Календарно-тематичне планування з історії України та всесвітньої історії для 7 класу.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 7 класу з історії України (за підручником В. Власова, О. Панаріна, Ю. Топольницької), всесвітньої історії (за підручником І. Щупака, О. Бурлаки, І. Піскарьової).
Перегляд файлу

Всесвітня історія. 7 клас  (35 годин)

№ п/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Відмітка про виконання

 

 

Повторення: Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян

 

Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація.

 

 

 

 

Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг.

 

Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії.

 

Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

 

Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури.

 

Практична робота. Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію

 

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

 

 

Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.

 

Три стани середньовічного суспільства

 

Практична робота. Замок. Рицарські традиції. Життя селян

 

Феодалізм

 

Організація християнської церкви в Середньовіччі

 

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

 

 

Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.

Скандинавія в Середньовіччі. Походи вікінгів та їхні завоювання.

 

«Хрестові походи». Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени.

 

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ.

Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.

 

Практична робота. Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями.

 

Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія.

 

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.

Практична робота. Польське королівство. Велике князівство Литовське

 

Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії.

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка.

 

Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ.

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

 

 

Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними.

 

Практична робота. Середньовічні школи та університети.

 

Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування.

 

Раннє Відродження. Гуманізм.

 

Архітектура і мистецтво

 

 

 

 

Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД

Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури.

 

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Японія.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

 

 

 

 

Історія України.  7 клас  (35 години)

№ п/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Відмітка про виконання

 

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України.

 

Господарство та суспільство східних слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

 

Заснування міста Київ. Діяльність військово-торгових груп норманів-русі у Східній Європі. Осідання русі на Середньому Подніпров’ї. Виникнення Русі

 

Руські князі/княгиня середини ІХ-Х ст.: між легендами та історією

 

Практичне заняття. Історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава

 

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

 

 

Розділ 2. РУСЬ-УКРАЇНА наприкінці X – у першій половині XI ст.

Правління руських князів наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

 

Впровадження християнства.

 

 «Руська правда».

 

Влада. Суспільний устрій. Господарство.

 

Повсякдення. Села. Міста. Ремесла. Торгівля.

 

Практичне заняття. Правове становище різних верств суспільства за «Руською правдою».

 

Релігійне життя. Культура

 

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 3. РУСЬ-УКРАЇНА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

Поліцентричність руської державності в др. пол. ХІ- перш. пол. ХІІІ ст.

 

Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення.

 

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. : політичне і соціально-економічне життя (оглядово).

 

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

Практичне заняття. Твори літератури Русі-України як історичні джерела

 

Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово)

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 4. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО («ДЕРЖАВА РОМАНОВИЧІВ») кінця ХІІ- середини ХІІІ ст. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ середини ХІІІ – ХІV ст.

Галицьке та Волинське князівства в ХІІ ст. Утворення Галицько-Волинської держави («держави Романовичів»). 

 

Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») та інших князівств РУСІ-УКРАЇНИ  Монгольській імперії (Золотій Орді). Спроби організації антимонгольської коаліції

 

Відновлення влади Романовичів на Волині та в Галичині. Коронування  Данила Романовича. Королівство Руське за наступників Данила

 

Практичне заняття. Історичний портрет князя/короля Данила (іншого князя/короля з династії Романовичів)

 

Релігійне життя. Культура Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»), королівства Руського

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

Урок контролю і корекції знань учнів

 

 

 

 

Розділ 5. РУСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ (середина XІV–XV ст. ). КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства та інших держав.

Кревська, Городельська унії та їх вплив на руську політичну еліту. Русь як окремий регіон у Польському королівстві. Луцький з’їзд монархів. Руські землі в суперництві Польщі та Литви. Київське князівство та його ліквідація.

 

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства.

 

Особливості державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства. Формування шляхетського стану. Привілеї для шляхти в Польському королівстві та привілей великого князя Казимира ІV 1447 р. для землевласників Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського. Права шляхти та її роль в суспільному житті.

Суспільні відносини на теренах сучасної України в XІV – XV ст. Сільське господарство. Міста, магдебурзьке право. Ремесла і торгівля.

 

Релігійне життя. Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури.

 

Практичне заняття. Представники різних станів, верств і етносів України в документах  XІV–початку XV ст.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів

 

 

 

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Катерина
Додано
1 вересня 2023
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку