Урок-казка для учнів 3-го класу з теми «Інформаційні процеси і комп’ютер».

Про матеріал

Мета:

  • закріпити знання про інформаційні процеси, носії повідомлень, узагальнити способи подання повідомлень, повторити процеси кодування та декодування;
  • розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння швидко знаходити відповідь на запитання, сприяти розвитку інтересу до інформатики;
  • виховувати культуру користувача ПК, вміння працювати у групі, любов та інтерес до уроків інформатики.
Перегляд файлу

Урок-казка для учнів 3-го класу з теми «Інформаційні процеси і комп’ютер». Мета:

ü закріпити    знання        про    інформаційні       процеси,     носії повідомлень, узагальнити способи подання повідомлень, повторити процеси кодування та декодування;

ü розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння швидко знаходити відповідь на запитання, сприяти розвитку інтересу до інформатики;

ü виховувати культуру користувача ПК, вміння  працювати у групі, любов та інтерес до уроків інформатики.

Хід уроку

 Ми зустрілись з вами, діти,

В казку двері відчинити,

В ній знайдете  чари сну, 

Знання, радість і весну.

 

– Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де живуть казкові герої, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій,  країну, де наука переплітається з казкою.

В Країні Знань висока є гора,

Туди зійти вся прагне дітвора, На тій горі є місто Інформатичне,

Де завжди їх чекає щось незвичне,

Ми разом з вами туди вирушаємо

А лінь і байдужість ми тут залишаємо.

Ці дві сестриці вам не знадобляться,

Адже до школи ми ходимо - навчатися.

Будем гарно працювати,

Всі труднощі на шляху долати ,

Щоб розум свій могли ви розвивати, А школа й Україна – процвітати.

Літачок наш вже злітає,

Щось чарівне нас чекає,

На команди розділились

З капітаном – не сварились.

Інформатика – це  сила,

Шлях до казки нам відкрила. Щоб найшвидше нам добратись Будемо з   іншими змагатись.

На нашому шляху зустрівся перший казковий герой Незнайко, який заблудився

в лабіринті Правил. Давайте йому допоможемо, коли правило правильне – Незнайко йде вправо, коли ж ні – то вліво.

 

Конкурс 1. «Вліво - вправо». 

Ось ці твердження.

-                     До комп’ютерного кабінету можна заходити у верхньому одязі, у брудному взутті.

-                     До комп’ютерного класу можна приносити їжу, напої, жувальну гумку.

рис. 2.2.1. - Під час роботи за комп’ютером учні не мають права ходити по класу, від одного комп’ютера до іншого, балакати голосно один з одним.

-                     Під час роботи за комп’ютером учні мають право торкатися пальцем, ручкою, олівцем до поверхні екрану монітора.

-                     За комп’ютером можна працювати брудними та вологими руками.

-                     У комп’ютерному кабінеті під час перерви не можна бігати, штовхатися.

-                     Під час роботи за комп’ютером  учні повинні сидіти від екрану на відстані більше, ніж 50 см, спина повинна бути рівною.

-                     Не можна торкатися проводів, розеток, роз’ємів.

-                     Без дозволу вчителя можна починати працювати за комп’ютером, викликати любі програми.

-                     До кабінету інформатики не можна заходити, коли у ньому немає вчителя.

 

Незнайко. 

 

Спасибі велике вам за допомогу Знайшов нарешті я дорогу.

За це вам  я теж допоможу

І правильний шлях до казки вкажу.

Незнайко вказує правильний шлях і учні вирушають стежинкою в казкове місто. Але  під час подорожі  їм зустрічається П’єро, який пропонує свою допомогу, якщо учні допоможуть розібратися йому з віршиками.

 

Ось перші  перепони стають на шляху,

Щоб їх подолати пограємо в гру.

 

Конкурс 2. Незакінчене речення

В школу ми йдемо зрання,

Щоб отримати … (знання).

 

Нам чимало треба знати:

Мови, математику.

А тепер іще вивчати Будем … (інформатику).

рис. 2.2.2.

Що вивчає цей предмет,

Пояснить процес навчальний?

Це для учнів не секрет,

(інформацію), звичайно!

Інформацію зібрати –

Справи тільки половина.

Обробляти, зберігати

Треба в місці все… (єдинім).

Швидко треба рахувати, Різні файли відкривати.

