№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
І СЕМЕСТР |
|||
1 |
03.09 |
ВСТУП. Що вивчає історія |
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ |
|||
2 3 |
03.09 10.09 |
Календарний та історичний час |
|
4 |
17.09 |
Підрахунок історичного часу |
|
5 |
17.09 |
Культурні епохи європейської історії |
|
6 7 |
24.09 01.10 |
Історія України на шкалі часу |
|
8 |
01.10 |
Практична робота № 1 «Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу» |
|
9 |
08.10 |
Узагальнення «Що вивчає історія. Відлік часу в історії» |
|
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
|||
10 |
15.10 |
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни |
|
11 |
15.10 |
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості |
|
12 |
22.10 |
Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села. |
Тематична |
13 |
05.11 |
Практична робота №2 «Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю» |
|
14 15 |
05.11 12.11 |
Узагальнення «Де відбувається історія» |
|
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
|||
16 17 |
19.11 19.11 |
Історичні джерела та їх різновиди |
|
18 19 |
26.11 03.12 |
Виявлення та збереження історичних джерел |
|
20 |
03.12 |
Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії |
|
21 |
10.12 |
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого |
|
22 |
17.12 |
Критичне ставлення до джерельних відомостей |
|
23 |
17.12 |
Практична робота №3 «Інформація про минуле з візуальних джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо)» |
|
24 |
24.12 |
Місця, де зберігають історичні джерела Узагальнення «Джерела до вивчення історії» |
Тематична |
ІІ СЕМЕСТР |
|||
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
|||
25 |
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації |
|
26 |
|
Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
|
27 28 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький |
|
29 30 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький |
|
31 32 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Новітня Україна: на шляху до державної незалежності |
|
33 |
|
Практична робота № 4 «Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір)» |
|
34 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання «Історія України в пам’ятках» |
Тематична |
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
|||
35 |
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика |
|
36 |
|
Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження |
|
37 38 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка) |
|
39 40 |
|
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського |
|
41 |
|
Художні твори про минуле України |
|
42 |
|
Практична робота №5 «Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева» |
|
43 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання «Дослідники історії» |
Тематична |
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|||
44 |
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Від натурального до ринкового господарства |
|
45 |
|
Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки |
|
46 |
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
47 |
|
Практична робота № 6 «Міні-проект (на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулому» |
|
48
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. |
|
49 |
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. |
|
50 |
|
Спорт. Як колись проводили вільний час |
|
51 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання «Усе має минуле» |
|
52 53 |
|
Узагальнення до курсу. Роль громадян, історичної думки, музеїв та архівів у збереженні минулого України |
Тематична |