КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ 9 КЛАС

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ 9 КЛАС (1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік) Підручник: В. С. Власов, 2017.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

9 КЛАС

1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік

 

Підручник: Історія України для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В. С. Власов. – Київ : Літера ЛТД, 2017. – 304 с.

 

з/п

ДАТА

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Д/З

РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1

 

 

 

Розділ І.    Українські землі у складі Російської  імперії наприкінці XVIІІ  - у   першій половині XIXст.

 Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій

 

Знаю:

 дати входження українських територій до складу Російської імперії, назви і час існування козацьких формувань після ліквідації Запорозької Січі (Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське / Кубанське козацьке військо), час початку індустріальної революції в Україні, діяльності осередків національного та опозиційних рухів, Кирило-Мефодіївського братства;

 хронологічні межі найбільших соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (селянські виступи під проводом Устима Кармелюка на Поділлі, повстання військових поселенців на Харківщині, селянські рухи «Київська козаччина» і «Похід у Таврію за волею»)

Розумію:

 вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства;

 роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження;

 програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства;

 роль загальноросійського і польського визвольних рухів в історії України;

 розбіжності в цілях українського, російського і польського рухів на території України;

 поняття «чумакування», «порто-франко», «індустріальна революція (промисловий переворот)».

Умію:

 показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами;

 охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання національного руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства;

 пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша.

2.

 

Соціально-економічне становище села і міста

 

3

 

Початок індустріальної революції

 

4

 

Початок українського національного відродження

 

5

 

Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території   України. Соціальні рухи 

 

6

 

Практичне заняття.

Укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів»

 

7

 

Узагальнення з Розділу «Українські землі у складі Російської  імперії наприкінці XVIІІ  - у   першій половині XIXст.»

 

8

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу І.

 

9

 

Розділ ІІ.     Українські землі у складі Австрійської  імперії наприкінці  XVIІІ  - у   першій половині XIX ст.

Політика Австрійської імперії щодо українських територій

 

Знаю:

 дати входження українських територій (Галичини, Буковини) до Австрійської імперії;

 період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів», соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (рух опришків на Прикарпатті, виступи під проводом Лук’яна Кобилиці на Буковині).

Розумію:

 причини, які зумовили провідну роль греко-католицької церкви і духівництва в українському русі Галичини;

 ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;

 історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»;

 поняття «будителі», «Весна народів».

Умію:

 показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії, місця діяльності громадсько-культурних організацій;

 охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбургів, йосифінські реформи та їх вплив на західноукраїнське суспільство;

 визначити наслідки діяльності «Руської трійці», революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.

10

 

Початок українського національного відродження. Європейська революція 1848 – 1849 років в українських регіонах  Австрійської імперії

 

11

 

Практичне заняття.

Підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини.

 

12

 

Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Австрійської  імперії наприкінці  XVIІІ  - у   першій половині XIX ст.».

 

13

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІ.

 

14

 

Розділ ІІІ.  Повсякденне життя та культура кінця  XVIІІ  -  першої половини  XIX ст.

Умови розвитку культури. Освіта. Наука.

 

Знаю:

 дати заснування університетів у Харкові та Києві, відновлення діяльності Львівського університету, виходу друком «Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря» Тараса Шевченка.

Розумію:

 суперечності розвитку української культури під впливом модернізаційних процесів і політики Російської та Австрійської імперій;

 причинно-наслідковий зв’язок між модернізаційними процесами та змінами в житті й побуті людини;

 пошук науково-історичних підвалин української самобутності як частину національного руху.

 

Умію:

 охарактеризувати розвиток освіти, науки й культури в Україні, формування нової української літератури та сучасної літературної мови;

 визначити особливості розвитку освіти, науки і культури, причини і наслідки культурних зрушень, особливості повсякденного життя;

 пояснити зумовленість культурних процесів потребами національного розвитку, суперечливі наслідки модернізаційних процесів для розвитку національної освіти і культури;

 узагальнити діяльність Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Пантелеймона Куліша, Миколи Гоголя, Василя Каразіна, Григорія Квітки-Основ’яненка, Петра Гулака-Артемовського, Євгена Гребінки, Михайла Максимовича, Михайла Остроградського;

 розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму.

15

 

Література. Мистецтво

 

16

 

Повсякденне життя мешканців України

 

17

 

Практичне заняття. Підготувати міні-проєкт «Повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.»

 

18

 

Узагальнення з розділу «Повсякденне життя та культура кінця  XVIІІ  -  першої половини  XIX ст.».

 

19

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІІ.

 

20

 

Розділ IV. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині  XIX ст.

Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська війна)

 

Знаю:

 хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати скасування кріпацтва і панщини, будівництва першої залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, Братства тарасівців, ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу.

Розумію:

 особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні;

 причинно-наслідковий зв’язок між аграрними реформами і розгортанням індустріальної революції, розвитком міст, залізничного будівництва, змінами в соціальній структурі населення, зародженням робітничого і соціал-демократичного рухів;

 роль інтелігенції в розвитку українського національного руху та осучасненні суспільства;

 вплив заборонних актів російської імперської влади (Валуєвського циркуляру, Емського указу) на динаміку розвитку українського руху;

 поняття «індустріалізація», «урбанізація», «інтелігенція», «громадівський рух», «земство».

Умію:

 охарактеризувати особливості соціально-економічних перетворень в Україні у пореформений період, погляди і діяльність громадівців 1860–1890-х років;

 визначити причини й наслідки селянської реформи 1861 р., особливості інституційного етапу в розвитку українського руху, значення громадівського руху;

 пояснити роль і місце України в господарському житті Російської імперії;

 охарактеризувати кримськотатарське національне відродження;

 обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського.

