Календарно-тематичне планування з історії України 8 клас
( ІІ семестр) складено згідно Програми для учнів загальноосвітніх навчальних закладів:
«Історія України. 5–9 класи»,
Лист МОН № 236 від 21.02.2019 р.
За підручником: Історія України підруч.для 8 кл. закл.загал.серед.освіти/ І. Щупак, О. Бурлака. – Київ: Видавництво «Оріон», 2021. – 224 с .( Наказ МОН від 22.02.2021 № 243)
|
|
Тема уроку |
Очікувані результати |
Ключові компетентності |
Наскрізні вміння |
|
24 |
|
Українсько-московський договір 1654 р. |
Знаю: хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького Розумію: Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну; особливості здійснення владних повноважень Богданом Хмельницьким; поняття «Гетьманщина», «гетьман», «генеральна старшина», Умію: розмістити в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами; зіставити умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»; проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, продукування нових ідей, висловлювати власну думку; |
|
25 |
|
Воєнно-політичні події 1654–1657 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз |
Знаю: хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького Розумію: Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну; Умію: розмістити в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами, визначити причини та наслідки утворення українсько-шведсько-трансильванського союзу; проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, продукування нових ідей, висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
26 |
|
Практична робота «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст. в історичних джерелах». |
Знаю: хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького Розумію: Військо Запорозьке як незалежну станову (козацько-гетьманську) військову державу (що не мала міжнародного юридичного визнання); Умію: проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами;обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
27 |
|
Узагальнення з розділу 3 |
|
|
|
|
28 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|
|
||
29 |
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. Українсько-московська війна. Конотопська битва |
Знаю: дату укладення Гадяцької угоди Розумію: другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету; Умію: проаналізувати зміст і визначити сутність Гадяцької угоди, обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів ( І. Виговський ) |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
30 |
|
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. |
Знаю: дату початку Руїни Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету; Умію: визначити причини і наслідки періоду «Руїни», обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
31 |
|
Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
Знаю: дати проведення «Чорної ради» під Ніжином Розумію: поняття «Руїна», «Чорна рада», Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про змагання українців за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету в перід «Руїни», обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
32 |
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної і Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
Знаю: дату укладення Корсунського договору Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету; Умію: визначити причини і наслідки періоду «Руїни» |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
33 |
|
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Мирні угоди |
Знаю: дату укладення «Вічного миру», Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету; Умію: визначити причини і наслідки періоду «Руїни», розташувати в хронологічній послідовності відомості про змагання українців за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету в період «Руїни» |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
34 |
|
Правобережне козацтво. Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
Знаю: дату укладення «Вічного миру», Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету; Умію: простежити на основі карти хід боротьби за утвердження козацького устрою та державного суверенітету на теренах України, охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій Запорожжя (Війська Запорозького Низового); обґрунтувати власні судження про діяльність кошового отамана І.Сірка |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми |
|
35 |
|
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. |
Знаю: етапи заселення українцями й адміністративний устрій Слобідської України. Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету Умію: охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій, господарське та повсякденне життя Слобожанщини |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; |
|
36 |
|
Гетьманщина за часів Івана Мазепи . |
Знаю: дату укладення угоди між Іваном Мазепою і Карлом ХІІ, Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про гетьманування Івана Мазепи, а також про міждержавні угоди, що стосуються України; визначити причини і наслідки військово-політичного виступу Івана Мазепи; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями |
|
37 |
|
Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. |
Знаю: дату укладення Конституції Пилипа Орлика; Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету Умію: проаналізувати зміст і визначити сутність Конституції Пилипа Орлика; обґрунтувати власні судження про діяльність П.Орлика. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Підприємливість та фінансова грамотність Громадянські та соціальні компетентності
