Історія України (1914–1945 рр.). 10 клас
(105 год)
І семестр____________ ІІ семестр__________________
№ уроку |
Дата |
Тема уроку Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Д/з |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП
|
||||
|
|
Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр. |
Знати: – характерні риси “короткого ХХ століття”; – територіальні межі розселення українців як етносу; – етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.; – алгоритми опрацювання таких видів історичних джерел, як плакати, фото- і кінодокументи тощо. Розуміти: – поняття: світова війна, політичний режим, національна держава, соціальна революція, національна революція, модернізм; – особливості розвитку українського суспільства на початку ХХ ст. Уміти: – застосувати знання про періодизацію історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку українських земель у першій половині ХХ ст.; – показати на історичній карті держави-метрополії та їх колоніальні володіння; території українських земель, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини; – зіставити території розселення українців початку ХХ ст. і сучасної України; – визначити основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку України і світу на зламі ХІХ–ХХ ст.; – здобувати інформацію, використовуючи підручники та зіставляти різні компоненти підручників із історії України та всесвітньої історії. |
|
|
|
Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст.
|
|
|
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
|
||||
|
|
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав.
|
Знати: – сутність українського питання напередодні війни; геополітичних планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель; – позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни; – місце, перебіг і результати воєнних операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: Галицька битва, Горлицький прорив, Брусиловський прорив, Червневий наступ, бойові дії на Чорному морі; – бойовий шлях легіону Українських січових стрільців. Розуміти: – поняття: Перша світова війна, окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація; – особливості становища українців у районах бойових дій; – особливості російського окупаційного режиму на українських теренах, що входили до складу Австрії; – причини розходжень українських політичних сил у ставленні до війни; – причини та наслідки створення українських добровольчих військових формувань і сплеску доброчинного руху в Україні. Уміти: – встановити синхронність подій Першої світової війни на українських територіях, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини, і на Західному фронті; – використовувати карту як джерело інформації про події Першої світової війни на українських землях; – висловити аргументовані судження щодо ставлення українських політичних сил Наддніпрянщини і західноукраїнських земель до Першої світової війни; – охарактеризувати повсякдення різних верств населення в умовах Першої світової війни; – скласти характеристики історичних діячів: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (Василя Вишиваного), Андрія Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького. |
|
|
|
Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада.
|
|
|
|
|
Воєнні дії на території України в 1914 р. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Українські політичні організації й середовища в Російській та Австро-Угорській імперіях: порівняльний аналіз стратегії здобуття української державності» |
|
|
|
|
Воєнні дії на території України в 1915 р. |
|
|
|
|
Воєнні дії на території України в 1916 р. |
|
|
|
|
Воєнні дії на території України в 1917 р. |
|
|
|
|
Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці.
|
|
|
|
|
Навчальний прект «Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців» |
|
|
|
|
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр.
|
|
|
|
|
Повсякденне життя на фронті й у тилу Практичне заняття «Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати» (на основі аналізу текстових і візуальних джерел). |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ
|
||||
|
|
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр.
|
Знати: – етапи Української революції 1917–1921 рр.; – дати утворення УЦР, проголошення УНР і незалежності УНР, бою під Крутами, утворення Кримської Народної Республіки. Розуміти: – вплив світових подій на внутрішньоукраїнські процеси; – наслідки боротьби політичних партій за вплив на населення України; – природу виникнення, причини й наслідки війн більшовицької Росії з УНР. Уміти: – визначити хронологічні межі Української революції та синхронізувати історичні події періоду; – використовувати карту як джерело інформації про події Української революції у березні 1917 – квітні 1918 рр.; – на основі порівняльного аналізу робити аргументовані висновки щодо основних ідей, цілей та шляхів їх досягнення українськими політичними партіями на початку Української революції; – проаналізувати й порівняти змісти універсалів УЦР, причини і наслідки укладення УНР Брестського мирного договору; – визначити чинники, що впливали на зміни курсу УЦР упродовж березня 1917 – квітня 1918 рр.; – визначити здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі, обґрунтувати висловлені судження; – давати аргументовану оцінку діяльності в період УЦР Петра Болбочана, Володимира Винниченка, Михайла Грушевського, Сергія Єфремова, Миколи Міхновського. |
|
|
|
Практичне заняття «Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій» |
|
|
|
|
Українська Центральна Рада. Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво.
|
|
|
|
|
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. |
|
|
|
|
І Універсал Української Центральної Ради. Генеральний секретаріат. |
|
|
|
|
ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників |
|
|
|
|
Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. |
|
|
|
|
III Універсал УЦР. Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь Січових стрільців.
