18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку інформатики в 3 класі "Роль інформації в житті людини. Види інформації за способом подання."

Про матеріал

Урок інформатики в 3 класі з використанням технології розвитку критичного мислення. Учні виконують вправи "Інтерв'ю", "Мозкова атака", зіграють у гру "Шифрувальники" разом з героями мультфільму "Фіксики", переглянуть презентацію від Фіксиків, відеоролик "Як козаки енергонезалежність розвивали". Будуть працювати з програмою "Цифертон". Підсумок уроку - "Кольорова рефлексія"

Перегляд файлу

Урок інформатики в 3 класі

з використанням технології

розвитку критичного мислення

Автор: Гетта Юлія Григорівна

вчитель початкових класів

Гребінківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Тема: Роль інформації в житті людини. Види інформації за способом подання.

Мета: формувати уявлення про роль інформації в житті людини; про різноманіття дій з інформацією; вчити класифікувати інформацію за способом подання: текстовий, графічний,звуковий, відео, комбінований; розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас (використовувати  у своєму мовленні слова: текстова, графічна, звукова інформація, документ, меню), логічне мислення; формувати вміння робити висновки;  виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Інформатика. 2-й рік навчання(Г.В.Ломаковська), браузер, підключення до мережі Internet, картки з Фіксиками для розподілу за групами, завдання від Фіксиків, картка для вправи «Шифрувальники», презентація «Види інформації за способом подання»:

Зміст уроку

І. Організація до уроку.

а) Вправа- енергейзер «Ті хто…»

Мета: налагоджувати й розвивати взаємодію, співпрацю між учасниками.

Форма проведення: у великій групі.

Діти утворюють коло. Учитель:

- Підніміть руки ті, хто ішов додому пішки, присядьте ті, хто їхав в автобусі, плесніть тричі в долоні ті, хто любить працювати за комп’ютером, тупніть тричі ті, хто любить мультфільми, плесніть тричі у долоні ті, хто буде дотримуватися правил поведінки на уроці.

б) Розподіл на групи. Кожен учень отримує конверт з карткою, на якій зображений герой з мультфільму «Фіксики».

В класі буде працювати 3 групи «Нулик», «Сімка», «Дідус»

ІІ. Актуалізація.  Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація до уроку.

А) Вправа «Інтерв’ю»

- Розкажіть, що ви знаєте про безпеку в Інтернеті.

Б) Гра «Шифрувальники»

Картка

 Ігрек - 1, Нулик - 1, Фаєр -1, О,  Верта -3, Сімка – 3, Мася -1, Ц, Дідус – 2, Шпуля -5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані відповіді:

 Ігрек - 1, Нулик - 1, Фаєр -1, О,  Верта -3, Сімка – 3, Мася -1, Ц, Дідус – 2, Шпуля -5.

 

                 новини                        повідомлення               спілкування

 

і

н

ф

о

р

м

а

ц

і

я

 

                    книги                                                           телевізор

                                                     інтернет

В) «Мозкова атака»

- Пригадайте все, що ви знаєте, або думаєте з теми. Запишіть у картці.

Кожна група читає свої записи. Вчитель не оцінює. Ставлять знак питання біля суджень, які викликають сумніви.

Г) Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація до уроку.

-  Сформулюйте тему уроку.

-  Сьогодні на уроці ми обговоримо роль інформації в житті людини. Дослідимо види інформації за способом подання. Тому що кожного дня, кожної хвилини ми сприймаємо інформацію. Коли ми навчимося розрізняти види інформації за способом подання – зможемо самостійно використовувати різні способи для подання різних повідомлень.

ІУ. Осмислення і усвідомлення знань.

  1. «Інформація в житті людини» Робота за матеріалами підручника (ст..12). Діти працюють в групах.
  • Зараз кожна група виконає завдання від Фіксиків і потім поділиться новими знаннями з однокласниками. Домовтеся, хто буде читати, як будете виконувати записи.

