (метал або неметал). Ціннісний компонент усвідомлює значення прийому класифікації в науці; обґрунтовує фізичну сутність
періодичного закону; оцінює значення періодичного закону як одного із фундаментальних законів природи. |
7 |
|
Поняття про лужні елементи, галогени та інертні елементи.
|
1 |
|
|
|
8 |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
1 |
Демонстрації: 2. Моделі атомів (віртуальні 3D) |
|
|
9 |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. |
1 |
|
|
|
10 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. |
1 |
Демонстрації: 3.Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
|
|
11 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
1 |
Демонстрації: 3.Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
|
|
12 |
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). |
1 |
Демонстрації: 1. Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми). |
|
|
13 |
|
Періодична система хімічних елементів, її структура. |
1 |
|
|
|
14 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
1 |
|
|
|
15 |
|
Значення періодичного закону.
|
1 |
Наскрізні змістові лінії: Підприємливість і фінансова грамотність. |
|
|
16 |
|
Захист навчальних проектів. |
1 |
Навчальні проекти: 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2.Форми Періодичної системи хімічних елементів. 3.Хімічні елементи в літературних творах. 4.Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
|
|
17 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
1 |
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини
|
14 |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає види хімічного зв’язку, типи кристалічних ґраток; наводить приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками; пояснює утворення йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв'язків. Діяльнісний компонент складає електронні формули молекул; характеризує особливості ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв'язку; визначає вид хімічного зв’язку в типових випадках, полярність ковалентного зв'язку; прогнозує фізичні властивості та практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних ґраток; використовує поняття електронегативності для характеристики хімічних зв'язків.
Ціннісний компонент обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток; робить висновки про тип кристалічних ґраток речовин на основі виду хімічного зв’язку в них. |
||
18 |
|
Природа хімічного зв’язку. Умови виникнення хімічного зв’язку. |
1 |
|
|
|
19 |
|
Електронегативність атомів хімічних елементів.
|
1 |
|
|
|
20 |
|
Ковалентний зв'язок, його утворення.
|
1 |
|
|
|
21 |
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок.
|
1 |
|
|
|
22 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення.
|
1 |
|
|
|
23 |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Інструктаж БЖД. |
1 |
Лабораторний дослід 1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Демонстрації: 4. Моделі кристалічних граток. 5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Наскрізні змістові лінії: Підприємливість і фінансова грамотність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток |
|
|
24 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
1 |
|
|
|
25 |
|
Інструктаж БЖД. |
1 |
Практична робота № 1 Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних граток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
|
|
26 |
|
Контрольна робота № 1 |
1 |
|
|
|
27 |
|
Аналіз контрольної роботи № 1 |
1 |
|
|
|
28 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини». |
1 |
|
|
|
29 |
|
Захист навчальних проектів.
|
1 |
Навчальні проекти: 5.Використання кристалів у техніці. |
|
|
30 |
|
Захист навчальних проектів. |
1 |
Навчальні проекти: 6.Кристали: краса користь. |
|
|
31 |
|
Підсумковий урок.
|
1 |
|
|