|
|
|
|
|
Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух.
|
|
|
|
|
Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. |
|
|
|
|
Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР.
|
|
|
|
|
Більшовицько-російська окупація України.
|
|
|
|
|
Мирний договір УНР із Центральними державами. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Джерела про Брестський мирний договір і війну УНР» |
|
|
|
|
Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим |
|
|
|
|
Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. Конституція УНР. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки» |
|
|
|
|
Навчальний проект «Питання суверенності, соборності й територіальної цілісності України під час революції у світлі історичних джерел» |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ
|
||||
|
|
Українська Держава. Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху.
|
Знати: – дати утворення ЗУНР і проголошення Акта злуки, Чортківської офензиви; – перебіг Першого та Другого зимових походів; – форми та основні ознаки національної державності часів Української революції: УНР за Української Центральної Ради, Українська Держава, УНР за Директорії, ЗУНР. Розуміти: – поняття: гетьманат, Директорія, Чортківська офензива, націонал-комунізм, терор, продовольча розкладка, Воєнний комунізм, реквізиція, політична і трудова еміграція, лінія Керзона; – значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України; – особливості розбудови Армії УНР та Української Галицької армії; – відмінності державотворчих процесів в УНР, Українській Державі, ЗУНР; – вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську державність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури; – значущість творчого доробку українських митців для національної і світової культури; – причини політичної еміграції українців, її центри та ідейні течії; напрями і наслідки трудової еміграції в 1914–1921 рр.; – ставлення різних груп населення до революційних процесів. Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій Української революції (на національному, регіональному і локальному рівнях); – оперувати хронологічним і понятійним матеріалом для пояснення таких явищ, як гетьманат, денікінський режим, отаманщина, “воєнний комунізм”, червоний терор; – вказати на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави з центрами української політичної еміграції; – виявити специфіку розвитку громадського і релігійного життя, мистецтва, освіти і науки за часів УНР, Української Держави та ЗУНР; – висловити аргументоване судження про результати Української революції 1917–1921 рр.; – визначити особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914–1921 рр.; – розкрити роль в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка; – охарактеризувати політичну та/або мистецьку діяльність Павла Скоропадського, Георгія Нарбута, Євгена Петрушевича та Симона Петлюри. |
|
|
|
Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України.
|
|
|
|
|
Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес.
|
|
|
|
|
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво.
|
|
|
|
|
Початок польсько-української війни. Українська Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання.
|
|
|
|
|
Військова присутність Антанти на півдні України. Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. |
|
|
|
|
Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика.
|
|
|
|
|
Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм..
|
|
|
|
|
Формування державної системи УСРР. Політика Воєнного комунізму. Червоний терор Отаманщина. Холодноярська республіка.
|
|
|
|
|
Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР. Наступ об’єднаних українських армій.
|
|
|
|
|
Наступ білогвардійських військ на Київ. Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. |
|
|
|
|
Повернення більшовицького режиму. Український націонал-комунізм.
|
||
|
|
Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою–Замостям.
|
|
|
|
|
Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму.
|
|
|
|
|
Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху |
|
|
|
|
Практичне заняття «Отаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика.» |
|
|
|
|
Практичне заняття «Більшовизм та український націонал-комунізм: порівняльна характеристика» |
|
|
|
|
Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Наука. Мистецтво. Релігійне життя. Культурно-освітня діяльність громадських організацій.
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Портрет Симона Петлюри на тлі епохи» |
|
|
|
|
Практичне заняття «Повсякдення українців у 1917–1921 роках» |
|
|
|
|
Написання есе на запропоновані теми: – Без соборності немає незалежності. – Здобутки Української революції. – Зовнішній ворог чи внутрішній розбрат. Хто більше загрожує суверенітетові держави? |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ
|
||||
|
|
Формальний та реальний статус УСРР у “договірній федерації” радянських республік. Утворення СРСР: наслідки для України. Адміністративно-територіальний поділ УСРР.
