Тест №2 (Історія України 9 клас)
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:
«Українські землі в складі Австрійської імперій наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ століття»
Дата _______________________ Прізвище, ім'я _______________________
ІІ ВАРІАНТ
Тест №2 (Історія України 9 клас)
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:
«Українські землі в складі Австрійської імперій наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ століття»
Дата _______________________ Прізвище, ім’я _______________________
ІІ ВАРІАНТ
І рівень (0,5 бала)
1. «…Засноване політичне товариство «Головна Рада» - єдиний
Український національний уряд, що мав обстоювати перед
Центральним правительством політичні й національні потреби
українців»?
а) 1847р.; б) 1848р.;
в) 1849р.; г) 1850р.
2 . Хто з перелічених осіб входив до «Руської трійці»?
а) І. Котляревський; б) М. Шашкевич;
в) В. Капніст; г) Т. Шевченко.
3. У якому році відбулося створення Галицької греко - като-
лицької митрополії ?
а) 1807р.; б) 1809р.;
в) 1808р.; г) 1810р.
4. В якому році Буковину було проголошено окремим коронним
краєм зі своїм сеймом та адміністрацією……
а) 1847р.; б) 1848р.;
в) 1849р.; г) 1850р.
5. «Руська трійця» діяла на території:
а) Галичини; б) Буковини;
в) Слобожанщини; г) Закарпаття.
6. Яку назву мала перша в Україні газета українською мовою,
створена Головною руською радою як її друкований орган?
а) «Дневник руський»; б) «Основа»;
в) «Зоря Галицька»; г) «Русалка Дністрова».
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення термінів:
«Весна народів» — це _______________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Прокоментуйте події, про які йдеться у фрагменті джерела. У чому їхнє історичне значення?
« Найновіший, однак, твір малоросійської літератури, який дійсно можна рекомендувати кожному любителю слов’янської літератури, особливо філологам і граматикам, насамперед ради пізнання тієї мови, якою розмовляє більше мільйона слов’ян, є надрукований тут у Буді, 1837р. під назвою «Русалка Дністрова». Це перша книга, написана простою народною малоросійською мовою і надрукована нашими гражданськими буквами (Т. Павлович, редактор часопису «Србскій народний лист»»?
9. У яких твердженнях ідеться про діяльність Головної руської ради?
А)Заснування греко-католицької семінарії для навчання руського духовенства;
Б)зібрання з’їзду діячів науки, освіти й культури – Собору руських учених;
В)видання першого літературно-художнього, наукового та громадського щомісячника «Український вісник» ;
Г)відкриття Львівського університету;
Д)створення у Львівському університеті кафедри української мови;
Е)заснування культурно-освітнього товариства – Галицько-руської матиці.
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Прочитайте і дайте відповідь на запитання.
З ким та з якими подіями пов’язують першу хвилю національного відродження в західноукраїнських землях.
11. Доберіть до імен історичних постатей їхні стислі характеристики
1. М. Шашкевич |
А) Засновник і керівник першого в Галичині освітнього товариства греко-католицьких священиків, автор першої в Галичині «Граматики» книжної української мови. |
2. І. Базилович |
Б) Закарпатський будитель, автор вірша «Я Русин був, єсм і буду….». |
3. Л. Кобилиця |
В) Автор шеститомної «Історії карпатських русинів» |
4. О. Духнович
|
Г) Автор першої наукової праці з історії Закарпаття – « Короткого нарису фундації Федора Коріатовича». |
5. М. Лучкай |
Д) Організатор і лідер «Руської трійці», співавтор і співвидавець «Русалки Дністрової».
|
|
Ж) Очільник селянського руху на Буковині в 40-х рр.. 19ст. |
1.____ 2.____ 3.____ 4.____ 5.____
IV рівень (3 бала)
12. Чим пояснюється активна участь в поширенні української національної ідеї греко-католицьких священників?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка____________