Календарно-тематичне планування з Історії України 8 клас. ( Підручник І.Щупак)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування відповідає підручнику з історії України 8 клас автор І.Щупак. У плануванні враховано очікувані результати, ключові компетентності, наскрізні вміння
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування   з історії України  8   клас

 ( ІІ семестр) складено згідно Програми для учнів загальноосвітніх навчальних закладів:

«Історія України. 5–9 класи»,

Лист МОН № 236  від  21.02.2019 р.

За підручником:   Історія України   підруч.для  8 кл. закл.загал.серед.освіти/   І. Щупак,   О. Бурлака. – Київ: Видавництво «Оріон», 2021. – 224  с .( Наказ МОН від 22.02.2021 № 243)

 

 

Тема уроку  

Очікувані результати

  Ключові компетентності

Наскрізні вміння

24

 

Українсько-московський договір 1654 р.

Знаю:  хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького

Розумію:  Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну;   особливості здійснення владних повноважень Богданом Хмельницьким;

 поняття «Гетьманщина»,   «гетьман», «генеральна старшина», 

Умію:  розмістити в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами;  зіставити умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»;   проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

продукування нових ідей,

висловлювати власну думку;

25

 

Воєнно-політичні події 1654–1657 рр.

Віленське перемир’я.

Українсько-шведсько-трансильванський союз

Знаю:  хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького

Розумію:  Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну;

Умію:  розмістити в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами, визначити причини та наслідки  утворення українсько-шведсько-трансильванського союзу; проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

продукування нових ідей,

висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

26

 

Практична робота «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.

в історичних джерелах».

Знаю:  хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького

Розумію:  Військо Запорозьке як незалежну станову (козацько-гетьманську) військову державу (що не мала міжнародного юридичного визнання);

Умію: проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами;обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

27

 

Узагальнення з розділу 3

 

 

 

28

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років

ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.

 

 

29

 

Іван Виговський. Гадяцька угода.

Українсько-московська війна. Конотопська битва

Знаю:  дату укладення Гадяцької угоди

Розумію:   другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету;

Умію:  проаналізувати зміст і визначити сутність Гадяцької угоди,  обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів ( І. Виговський )

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

30

 

Початок Руїни. Юрій Хмельницький.

Розкол Гетьманської держави.

Знаю: дату початку Руїни

Розумію:  Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету;

Умію: визначити причини і наслідки періоду «Руїни»,  обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

31

 

Павло Тетеря та Іван Брюховецький.

Андрусівське перемир’я.

Знаю:  дати   проведення «Чорної ради» під Ніжином

Розумію:  поняття «Руїна», «Чорна рада»,

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності відомості про змагання українців за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету в перід «Руїни»,   обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

32

 

Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної

і Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний.

Знаю:  дату укладення   Корсунського договору

Розумію:  Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету;

Умію:  визначити причини і наслідки періоду «Руїни»

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

33

 

Іван Самойлович. Чигиринські походи.

Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Мирні угоди

Знаю:  дату укладення   «Вічного миру»,

Розумію:  Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету;

Умію:  визначити причини і наслідки періоду «Руїни»,  розташувати в хронологічній послідовності відомості про змагання українців за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету в період «Руїни»

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

34

 

Правобережне козацтво. Запорозьке козацтво. Іван Сірко.

Знаю:  дату укладення   «Вічного миру»,

Розумію:  Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету;

Умію:  простежити на основі карти хід боротьби за утвердження козацького устрою та державного суверенітету на теренах України,  охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій   Запорожжя (Війська Запорозького Низового);   обґрунтувати власні судження про діяльність   кошового отамана І.Сірка

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку; розв’язувати проблеми

35

 

Заселення і розвиток

Слобідської України. Слобідські козацькі полки.

Знаю:  етапи заселення українцями й адміністративний устрій Слобідської України.

Розумію:  Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету

Умію:  охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій, господарське та повсякденне життя Слобожанщини

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку; 

36

 

Гетьманщина за часів Івана Мазепи . 

Знаю: дату укладення   угоди між Іваном Мазепою і Карлом ХІІ,

Розумію:  Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету

Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про  гетьманування Івана Мазепи, а також про міждержавні угоди, що стосуються України;  визначити причини і наслідки    військово-політичного виступу Івана Мазепи;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;  конструктивно керувати емоціями

37

 

Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні.

Знаю:  дату укладення   Конституції Пилипа Орлика;

Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету

Умію:  проаналізувати зміст і визначити сутність  Конституції Пилипа Орлика;  обґрунтувати власні судження про діяльність П.Орлика.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Підприємливість та фінансова грамотність

Громадянські та соціальні компетентності

 

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;  

38

 

Церковне життя. Освіта. Наукові знання. Архітектура.

Образотворче мистецтво

 Розумію:  поняття   «козацьке бароко».

