Календарно-тематичне планування з інформатики для 1 класу згідно Державного стандарту початкової освіти (2018) за типовою навчальною програмою для закладів середньої освіти (автор Р.Б. Шиян)
Календарно-тематичне планування уроків
Інформатики для 1 класу
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
|
Тема 1. Я у світі інформації |
||||
|
__.__.__ |
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Поняття про інформацію. Сприймання інформації людиною. Види інформації за способом сприйняття. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Властивості інформації. Джерела отримання інформації людиною та машиною. Формулювання запитань до розповідей, текстів, завдань. Читання інформаційних знаків. Створення власних. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Орієнтування за допомогою інформаційних знаків та позначок на цифрових пристроях і у доступному середовищі. Розпізнавання та зчитування інформації різного виду на носіях та в доступному середовищі. Приклади фіксування інформації людиною і машиною. Емотикони, інформаційні знаки, схеми як закодована інформація. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Просте впорядкування даних. Використання і пояснення готових схем, таблиць, понятійних карт для організації зібраної інформації. Збирання даних (фото, відео-, аудіо-, текстових, тощо), в тому числі цифровими пристроями, їх фіксування на носіях (папір, флешка тощо). Збереження даних та інформації на носіях. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення найпростіших моделей. Властивості об’єктів і їх моделей. Групи об’єктів за одною спільною ознакою. Правдиві та хибні висловлювання. Факти та вигадка. Припущення і фантазія. |
|
|
Тема 2. Моя цифрова творчість |
||||
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Подія, послідовність подій. Укладання послідовності кроків. Наслідки порушення плану (алгоритму), послідовності подій у близькому середовищі, готових програмах, іграх. Складання простих алгоритмів для виконавця. Виконавець і його система команд. Що можуть і не можуть виконати машини і люди. Очікуваний результат. Виправлення помилок у планах і алгоритмах. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Завдання прості і складні. Послідовність розв’язування складного завдання. Конструювання. Програми та інструменти для створення простих зображень, текстів, музики, запису голосових повідомлень та пісень. Аудіо- та інтерактивні книжки. Заповнення таблиць на пристроях і без них, прості розрахунки. Програми та пристрої для простих розрахунків. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Електронні тексти. Створення простих електронних текстів методом набору і голосовим. Виокремлення ключових слів та фрагментів. Шрифти. Їхня роль. Кольори і оздоблення. Оформлення текстів. |
|
|
|
|
Електронний дизайн. Збереження інформаційних продуктів на пристроях. Редагування створених чи готових електронних документів. Презентування власних ідей, думок, готових чи створених інформаційних продуктів перед аудиторією. |
|
|
Тема 3. Комунікація та співпраця |
||||
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Правила і необхідність їхнього дотримання. Групова робота і лідерство. Спостереження за розвитком подій, досягнення результату. Оцінювання досягнутого результату власної і групової праці. Висновок про досягнення / недосягнення результату. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Допомога інших під час пошуку рішення. Комунікація (однокласники, учитель, батьки, довідники, словники тощо) для пошуку необхідних ресурсів |
|
|
Тема 4. Я і цифрові пристрої |
||||
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Люди і машини. Інтелектуальна поведінка машин. Передавання інформації від людини до пристрою і навпаки. Цифрові пристрої для навчання, побуту, гри, безпеки, розвитку та збору інформації. Можливості цифрових пристроїв. Робоче місце для роботи з цифровими пристроями. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Елементарне налагодження програмного середовища під власні потреби. Розпізнавання та усування елементарних несправностей пристроїв і програм, прості заходи збереження пристроїв. Цифрові пристрої як приватна власність іншої особи, колективу, організації Передавання інформації в сучасному суспільстві. Програми та пристрої для спілкування в інтернеті, у безпечних онлайнових і офлайнових середовищах |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Спілкування, пошук інформації через відео- або звуковий (голосовий) режим або передавання простого тексту, зображення тощо. Перегляд навчального відео, анімацій, схем, пошук та навігація у безпечних мережах та інтернеті за допомогою цифрових пристроїв |
|
|
Тема 5. Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві |
||||
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Правила власної та взаємної безпеки з цифровими пристроями. Організація робочого місця та особистого режиму роботи з цифровими пристроями. Саморегуляція під час роботи з цифровими пристроями. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Засоби та способи збереження особистої інформації. Пін-коди і паролі (текстові, графічні, цифрові, тактильні, фотопаролі, паролі-зображення тощо), їх призначення та доцільне використання. Вікові обмеження на перегляд сторінок та створення акаунтів. |
|
|
|
__.__.__ |
Інструктаж з БЖД. Безпека в мережах. Небезпечні співрозмовники та теми. Виявлення проблем і джерела допомоги. Етика спілкування в мережах та в реальному житті, особливості цифрового спілкування. Як уникнути цькування і діяти у випадку образ у цифровому спілкуванні. Програми та засоби, які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами. Інформація для дітей і дорослих, приватна, особиста, сімейна, колективна, публічна. Авторство контенту, зокрема електронного (власне і чуже)
|
|
|