«Дідус»

  • Прочитайте, будь ласка, ст..12 у підручнику. Розкажіть однокласникам  «Що  таке інформація?», наведіть приклади отримання інформації. ( Інформація – новини, нові відомості, нові знання)

«Сімка»

  • Розгляньте малюнок на ст..12 і розкажіть, якими органами чуття людина сприймає інформацію?(Це органи нюху, слуху, зору, дотику, смаку)

«Нулик»

  • Прочитайте текст на  ст.. 13 – 14. На картках запишіть слова, які допоможуть вам розповісти однокласникам про інформаційні процеси. Наведіть приклади. (Зберігання, отримання, опрацювання, передавання)
  1. Презентація «Види інформації за способом подання»:

   Посилання дл перегляду презентації:

https://docs.google.com/presentation/d/1tQUq0fmtwT3iI57XCykgDY0JW403j37JAcNpVA0Wf8Y/edit?usp=sharing

У презентації є відео «Як козаки енергонезалежність розвивали», яке можна переглянути за посиланням: https://youtu.be/XSKYDL6JfPw

Вчитель демонструє слайди від Фіксиків, а учні підбирають і показують картку з назвою виду інформації за способом подання, перевіряють.

текстовий

графічний

зоровий 

умовні жести  

звуковий

комбінований

3) Вправи для очей. Виконання вправ 1-8, за схемою.

3. Робота за комп’ютером. «Цифертон» - «Сходинки до інформатики. 3-4 класи»

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

- Розкажіть правила безпечної поведінки за комп’ютером.

Очікувані відповіді:

  • Не розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
  • Сиди правильно: спина рівна, лікті – на столі, ноги – на підлозі.
  • Слідкуй,щоб відстань від очей до екрана монітора була не меншою від 50 см.
  • Під час роботи за комп’ютером руки повинні бути чистими і сухими.
  • Не клади нічого на клавіатуру.
  • Не торкайся екрана монітора.
  • Не торкайся задньої панелі монітора та системного блока.
  • Не чіпай дротів, це небезпечно.
  • Дотримуйся правил поводження в школі.

2) Інструктаж(підручник ст.. 18).

Гра «Цифертрон»

Сьогодні ти працюватимеш із цікавою програмою Цифертрон.

На екрані — космічний корабель з ілюмінаторами, які спалахують різними кольорами і передають закодовані повідомлення. Запам'ятай і відтвори ці повідомлення — послідовність сигналів різного кольору.

Будь уважний!

3) Практична робота за комп’ютерами

3) Вправи для очей. Виконання вправ за офтальмологічним тренажером В.Базарного:

ІУ. Рефлексія.

1. Повернення до записів вправи «Мозкова атака»

- Прочитайте судження, які викликали у вас сумніви. Спростуйте, або обґрунтуйте ці твердження.

 2. «Для кмітливих»(підручник, ст..19)

А) Скільки трицифрових чисел можна скласти з цифр 1,2, 3(Очікувані відповіді: 9 ( 111, 222, 333, 123, 132, 231, 213, 321, 312)

Б) Знайди 10 відмінностей на малюнках.

3. Вправа «Кольорова рефлексія»

  • Про що ти дізнався на уроці?(Зелена).
  • Про що мені було відомо(Червона)
  • Як ти працював на уроці?Як ви працювали в парі?(Синя)
  • Знання,  отримані на цьому уроці допоможуть мені…(Оранжева)
  • Які знання з інших предметів ти використовував?(Жовта)
  • Розкажи про сьогоднішній урок.(Біла)
  • Який у тебе настрій? Чому?(Фіолетова)
  • Ви сьогодні гарно працювали, старанно виконали завдання в групах, ви справжні розумники. Дякую за гарну  роботу!
  • Урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1. Картки для об’єднання дітей у групи.

 

 

doc
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
2066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку