КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ХІМІЇ для учнів 9 КЛАСУ
Календарно-тематичне планування для 7-9-х класів виконано відповідно до оновленої програми, рекомендованої МОН України: Хімія, 7-9 класи, Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
9 клас
68 год, 2 год на тиждень(4 год резерв)
№ |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Дата |
Примітка (Д/З) |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу |
3 |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент наводить приклади назв і формул речовин, що належать до основних класів неорганічних сполук. Діяльнісний компонент класифікує неорганічні сполуки; порівнює склад і властивості неорганічних сполук різних класів; властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови; характеризу єйонний і ковалентний хімічні зв'язки; хімічні властивості основних класів неорганічних сполук. Ціннісний компонент обґрунтовує залежність властивостей речовин від їхніх складу і будови. |
1 |
Вступний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.
|
1 |
|
Григорович §1– вивчити Ст. 10, №8 (три вар.), 9 – письмово |
|
2 |
Хімічний зв'язок і будова речовини.
|
1 |
|
§2 Ст. 16 №22 (три вар), 23 |
|
3 |
Діагностичний контроль знань за курс 8 класу. Самостійна робота. |
1 |
|
Повт. Суміші Ст. 11 №12 |
|
|
Тема 1.Розчини |
16 |
|
|
|
4 |
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
1 |
|
§3 Ст. 24 №37,41 ДЕ №1 |
Учень/учениця Знаннєвий компонент наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації. Діяльнісний компонент розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища; описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену; складаєрівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах; розв’язує експериментальні задачі, обираючи й обґрунтовуючи спосіб розв’язання . обчислюємасу, об’єм, кількість речовиниза рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; характеризує електроліти за ступенем дисоціації; визначає характер середовища за значенням рН; проводить реакції між розчинами електролітів з урахуванням умов їх перебігу; якісні реакції на карбонат-, сульфат- хлорид-іони; виявляє у розчині гідроксид-іони і йони Гідрогену; використовує значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Ціннісний компонент обґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах; оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо; висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці. |
5 |
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
1 |
|
§4 (с 25-27), 5 Ст..31 №51 |
|
6 |
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Навчальний проект №2: «Вирощування кристалів солей.» Демонстрації 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
1 |
|
§4 (с 27-30) Ст. 30 №50 Проект №2 |
|
7 |
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Навчальний проект №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.» |
1 |
|
§6, 7 (с 39-40) Ст. 43 №83 |
|
8 |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
1 |
|
§7 Ст.44 №86-87 |
|
9 |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). |
1 |
|
§7 Ст.44 №88-89 |
|
10 |
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Демонстрації 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
1 |
|
§8-9 Ст. №107-108
Проект №1 |
|
11 |
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.» |
1 |
|
§10, Ст.59 №121,124 |
|
12 |
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.» |
1 |
|
§11 Проекти №4-8 |
|
13 |
Представлення результатів навчальних проектів № 4:«Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.»; №5 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»; №6 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»; №7 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»; №8 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.» |
1 |
|
§11 Ст. 67 №135, 144
|
|
14 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.» Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
1 |
|
§12 Ст. 75 №148 (а,б,в), 153 |
|
15 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
1 |
|
§12 Ст. 75 №149 ( на 2 вар), 156
Підг. до практ. роб.№1 |
|
16 |
Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.» |
1 |
|
Повт. §12, 11 (ст. 66) Ст.75 №151, 154 |
|
17 |
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Лабораторні досліди№7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9«Виявлення карбонат-іонів у розчині.» |
1 |
|
§13, 11(ст. 66) Ст. 82 №162
Підг. до практ. роб.№2
|
|
18 |
Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.» |
1 |
|
Повт §3-13 Ст. 82 №163 Ст.76 №155 |
|
19 |
Узагальнюючий контроль знань учнів з теми «Розчини». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт §3-13 Ст.76 №157
|
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Здоров’я і безпека Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Колоїдні та істинні розчини. Безпечне поводження з речовинами. Електроліти й неелектроліти. Поняття про рН розчину. Екологічна безпека і сталий розвиток Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про рН розчину. Застосування якісних реакцій.
|
|||||
|
Тема 2.Хімічні реакції |
11 |
|
|
|
20 |
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрації
|
1 |
|
§21, конспект Ст. 131 №247 (два вар.) |
Учень/учениця Знаннєвий компонент знає і розуміє суть понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість хімічної реакції; наводить приклади основних типів хімічних реакцій; відновників і окисників. Діяльнісний компонент визначає ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами; розрізняє реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; окисники і відновники;валентність і ступінь окиснення елемента; складає хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів;рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій; класифікує реакції за різними ознаками; характеризує процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну; вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; роль окисно-відновних процесів у довкіллі; дотримується правил використання побутових хімікатів. Ціннісний компонент обґрунтовує процеси окиснення й відновлення з погляду електронної будови атомів; висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті;
|
21 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
1 |
|
§14 Ст.88 №171-172 |
|
22 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
1 |
|
§15-16 Ст.99 №192-193 |
|
23 |
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
1 |
|
§17 Ст.106 №199 (ж-к) |
|
24 |
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
1 |
|
§15 Ст.106 №199 (л-о) |
|
25 |
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
1 |
|
§18-19 Проект №9-10 |
|
26 |
Представлення результатів навчальних проектів №9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.» |
1 |
|
§18-19 Ст.115 №212,213 |
|
27 |
Оборотні й необоротні реакції. |
1 |
|
§21 Ст.131 №246 |
|
28 |
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Інструктаж з БЖД (66-1,71-1). Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.» Демонстрації
|
1 |
|
§20 Ст. 125 №233, 236 Ст.127 підг. до практ. роб. №3 |
|
29 |
Інструктаж з БЖД (66-1,71-1). Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.» |
1 |
|
Повт. §3-21 Ст.131 №248 |
|
30 |
Контрольна робота №1. |
1 |
|
Повт. §3-21 |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції. |
|||||
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки |
30 |
|
|
|
31 |
Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. Демонстрації
|
1 |
|
§22 Ст.137 №258,260 |
Учень/учениця Знаннєвий компонент знає і розуміє суть понять гомолог, гомологія; поділ органічних речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки; називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол. етанол, гліцерол, етанова кислота, глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза, стеаринова, пальмітинова, олеїнова, аміноетанова кислоти), основні продукти перегонки нафти; наводить приклади гомологів метану; природних і синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; пояснює реакції горіння органічних речовин, заміщення дляметану, приєднання для етену й етину; деякі хімічні властивості етанової кислоти; суть процесу перегонки нафти. Діяльнісний компонент складає молекулярні й структурні формули метану та перших десяти його гомологів, етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової та аміноетанової кислот; молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози; рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу), заміщення для метану (хлорування), приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування), етанової кислоти (електролітична дисоціація, взаємодія з металами, лугами, солями); загальну схему полімеризації етену; розрізняє за складом метан, етен, етин, метанол, етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу, сахарозу, крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й рослинні, тверді й рідкі жири, білки, поліетилен, природні і штучні жири; порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і целюлозу, склад гомологів метану, насичені й ненасичені вуглеводні; характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів, глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену; визначаєдослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту, глюкозу, крохмаль; розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук; дотримується правил безпечного поводження з горючими речовинами, побутовими хімікатами. Ціннісний компонент усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук;моральну та соціальну відповідальність за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь; обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання їх; висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
32 |
Вуглеводні Метан як представник насичених вуглеводнів. Демонстрації 6.Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§23 Ст.143 №269 |
|
33 |
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
1 |
|
§24 Ст.146 №277,278
|
|
34 |
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
1 |
|
§24 Ст. 147 №279,280
|
|
35 |
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
1 |
|
§23,25 Ст.152 №287, 290 Повт§2(ков.зв |
|
36 |
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
1 |
|
§27 Ст.160 №307-309 |
|
37 |
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
1 |
|
§27 Ст.160 №312,313 |
|
38 |
Горіння вуглеводнів. Демонстрації
|
1 |
|
§25,27 Ст.160 №314,315 |
|
39 |
Розв'язування розрахункових задач 2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.» |
1 |
|
§26 Ст. 155 №299,300 Проект №11 |
|
40 |
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.» Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
1 |
|
§28 Ст.165 №327,331 |
|
41 |
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
1 |
|
§29 Ст.171 №347 |
|
42 |
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні джерела енергії.» |
1 |
|
Повт. §23-29 Ст.171 №348,349 |
|
43 |
Проміжний контроль знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт. §23-29 Ст.171 №355 |
|
44 |
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
1 |
|
§30 Ст.176 №366,369 |
|
45 |
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Інструктаж з БЖД (66-1,69-1,71-1). Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.» |
1 |
|
§30,32 Ст.176 №371, Ст.183 №385 |
|
46 |
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
1 |
|
§31 Ст.179 №375-376 (два вар) |
|
47 |
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
1 |
|
§33 Ст.188 №395,397 |
|
48 |
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
1 |
|
§33 Ст.188 №399,400 Проект №13 |
|
49 |
Застосування етанової кислоти. Представлення результатів навчального проекту №13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.» |
1 |
|
§33 Ст.188 №401,402 Підг. до П.Р.4 |
|
50 |
Інструктаж з БЖД (69-1, 71-1). Практична робота №4 «Властивості етанової кислоти.» |
1 |
|
§33 Ст.188 №405 |
|
51 |
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Навчальний проект №14 «Виготовлення мила з мильної основи.» Домашній експеримент 2.Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. |
1 |
|
§34 Ст.195 №419 ДЕ №2 |
|
52 |
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
1 |
|
§35 Ст.202 №427,434 |
|
53 |
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Інструктаж з БЖД (66-1,69-1,71-1). Лабораторний дослід №12 «Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.». |
1 |
|
§36 Ст.210 №446,450 |
|
54 |
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД (66-1,69-1,71-1). Лабораторні досліди №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність,утворення клейстеру).»;№14«Взаємодія крохмалю з йодом.» Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
1 |
|
§37 ДЕ№3 Проекти №15-17 |
|
55 |
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів №15 « Дослідження хімічного складу їжі.»; №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.» |
1 |
|
§36-37 Ст.216 №460,463
|
|
56 |
Нітрогеновмісні органічні речовини.
Поняття про амінокислоти. |
1 |
|
§38 Ст.224 №468-469, 474 |
|
57 |
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
1 |
|
§38 Ст.224№477 |
|
58 |
Інструктаж з БЖД (69-1, 71-1). Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.» |
|
|
Ст.216 ПР№5 Проекти №18-19 |
|
59 |
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Представлення результатів навчальних проектів №18 «Друге життя паперу.»; №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).» |
1 |
|
§39 Повт. §22-39 |
|
60 |
Контрольна робота №2. |
1 |
|
Ст.230 №485 |
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Застосування органічних речовин. Отруйність метанолу й етанолу. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Згубна дія алкоголю на організм людини. Природні й гідрогенізовані жири. Мило, його мийна дія. Біологічна роль жирів, вуглеводів, амінокислот і білків. Екологічна безпека і сталий розвиток Природні й синтетичні органічні речовини. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Підприємливість і фінансова грамотність Поняття про полімери. Переробка нафти. Мило, його склад. Застосування органічних речовин. |
|||||
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
4 |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: імена видатних вітчизняних учених-хіміків; найважливіші хімічні виробництва в Україні; наводить приклади: взаємозв’язків між речовинами; застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Діяльнісний компонент характеризує: значення хімії у житті суспільства, збереженні довкілля, для здоров’я людей. Ціннісний компонент усвідомлює значення громадянської позиції вченого, причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; поважаєавторське право; обґрунтовує: роль хімії у пізнанні хімічних процесів; критично ставиться: до хімічної інформації з різних джерел; оцінює:внесок хімічної науки в розвиток вітчизняного виробництва; значення хімічних знань як складника загальної культури людини. |
61 |
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
1 |
|
§40 Ст.234 №490,491-2вар, Проекти |
|
62 |
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Представлення результатів навчальнихпроектів№21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»; №22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.» |
1 |
|
§41 Проект №23 |
|
63 |
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Представлення результатів навчального проекту №23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.» |
1 |
|
§42 Проект №20 |
|
64 |
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Представлення результатів навчального проекту №20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.» |
1 |
|
§43 Ст.250 №513 |
|
65 |
Повторення. Розв'язування розрахункових задач.
|
1 |
|
|
|
66 |
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та ионних реакцій. |
1 |
|
|
|
67 |
Повторення. Генетичний зв'язок між класами неорганічних та органічних сполук. |
1 |
|
|
|
68 |
Систематизація, аналіз та корекція знань учнів з курсу хімії 9 класу. |
1 |
|
|
|
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Значення хімії для розуміння наукової картини світу. Здоров’я і безпека Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. Екологічна безпека і сталий розвиток Хімія та екологія. Підприємливість і фінансова грамотність Хімічна наука і виробництво в Україні. |
|||||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Водоочисна станція. Підприємства з виробництва пластмас, цукровий завод, кондитерська, хлібопекарня. |