Календарно-тематичне планування з історії 9 клас. Документ налічує календарно-тематичне планування з історії України 1,5 години на тиждень і всесвітньої історії 1 година на тиждень. За підручниками "Історія України" Бурнейко І. О., Хлібовська Г. М., Крижановська М. Є., Наумчук О. В. і "Всесвітня історія" Сорочинська Н.М., Гісем О.В. Мартинюк О.О.
ВОЗНЕСЕНСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
В.О. Левадна М.М. Биковський
________________________ ___________________
«_____» ____________ 20____ р. «_____» __________ 20_____ р.
Календарно-тематичне планування
з історії України / всесвітньої історії
9 класу
на 2018 / 2019
Сидоренко І. В.
Розглянуто на засіданні МО філологічного, художньо-естетичного циклу
Протокол № від
Голова МО: Є.О. Федорець
Складено до підручника: Сорочинська Н.М., Гісем О.В. Мартинюк О.О. Всесвітня історія. 9 кл.: підручник для загальноосвіт. навч. закл. / О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. - Тернопіль.: Вид-во "Богдан", 2017 – 272 с.: іл.
Складено до підручника: Бурнейко І. О., Хлібовська Г. М., Крижановська М. Є., Наумчук О. В. Історія України : підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. — Тернопіль : Астон, 2017. — 296 с. : іл.
Оновлена програма укладена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
9 клас (52 години)
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
Повторення. Вступ. |
|
|||
1 |
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. |
|
Умію: обґрунтувати хронологічні межі «довгого» ХІХ ст.; показати на карті українські території у складі Австрійської та Російської імперій;
|
2 |
|
Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Населення. |
§1 |
|
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
Умію: показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами; охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання національного руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства; пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху; |
|||
3 |
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
§2 |
|
4 |
|
Соціально-економічне становище. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. |
§3 |
|
5 |
|
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. |
§4 |
|
6 |
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. |
§5 |
|
7 |
|
Соціальні протести. Суспільно-політичний рух. |
§6 |
|
8 |
|
Практична робота 1. Програмні документи Кирило-Мефодіївського братства. |
§7 |
|
9 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
Умію:
|
|||
10 |
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Соціальні протести. |
§8 |
|
11 |
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. |
§9 |
|
12 |
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. |
§10 |
|
13 |
|
Практичне заняття 2: «Русалка Дністровая» |
§11 |
|
14 |
|
Урок узагальнення. |
|
|
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
Умію:
|
|||
15 |
|
Умови розвитку культури. Освіта. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
§12 |
|
16 |
|
Розвиток української літератури. Театр. Музика. |
§13 |
|
17 |
|
Архітектура. Живопис. Скульптура |
§14 |
|
18 |
|
Практичне заняття: Повсякденне життя. Становище жінки. |
§15 |
|
19 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст. |
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського. Розумію:
|
|||
20 |
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. |
§16 |
|
21 |
|
Селянська реформа 1861 р. Сільське господарство у пореформений період. |
§17 |
|
22 |
|
Реформи 60 -70-х рр. ХІХ ст. у Російській імперії та їх вплив на українські землі. |
§18 |
|
23 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. |
§19 |
|
24 |
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. |
§20 |
|
25 |
|
Суспільно-політичні рухи в останній чверті ХІХ ст. |
§21 |
|
26 |
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. |
§21 |
|
27 |
|
Практичне заняття 4: Культурницький етап національного відродження на українських землях у складі Російської імперії. |
§22 |
|
28 |
|
Практичне заняття. Аналіз політики російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів. |
§20 |
|
29 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
Умію:
обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських. |
|||
30 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. |
§23 |
|
31 |
|
Промисловий розвиток. Кооперативний рух. Трудова еміграція |
§23 |
|
32 |
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). |
§24 |
|
33 |
|
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. |
§24 |
|
34 |
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. |
§25 |
|
35 |
|
Політизація національного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ |
§26 |
|
36 |
|
Практичне заняття: Особливості культурницького та політичного етапів національного відродження на західноукраїнських землях. |
§27 |
|
37 |
|
Практичне заняття: Презентації повідомлень учнів про культурне життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст. |
§27 |
|
38 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 6. Україна початку ХХ ст. перед викликами модернізації |
|
Умію:
