Реалізація курсу розрахована на підготовку учнів до турніру юних істориків, популяризацію історичних знань серед учнівської молоді та формування умінь на високому науковому рівні довести свою точку зору з приводу тієї чи іншої історичної події, обґрунтувати її в наукових дискусіях – історичних турнірах.
КЗ «Спеціалізована школа з поглибленим вивченням окремих предметів І-ІІІ ступенів №4 Маріупольської міської ради Донецької області»
УЗГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора СШ№4 Директор СШ№4
____________ ____________
«_____»___________2018 р. «____»___________ 2018 р.
Календарно-тематичне планування
занять літньої школи «Ресурсний центр»
Лабораторія: Клуб юних істориків «Еріда»
для учнів 7-9 класів
Автор:
вчитель історії
Горло Анна Миколаївна
2018 рік
Календарно-тематичне планування
№ |
Дата |
Тема |
Кількість годин |
Примітка |
|
||||
1 |
29.05. 2018 |
Ознайомлення з організацією турнірів юних істориків, методикою їх проведення за Положенням Всеукраїнського турніру юних істориків |
2 |
|
|
||||
2 |
30.05. 2018 |
Поняття "суперечка", "дискусія", "дебати". Види та формати проведення |
2 |
|
3 |
31.05. 2018 |
Етика аргументації обох сторін: «Мистецтво виступу перед публікою. Вчимося у Стародавніх греків та римлян». |
2 |
|
|
||||
4 |
01.06. 2018 |
Ролі учасників турніру. Уміння знаходити інформацію. |
2 |
|
5 |
04.06. 2018 |
Уміння вислуховувати та записувати. |
2 |
|
6 |
05.06. 2018 |
Що таке дефініції? Правила розкриття дефініційних елементів |
2 |
|
7 |
06.06. 2018 |
Структура аргументу. Докази як опора аргументу. |
2 |
|
8 |
07.06. 2018 |
Поняття полеміки. Методи ведення ефективної полеміки. |
2 |
|
9 |
08.06. 2018 |
Залікове заняття. Шкільний турнір юних істориків |
2 |
|
Всього |
18 |
|
Зміст навчального матеріалу з вимогами до навчальних досягнень учнів
Зміст навчального матеріалу |
вимоги до навчальних досягнень учнів
|
1. Основні положення Всеукраїнського турніру юних істориків «Historia magistra vitae» |
|
Ознайомлення з організацією турнірів юних істориків, методикою їх проведення за Положенням Всеукраїнського турніру юних істориків |
Навички організації історичних турнірів
|
Ролі учасників турніру |
Уміння виявляти відмінності між ролями учасників турніру |
Мистецтво вести дискусію «Вчимося у стародавніх греків» |
|
Поняття "суперечка", "дискусія", "дебати". Види та формати проведення |
Вміння чітко виражати думки, переконливо говорити. Вільне володіння вмінням будувати схему промови; розрізняти види виступів |
Етика аргументації обох сторін: «Мистецтво виступу перед публікою. Вчимося у Стародавніх греків та римлян». |
Оволодіння та вміння застосовувати на практиці технології підготовки різноманітних видів усних виступів. |
Підготовка до турніру юних істориків «Золоті правила: формула Цицерона» |
|
Уміння знаходити інформацію. |
Формування навичок роботи з інформацією, розвиток пошуково-дослідницьких вмінь |
Уміння вислуховувати та записувати |
Уміння вести записи під час гри, розвиток навичок слухання |
Що таке дефініції? Правила розкриття дефініційних елементів |
Уміння пояснювати найважливіші терміни обраної теми, визначити терміни теми, що допомогають вести дослідницькі пошуки для підготовки турніру. |
Структура аргументу. Докази як опора аргументу. |
Вільне володіння способами розвитку аргументації під час проведення турніру. Вміння переконувати аудиторію та суддів у значущості своїх аргументів. Оволодіння алгоритмом формування доказів |
Поняття полеміки. Методи ведення ефективної полеміки. |
Уміння формулювати запитання, оволодіння методами ведення ефективної полеміки |
Залікове заняття. Шкільний турнір юних істориків |
Уміння формулювати оцінку історичних подій, визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення тематики турніру, працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел, формулювати свою точку зору та доводити її. |
Орієнтовний перелік обладнання
Література