календарно-тематичний план
з інтегрованого курсу «Мистецтво» для 4 класу
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко,
до підручника «Мистецтво» для 4 класу
(автори Тетяна Рубля, Ірина Мед, Тетяна Щеглова)
70 годин на рік, 2 година на тиждень
№ з/п |
Теми уроків |
Терміни |
Орієнтована тематика практичних завдань |
Дата |
Примітка |
||
|
|
І семестр (32 годин) |
|||||
|
|
Мистецтво українського народу |
|||||
1 |
Мистецтво українського народу. |
Гімн, засоби виразності |
Урочисте виконання гімну України П. Чубинський, М. Вербицький; слухання і аналізування. Вивчення нової пісні «Добрий день, матусю-Україна М. Ведмедері. |
|
|
||
2 |
Мистецтво українського народу. |
Народні символи. |
Створення малюнку «День знань» |
|
|
||
3 |
Український героїчний епос |
Дума, кобзарі. |
Фрагмент «Думи про козака Голоту» Укр. нар. пісня «Їхав козак на війноньку» виконання під муз. супровід. Поспівка «До, ре, мі». Робота над піснею «Добрий день, матусю-Україна М. Ведмедері. |
|
|
||
4 |
Український героїчний літопис. |
Українська бандура. |
Перегляд відео фестивалів сучасної бандури у Львові. Виготовлення шаблону бандури та прикраса за мотивами петриківського розпису. Малюнок за уявною композицією «Співає кобзар про минувшину». |
|
|
||
5 |
Український героїчний епос |
Дума, кобзарі |
Слухання та аналізування пісні «Ой кряче ворон» з опери М. Лисенка, укр. нар. пісня «Козака несуть» в обр. М. Леонтовича. Ритмічна вправа. Поспівка «До, ре, мі». Виразне виконання пісні «Добрий день, матусю-Україна М. Ведмедері. |
|
|
||
6 |
Народні обряди та свята. |
|
Виготовлення родинного солом’яного оберегу «Павучок» або дівочого оберегу «Віночок». Створення виставки «Сувенір на щастя». |
|
|
||
7 |
Народні обряди та свята |
Календарно-обрядові свята |
Укр. нар. пісня «Прилетіли янголята». Слухання та аналізування муз. творів – веснянка «Вийди, вийди, Іванку», купальська пісня «Зозуленька», жнив. пісня «Вийшли в поле косарі». Вивчення укр. нар. пісні «Чи не той то Омелько». Муз. гра « Запитання-відповідь» |
|
|
||
8 |
Краса народного танцю. |
|
Відео перегляд українського народного танцю «Гопак». Малюнки: «У веселому вихорі танцю», «Музичні інструменти розповідають». |
|
|
||
9 |
Краса українського танцю |
Гопак, козачок,. Муз. народні інструменти. |
Слухання та аналізування укр. нар. танцю «Козачок» симфонія невідомого автора. Вивчення укр. нар. пісні «По дорозі жук, жук». Ритм. гра «Луна» |
|
|
||
10 |
Краса українського танцю |
Хореографія. метелиця |
Слухання та аналізування укр. танцю «Метелиця». Вивчення укр. нар. пісні «По дорозі жук, жук». Ритм. гра «Луна» |
|
|
||
11 |
Душа українського народу. |
|
Перегляд мультсеріалу «Як козаки…». Малюнок «Пригоди козаків». |
|
|
||
12 |
Душа українського народу |
Жартівливі пісні Обробка нар. пісні |
Вивчення укр. нар. пісні «Ой під вишнею, під черешнею». Слухання та аналізування фрагм. української симфонії М. Калачевського. |
|
|
||
13 |
Душа українського народу. |
|
Перегляд відео про веселих і жартівливих іграшок. Ліплення із пластиліну жартівливого персонажа за мотивами української дрібної пластики. |
|
|
||
14 |
Душа українського народу |
|
Укр. нар. пісня «Ой під вишнею, під черешнею». Фрагменти м/ф «Як козаки…»
|
|
|
||
15 |
Україна — багатонаціональна родина |
Пісня |
Ритм. поспівка. Вивчення пісні Н. Май «Колискова України». Слухання та аналізування уривку з Симфонії №2 (Українська). |
|
|
||
16 |
Україна – багатонаціональна родина.
|
|
Перегляду у мережі Інтернет зразків творів мистецтва різних народів. Виконання панно в техніці аплікації «Україна – наш спільний дім». |
|
|
||
17 |
Палітра мистецтва Криму |
Пісні-частівки «чин», «долу». Хайтарма |
Слухання та аналізування пісень та танцю кримськотатарського народу. Виразне виконання пісні Н. Май «Колискова України». «А я живу на рідній Україні» Н. Май |
|
|
||
18 |
Палітра мистецтва Криму. |
|
Перегляд відео у мережі Інтернет «Кримське народне мистецтво». Малюнок натюрморту «Квітуче народне мистецтво» |
|
|
||
|
|
Мистецтво різних народів. |
|
|
|||
19 |
Віночок дружби |
Івонне, Назад Сейт – нар. пісні
|
Слухання та аналізування молд. нар. пісні «Івонне» рум. нар. пісні «Назад Сейт», Н. Май «Колискова України». «А я живу на рідній Україні» Н. Май. Муз. гра «Запитання-відповідь» |
|
|
||
20 |
Віночок дружби. |
|
Перегляд відео в мережі Інтернет «Розмаїття румунських килимів». Виконання ескізів декоративної композиції за мотивами румунського килима «Дерево життя». |
|
|
||
21 |
Віночок дружби |
Молдовеняска |
Слухання та аналізування молд. нар. танцю «Молдовеняска». Ритмічна поспівка. «А я живу на рідній Україні» Н. Май.
|
|
|
||
22 |
Віночок дружби. |
|
Створення румунського килима (колективна робота) |
|
|
||
23 |
Веселковий водограй |
Мелізми |
Слухання та аналізування болгарських народних пісень «Грає флейта», «Родопська». Танці «Хоро», «Риченіца» Вивчення пісні «Веселкова пісня» О. Янушкевич. |
|
|
||
24 |
Веселковий водограй. |
|
Перегляд відео «Декоративно – прикладне мистецтво болгарського народу». Розроблення рельєфно декоративної композиції з квітково – рослинних мотивів. |
|
|
||
25 |
Веселковий водограй. |
|
Виконання рельєфної композиції «Квіткове розмаїття» |
|
|
||
26 |
Мистецька мозаїка |
Чардаш Рапсодія |
Слухання та аналізування угор. нар. танцю «Чардаш», укр. нар. пісню «Заспіваймо пісню веселеньку», Ф. Лист «Угорська рапсодія №2». Ритм. супровід на танець «Чардаш». Виконання по групам «Веселкова пісня» О. Янушкевич. |
|
|
||
27 |
Мистецька мозаїка. |
|
Перегляд відео «Твори угорських майстринь». Виконання декоративної композиції за мотивами угорської вишивки. |
|
|
||
28 |
Ознайомлення з мистецькими традиціями рідного краю |
|
|
|
|
||
29 |
Мистецтво рідного краю
|
Урок-фестиваль |
|
|
|
||
30 |
Узагальнення знань |
Урок-вікторина |
Слухові тести; впізнай мелодію, виконання вивчених пісень. |
|
|
||
31 |
Систематизації мистецьких знань. |
|
Виставка творчих робіт учнів. |
|
|
||
32 |
Підсумковий урок за І семестр |
|
Урок-концерт |
|
|
||
ІІ семестр 38 годин |
|||||||
33 |
Творча подорож Європою |
|
. Перегляд відео «Новорічний вертеп». Виготовлення вертепної скриньки з паперу в техніці паперопластики й аплікації |
|
|
||
34 |
Творча подорож Європою. |
|
Перегляд відео «Як зробити вертепну ляльку». Ліплення із пластичних матеріалів ляльок. |
|
|
||
35 |
Творча подорож Європою |
Мазурка Краков’як |
Слухання та обговорення польських танців, аналізування твору Ф. Шопена Мазурка сі-бемоль мажор. |
|
|
||
36 |
На гостину до Чехії. |
|
Перегляд відео «Прогулянка Прагою» Виконання силуетної композиції «Краса вечірньої Праги» |
|
|
||
37 |
На гостину до Чехії |
Полька Синкопа |
Слухання та аналізування «Слов’янського танцю №2 Антоніо Дворжака, вивчення пісні-танцю «Полька». |
|
|
||
38 |
Подорож до сонячної Італії. |
|
Виготовлення мозаїчних зображень за уявою. |
|
|
||
39 |
Подорож до сонячної Італії |
Баркарола |
Слухання, обговорення та порівняння пісень «Санта Лючія» і «Жайворонок». Визначення розвитку мелодії, засобів муз. виразності в музичному творі М. Лисенко «Баркарола». Виконання пісні «Полька». |
|
|
||
40 |
Калейдоскоп мистецтва Німеччина |
|
. Перегляд мультиплікаційної казки «Бременські музиканти». Ілюстрація до казки «Брати Грім» . |
|
|
||
41 |
Калейдоскоп мистецтв Німеччини |
Лендер Канон |
Ритмічна гра «Луна», слухання та аналізування музичних творів «Пісня про гномика Йодиля», Канон Йоганна Пахельбеля |
|
|
||
42 |
Класична Австрія. |
|
Перегляд творів Моцарта «Маленька нічна серенада» та «Варіації на тему французької народної пісні». Малюнок кольорових хвиль до творів. |
|
|
||
43 |
Класична Австрія |
Камерна музика Варіації, варіаційна форма |
Слухання та аналізування 1 ч «Маленької нічної серенади» В.А. Моцарта, варіації на тему фран. нар пісні «Пастух. Вивчення пісні «Сонечко» І. Тарнавської. |
|
|
||
44 |
Класична Австрія. |
|
Виготовлення сувеніру із пластичних матеріалів на згадку про Австрію. |
|
|
||
45 |
Вишукана Франція |
Шансоньє |
Слухання та обговорення пісню «Під небом Парижа» Шарль Азнавур, фрагмент 2 ч. «Фантастичної симфонії» Гектора Берліоза «Бал», продовження вивчення пісні «Сонечко» І. Тарнавської. Гра «Музичний магазин» |
|
|
||
45 |
Вишукана Франція. |
|
Перегляд відеофільму «Готичні собори Франції». Розробка ескізу вітражної композиції на тему французьких замків. |
|
|
||
46 |
Казкова Скандинавія |
|
Слухання та аналізування «Норвезького танцю №2» Е. Гріга; Симфонічну поему «Фінліндія» Ян Сібеліус, фрагмент поему «Серенада далеких холмів». Виразне виконання пісні «Пастух». |
|
|
||
47 |
Казкова Скандинавія. |
|
Перегляд відеозаписів про скандинавські країни та їхню міфологію. Створення сюжетної композиції за уявою «Драккар». Малюнок корабля вікінгів. |
|
|
||
48 |
Балтійське різнобарв’я |
Симфонічна поема |
Слухання та аналізування литовської пісні до літнього свята Ліго., фрагмент симф. поеми « У лісі» Микалоюс Чюрльоніс |
|
|
||
49 |
Балтійське різнобарв’я. |
|
Відеомандрівка по країнам Прибалтики. Малюнок – ескіз для оздоблення рукавичок за мотивами геометричних або рослинних орнаментів та балтійських візерунків. |
|
|
||
50 |
Мотиви Закавказзя |
Лезгинка |
Слухання та аналізування грузинських танців та пісень «Чаркуло», «Апарика», «Лезгинка». «Гопак» із балету «Гаяне» А. Хачатурян. Вивчення пісні «Курчата» Гусейнлі. Укр.нар.пісня «Од Києва до Лубен». |