визначити передумови розвитку українського кооперативного руху і трудової еміграції селянства;
|
||
39 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку Наддніпрянщини на початку ХХ с |
§28 |
|
40 |
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій |
§29 |
|
41 |
|
Наростання політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. |
§30 |
|
42 |
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. |
§31 |
|
43 |
|
Практична робота: Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини |
§32 |
|
44 |
|
Економічне становище західноукраїнських земель на початку ХХ ст. |
§33 |
|
45 |
|
Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
§34 |
|
46 |
|
Радикалізація українського руху на початку ХХ ст. Діяльність УГКЦ. Практичне заняття: Вплив греко-католицької церкви на піднесення нац. свідомості населення західноукр. земель. |
§35, 36 |
|
47 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
Умію:
|
|||
48 |
|
Освіта і наука на українських землях другої половини ХІХ – початку ХХ ст. |
§37 |
|
49 |
|
Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Музика. |
§38 |
|
50 |
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
§39 |
|
51 |
|
Практичне заняття: Традиції та побут української родини. |
§40 |
|
52 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
9 клас (35 годин)
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн |
||||
1 |
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). |
§ 1 |
-показати на карті напрямки походів Наполеона І і територіальні зміни, пов’язані з наполеонівськими війнами та рішеннями Віденського конгресу; розкрити передумови і сутність Французької революції; пояснити причини краху наполеонівської імперії, наслідки рішень Віденського конгресу;
|
2 |
|
Французька революція кінця XVIII ст. Консульство та Імперія у Франції. |
§ 2 |
|
3 |
|
Наполеон Бонапарт. Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. |
§ 3 |
|
4 |
|
Практичне заняття «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона» |
С. 41-42 |
|
5 |
|
Узагальнення |
|
|
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.) |
||||
6 |
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. |
§ 4 |
Знаю: дати Липневої революції у Франції, збройного виступу декабристів у Росії, «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни в США, час розгортання чартистського руху, здобуття незалежності країнами Латинської Америки, Східної (Кримської) війни. охарактеризувати політичний і соціально-економічний розвиток країн Європи та Америки в першій половині ХІХ ст., соціальну структуру європейських суспільств, зміни в повсякденному житті; простежити становлення парламентської демократії в Європі; визначити передумови і наслідки «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни та Реконструкції в США;
|
7 |
|
Практичне заняття «Суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст.» |
С. 50 |
|
8 |
|
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
§ 5 |
|
9 |
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія |
§ 5 |
|
10 |
|
Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. |
§ 6 |
|
11 |
|
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
§ 7 |
|
12 |
|
Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів |
§ 8 |
|
13 |
|
Об’єднання Німеччини та Італії. |
§ 9 |
|
|
|
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
§ 10, 11 |
|
14 |
|
Узагальнення |
|
|
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії |
||||
15 |
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
§12 |
Умію:
|
16 |
|
Практичне заняття «Еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності;» |
С. 126-129 |
|
17 |
|
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
§13 |
|
18 |
|
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
§14 |
|
19 |
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. |
§15, 16 |
|
20 |
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
§ 17 |
|
21 |
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. |
§18 |
|
22 |
|
Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
§18 |
|
23 |
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
§19 |
|
24 |
|
Узагальнення |
|
|
25 |
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. |
§20 |
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена. |
26 |
|
Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. |
§21 |
|
27 |
|
Спроби модернізації Османської імперії. |
§22 |
|
28 |
|
Практичне заняття «Суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки» |
С. 227-234 |
|
Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
||||
29 |
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. |
§23 |
Умію:
|
30 |
|
Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. |
§23 |
|
|
|
Узагальнення |
|
|
Розділ 5. Розвиток культури та повсякденне життя (кінець ХVІІІ – поч ХХ ст.) |
||||
31 |
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. |
§24 |
Розумію:
|
32 |
|
Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво. |
§25 |
|
33 |
|
Практичне заняття «Зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва.» |
С. 264-267 |
|
34 |
|
Узагальнення |
|
|
35 |
|
Узагальнення до курсу: Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ ст. |
С. 269-270 |
|