Календарно-тематичне планування
з Історії України 9 клас
(0,6 годин – 21 година)
№ |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітка |
Повторення. Вступ. |
|||
1 |
|
Повторення. Вступ. Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв. |
|
Розділ І. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
2 |
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. |
|
3 |
|
Початок індустріальної революції. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
4 |
|
Початок національного відродження в Наддніпрянській Україні. Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота № 1. Проаналізувати (усно або письмово) літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху. |
|
5 |
|
Суспільні рухи в першій половині ХІХ ст. Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. Узагальнення. |
|
Розділ ІІ. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
6 |
|
Українські землі у складі Австрійської імперії. Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
7 |
|
Європейська революція 1848–1849 рр. Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. Практична робота № 2. Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая» Узагальнення. |
|
Розділ ІІІ. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||
8 |
|
Повсякденне життя. Розвиток освіти і науки. Повсякденне життя. Становище жінки. Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. Практична робота № 3. Підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст. |
|
9 |
|
Розвиток української літератури. Культура України. Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. Узагальнення. |
|
Розділ IV. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст. |
|||
10 |
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років. Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. Узагальнення. Тематичний контроль |
|
11 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. Практична робота № 4. Підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.» |
|
12 |
|
Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині ХІХ ст. Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів. Узагальнення. |
|
Розділ V. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
|||
13 |
|
Соціально-економічний розвитку західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст. Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
14 |
|
Суспільно-політичний рух на західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині Практична робота № 5. Підготувати повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців (на вибір) на території України в ХІХ ст. |
|
15 |
|
Утворення українських політичних партій Галичини. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Узагальнення. |
|
Розділ VІ. Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації |
|||
16 |
|
Соціально-економічний розвиток Наддніпрянщини у 1900-1914 рр. Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
|
17 |
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Наростання політичної напруженості. |
|
18 |
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. |
|
19 |
|
Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». Узагальнення. |
|
Розділ VІІ. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||
20 |
|
Повсякденне життя України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. Практична робота № 6. Підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
21 |
|
Культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. Наукові товариства. Видатні вчені. Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів. Узагальнення. Тематичний контроль |
|