|
|
||
51 |
Мотиви Закавказзя. |
|
Відеомандрівка країнами Кавказу. Виконання з пластиліну прикраси на мотиви Кавказу. |
|
|
||
52 |
Чудові інтонації Сходу |
Пентатоніка |
Слухання та аналізування китайської народної мелодії для чайної церемонії. Танцю «Тисячорука Гуанінь», звучання національних японських інструментів. Вивчення японської пісні «Вишня» |
|
|
||
53 |
Чудові інтонації Сходу |
Гамелан |
Слухання та аналізування індонезійської народної мелодії «Кольори Яви», вивчення індонезійської пісні «Прогулянка з батьком» |
|
|
||
53 |
Чудові інтонації Сходу. |
|
Виконання з кольорового паперу орігамі «Журавель». |
|
|
||
54 |
Загадкова Індія |
Кавер Кінотанець |
Слухання та аналізування кавер на народну індійську пісню «Тум привіт». Вивчення індонезійської пісні «Прогулянка з батьком». Гра «Музичний магазин» |
|
|
||
55 |
Загадкова Індія. |
Ознайомлення з особливостями індійського живопису «мадхубані». |
Малюнок декоративної композиції «Загадкова Індія». |
|
|
||
56 |
Візерунки африканських ритмів |
Кавер Кінотанець |
Слуханні та аналізування африканської пісні «Жовта ящірка», звучання африканських барабанів. Виконання ритмічних вправ. Вивчення ритмічної пісні «Зелене слоненя» І. Кириліної. |
|
|
||
57 |
Візерунки африканських ритмів. |
|
Виготовлення із картону маски в африканському стилі. |
|
|
||
58 |
Візерунки африканських ритмів |
|
Продовження вивчення ритмічної пісні «Зелене слоненя» І. Кириліної. |
|
|
||
59 |
Мистецька Америка. |
|
Виготовлення композиції «Чарівні моли» в техніці аплікації. |
|
|
||
60 |
Мистецька Америка |
Імпровізація |
Слухання та аналізування американської пісні «Янкі Дудль»; колискова «Summertime»; гурт La Viva колискові. Гра «Музина імпровізація». |
|
|
||
61 |
Мистецька Америка |
Імпровізація Кантрі |
Перегляд та аналізування мультфільму «Дядечко Пекос» із серії «Том і Джеррі» Вивчення пісні «Дитячі мрії» Л. Горова. |
|
|
||
62 |
Організація виставки «Природа Америки у творах народного мистецтва» |
|
|
|
|
||
63 |
Повернення в сучасну Україну |
|
Слухання та аналізування пісні «Два кольори» , «Ой стояла хата». Виконання пісні «Дитячі мрії» Л. Горова. Вивчення пісні «Україна – це ти» Тіна Кароль |
|
|
||
64 |
Повернення в сучасну Україну |
|
Слухання та аналізування пісень «Реве та стогне Дніпр широкий» та «Пісня про рушник». . Вивчення пісні «Україна – це ти» Тіна Кароль |
|
|
||
65 |
Повернення в сучасну Україну. Я - дизайнер. |
|
Оформлення сучасного предмету народними орнаментами. |
|
|
||
66 |
Мистецтво єднає світ. |
|
Створення багатопланової композиції « Мистецтво народів світу» |
|
|
||
67 |
Мистецтво єднає світ. Музична вікторина |
|
Музична вікторина: тести, виконання пісень |
|
|
||
68 |
Систематизація знань |
|
Виставка робіт творчих робіт учнів. |
|
|
||
69 |
Узагальнення знань за ІІ семестр |
|
Творчі проекти |
|
|
||
70 |
Підведення підсумків за рік. |
|
Урок-концерт |
|
|
||