Помічник є геніальний!

Це … (комп’ютер персональний).

Якщо говориш  ти із вечора до    рання

То цей процес звемо …передавання.

 

Виконавши завдання учні вирушають далі, подякувавши П’єро. І втрапляють до  Закодованого лісу.

Щось ми трішки заблукали І куди це ми попали ? 

Артемоне, підкажи, Шлях до міста нам скажи.

Артемон.

Залюбки, мої малята,

Треба лиш розкодувати

             Повідомлення легенькі ,                                                рис. 2.2. 3.

Все робитимем швиденько.

Три завдання відгадайте  І в дорогу вирушайте.

Конкурс 3. Кодування – декодування»

 

1   завдання. Робота з таблицями двійкового коду

Закодуйте за допомогою таблиці моє ім’я.

 

2   завдання. Відгадайте  загадки.  Закодуйте відповідь  за  допомогою прапорців.

 

За хатою у садочку,

У зеленому віночку

Та в червоних намистах Стала пава молода.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти: За намисто кожен – смик, Та й укине на язик.

 

рис. 2.2.5. 

Красивий, щедрий рідний край І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься …

 

рис. 2.2.6.

3 завдання. Розкодуйте повідомлення за допомогою азбуки Морзе.

 . --  -.--   

--  ---  .-.. ---  -..  -.-. ..

 

рис. 2.2.7.

 

(Ви молодці)

Виконавши всі завдання школярі вирушають через Закодований ліс. Та випадково потрапляють до  галявини Спорту, де зустрічають красуню Мальвіну, яка пропонує їм трішки відпочити та виконати з нею цікаві вправи.

Кожного дня по розпорядку

Я  іду робить зарядку

Разом зі  мною усі звірятка, Вирушали по порядку.

Похитали головою,

Раз потупали ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо

                                   Та цього іще замало                                                   рис. 2.2.8.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Казковими дорогами далі поблукали.

 

Вирушивши з галявини  Спорту,  школярі  заблукали  та потрапили  до

Інформатичного болота, де зустріли заплаканого Буратіно. 

 

 

Я давненько тут блукаю, Інформатику не знаю.

На уроках я дрімав,

Про повідомлення нічого не знав.

Як їх швидко сортувати,

Як інформацію подавати. Школярі, допомагайте, І з болота витягайте

рис. 2.2.9.

 

Конкурс 5. «Переплутані повідомлення»

рис. 2.2.10.

Учням пропонуються швиденько розсортувати картинки  за способом подання повідомлень.  Коли з цими завданнями справляються третьокласники, то Буратіно показує їм найкоротшу дорогу до Інформатичного містечка – через полянку Носіїв Повідомлень.

Довго дуже ми блукали, 

Друзів нових відшукали.

Працювали, танцювали Та в біді  допомагали.

Ось чарівна поляна Там Царівна –Несміяна,

Вся сумна сидить , лютує, Ні з ким вона не жартує.

З Носіями веселилась,

Але раптом  - посварилась.

Конкурс 6. «Дивні літери». рис.2.2.11.  Відгадати назви носіїв повідомлень.           

рис. 2.2. 12.

Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною, яка називається  Інформатика  не остання. А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож? На парті кожного з Вас лежать два смайлика: один – з усміхненим обличчям, інший – з сумним. Опустіть усміхнений смайлик в той вагончик, який вказує на завдання, яке на уроці Вам сподобалось найбільше, а сумний смайлик, в той вагончик, завдання яке сподобалося найменше.

Життя — це просто дивна казка, В яку приходимо лиш раз. Тут для людей любов і ласка, І світло сонечка для нас.

Життя складне, але чудове,

Ми робимо в нім відкриття.

Й завжди ідемо в невідоме, Тим цікавіше нам буття... Та все проходить, час спливає, Нова мета нас кличе вдаль.

В житті усякого буває,

Та за минулим нам не жаль, Бо кличуть знов нові дороги, Під ноги стеляться путі. Чекають радощі й тривоги

Щодень у нашому житті.

 

Я гадаю, що сьогодні всі попрацювали та дізналися багато цікавого. Тому Ваш клас отримує медаль-посвяту "Юні інформатики". Бажаю Вам успіхів у навчанні. До нових зустрічей !!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбатюк Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
22 січня 2018
Переглядів
4788
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку