Тема 1. Біблія. Її вчення про людину. Добро і зло
№ уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
1 |
ВСТУП. ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА – НАУКА ПРО ХРИСТИЯНСЬКУ МОРАЛЬ |
|
– знає зміст понять «етика», «мораль», «християнська етика», «моральні цінності»; – розуміє суть і переваги християнських моральних цінностей; – аналізує приклади моральної поведінки в родині, школі, у спілкуванні з іншими людьми. |
|
2 |
БІБЛІЯ – СЛОВО БОЖЕ ДО ЛЮДИНИ
|
|
– має загальне поняття про Біблію, її структуру та зміст; – вміє користуватися Святим Письмом; – усвідомлює, що Біблія – Слово Боже; – розуміє важливість Біблії для особистого життя християнина; – характеризує Біблію як джерело моральних цінностей; – наводить приклади значення Біблії для української культури. |
|
3 |
БІБЛІЯ ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ:
|
|
– знає біблійне вчення про виникнення Всесвіту й людини, основні етапи створення світу за Біблією; – має повагу до себе, до життя кожної людини та до всього довкілля; – уміє пояснювати біблійний погляд на виникнення світу і людини |
|
4 |
ЛЮДИНА – ОБРАЗ І ПОДОБА БОЖА – людина – найдосконаліша із живих істот (Бут. 2, 7-25); – неповторність людини як вінця Божого творіння |
|
– знає призначення людини у світі; – уміє розкрити подібності і відмінності людини і тварин, знає мету появи людини на світ, різні погляди на походження людини; – усвідомлює своє місце і роль у світі, цінність людського життя; – засвоює правила етичної поведінки, виходячи з розуміння ролі і призначення людини у світі; – уміє аналізувати, ким є людина, розуміє неповторність і досконалість людини, те, що вона – вінець Божого творіння. |
|
5 |
БІБЛІЯ ПРО БІБЛІЯ ПРО ПРАВЕДНІСТЬ І ВІРНІСТЬ – праведність як постійний вибір добра; – віра і вірність Богові як основа праведності – праведний Ной (Бут. 6–8). |
|
– знає поняття «праведність» («неправедність») і «вірність» («невірність»); – усвідомлює хибність неправедного життя; – знає біблійне тлумачення праведності на прикладі життя Ноя; – прагне до праведного життя |
|
6 |
ДОБРО І ЗЛО – що таке добро? – прояви зла у світі; – гріхопадіння за Біблією (Бут.3); – відповідальність людини за свій вибір. |
|
– знає зміст християнських понять «добро», «доброчинність», «чуйність», «милосердя»; – уміє пояснити зло як наслідок гріхопадіння; – плекає в собі доброзичливість і богобоязність, бажання безкорисливо робити добрі вчинки; – прагне остерігатися зла і відповідати за свій вибір у вчинках; – уміє розрізняти зміст понять «добро» і «зло», розвивати вміння моделювати ситуації з прикладами різних вчинків людей. |
|
7
8 |
ЗАКОНИ БОЖІ Й ЗАКОНИ ЛЮДСЬКІ – що таке закон? – значення закону в житті людини та суспільства; – відповідальність людини перед законом; – Заповіді Божі – моральна основа життя людини; – актуальність Заповідей Божих для сучасної людини. |
|
– знає, що таке закон і розуміє його необхідність для людини. Розуміє, що Заповіді Божі – зразок досконалого закону; – знає вимоги Заповідей щодо стосунків з Богом, батьками, іншими людьми і обґрунтовує важливість їх дотримання; – має відповідальність перед законом. Прищеплює у собі бажання виконувати заповіді, дані Богом у Його Святому Письмі; – прагне правильно (за законом) чинити в різних життєвих ситуаціях. |
|
9 |
Контрольна робота |
|
Узагальнює та оцінює отримані знання. |
|
Тема 2. Моральні цінності Святого Письма
10 |
ГОРДІСТЬ ТА ЗАРОЗУМІЛІСТЬ – наслідки гордості та зарозумілості на прикладі Вавилонської вежі (Бут.11,1-9); – шляхи подолання гордості та зарозумілості. |
|
– розуміє поняття гордості та зарозумілості як прояви людського егоїзму; – знає про біблійний погляд на гордість, наслідки зарозумілості на прикладі біблійної історії про Вавилонську вежу; – формує у собі негативне ставлення до самозвеличення; – знає шляхи подолання гордості та зарозумілості; – виховує у собі смирення,поступливість та скромність. |
|
11 |
ГОСТИННІСТЬ ТА ЩЕДРІСТЬ – Авраам приймає небесних гостей (Бут. 18, 1-15); – гостинність та щедрість як християнські чесноти; – вміння ділитися; – щедрість та гостинність українського народу |
|
– знає, як виявив гостинність Авраам, «Батько віри»; – розуміє суть понять «гостинність», «щедрість»; – усвідомлює важливість щедрості та гостинності до інших; – наводить приклади прояву особистої щедрості та гостинності; – виховує у собі гостинність до знайомих і незнайомих людей; – розвиває задоволення від про яву гостинності та щедрості. |
|
12 |
ЛЮБОВ ЯК ВИЯВ САМОВІДДАНОСТІ – біблійне розуміння любові як самовідданості на прикладі історії про Авраама та Ісаака; – поняття «самовідданість». |
|
– знає про біблійне тлумачення любові як самовідданості на прикладі історії про Авраама та Ісаака; – знає зміст поняття «самовідданість»; – розвиває позитивні почуття задоволення від вірної любові до Бога. |
|
13 |
ВМІННЯ ПРОЩАТИ – сила прощення на прикладі Йосипа та братів (Бут. 37, 45); – перемагати зло добром (Рим. 12, 21).
|
|
– усвідомлює важливість уміння прощати, значущість прощення в житті людини; – наводить приклади прощення в особистому житті; – усвідомлює силу Божого прощення, велич Божого милосердя; – виховує в собі поступливість, терплячість, милосердя як найголовніші риси поведінки християнина; – усвідомлює відповідальність перед Богом за свої вчинки. |
|
14 |
ВІРА ТА ДОВІРА
– довіра Богові пророка Іллі (1 кн. Царів 17, 18); – значення віри в житті людини. |
|
– знає зміст понять «віра», «довіра»; знає, як довіряв Богові пророк Ілля; – розуміє віру як основу духовності людини; – усвідомлює важливість віри в житті кожного християнина; – розуміє важливість говорити правду і відповідати за свої слова. |
|
15 |
Усне опитування |
|
Узагальнює та оцінює отримані знання |
|
16 |
Підсумки роботи за І семестр |
|
|
|
Тема 3. Християнські свята
17 |
РІЗДВО ХРИСТОВЕ (Мт. 1- 2, 12,Лк. 1- 2, 20) – Благовіщеня Діві Марії про народження Ісуса Христа; – святкування Різдва Христового в Україні. |
|
– знає події, пов’язані з народженням Ісуса Христа за Євангелієм; – усвідомлює значення народження Ісуса Христа для людства; – розуміє значення Особистості Ісуса Христа – як Джерела та Ідеалу моральних цінностей. |
|
18 |
ЛЮБОВ ДО СВОГО НАРОДУ – Давид та Голіят (1 Самуїла 17); – готовність послужити для добра інших; – свобода; – приклади турботи про збереження миру та братолюбства видатними державними та релігійними діячами Русі – України. |
|
– усвідомлює поняття патріотизму як вияв любові до свого народу на основі біблійної постаті Давида; – усвідомлює необхідність бути відповідальним за долю народу; – наводить приклади яскравих особистостей України і пояснює їхню роль в історії народу (Володимир Мономах). |
|
19 |
МУЖНІСТЬ І НЕПОХИТНІСТЬ ПЕРЕКОНАНЬ – прояв мужності та непохитності переконань на прикладі трьох отроків (кн. Даниїла 3); – уміння відстоювати правду Божу. |
|
– розуміє поняття «мужність», «переконання»; – знайомиться з прикладами мужності і непохитності переконань у книзі Даниїла; – усвідомлює цінність чесноти мужності й непохитності переконань в характері людини; – обґрунтовує власні переконання і поважає переконання інших людей; – наводить приклади мужності захисту християнської віри з історії українського народу |
|
20 |
МУДРІСТЬ ЯК БОЖИЙ ДАР – Соломон (І Царів 3); – мудрість та освіченість; – мудрість як духовна зрілість; – освіта і знання; – християнська просвіта на нашій землі та її подвижники (Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Петро Могила, Григорій Сковорода) |
|
– розрізняє зміст понять «мудрість», «освіченість», «знання»; – усвідомлює мудрість як Божий Дар; – наводить приклади значення християнського просвітництва для України; – аргументує позитивний вплив християнства на мораль ність українського народу; – вчиться мудро поводитися урізних життєвих ситуаціях толерантно ставиться до людей. |
|
21 |
СЛУЖІННЯ ЯК ВІДПОВІДЬ НА ПОКЛИКАННЯ – Самуїл (І кн. Самуїла 3); – покликання Ісайї, Єремії, Амоса; – покликання людини на служіння Богові та людям; – важливість обрання власного життєвого шляху; – відповідальність людини за виконання власної місії. |
|
– знає зміст понять «по кликання», «служіння Богові та людям», «патріотизм»; «відповідальність за долю народу; – знає біблійні історії про пророка Ісайю, царицю Естер; – уміє порівнювати й аналізувати біблійну та українську історію (життя та діяльність княгині Ольги), робити висновки; – обґрунтовує взаємозв’язок між вірою, духовністю та патріотизмом, любов’ю до Батьківщини і служінням та відповідальністю за долю народу; – усвідомлює важливість обрання власного життєвого шляху; – вчиться розуміти своє покликання, відповідати за виконання власної місії. |
|
22 |
Контрольна робота |
|
Узагальнює та оцінює отримані знання |
|
Тема 4. Значення приходу в світ Ісуса Христа
23 |
СУМЛІННЯ – ГОЛОС БОЖИЙ У ДУШІ ЛЮДИНИ |
|
– знає значення поняття «сумління»; – знає, що со вість – почуття моральної відповідальності за свої вчинки перед людьми і Богом; – вчиться адекватно реагувати на голос совісті; – розвиває почуття відповідальності за свої рішення. |
|
|
||||
24 |
ОЧІКУВАННЯ МЕСІЇ
– Господня обіцянка приходу Спасителя (Бут. 3, 15); – звіщення пророками про при хід Месії (Ісайя, Захарій, Михей). |
|
– розуміє, що прихід Ісуса Христа – здійснення Божої обіцянки; – усвідомлює важливість при ходу Месії у світ; – довіряє Святому Письму під час життєвих випробувань. |
|
25 |
БЛАГОВІЩЕННЯ ПРЕЧИСТОЇ ДІВИ МАРІЇ |
|
– знає, що найбільша Божа обіцянка – прихід у світ Ісуса Христа; – шанує Особу Ісуса Христа та Пречисту Діву Марію; – усвідомлює вагомість виховання слухняності та смирення у своєму характері. |
|
26 |
ДИТИНСТВО ІСУСА ХРИСТА – втеча до Єгипту; – Ісус в Назареті; – дванадцятирічний Ісус у храмі (Мт. 2, 13-23, Лк. 2, 21-52). |
|
– вміє знайти в Євангелії ті місця, які розповідають про дитячі роки Ісуса Христа; – знає про дитячі роки та поведінку в дитинстві Ісуса Христа; – ознайомлений, якими моральними принципами керувався Ісус Христос у дитячі роки; – проявляє послух у ставленні до батьків. |
|
27 |
СЛУЖІННЯ ІСУСА ХРИСТА (Мт.3, Мк.1, 1-13, Лк.3, 1-22) – значення хрещення в особистому житті людини. |
|
– знає про особу Івана Предтечі. Може переказати подію Хрещення за Євангелієм; – розуміє і може пояснити значення Хрещення для християнина; – знає, як починав служіння Ісус Христос та як Він обирав учнів. |
|
28 |
ДВІ ГОЛОВНІ ЗАПОВІДІ ЛЮБОВІ – любов до Бога і до ближнього (Мт. 22, 36-40, Лк. 10, 27). |
|
– знає дві головні заповіді любові. Пояснює їхній зміст; – усвідомлює єдність Божого Закону (10 заповідей) та заповідей любові; – знає зміст понять «любов до Бога», «ближній», «любов до ближнього», «головні заповіді любові», «ненависть»; – розвиває у собі почуття задоволення від власних проявів любові. |
|
29 |
СТРАЖДАННЯ ІСУСА ХРИСТА – Події Страсного тижня (Мт. 26-27; Мк. 14-15; Лк. 22-23; Ів. 18-19); – велич Голгофської жертви. «Ніхто більшої любові не має над ту, як хто свою душу поклав би за друзів своїх» (Ів. 15, 13). |
|
– знає основні події Страсного Тижня і може аргументувати, в чому значення хресного страждання Ісуса Христа, велич Його любові до людей; – замислюється над ціною жертви Ісуса Христа і моральністю свого життя; – благоговійно ставиться до подвигу Ісуса Христа, розуміє, якою ціною Він здійснив спасіння людей. |
|
30 |
ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ (Мт . 28, Мк.16, Лк. 24, Ів.20) – значення Воскресіння Христового для людства; – свято Великодня. |
|
– ознайомлений з історичним походженням свята Пасхи; – усвідомлює значення події Воскресіння Христового; – розуміє Воскресіння Ісуса Христа як визволення з полону гріха та смерті; – наводить приклади святкування Великодня за українською традицією.
|
|
31
|
ІСУС ХРИСТОС – СПАСИТЕЛЬ ДУШІ Й ТІЛА – уздоровлення сліпого Вартимея (Мк. 10, 46-52, Лк. 18, 35-43); – десять прокажених (Лк. 17, 11-19). |
|
– знає та розуміє, в чому полягало служіння Христа людям; – переповідає євангельські події про служіння Ісуса Христа людям. – пояснює, чому Ісуса Христа називають лікарем душі і тіла; – плекає у собі почуття вдячності Ісусу Христу за Його жертву. |
|
32 |
Контрольна робота |
|
Узагальнює та оцінює отримані знання |
|
33 34
|
Тематичні екскурсії в УАПЦ та УГКЦ села |
|
закріплює отримані знання в на практиці; – знайомиться з духовною спадщиною села, регіону; – аналізує плюралізм поглядів у релігійних питаннях; |
|
35 |
Підсумки роботи за рік |
|
|
|