|
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; |
|
38 |
|
Церковне життя. Освіта. Наукові знання. Архітектура. Образотворче мистецтво |
Розумію: поняття «козацьке бароко». Умію: розпізнати пам’ятки українського мистецтва в стилі бароко. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Навчання впродовж життя Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність |
читати з розумінням, здобувати потрібні дані з надійних джерел; діяти творчо висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями; |
|
39 |
|
Практична робота «Руїна — кризове явище в історії України». |
Знаю: дати укладення Гадяцької угоди, Корсунського договору і «Вічного миру», Карловицького мирного договору, проведення «Чорної ради» під Ніжином, укладення угоди між Іваном Мазепою і Карлом ХІІ, Конституції Пилипа Орлика; Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету Умію: простежити на основі карти хід боротьби за утвердження козацького устрою та державного суверенітету на теренах України |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності
|
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; |
|
40 |
|
Узагальнення з розділу 4 |
|
|
|
|
41 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ у 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
|||
42 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. |
Знаю: Розумію: причини втрати українцями державності Умію: розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії; обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів ( П.Полуботок) |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; |
|
43 |
|
Відродження гетьманства. Данило Апостол. Правління гетьманського уряду. Нова Січ. |
Знаю: хронологічні межі існування Нової Січі; Розумію: причини втрати українцями державності; поняття «паланка», Умію: показати на карті території утворень, що зберігали ознаки української державності (Гетьманщина, Нова Січ), обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями |
|
44 |
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Підкорення Кримського ханства Росією |
Знаю: дату остаточної ліквідації гетьманства Розумію: причини втрати українцями державності; Умію: розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії; встановити причини і наслідки скасування гетьманства, обґрунтувати власні судження про діяльність К. Розумовського, показати на карті території утворень, які потрапили до складу Російської імперії внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями |
|
45 |
|
Правобережна Україна. Землі Західної України у 20–90-х роках ХVІІІ ст.. |
Знаю: період розгортання гайдамацького й опришківського рухів, Розумію: причини втрати українцями державності; поняття «гайдамаки», «Коліївщина», «опришки», Умію: показати на карті українські землі, які потрапили до складу Австрійської монархії внаслідок поділів Речі Посполитої, райони розгортання гайдамацького та опришківського рухів; охарактеризувати політику Російської й Австрійської імперій щодо українських земель; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; конструктивно керувати емоціями |
|
46 |
|
Поділи Речі Посполитої. Зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
Знаю: дати включення Галичини до складу Австрійської монархії та Правобережжя і Волині до складу Російської імперії. Розумію: причини втрати українцями державності; Умію: показати на карті українські землі, які потрапили до складу Австрійської монархії внаслідок поділів Речі Посполитої, райони розгортання гайдамацького та опришківського рухів; охарактеризувати політику Російської й Австрійської імперій щодо українських земель; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Підприємливість та фінансова грамотність |
читати з розумінням, вміння аналізувати проблемні ситуації; здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; |
|
47 |
|
Розвиток культури у 20–90-х роках ХVІІІ ст.. |
Розумію: внесок Києво-Могилянської академії в розвиток освіти; поняття «козацькі літописи». Умію: визначити особливості розвитку культури періоду козацького бароко. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Культурна компетентність |
читати з розумінням, здобувати потрібні дані з надійних джерел; оцінювати ризики, приймати рішення; висловлювати власну думку; |
|
48 |
|
Практична робота «Суспільно-політичне життя на українських землях у ХVІІІ ст.». |
Знаю: хронологічні межі існування Нової Січі; період розгортання гайдамацького й опришківського рухів; дати остаточної ліквідації гетьманства, козацького устрою і відновлення кріпосництва в Слобідській та Лівобережній Україні, включення Галичини до складу Австрійської монархії та Правобережжя і Волині до складу Російської імперії. Розумію: причини втрати українцями державності; Умію: розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії; імперій щодо українських земель охарактеризувати політику Російської й Австрійської; |
Спілкування державною мовою Інформаційно-комунікаційна компетентність Громадянські та соціальні компетентності Підприємливість та фінансова грамотність Культурна компетентність |
читати з розумінням, здобувати потрібні дані з надійних джерел; висловлювати власну думку; логічно обґрунтовувати позицію |
|
49 |
|
Узагальнення з розділу 5 |
|
|
|
|
50 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
51-52 |
|
Історія України в контексті епохи Раннього Нового часу. Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|
|
|