|
Знати: – хронологічні межі перебування УСРР у складі СРСР, нової економічної політики та політики коренізації в УСРР; існування УАПЦ, політики Великого терору; – дати утворення Кримської АСРР у складі РФСРР та Молдавської АСРР у складі УСРР; переходу до форсованої індустріалізації та суцільної колективізації в УСРР; Голодомору; відкритих політичних процесів 1920-х – початку 1930-х рр. – головні місця масових розстрілів, поховань жертв Голодомору та репресій національного, регіонального і локального рівнів. Розуміти: – поняття: комуністичний режим, сталінізм, директивна економіка, Великий терор, хлібозаготівлі, продрозкладка, розкуркулення, коренізація, українізація, Голодомор, геноцид, “чорна дошка”, Розстріляне відродження, культ особи, соціалістичне змагання, УАПЦ, соціалістичний реалізм; – суть та наслідки непу, політики коренізації, форсованої індустріалізації, насильницької колективізації та масових репресій; – природу комуністичного тоталітарного режиму та особливості його встановлення в Україні; – протиріччя між комуністичним вченням і новою економічною політикою, доктриною інтернаціоналізму та політикою коренізації, розвитком індустрії та планованою індустріалізацією, кооперуванням і колективізацією, між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР, пропагандистським ідеалом і реальним образом радянської людини; – голод 1921–1923 рр., Голодомор і масові репресії як злочини радянського тоталітарного режиму; – причини, методи та наслідки ідеологізації національно-культурного життя в УРСР; – мету зросійщення більшовиками України; – взаємозалежність між встановленням єдиновладдя Йосипа Сталіна, закріпленням однопартійності, переслідуванням і ліквідацією церкви та змінами в масовій свідомості людей; – різницю між художньо-стилістичними особливостями творів, написаних митцями Розстріляного відродження, й апологетами соціалістичного реалізму. Уміти: – встановити послідовність подій історії України 1921–1939 рр.; – вказати на карті регіони масового голоду 1921–1923 рр., Голодомору, індустріальні новобудови в УСРР, місця антибільшовицьких повстань; – визначити передумови, причини та масштаби соціально-економічних перетворень радянського тоталітарного режиму, масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції; – визначити особливості втягування російською владою України до складу СРСР; спроможність застосування норм конституції “соціалізму, що переміг” у повсякденному житті радянської людини в УРСР; – визначити особливості розвитку української культури в 1921–1939 рр.; – обстоювати правову оцінку Голодомору як геноциду Українського народу; – охарактеризувати громадсько-політичну та/або мистецьку діяльність Олександра Довженка, Леся Курбаса, Василя Липківського, Миколи Скрипника, Миколи Хвильового, Олександра Шумського |
|
|
|
Антибільшовицький повстанський рух. (Холодноярська республіка та інші). |
|
|
|
|
Масовий голод 1921–1923 рр. |
|
|
|
|
Впровадження непу в УСРР.
|
|
|
|
|
Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності.
|
||
|
|
Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Згортання та наслідки українізації.
|
|
|
|
|
Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР.
|
|
|
|
|
Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). |
|
|
|
|
Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. Створення військово-промислового комплексу. Згортання непу і перехід до директивної економіки.
|
|
|
|
|
Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі. |
|
|
|
|
Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни. Практичне заняття «Голодомор мовою документів, свідчень, чисел...» |
|
|
|
|
Формування культу особи Йосипа Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. |
|
|
|
|
Масові репресії та їх ідеологічне виправдання. Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр. Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. |
|
|
|
|
Припинення українізації. Посилення русифікаторської політики. Розстріляне відродження. Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ.
|
|
|
|
|
Конституція УРСР 1937 р. Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. |
|
|
|
|
Освіта. Наука. Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму. Кінематограф. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя» |
|
|
|
|
Написання есе
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД
|
||||
|
|
Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація.
|
Знати: – хронологічні межі перебування і правовий статус західноукраїнських земель у складі Польщі, Румунії,Чехословаччини; – дати утворення УНДО, ОУН, проголошення незалежності Карпатської України. Розуміти: – поняття: осадництво, пацифікація, русини, східні креси, національна кооперація, інтегральний націоналізм, український націоналістичний рух, Карпатська Січ; – особливості та головні риси національної політики Польщі, Румунії, Чехословаччини щодо українського населення; – історичні умови формування ідейних течій українського руху в західноукраїнських землях; – передумови формування та зміст теорії інтегрального націоналізму; – вплив міжнародних відносин міжвоєнного періоду на долю регіону. Уміти: – синхронізувати події політичного, соціально-економічного та культурного життя українських земель у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини та УСРР у 1921–1939 рр.; – використовувати карту як джерело інформації про розподіл українських територій між державами Центрально-Східної Європи в 1921–1939 рр.; – аргументувати особисті судження щодо діяльності Українського народно-демократичного об’єднання, Української національної партії, Української військової організації, Організації українських націоналістів; – охарактеризувати геополітичне становище Карпатської України; – визначити основні тенденції та протиріччя розвитку культури на західноукраїнських землях; – скласти характеристики історичних діячів: Августина Волошина, Володимира-Сергія Залозецького-Саса, Дмитра Донцова, Євгена Коновальця, Василя Мудрого, Андрея Шептицького. |
|
|
|
Економічне і соціальне становище українського населення У складі Польщі. Українська кооперація. Просвітні організації краю. Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання.
