Інформатика
(35 годин, 1 година на тиждень)
І семестр (16 годин)
№ з/п |
Тема уроку |
Робота з комп’ютером |
Дата |
Розділ І. Інформація навколо мене |
|||
1. |
Джерела інформації |
Створюємо пам’ятку (с. 6). Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. Робота у текстовому редакторі: форматування тексту, вставлення зображень |
|
2. |
Інформаційні процеси |
Створюємо пам’ятку (с. 6): продовження практичної роботи. Закріплення основних прийомів форматування тексту в текстовому редакторі; вставлення зображень. Додаткова робота: створення презентації «Інформація навколо» |
|
3. |
Способи подання інформації |
Опитування: заповнюємо таблицю (с. 10). Здійснення опитування; фіксування результатів та подання їх у формі таблиці. Повторення основних прийомів редагування таблиць у текстових редакторах. Ускладнення: здійснювання е-опитування за допомогою Google Forms |
|
4. |
Процесор та пам’ять |
Ділимося новими знаннями (с. 14): створення презентації власного дослідження. Пошук інформації в мережі Інтернет. Робота з редактором презентацій PowerPoint або з онлайн-редактором презентацій Google Slides |
|
5. |
Пристрої введення та виведення |
Ділимося новими знаннями (с. 14): створення презентації власного дослідження. Пошук інформації в мережі Інтернет. Робота з редактором презентацій PowerPoint або з онлайн-редактором презентацій Google Slides |
|
6. |
Комп’ютерна мережа та її використання |
Складаємо програму для виконавця (с. 18). Складання програми для виконавця Навантажувач (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; програмування) |
|
7. |
Електронне листування |
Спілкуємося на відстані (с. 22): Написання електронного листа |
|
8. |
Спілкування на відстані |
Створюємо онлайн-дошку (с. 25): подання інформації на онлайн-дошці та робота з нею. Створення онлайн- дошки Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard |
|
9. |
Інформаційний шум та фейки |
Створюємо онлайн-дошку (с. 25): продовження роботи над онлайн- дошкою Українські народні музичні інструменти у сервісі Google Jamboard. Мешканці лісу (с. 28). Робота з комп’ютерною програмою на закріплення знань курсу Я досліджую світ (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс: Мешканці лісу) |
|
10. |
Планування групової діяльності |
Плануємо та виконуємо мініпроєкт (с. 30): групова робота над мініпроєктом |
|
11. |
Пригадай і йди вперед |
Планування та виконання мініпроєкту за темою Інформація навколо мене |
|
Розділ ІІ. Алгоритми та програми |
|||
12. |
Як слова І, НЕ, АБО впливають на зміст висловлювань |
Знайомся — виконавець “Кенгуру” (с. 35): ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний режим та створення програм за лінійними алгоритмами) |
|
13. |
Алгоритми з розгалуженнями |
Знайомся — виконавець “Кенгуру” (с. 35): ознайомлення з системою команд виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс; інтерактивний режим та створення програм за лінійними алгоритмами) |
|
14. |
Алгоритми з повтореннями |
“Кенгуру” й цикли (с. 39). Команди виконавця Кенгуру: Повтори …N разів. Створення програм із циклами |
|
15. |
Повторення за умовою |
Дослідження програми з циклами (с. 41‒42). Команди виконавця Кенгуру: Повтори; Поки не край поля. Створення програм із циклами |
|
16. |
Виявлення та виправлення помилок у програмах |
Виправляємо помилки (с. 45). Робота у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення програм із циклами. Тестування програм |
|
ІІ семестр (19 годин)
17. |
Способи подання алгоритмів |
Малюємо сходи (с. 48). Робота у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення програм із циклами. Тестування програм |
|
18. |
Пригадай і йди вперед |
Складаємо програми (с. 50). Робота у середовищі виконавця Кенгуру (програмне забезпечення Сходинки до інформатики Плюс). Створення та тестування програм |
|
Розділ ІІІ. Моделі та моделювання |
|||
19. |
Моделі в повсякденному житті |
Знайомимося зі світом 3D (с. 53). Дослідження тривимірних об’єктів за допомогою програми 3D-моделі |
|
20. |
Моделі для досліджень, навчання, роботи |
Графічний редактор “Paint 3D” (с. 57). Робота у графічному редакторі. Найпростіші дії з 3D-моделями у програмі Paint 3D |
|
21. |
Кодування інформації |
Створюємо QR-коди (с. 60): робота в онлайн-сервісі для створення QR-кодів. Шифрування та розшифровування повідомлення. Ускладнення: створення карток для навчальної гри з використанням QR-кодів |
|
22. |
3D-модель як код |
Форматуємо текст (с. 61): робота в текстовому редакторі. Повторення та узагальнення знань про основні елементи форматування тексту; зберігання інформації у файлах. Створення списків у текстовому редакторі |
|
23. |
Один об’єкт — моделі різні |
Вставляємо зображення в таблицю (с. 64). Робота в текстовому редакторі: вставлення зображення у клітинку таблиці, форматування таблиці |
|
24. |
Віртуальна та доповнена реальності |
Створюємо віртуальний світ (с. 68): робота з графічним редактором Paint 3D. Композиція тривимірних об’єктів; дослідження властивостей тривимірного середовища |
|
25. |
Google-мапа |
Маршрути буденні та фантастичні (с. 72). Сервіс Google Maps на комп’ютері та мобільний застосунок: пошук та порівняння маршрутів; навігатор |
|
26. |
Віртуальні подорожі світом |
Маршрути буденні та фантастичні (с. 72): віртуальні подорожі на Землі та в космосі. Дослідження сервісів Google Earth (Google Earth Voyager), Google Sky, Google Arts & Culture |
|
27. |
Пригадай і йди вперед |
Планування та виконання мініпроєкту за темою Моделі та моделювання |
|
Розділ ІV. Проєкти та презентації |
|||
28. |
Програми- редактори та їх використання |
Презентація-комікс (с. 77): робота у редакторі презентацій. Створення презентації-коміксу: форматування зображень, вставлення та трансформація фігур, оформлення слайдів |
|
29. |
Мультимедіа та цифрові пристрої |
Презентація — репортаж з уроку (с. 80). Робота у редакторі презентацій: вставлення зображення, відео- чи аудіоматеріалу |
|
30. |
Робота з цифровими пристроями |
Організуємо співпрацю (с. 82‒83): пошук інформації в мережі Інтернеті; робота з редактором презентацій. Особливості впорядковування інформації під час роботи в групі. Прийоми, які дають змогу удосконалити пошук у Google |
|
31. |
Як уникнути помилок у презентаціях |
Організуємо співпрацю (с. 82‒83): завершення групової роботи над презентаціями. Пошук схожих зображень (с. 86): пошук у Google за зображенням |
|
32. |
Шануємо права творців |
Удосконалюємо свої презентації (с. 88): редагування презентацій. Пам’ятка з оформлення слайдів |
|
33. |
Підсумковий проєкт (частина1) |
Спільний проєкт: від задуму до мети (с. 91): групова робота над проєктом |
|
34. |
Підсумковий проєкт (частина 2) |
Спільний проєкт: від задуму до мети (с. 91): групова робота над проєктом |
|
35. |
Пригадай і йди вперед |
Планування та виконання мініпроєкту |
|