Умію: розпізнати пам’ятки українського мистецтва в стилі бароко.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Навчання впродовж життя

Громадянські та соціальні компетентності

Культурна компетентність

читати з розумінням,

здобувати потрібні дані з надійних джерел; діяти творчо

висловлювати власну думку;  конструктивно керувати емоціями;

39

 

Практична робота «Руїна — кризове явище в історії

України».

Знаю:  дати укладення Гадяцької угоди, Корсунського договору і «Вічного миру», Карловицького мирного договору, проведення «Чорної ради» під Ніжином, укладення угоди між Іваном Мазепою і Карлом ХІІ, Конституції Пилипа Орлика;

Розумію: Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету

Умію: простежити на основі карти хід боротьби за утвердження козацького устрою та державного суверенітету на теренах України

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

 Громадянські та соціальні компетентності

 

 читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;  

40

 

Узагальнення з розділу 4

 

 

 

41

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ у 20–90-х роках ХVІІІ ст.

 

 

42

 

Імперський наступ на автономію Гетьманщини.

 Знаю:

Розумію: причини втрати українцями державності

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії;  обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів ( П.Полуботок)

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Громадянські та соціальні компетентності

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;  

43

 

Відродження гетьманства. Данило Апостол.

Правління гетьманського уряду. Нова Січ. 

Знаю:  хронологічні межі існування Нової Січі;

Розумію:   причини втрати українцями державності; поняття «паланка»,

Умію:  показати на карті території утворень, що зберігали ознаки української державності (Гетьманщина, Нова Січ),  обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Громадянські та соціальні компетентності

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;   конструктивно керувати емоціями

44

 

Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні.

Підкорення Кримського ханства Росією

Знаю:  дату остаточної ліквідації гетьманства

Розумію:  причини втрати українцями державності;

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії;  встановити причини і наслідки скасування гетьманства,  обґрунтувати власні судження про діяльність К. Розумовського,  показати на карті території утворень, які потрапили до складу Російської імперії  внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Громадянські та соціальні компетентності

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;   конструктивно керувати емоціями

45

 

Правобережна Україна. Землі Західної України

у 20–90-х роках ХVІІІ ст..

Знаю:  період розгортання гайдамацького й опришківського рухів,

Розумію:  причини втрати українцями державності;

  поняття   «гайдамаки», «Коліївщина», «опришки», 

Умію:  показати на карті    українські землі, які потрапили до складу   Австрійської монархії внаслідок   поділів Речі Посполитої,   райони розгортання гайдамацького та опришківського рухів;

 охарактеризувати політику Російської й Австрійської імперій щодо українських земель;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Громадянські та соціальні компетентності

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;   конструктивно керувати емоціями

46

 

Поділи Речі Посполитої. Зміни у становищі

Правобережної України та західноукраїнських земель.

Знаю:  дати   включення Галичини до складу Австрійської монархії та Правобережжя і Волині до складу Російської імперії.

Розумію: причини втрати українцями державності;

 Умію: показати на карті    українські землі, які потрапили до складу   Австрійської монархії внаслідок   поділів Речі Посполитої,   райони розгортання гайдамацького та опришківського рухів;

 охарактеризувати політику Російської й Австрійської імперій щодо українських земель;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Громадянські та соціальні компетентності

 Підприємливість та фінансова грамотність

читати з розумінням,

вміння аналізувати проблемні ситуації;

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;   

47

 

Розвиток культури у 20–90-х роках ХVІІІ ст..

 Розумію:   внесок Києво-Могилянської академії в розвиток освіти; поняття   «козацькі літописи».

Умію: визначити особливості розвитку культури періоду козацького бароко.

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Громадянські та соціальні компетентності

 Культурна компетентність

читати з розумінням,

здобувати потрібні дані з надійних джерел;

оцінювати ризики,

 приймати рішення;

висловлювати власну думку;    

48

 

Практична робота «Суспільно-політичне життя на українських землях у ХVІІІ ст.».

Знаю:  хронологічні межі існування Нової Січі; період розгортання гайдамацького й опришківського рухів; дати остаточної ліквідації гетьманства, козацького устрою і відновлення кріпосництва в Слобідській та Лівобережній Україні, включення Галичини до складу Австрійської монархії та Правобережжя і Волині до складу Російської імперії.

Розумію:  причини втрати українцями державності;

Умію:  розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії;  імперій щодо українських земель охарактеризувати політику Російської й Австрійської;

Спілкування  державною мовою

    Інформаційно-комунікаційна компетентність

Громадянські та соціальні компетентності

 Підприємливість та фінансова грамотність

Культурна компетентність

читати з розумінням,

здобувати потрібні дані з надійних джерел; 

висловлювати власну думку;  логічно обґрунтовувати позицію

49

 

Узагальнення з розділу 5

 

 

 

50

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

51-52

 

Історія України в контексті епохи Раннього

Нового часу. Внесок України у формування європейської цивілізації.

 

 

 

 

docx
Додано
14 червня 2022
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку