КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
9 КЛАС
1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік
Підручник: Історія України для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В. С. Власов. – Київ : Літера ЛТД, 2017. – 304 с.
№ з/п |
ДАТА |
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
Д/З |
РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
1 |
|
Розділ І. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIXст. |
||
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій |
|
Знаю: – дати входження українських територій до складу Російської імперії, назви і час існування козацьких формувань після ліквідації Запорозької Січі (Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське / Кубанське козацьке військо), час початку індустріальної революції в Україні, діяльності осередків національного та опозиційних рухів, Кирило-Мефодіївського братства; – хронологічні межі найбільших соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (селянські виступи під проводом Устима Кармелюка на Поділлі, повстання військових поселенців на Харківщині, селянські рухи «Київська козаччина» і «Похід у Таврію за волею») Розумію: – вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства; – роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження; – програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства; – роль загальноросійського і польського визвольних рухів в історії України; – розбіжності в цілях українського, російського і польського рухів на території України; – поняття «чумакування», «порто-франко», «індустріальна революція (промисловий переворот)». Умію: – показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами; – охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання національного руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства; – пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху; обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша. |
||
2. |
|
Соціально-економічне становище села і міста |
|
|
3 |
|
Початок індустріальної революції |
|
|
4 |
|
Початок українського національного відродження |
|
|
5 |
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Соціальні рухи |
|
|
6 |
|
Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів» |
|
|
7 |
|
Узагальнення з Розділу «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIXст.» |
|
|
8 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу І. |
|
|
9 |
|
Розділ ІІ. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIX ст. |
||
Політика Австрійської імперії щодо українських територій |
|
Знаю: – дати входження українських територій (Галичини, Буковини) до Австрійської імперії; – період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів», соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (рух опришків на Прикарпатті, виступи під проводом Лук’яна Кобилиці на Буковині). Розумію: – причини, які зумовили провідну роль греко-католицької церкви і духівництва в українському русі Галичини; – ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради; – історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»; – поняття «будителі», «Весна народів». Умію: – показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії, місця діяльності громадсько-культурних організацій; – охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбургів, йосифінські реформи та їх вплив на західноукраїнське суспільство; – визначити наслідки діяльності «Руської трійці», революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині; обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича. |
||
10 |
|
Початок українського національного відродження. Європейська революція 1848 – 1849 років в українських регіонах Австрійської імперії |
|
|
11 |
|
Практичне заняття. Підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини. |
|
|
12 |
|
Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIX ст.». |
|
|
13 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІ. |
|
|
14 |
|
Розділ ІІІ. Повсякденне життя та культура кінця XVIІІ - першої половини XIX ст. |
||
Умови розвитку культури. Освіта. Наука. |
|
Знаю: – дати заснування університетів у Харкові та Києві, відновлення діяльності Львівського університету, виходу друком «Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря» Тараса Шевченка. Розумію: – суперечності розвитку української культури під впливом модернізаційних процесів і політики Російської та Австрійської імперій; – причинно-наслідковий зв’язок між модернізаційними процесами та змінами в житті й побуті людини; – пошук науково-історичних підвалин української самобутності як частину національного руху.
Умію: – охарактеризувати розвиток освіти, науки й культури в Україні, формування нової української літератури та сучасної літературної мови; – визначити особливості розвитку освіти, науки і культури, причини і наслідки культурних зрушень, особливості повсякденного життя; – пояснити зумовленість культурних процесів потребами національного розвитку, суперечливі наслідки модернізаційних процесів для розвитку національної освіти і культури; – узагальнити діяльність Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Пантелеймона Куліша, Миколи Гоголя, Василя Каразіна, Григорія Квітки-Основ’яненка, Петра Гулака-Артемовського, Євгена Гребінки, Михайла Максимовича, Михайла Остроградського; – розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму. |
||
15 |
|
Література. Мистецтво |
|
|
16 |
|
Повсякденне життя мешканців України |
|
|
17 |
|
Практичне заняття. Підготувати міні-проєкт «Повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.» |
|
|
18 |
|
Узагальнення з розділу «Повсякденне життя та культура кінця XVIІІ - першої половини XIX ст.». |
|
|
19 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІІ. |
|
|
20 |
|
Розділ IV. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст. |
||
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська війна) |
|
Знаю: – хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати скасування кріпацтва і панщини, будівництва першої залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, Братства тарасівців, ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу. Розумію: – особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні; – причинно-наслідковий зв’язок між аграрними реформами і розгортанням індустріальної революції, розвитком міст, залізничного будівництва, змінами в соціальній структурі населення, зародженням робітничого і соціал-демократичного рухів; – роль інтелігенції в розвитку українського національного руху та осучасненні суспільства; – вплив заборонних актів російської імперської влади (Валуєвського циркуляру, Емського указу) на динаміку розвитку українського руху; – поняття «індустріалізація», «урбанізація», «інтелігенція», «громадівський рух», «земство». Умію: – охарактеризувати особливості соціально-економічних перетворень в Україні у пореформений період, погляди і діяльність громадівців 1860–1890-х років; – визначити причини й наслідки селянської реформи 1861 р., особливості інституційного етапу в розвитку українського руху, значення громадівського руху; – пояснити роль і місце України в господарському житті Російської імперії; – охарактеризувати кримськотатарське національне відродження; – обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського. |
||
21 |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років |
|
|
22 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства |
|
|
23 |
|
Місто і село. Життя у пореформену добу. Родини українських підприємців |
|
|
24 |
|
Український національний рух: громади, хлопомани |
|
|
25 |
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ |
|
|
26 |
|
Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців |
|
|
27 |
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський |
|
|
28 |
|
Зародження робітничого і соціал-демократичного руху |
|
|
29 |
|
Практичне заняття. Проаналізувати національно-культурну політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу й підготувати відповідне резюме. |
|
|
30 |
|
Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст.» |
|
|
31 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу IV.
|
|
|
32 |
|
Розділ V. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст. |
||
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів.
|
|
Знаю: – дати селянської реформи, утворення товариства «Просвіта», Товариства імені Шевченка, перших українських політичних партій. Розумію: – особливості політичного, соціально-економічного й культурного розвитку українських регіонів у складі Австро-Угорської монархії; – поняття «русофіли/москвофіли», «народовці/українофіли», «радикали», «нова ера», «український П’ємонт». Умію: – показати на карті Галичину, Буковину, Закарпаття, основні місця діяльності науково-культурних і суспільно-політичних осередків регіону; – охарактеризувати мету й діяльність товариства «Просвіта», Наукового товариства імені Шевченка; – пояснити роль і місце українських регіонів у господарському житті Австро-Угорщини, причини виникнення радикального руху, причини і наслідки трудової еміграції; – визначити напрями діяльності перших українських політичних партій у Галичині, мету і наслідки кооперативного руху; – обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського. |
||
33 |
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли») |
|
|
34 |
|
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій |
|
|
35 |
|
Практичне заняття. Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
|
36 |
|
Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст.» |
|
|
37 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу V. |
|
|
38 |
|
Розділ VI. Україна початку XX століття перед викликами модернізації |
||
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація |
|
Знаю: – дати створення основних українських політичних партій, подій російської революції 1905–1907 рр. (значущих для України), впровадження загального виборчого права в Австро-Угорській імперії, створення українських національно-культурних і військово-спортивних організацій, період проведення аграрної реформи Петра Столипіна. Розумію: – тенденції й протиріччя соціально-економічного розвитку України початку ХХ ст., індустріальної модернізації, аграрної реформи Петра Столипіна, модернізації суспільно-політичного життя в Наддніпрянщині; – вплив російської революції 1905–1907 рр. на активізацію українського руху в Російській імперії; – значення австрійського конституційно-парламентського устрою для розвитку українського руху; – поняття «страйк», «народне віче», «монополізація економіки», «кооперативний рух», «політизація національного руху», «ксенофобія». Умію: – показати на карті українські території на початку ХХ ст., місця діяльності суспільно-політичних, національно-культурних організацій; – охарактеризувати й проаналізувати особливості соціально-економічного розвитку українських земель, діяльність українських політичних партій та інших національних організацій, український національний рух у період російської революції 1905–1907 рр., боротьбу українців за реформу виборчої системи в Австро-Угорщині; – пояснити причини і наслідки посилення тиску російської влади на український національний рух у 1907–1914 рр., результати діяльності українських парламентських громад у Державних думах; – визначити передумови розвитку українського кооперативного руху і трудової еміграції селянства; – обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького. |
||
39 |
|
Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні та в західноукраїнських землях. |
|
|
40 |
|
Події російської революції 1905 – 1907 рр. в Україні |
|
|
41 |
|
Наддніпрянська Україна в 1907 – 1914 рр. Столипінська аграрна реформа та її вплив на Україну |
|
|
42 |
|
Практичне заняття. Проаналізувати програмні документи товариства «Сокіл» та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст. |
|
|
43 |
|
Узагальнення з розділу «Україна початку XX століття перед викликами модернізації» |
|
|
44 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу VI.
|
|
|
45 |
|
Розділ VII. Повсякденне життя та культура України в середині XIX – на початку XX ст. |
||
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців. Освіта. Наука. |
|
Знаю: – дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, утворення Наукового товариства імені Шевченка, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви. Розумію: – суперечливість умов розвитку української культури (залежність від національної політики імперій); – розуміння прав людини і формування способів захисту людських свобод як важливі критерії історичного розвитку; – роль науки й освіти в обґрунтуванні української національної ідеї, театру в розвитку українського руху; – позитивне значення меценатства для розвитку української культури; – роль церкви в суспільному житті українців; – причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст. в освіті, науці, культурі, повсякденному житті; – особливості розвитку культурного життя в різних регіонах України; – поняття «емансипація», «реалізм», «український модерн», «меценат». Умію: – показати на карті центри університетської освіти, місця розташування основних культурно-освітніх закладів і визначних пам’яток архітектури й образотворчого мистецтва; – охарактеризувати вплив модернізації на суспільно-культурне життя українців, зміни в світогляді людини і повсякденному житті; – розпізнати й описати пам’ятки архітектури й образотворчого мистецтва, створені під впливом художніх принципів реалізму і модернізму; обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка. |
||
46 |
|
Література. Мистецтво. |
|
|
47 |
|
Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
48 |
|
Повсякденне життя. |
|
|
49 |
|
Практичне заняття. Підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України». |
|
|
50 |
|
Узагальнення з розділу «Повсякденне життя та культура України в середині XIX – на початку XX ст». |
|
|
51 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу VII. |
|
|
52 |
|
Узагальнення з курсу. |
|
|