21

 

Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років

 

22

 

Модернізація промисловості й сільського господарства

 

23

 

Місто і село. Життя у пореформену добу. Родини українських підприємців

 

24

 

Український національний рух: громади, хлопомани

 

25

 

Валуєвський циркуляр і  Емський указ

 

26

 

Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців

 

27

 

Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський

 

28

 

Зародження робітничого і соціал-демократичного руху

 

29

 

Практичне заняття. Проаналізувати національно-культурну політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу й підготувати відповідне резюме.

 

30

 

 Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині  XIX ст.»

 

31

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу IV.

 

 

32

 

Розділ V.  Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині  XIX ст.

Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів.

 

 

 

Знаю:

 дати селянської реформи, утворення товариства «Просвіта», Товариства імені Шевченка, перших українських політичних партій.

Розумію:

 особливості політичного, соціально-економічного й культурного розвитку українських регіонів у складі Австро-Угорської монархії;

 поняття «русофіли/москвофіли», «народовці/українофіли», «радикали», «нова ера», «український П’ємонт».

Умію:

 показати на карті Галичину, Буковину, Закарпаття, основні місця діяльності науково-культурних і суспільно-політичних осередків регіону;

 охарактеризувати мету й діяльність товариства «Просвіта», Наукового товариства імені Шевченка;

 пояснити роль і місце українських регіонів у господарському житті Австро-Угорщини, причини виникнення радикального руху, причини і наслідки трудової еміграції;

 визначити напрями діяльності перших українських політичних партій у Галичині, мету і наслідки кооперативного руху;

 обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського.

33

 

Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»)

 

34

 

Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. Радикальний рух у Галичині. Іван Франко.  Утворення політичних партій

 

35

 

Практичне заняття. Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.

 

36

 

 Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині  XIX ст.»

 

37

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу V.

 

38

 

Розділ  VI.   Україна початку XX століття перед викликами модернізації

Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація

 

Знаю:

 дати створення основних українських політичних партій, подій російської революції 1905–1907 рр. (значущих для України), впровадження загального виборчого права в Австро-Угорській імперії, створення українських національно-культурних і військово-спортивних організацій, період проведення аграрної реформи Петра Столипіна.

Розумію:

 тенденції й протиріччя соціально-економічного розвитку України початку ХХ ст., індустріальної модернізації, аграрної реформи Петра Столипіна, модернізації суспільно-політичного життя в Наддніпрянщині;

 вплив російської революції 1905–1907 рр. на активізацію українського руху в Російській імперії;

 значення австрійського конституційно-парламентського устрою для розвитку українського руху;

 поняття «страйк», «народне віче», «монополізація економіки», «кооперативний рух», «політизація національного руху», «ксенофобія».

Умію:

 показати на карті українські території на початку ХХ ст., місця діяльності суспільно-політичних, національно-культурних організацій;

 охарактеризувати й проаналізувати особливості соціально-економічного розвитку українських земель, діяльність українських політичних партій та інших національних організацій, український національний рух у період російської революції 1905–1907 рр., боротьбу українців за реформу виборчої системи в Австро-Угорщині;

 пояснити причини і наслідки посилення тиску російської влади на український національний рух у 1907–1914 рр., результати діяльності українських парламентських громад у Державних думах;

 визначити передумови розвитку українського кооперативного руху і трудової еміграції селянства;

 обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького.

39

 

Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні та в західноукраїнських землях.

 

40

 

Події російської революції 1905 – 1907 рр. в Україні

 

41

 

Наддніпрянська Україна в 1907 – 1914 рр. Столипінська аграрна реформа та її вплив на Україну

 

42

 

Практичне заняття. Проаналізувати програмні документи товариства «Сокіл» та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст.

 

43

 

 Узагальнення з розділу «Україна початку XX століття перед викликами модернізації»

 

44

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу VI.

 

 

 

45

 

Розділ VII. Повсякденне життя та культура України в середині XIX – на початку XX ст.

Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців. Освіта. Наука.

 

Знаю:

 дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, утворення Наукового товариства імені Шевченка, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви.

Розумію:

 суперечливість умов розвитку української культури (залежність від національної політики імперій);

 розуміння прав людини і формування способів захисту людських свобод як важливі критерії історичного розвитку;

 роль науки й освіти в обґрунтуванні української національної ідеї, театру в розвитку українського руху;

 позитивне значення меценатства для розвитку української культури;

 роль церкви в суспільному житті українців;

 причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст. в освіті, науці, культурі, повсякденному житті;

 особливості розвитку культурного життя в різних регіонах України;

 поняття «емансипація», «реалізм», «український модерн», «меценат».

Умію:

 показати на карті центри університетської освіти, місця розташування основних культурно-освітніх закладів і визначних пам’яток архітектури й образотворчого мистецтва;

 охарактеризувати вплив модернізації на суспільно-культурне життя українців, зміни в світогляді людини і повсякденному житті;

 розпізнати й описати пам’ятки архітектури й образотворчого мистецтва, створені під впливом художніх принципів реалізму і модернізму;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка.

46

 

Література. Мистецтво.

 

47

 

Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі.

 

48

 

Повсякденне життя.

 

49

 

Практичне заняття. Підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України».

 

50

 

 Узагальнення з розділу «Повсякденне життя та культура України в середині XIX – на початку XX ст».

 

51

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу VII.

 

52

 

Узагальнення з курсу.

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
22 липня 2022
Переглядів
3544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку