Календарно-тематичне планування з історії 6 клас. Розраховане на 2 години на тиждень. Автор підручника Всесвітня історія. Історія України Пометун О.І., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.
ВОЗНЕСЕНСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
В.О. Левадна М.М. Биковський
________________________ ___________________
________________________ ___________________
Календарно-тематичне планування
з історії України / всесвітньої історії
6 класу
на 2018 / 2019
Сидоренко І. В.
Розглянуто на засіданні МО філологічного, художньо-естетичного циклу
Протокол № від ____________
Голова МО: Є.О. Федорець
Складено до підручника: О.І. Пометун, П. В. Мороз, Ю.Б.Малієнко Всесвітня історія. Історія України: підр. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів – К.: Видавчий дім «Освіта», 2014. – 256 с.: іл.
Оновлена програма укладена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ/ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
6 клас (70 годин)
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА |
Знаю: час появи людини на теренах України; послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики. Розумію: предмет і завдання історії; сутність наукових і релігійних теорій походження людини; |
|||
1 |
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії. Періодизації історії людства |
§1 |
|
2 |
|
Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). |
|
|
3 |
|
Практична робота: Лічба часу в історії стародавнього світу |
§2 |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
Знаю: назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України; винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України). Розумію: сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел); Умію: співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу; |
|||
4 |
|
Природні умови та спосіб життя первісних людей. |
§3 |
|
5 |
|
Практична робота: опис способу життя первісних людей на основі археологічних речових джерел. |
§4 |
|
6 |
|
Суспільна організація, світорозуміння. |
§5 |
|
7 |
|
Особливості організації влади за первісних часів. |
§6 |
|
8 |
|
Мистецтво та релігійні вірування за первісних часів |
§7 |
|
9 |
|
Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. Практична робота: позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України |
§8 |
|
10 |
|
Трипільська археологічна культура. |
§9 |
|
11 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
||||
12 |
|
Що в історії називають цивілізацією. |
|
Знаю: хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства; час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; Розумію: цивілізацію як історично-культурний феномен; вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств; причини виникнення міст, соціальних верств і держави; Умію: позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста; охарактеризувати давні суспільства і держави; описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.); зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії. |
13 |
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
§10 |
|
14 |
|
Повсякдення й господарське життя. |
§10 |
|
15 |
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
§11 |
|
16 |
|
Будівництво пірамід |
|
|
17 |
|
Єгипетська держава в ІІ тис. до н. е. |
§12 |
|
18 |
|
Культура Давнього Єгипту |
§13 |
|
19 |
|
Практичне заняття: Міфологія, писемність і мистецтва. Будівництво пірамід. |
§14 |
|
20 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
21 |
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. |
§15 |
|
22 |
|
Закони Хаммурапі. Практична робота: оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії; |
§15 |
|
23 |
|
Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. |
§16 |
|
24 |
|
Практичне заняття: Структура суспільств і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії) |
§17 |
|
25 |
|
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни. |
§18/19 |
|
26 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ |
||||
27 |
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. |
§25 |
Знаю: часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій; хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів); часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів; Розумію: ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур; особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів; причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Великої Скіфії та Римської держави; передумови Великої грецької колонізації та Великого переселення народів; внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; виникнення передумов для державності в давніх слов’ян як результат розселення, господарського (землеробство) і культурного розвитку; історичне значення християнства; Умію: охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; охарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя/учительки); визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя; охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян; визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини; показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.). |
28 |
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. |
§26 |
|
29 |
|
Давньогрецьке суспільство. |
§27 |
|
30 |
|
Грецька релігія та міфологія. |
§28 |
|
31 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
§29 |
|
32 |
|
Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). |
§30 |
|
33 |
|
Становлення грецького поліса Афіни. |
§31 |
|
34 |
|
Становлення грецького поліса Спарта. |
§32 |
|
35 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
36 |
|
Греко-перські війни. Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
§33/34 |
|
37 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. Античні олімпійські ігри. |
§35/36 |
|
38 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. |
§37 |
|
39 |
|
Давньогрецьке мистецтво |
§38 |
|
40 |
|
Александр Македонський. |
§39 |
|
41 |
|
Елліністичні держави. |
§40 |
|
42 |
|
Культура елліністичної доби. |
§41 |
|
43 |
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення. |
§42 |
|
44 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
45 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
§43 |
|
46 |
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі |
§44 |
|
47 |
|
Військова експансія Риму. Пунічні війни. |
§45 |
|
48 |
|
Пантеон римських богів. |
§46 |
|
49 |
|
Суспільно-політична боротьба в ІІ-І ст. до н. е. |
§47 |
|
50 |
|
Диктатура Цезаря. Практична робота: формулювання життєвої позиції історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя). |
§48-49 |
|
51 |
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
§50 |
|
52 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
53 |
|
Кризові явища в Римській імперії. |
§52 |
|
54 |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
§53 |
|
55 |
|
Римське право. Мистецтво Давнього Риму. |
§54 |
|
56 |
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії. |
§55 |
|
57 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
58 |
|
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
§56-57 |
|
59 |
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ. |
§56-57 |
|
60 |
|
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України. |
|
|
61 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
||||
62 |
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя |
|
Знаю: хронологічні межі Великого переселення народів; час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій; пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія Цинь Шіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій. Розумію: вплив культурних запозичень на розвиток відкритих і закритих цивілізацій, пов’язаність культур зниклих і сучасних цивілізацій; соціальний досвід і культурні здобутки народів Середземноморського культурного простору, Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської цивілізації;
|
63 |
|
Практична робота: добрати інформацію про правила і переконання, а також елементи побутової культури запозичені українцями в давніх греків і римлян |
|
|
64 |
|
Індійська цивілізація. Ведійська цивілізація, держава Маур′їв. |
§21 |
|
65 |
|
Суспільний устрій, релігія та повсякденне життя Стародавньої Індії. |
§22 |
|
66 |
|
Давньокитайські імперії. |
§23 |
|
67 |
|
Наукові знання, писемність, наука в Стародавній Індії. |
§24 |
|
68 |
|
Ісламська цивілізація |
|
|
69 |
|
Цивілізаційні взаємодії Практична робота: зіставлення господарства, суспільного життя й культури населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого. |
|
|
70 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|