Урок інформатики в 3 класі з використанням технології розвитку критичного мислення. Учні виконують вправи "Інтерв'ю", "Мозкова атака", зіграють у гру "Шифрувальники" разом з героями мультфільму "Фіксики", переглянуть презентацію від Фіксиків, відеоролик "Як козаки енергонезалежність розвивали". Будуть працювати з програмою "Цифертон". Підсумок уроку - "Кольорова рефлексія"
Урок інформатики в 3 класі
з використанням технології
розвитку критичного мислення
Автор: Гетта Юлія Григорівна
вчитель початкових класів
Гребінківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Тема: Роль інформації в житті людини. Види інформації за способом подання.
Мета: формувати уявлення про роль інформації в житті людини; про різноманіття дій з інформацією; вчити класифікувати інформацію за способом подання: текстовий, графічний,звуковий, відео, комбінований; розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас (використовувати у своєму мовленні слова: текстова, графічна, звукова інформація, документ, меню), логічне мислення; формувати вміння робити висновки; виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Інформатика. 2-й рік навчання(Г.В.Ломаковська), браузер, підключення до мережі Internet, картки з Фіксиками для розподілу за групами, завдання від Фіксиків, картка для вправи «Шифрувальники», презентація «Види інформації за способом подання»:
Зміст уроку
І. Організація до уроку.
а) Вправа- енергейзер «Ті хто…»
Мета: налагоджувати й розвивати взаємодію, співпрацю між учасниками.
Форма проведення: у великій групі.
Діти утворюють коло. Учитель:
- Підніміть руки ті, хто ішов додому пішки, присядьте ті, хто їхав в автобусі, плесніть тричі в долоні ті, хто любить працювати за комп’ютером, тупніть тричі ті, хто любить мультфільми, плесніть тричі у долоні ті, хто буде дотримуватися правил поведінки на уроці.
б) Розподіл на групи. Кожен учень отримує конверт з карткою, на якій зображений герой з мультфільму «Фіксики».
В класі буде працювати 3 групи «Нулик», «Сімка», «Дідус»
ІІ. Актуалізація. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація до уроку.
А) Вправа «Інтерв’ю»
- Розкажіть, що ви знаєте про безпеку в Інтернеті.
Б) Гра «Шифрувальники»
Картка Ігрек - 1, Нулик - 1, Фаєр -1, О, Верта -3, Сімка – 3, Мася -1, Ц, Дідус – 2, Шпуля -5.
|
||||||||||
Очікувані відповіді: Ігрек - 1, Нулик - 1, Фаєр -1, О, Верта -3, Сімка – 3, Мася -1, Ц, Дідус – 2, Шпуля -5.
новини повідомлення спілкування
книги телевізор інтернет |
В) «Мозкова атака»
- Пригадайте все, що ви знаєте, або думаєте з теми. Запишіть у картці.
Кожна група читає свої записи. Вчитель не оцінює. Ставлять знак питання біля суджень, які викликають сумніви.
Г) Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація до уроку.
- Сформулюйте тему уроку.
- Сьогодні на уроці ми обговоримо роль інформації в житті людини. Дослідимо види інформації за способом подання. Тому що кожного дня, кожної хвилини ми сприймаємо інформацію. Коли ми навчимося розрізняти види інформації за способом подання – зможемо самостійно використовувати різні способи для подання різних повідомлень.
ІУ. Осмислення і усвідомлення знань.
«Дідус»
«Сімка»
«Нулик»
Посилання дл перегляду презентації:
https://docs.google.com/presentation/d/1tQUq0fmtwT3iI57XCykgDY0JW403j37JAcNpVA0Wf8Y/edit?usp=sharing
У презентації є відео «Як козаки енергонезалежність розвивали», яке можна переглянути за посиланням: https://youtu.be/XSKYDL6JfPw
Вчитель демонструє слайди від Фіксиків, а учні підбирають і показують картку з назвою виду інформації за способом подання, перевіряють.
текстовий |
графічний |
зоровий |
умовні жести |
звуковий |
комбінований |
3) Вправи для очей. Виконання вправ 1-8, за схемою.
3. Робота за комп’ютером. «Цифертон» - «Сходинки до інформатики. 3-4 класи»
- Розкажіть правила безпечної поведінки за комп’ютером.
Очікувані відповіді:
2) Інструктаж(підручник ст.. 18).
Гра «Цифертрон»
Сьогодні ти працюватимеш із цікавою програмою Цифертрон.
На екрані — космічний корабель з ілюмінаторами, які спалахують різними кольорами і передають закодовані повідомлення. Запам'ятай і відтвори ці повідомлення — послідовність сигналів різного кольору.
Будь уважний!
3) Практична робота за комп’ютерами
3) Вправи для очей. Виконання вправ за офтальмологічним тренажером В.Базарного:
ІУ. Рефлексія.
1. Повернення до записів вправи «Мозкова атака»
- Прочитайте судження, які викликали у вас сумніви. Спростуйте, або обґрунтуйте ці твердження.
2. «Для кмітливих»(підручник, ст..19)
А) Скільки трицифрових чисел можна скласти з цифр 1,2, 3(Очікувані відповіді: 9 ( 111, 222, 333, 123, 132, 231, 213, 321, 312)
Б) Знайди 10 відмінностей на малюнках.
3. Вправа «Кольорова рефлексія»
Додаток 1. Картки для об’єднання дітей у групи.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|