Хімія 9 клас
68 год, 2 год на тиждень (4 год резерв)
№ |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Дата |
|||
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу |
8 |
|
|||
1 |
Діагностичне тестування рівня засвоєння начального матеріалу, що вивчався з використанням дистанційних технологій навчання |
1 |
|
|||
2 |
Вступний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
1 |
|
|||
3 |
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
1 |
|
|||
4 |
Основні класи неорганічних сполук. Оксиди і кислоти. |
|
|
|||
5 |
Основні класи неорганічних сполук. Основи і солі. |
|
|
|||
6 |
Генетичні зв’язки між основними класами, їх взаємоперетворення. |
|
|
|||
7 |
Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій. |
|
|
|||
8 |
Діагностичний контроль знань за курс 8 класу. Самостійна робота. |
|
|
|||
|
Тема 1.Розчини |
16 |
|
|||
9 |
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
1 |
|
|||
10 |
Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Навчальний проект №2: «Вирощування кристалів солей.» Демонстрації 1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). Навчальний проект №3:«Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.» |
1 |
|
|||
11 |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
1 |
|
|||
12 |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). |
1 |
|
|||
13 |
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Демонстрації 2.Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
1 |
|
|||
14 |
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.» Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Лабораторні досліди №1 «Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.»; №2 «Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.»; №3«Дослідження рН харчової і косметичної продукції.» |
1 |
|
|||
15 |
Представлення результатів навчальних проектів № 4:«Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.»; №5 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»; №6 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»; №7 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»; №8 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.» |
1 |
|
|||
16 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Лабораторні досліди №4 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.»; №5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу.»; №6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.» Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
1 |
|
|||
17 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. Демонстрації 3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах. |
1 |
|
|||
18 |
Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.» |
1 |
|
|||
19 |
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Лабораторні досліди№7 « Виявлення хлорид-іонів у розчині.»; №8 «Виявлення сульфат-іонів у розчині.»; №9 «Виявлення карбонат-іонів у розчині.» |
1 |
|
|||
20 |
Інструктаж з БЖД (66-1,67-1,71-1). Практична робота №2: «Розв’язування експериментальних задач.» |
1 |
|
|||
21 |
Контрольна робота № 1. |
1 |
|
|||
|
|
|
||||
|
Тема 2. Хімічні реакції |
11 |
|
|||
22 |
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Демонстрації
|
1 |
|
|||
23 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
1 |
|
|||
24 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
1 |
|
|||
25 |
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
1 |
|
|||
26 |
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
1 |
|
|||
27 |
Представлення результатів навчальних проектів №9 «Ендотермічні реакції на службі людині.»; №10 «Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.» |
1 |
|
|||
28 |
Оборотні й необоротні реакції. |
1 |
|
|||
29 |
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. Інструктаж з БЖД (66-1,71-1). Лабораторний дослід №10 «Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.» Демонстрації
|
1 |
|
|||
30 |
Інструктаж з БЖД (66-1,71-1). Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.» |
1 |
|
|||
31. |
Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||
32 |
Контрольна робота №2. |
1 |
|
|||
|
|
|
||||
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки |
30 |
|
|||
33 |
Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи-органогени. Демонстрації
|
1 |
|
|||
34 |
Вуглеводні Метан як представник насичених вуглеводнів. Демонстрації 6.Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
|||
35 |
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
1 |
|
|||
36 |
Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. |
1 |
|
|||
37 |
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
1 |
|
|||
38 |
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
1 |
|
|||
39 |
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). |
1 |
|
|||
40 |
Горіння вуглеводнів. Демонстрації
|
1 |
|
|||
41 |
Розв'язування розрахункових задач 2. «Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.» |
1 |
|
|||
42 |
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Представлення результатів навчального проекту №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект.» Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. |
1 |
|
|||
43 |
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. Представлення результатів навчального проекту №12 «Альтернативні джерела енергії.» |
1 |
|
|||
44 |
Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|||
45 |
Контрольна робота № 3. |
1 |
|
|||
46 |
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості. |
1 |
|
|||
47 |
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Інструктаж з БЖД (66-1,69-1,71-1). Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.» |
1 |
|
|||
48 |
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
1 |
|
|||
49 |
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
1 |
|
|||
50 |
Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами. |
1 |
|
|||
51 |
Застосування етанової кислоти. Представлення результатів навчального проекту №13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.» |
1 |
|
|||
52 |
Інструктаж з БЖД (69-1, 71-1). Практична робота №4 «Властивості етанової кислоти.» |
1 |
|
|||
53 |
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Навчальний проект №14 «Виготовлення мила з мильної основи.» Домашній експеримент 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. |
1 |
|
|||
54 |
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
1 |
|
|||
55 |
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
1 |
|
|||
56 |
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД (66-1,69-1,71-1). Лабораторні досліди №12 «Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).»; №14 «Взаємодія крохмалю з йодом.» Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах. |
1 |
|
|||
57 |
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів №15 « Дослідження хімічного складу їжі.»; №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.» |
1 |
|
|||
58 |
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. |
1 |
|
|||
59 |
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
1 |
|
|||
60 |
Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Представлення результатів навчальних проектів №18 «Друге життя паперу.»; №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).» |
1 |
|
|||
61 |
Інструктаж з БЖД (69-1, 71-1). Практичні роботи №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.» |
1 |
|
|||
62 |
Контрольна робота №4. |
1 |
|
|||
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
4 |
|
|||
63 |
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
1 |
|
|||
64 |
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Представлення результатів навчальних проектів №21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.»; №22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.» |
1 |
|
|||
65 |
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. Представлення результатів навчального проекту №23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.» |
1 |
|
|||
66 |
Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Представлення результатів навчального проекту №20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.»
|
1 |
|
|||
67 |
Повторення. Розв'язування розрахункових задач.
|
1 |
|
|||
68 |
Повторення. Складання рівнянь окисно-відновних та йонних реакцій. |
1 |
|
|||
|
. |
|
|
|||