КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з інтегрованого курсу «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» ,
створене відповідно до типової освітньої програми (3 клас),
розробленої під керівництвом О. Я. Савченко
( За підручником Т.Г. Гільберг)
І семестр
№ уроку |
ТЕМА |
С. у підручнику |
Дата |
1 |
Школа. Правила шкільного розпорядку. Історія рідної школи. Збереження традицій. Практичний блок. Моделювання правил поведінки, прийнятих у класі, школі. |
4-8 |
01.09 |
2 |
Ставлення до інших (товаришування, спільна гра, праця, навчання у групах, у класі). Моральні норми. Практичний блок. Моделювання правил поведінки, прийнятих у класі, школі, місцевій громаді.
|
9-11
|
03.09 |
3 |
Моральні норми. Практичний блок. Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) |
14-17 |
07.09 |
4 |
Людина – частина суспільства. Сім’я. Практичний блок. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї. |
18-22 |
08.09 |
5 |
Людина - частина суспільства. Дитячий колектив, друзі. Залежність людей один від одного. Практичний блок. Моделювання правил поведінки, прийнятих у класі, школі, місцевій громаді. |
22-27 |
10.09 |
6 |
Приватний та громадський простір. Практичний блок. Моделювання правил поведінки, прийнятих у місцевій громаді. |
27-30 |
14.09 |
7 |
Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність. Практичний блок. Моделювання (інсценізація) поведінки у громадських місцях (з опорою на літературні твори, ситуаціх реального життя) |
35-37 |
15.09 |
8 |
Поняття про техніку й технології. Винаходи людства та їх вплив на життєдіяльність людини. Практичний блок. Повторне використання матеріалів і речей у побуті. |
38-41 |
17.09 |
9 |
Сім’я. Склад сім’ї. Розподіл прав та обов’язків у сім’ї. Практичний блок. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї.
|
46-50 |
21.09 |
10 |
Сім’я. Склад сім’ї. Розподіл прав та обов’язків у сім’ї. Практичний блок. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї. |
|
22.09 |
11 |
Історія роду. Практичний блок. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї. |
51-54 |
24.09 |
12 |
Родинні стосунки між поколіннями. Практичний блок. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї. |
55-57 |
28.09 |
13 |
Розподіл прав і обов’язків у сім’ї. Дозвілля у сім’ї. Практичний блок. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї. |
58-61 |
29.09 |
14 |
Риси характеру, які сприяють досягненню успіху в житті. Практичний блок. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї. Діагностична робота. |
61-62 |
01.10 |
15 |
Дослідження природи. Нежива і жива природа, зв’язки між ними. Взаємозв’язки людини і природи. Людина – частина природи. Роль природи у житті людини. Значення дослідження природи. Спостереження. Основні кроки під час дослідження тіла/явища природи. Аналіз проведеного дослідження..Аналіз діагностичної роботи. Практичний блок. Ознайомлення з джерелами інформації про природу. Вправляння у складанні плану спостереження. Спостереження тіла/явища природи. Ведення щоденника спостережень за природою. |
66-69 |
05.10 |
16 |
Дослідження як джерело знань про природу. Експеримент. Основні кроки під час дослідження тіла/явища природи. Аналіз проведеного дослідження. Моделювання у вивченні природи. Практичний блок. Вправляння щодо розуміння інструкцій щодо проведення дослідження тіла/явища природи. Вивчення природи за допомогою моделей. |
70-72 |
06.10 |
17 |
Способи представлення інформації про природу. Вимірювання. Обладнання для вивчення природи. Практичний блок. Проведення вимірювань. |
73-76 |
08.10 |
18 |
Природа – частина навколишнього світу. Явища природи. Практичний блок. Спостереження явища природи. |
79-81 |
12.10 |
19 |
Природа – частина навколишнього світу. Явища природи. Практичний блок. Спостереження явища природи. Ведення щоденника спостережень за природою. |
|
13.10 |
20 |
Природа – частина навколишнього світу. Поняття про тіла. Нежива і жива природа, зв’язки між ними. Різноманітність тіл неживої природи. Властивості тіл неживої природи. Практичний блок. Дослідження тіла/явища природи (об’єкт дослідження обирає учень або визначає вчитель). Дослідження властивостей тіл неживої природи. |
82-85 |
15.10 |
21 |
Вода у природі. Різноманітність водойм. Практичний блок. Правила безпечної поведінки у природному середовищі. |
88-90 |
19.10 |
22 |
Три стани води. Колообіг води у природі. Практичний блок. Дослідження властивостей речовин. |
91-94 |
20.10 |
23 |