|
|
|
|
|
Українська військова організація й Організація українських націоналістів.
|
|
|
|
|
Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія.
|
|
|
|
|
Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. Карпатська Україна. Карпатська Січ.
|
|
|
|
|
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Політичне та культурне життя української політичної еміграції. |
|
|
|
|
Практичне заняття «Повсякденне життя населення в УСРР/УРСР та в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне та відмінне.» |
|
|
|
|
Навчальний проект «Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914–1939 рр» |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
|
||||
|
|
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р.
|
Знати: – зміст українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни; – цілі та напрями німецько-радянської співпраці від серпня 1939 р. до червня 1941 р.; – основні воєнні дії, що відбувалися на території України в період Другої світової війни; – хронологічні межі окупації України нацистами та їх союзниками; – дати проголошення Акта відновлення Української Держави, депортації комуністичним режимом кримських татар та інших народів Криму. Розуміти: – природу Другої світової війни як найбільшої за проявами і наслідками трагедії в історії людства; – поняття: країна-агресор, пакт, радянізація, бліцкриг, окупаційний режим, евакуація, мобілізація, новий порядок, похідні групи, чорносвитники, остарбайтери, воєнний злочин, Голокост; – причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; – вплив окупаційного режиму на спосіб життя та свідомість населення; – причини польсько-українського протистояння, роль німецької окупаційної влади та радянських партизанів у його загостренні; – природу виникнення та наслідки явищ часів війни: Голокосту, таборів смерті, тактики “випаленої землі”, депортацій етнічних груп і народів; – причини розколу ОУН, виникнення українського визвольного руху та його військово-політичної формації – УПА; – руйнівні наслідки Другої світової війни для України; – вплив війни на українську культуру (під окупацією, в евакуації, у вигнанні) та повсякденне життя українців. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами; – використовувати карту як джерело інформації про оборонні та наступальні операції на території України, пересування ворогуючих сторін і рух лінії фронту, адміністративно-територіальні утворення часів нацистського окупаційного режиму на території України; – висловити аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939–1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях; – пояснити причини і наслідки окупації України та польсько-українського протистояння; – обстоювати власні судження щодо ролі й місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни та вирішення українського питання на завершальному етапі війни; – визначити тенденції розвитку національної культури воєнної доби; – дати історичну оцінку масштабам втрат українського народу від воєнних дій, злочинів комуністичного та нацистського тоталітарних режимів, виявляти розуміння глибини трагедії українців як бездержавної нації в той час; – охарактеризувати одну з історичних постатей часів війни: Івана Багряного, Олени Вітер, Кузьми Дерев’янка, Олександра Довженка, Сидора Ковпака, Івана Кожедуба, Василя Порика, Олени Теліги, Ігоря Сікорського, Амета-Хана Султана; – висловити аргументовані судження щодо діяльності Степана Бандери, Тараса Бульби (Боровця), Андрія Мельника, Кирила Осьмака, Романа Шухевича в українському визвольному русі періоду Другої світової війни. |
|
|
|
Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН |
|
|
|
|
Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939–1940 рр.
|
|
|
|
|
Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни.
|
|
|
|
|
Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика “випаленої землі” та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму.
|
|
|
|
|
Опір окупантам. Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ.
|
|
|
|
|
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори.
|
|
|
|
|
Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні.
|
|
|
|
|
Українська повстанська армія. Українсько-польське протистояння. Українська головна визвольна рада. Радянський партизанський рух |
|
|
|
|
Бойові дії 1942–1943 рр. Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники.
|
|
|
|
|
Битва за Дніпро. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України. |
|
|
|
|
Депортація кримських татар та інших народів Криму. Завершення бойових дій на території України.
|
|
|
|
|
Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом.
|
|
|
|
|
Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни.
|
|
|
|
|
Культура в роки війни. Освіта і наука.
|
|
|
|
|
Література. Образотворче мистецтво. Музика та кіно у роки війни |
|
|
|
|
Практичне заняття «Воєнне повсякдення: люди і долі» |
|
|
|
|
Практичне заняття «Війна в об’єктиві камери» |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
|
|
Навчальний проект «Друга світова – найкривавіший збройний конфлікт в історії людства» |
|
|
|
|
Навчальний прект Добровольці та волонтери: від Першої світової до сучасної агресії Росії проти України |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|