Календарно-тематичне планування
з інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України»
(2 години на тиждень, 70 – на рік)
Складено до підручника «Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6 кл.
загальноосвіт. навч. закладів /О.Г. Бандровський, В.С. Власов. — К. : Генеза, 2019», згідно з навчальною програмою (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Тема |
Дата |
Дата |
Компетентності |
Примітка |
І семестр Вступ. Коли і як розпочалася історія людства |
|
||||
|
Вступ: історія як наука та шкільний предмет. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
|
|
|
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури |
|
||||
|
Початок історії. Виникнення людини та її розселення. |
|
|
|
|
|
Зародження мистецтва та релігійних вірувань. |
|
|
|
|
|
Заняття та спосіб життя первісних людей. |
|
|
|
|
|
Суспільна організація та організація влади за первісних часів. |
|
|
|
|
|
Трипільська культура на землях України. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Первісні спільноти. Археологічні культури». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Первісні спільноти. Археологічні культури». |
|
|
|
|
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки Тема 1. Давній Єгипет |
|
||||
|
Виникнення та розвиток Єгипетської держави. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Міфи та релігія Давнього Єгипту. |
|
|
|
|
|
Освіта, наукові знання, образотворче мистецтво та архітектура давніх єгиптян. |
|
|
|
|
|
Освіта, наукові знання, образотворче мистецтво та архітектура давніх єгиптян. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Давній Єгипет». |
|
|
|
|
Тема 2. Цивілізації Передньої та Центральної Азії |
|
||||
|
Найдавніші держави Дворіччя. |
|
|
|
|
|
Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-Іудейське царство. |
|
|
|
|
|
Нововавилонська та Перська держави. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Цивілізації Передньої та Центральної Азії». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Цивілізації Передньої та Центральної Азії». |
|
|
|
|
Тема 3. Давні Індія та Китай |
|
||||
|
Давня Індія. |
|
|
|
|
|
Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії. |
|
|
|
|
|
Давній Китай. |
|
|
|
|
|
Суспільне та культурне життя давніх китайців. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Писемність, освіта та наукові знання в Давньому Китаї. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Давні Індія та Китай». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Давні Індія та Китай». |
|
|
|
|
Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди Тема 1. Становлення Античної грецької цивілізації |
|
||||
|
Природа та населення Давньої Греції. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Давньогрецька міфологія та релігія. |
|
|
|
|
|
Мінойська палацова цивілізація. |
|
|
|
|
|
Ахейська палацова цивілізація. |
|
|
|
|
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. Виникнення грецьких полісів. |
|
|
|
|
|
Велика грецька колонізація. |
|
|
|
|
|
Кіммерія та Скіфія. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про скіфів. |
|
|
|
|
|
Афінська та Спартанська держави. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Побут і виховання спартанців. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Становлення Античної грецької цивілізації». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Становлення Античної грецької цивілізації». |
|
|
|
|
Тема 2. Антична грецька цивілізація класичної доби |
|
||||
|
Греко-перські війни (500–449 рр. до н. е.) |
|
|
|
|
|
Розквіт афінської демократії. |
|
|
|
|
|
Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
|
|
|
Освіта, наука, виховання та сімейне життя в Давній Греції. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Мистецтво Давньої Греції. |
|
|
|
|
|
Підкорення Греції Македонією. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Антична грецька цивілізація класичної доби». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Антична грецька цивілізація класичної доби». |
|
|
|
|
Тема 3. Доба еллінізму |
|
||||
|
Утворення імперії Александра Македонського. |
|
|
|
|
|
Елліністичні держави в IV–II ст. до н. е. Культура еллінізму. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Суспільне, господарське та повсякденне життя в античних полісах на території України. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Доба еллінізму». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Доба еллінізму». |
|
|
|
|
Тема 4. Давній Рим за царської та республіканської доби |
|
||||
|
Природні умови Італії та виникнення міста Рим. |
|
|
|
|
|
Римська республіка V – середини III ст. до н. е. |
|
|
|
|
|
Римська республіка в II ст. до н. е. |
|
|
|
|
|
Релігія, сім’я, виховання й господарство давніх римлян. |
|
|
|
|
|
Диктатура Гая Юлія Цезаря. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Історичний портрет Цезаря |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Давній Рим за царської та республіканської доби». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Давній Рим за царської та республіканської доби». |
|
|
|
|
Тема 5. Римська імперія |
|
||||
|
Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа. |
|
|
|
|
|
Місто Рим та повсякденне життя його мешканців. |
|
|
|
|
|
Римська імперія в III–IV ст. |
|
|
|
|
|
Виникнення християнства. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Культура Давнього Риму. |
|
|
|
|
|
Початок Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
|
|
|
|
|
Узагальнення з теми «Римська імперія». |
|
|
|
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Римська імперія». |
|
|
|
|
|
Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства. |
|
|
|
|