Уявлення про речовини. Властивості і застосування речовин. Практичний блок. Дослідження властивостей речовин. Дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті (харчової солі, крохмалю, питної соди) |
94-96 |
22.10 |
24 |
Властивості і використання матеріалів. Практичний блок. Ознайомлення з різноманітністю матеріалів і виробів з них. Дослідження властивостей матеріалів. Повторне використання матеріалів і речей у побуті. |
|
02.11 |
25 |
Значення води у природі і діяльності людини. Охорона води. Очищення води. Практичний блок. Способи очищення води. Складання пам’ятки ощадливого використання води та електроенергії у побуті. |
96-99 |
03.11 |
26 |
Властивості повітря. Практичний блок. Практичний блок. Спостереження дослідів, які демонструють властивості повітря. |
99-102 |
05.11 |
27 |
Властивості повітря. Практичний блок. Практичний блок. Спостереження дослідів, які демонструють властивості повітря. |
103-106 |
09.11 |
28 |
Значення повітря у природі і діяльності людини. Охорона повітря. Практичний блок. Спостереження впливу діяльності людини на природу (на матеріалі своєї місцевості). |
107-109 |
10.11 |
29 |
Гірські породи. Їхні властивості. Професії, пов’язані з діяльність людини у природі. Практичний блок. Спостереження впливу діяльності людини на природу (на матеріалі своєї місцевості). |
113-116 |
12.11 |
30 |
Корисні копалини: види, використання і охорона. Ощадливе використання ресурсів. Властивості і використання матеріалів. Практичний блок. Ознайомлення з гірськими породами і корисними копалинами. Порівняння властивостей гірських порід. |
117-120 |
16.11 |
31 |
Ґрунт. Склад і утворення ґрунту. Практичний блок. Дослідження складу і властивостей ґрунту. |
120-124 |
17.11 |
32 |
Значення ґрунту у природі і діяльності людини. Охорона ґрунтів. Правила поведінки у природі. Практичний блок. Правила безпечної поведінки у природному середовищі. Діагностична робота. |
124- 126 |
19.11 |
33 |
Жива природа. Роль природи в житті людини. Організми – тіла живої природи. Рослини. Різноманітність рослин. Аналіз діагностичної роботи. Практичний блок. Виявлення пристосування рослин до певних умов існування. |
127-128 |
23.11 |
34 |
Органи рослин. Розмноження і розвиток рослин. Практичний блок. Розмноження рослин частинами їхнього тіла.
|
129-132 |
24.11 |
35 |
Умови, необхідні для життя рослин. Природні угруповання. Різноманітність організмів в угрупованнях, зв’язки між ними і з неживою природою. Практичний блок. Виявлення пристосування рослин до певних умов існування. |
132-134 |
26.11 |
36 |
Практичний блок. Розмноження рослин частинами їхнього тіла. Практичний блок. Спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частин рослини. |
134-137 |
30.11 |
37 |
Умови, необхідні для життя рослин. Практичний блок. Дослідження умов росту рослини. Виявлення пристосування рослин до певних умов існування. |
137-138 |
01.12 |
38 |
Різноманітність рослин. Роль рослин у природі й житті людини. Практичний блок. Дослідження умов росту рослини |
139-140 |
03.12 |
39 |
Природні угруповання: ліс, лука. Різноманітність організмів в угрупованнях, зв’язки між ними і з неживою природою. Практичний блок. Моделювання зв’язків організмів між собою і з середовищем існування. |
|
07.12 |
40-41 |
Гриби. Роль у природі й житті людини. Практичний блок. Дослідження умов росту рослин. |
141-142 142-144 |
08.12 |
42 |
Загальне уявлення про основні групи тварин: комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі. Моделювання у вивченні природи. Практичний блок. Моделювання зв’язків організмів між собою і з середовищем існування. |
144-146 |
10.12 |
43 |
Дихання, живлення, рух, розмноження тварин. Поведінка тварин. Практичний блок. Спостереження за поведінкою тварин. |
149-151 |
14.12 |
44 |
Умови, необхідні для життя тварин. Догляд за тваринами. Роль тварин у природі й житті людини. Практичний блок. Спостереження за поведінкою тварин. |
151-152 |
15.12 |
45 |
Професії, пов’язані з діяльністю людини у природі. Практичний блок. Спостереження впливу діяльності людини на природу (на матеріалі своєї місцевості). |
|
17.12 |
46 |
Поняття про техніку й технології. Винаходи людства та їх вплив на життєдіяльність людини. Практичний блок. Правила безпечної поведінки у природному середовищі (моделювання та аналіз ситуацій перебування у природі). |
|
21.12 |
47-48 |
Охорона природи. Вплив людини на природу. Охорона тваринного світу. Червона книга. Діагностична робота. Практичний блок. Моделювання зв’язків організмі між собою і з середовищем існування. Діагностична робота. |
153-155 |
22.12 24.12 |