Календарно-тематичне планування на 2024-2025 навчальний рік з корекції розвитку для дітей із затримкою психічного розвитку (9 клас)
Календарно-тематичне планування з корекції розвитку для дітей із затримкою психічного розвитку, 9 клас
(34 год., 1 год на тиждень. Складено за програмою корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку. Автори: Омельченко І.М., Федорович Л.О./Київ - 2016)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
К-ть год. |
Примітки |
І семестр |
||||
ЛІНГВОПСИХОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА СПІЛКУВАННЯ |
||||
1 |
Ровиток немовленнєвих процесів. Розвиток гностико-праксичних функцій, лінгвістичного мислення. |
|
|
|
2 |
Розвиток мовленнєвих процесів. Розвиток механізмів сукцесивного, симультанного аналізу і синтезу (програмування немовних і мовних дій, визначення послідовності в просторі, в часі, послідовності мовних одиниць). |
|
|
|
3 |
Розвиток внутрішнього промовляння й здатності аналізувати, відтворювати вірші та скоромовки, (слухати, відмічати паузи про себе), звертати увагу на кількість слів. Розуміння основних типів інтонаційних конструкцій речень і визначення їх на слух. Текст-жарт та передача змісту жарту при переказі. |
|
|
|
4 |
Розвиток здатності утримування слів і словосполучень, необхідних для осмислення висловлювання і відтворення їх в діалозі. |
|
|
|
5 |
Розвиток механізму формування парадигматичних, синтагматичних та ієрархічних зв'язків у лексичній системі мови, фонетичних, фонематичних, лексичних узагальнень, усвідомленого уміння аналізувати і синтезувати мовні одиниці з точки зору семантики, мовного оформлення і уміння співвідносити їх з графічним зразком. |
|
|
|
6 |
Формування і автоматизації орфографічних навичок на фонетико- словотворчій основі (правопис коренів слів, префіксів і суфіксів), на морфолого-синтаксичній основі (правопис закінчень). |
|
|
|
7 |
Розвиток осмислення почутого, перекодування сприйнятого повідомлення, трансформування почутого тексту у різні варіанти (перетворити і переказати прослуханий діалог в монологічну форму і навпаки). |
|
|
|
УСНЕ ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ |
||||
8 |
Вдосконалення фонематичного компонента мовлення. Аналіз вимови у відповідності з нормами літературного мовлення у словах, реченнях, тексті, порядку слів у реченні, логічного наголосу, правильного вживання слів різних частин мови та мовного оформлення речень і текстів у цілому. |
|
|
|
9 |
Аналіз текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення. Виконання фонематичного розбору вивчених частин мови. |
|
|
|
10 |
Вдосконалення граматичного компонента мовлення. Правильно і точно вживає на письмі слова різних частин мови, здійснює словозміну та словотворення іменників, прикметників, числівників, прислівників, займенників, вживає частки, вигуки та прийменники. |
|
|
|
11 |
Практично виконує морфемний, морфологічний аналіз і розбір вивчених частин мови. Знаходить чужі та свої помилки в усному мовленні. |
|
|
|
12 |
Вдосконалення лексичного компонента мовлення. Вживання всіх частин мовлення у простих, складних, складносурядних реченнях із різними сполучниками. |
|
|
|
13 |
Збагачення, уточнення і активізація словника у процесі читання текстів, діалогічного та монологічного характеру, що належать до розмовного, художнього, наукового стилів. |
|
|
|
14 |
Виконання лексичного розбору речення. |
|
|
|
15 |
Вдосконалення зв’язного мовлення. Діалогічне мовлення. |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
ПИСЕМНЕ ЗВ'ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ |
||||
16 |
Корекція і розвиток письма на основі фонетичного принципу. Аналіз і коментування написання слів у процесі виконання практичних завдань: складних випадків слововживання, синтаксичних конструкцій у процесі списування, словникового диктанту, слухового диктанту. |
|
|
|
17 |
Вживання прямої й непрямої мови та заміна прямої мови непрямою, прості й складні речення та складносурядні й складнопідрядні речення із різними сполучниками. |
|
|
|
18 |
Відтворення інтонацією речень із прямою мовою, діалогом, складносурядних речень, безсполучникового складного речення. Здійснення фонематичного аналізу. |
|
|
|
19 |
Аналіз і коментування помилок у словах, виявлених орфограм суфіксів при написанні простих, складних, складносурядних складнопідрядних речень з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку у переказах і творах. Здійснення морфемного аналізу слів. |
|
|
|
20 |
Корекція і розвиток письма на основі морфемного принципу. Аналіз і коментування написання слів у процесі виконання практичних завдань: складних випадків слововживання, синтаксичних конструкцій у процесі списування, словникового диктанту, слухового диктанту. |
|
|
|
21 |
Вживання прямої й непрямої мови та заміна прямої мови непрямою, прості й складні речення та складносурядні й складнопідрядні речення із різними сполучниками. |
|
|
|
22 |
Корекція і розвиток письма на основі морфологічного принципу. Точне використання слів різних частин мови, підбір синонімів, антонімів, активне користування, виділення орфограм. |
|
|
|
23 |
Спостереження за написанням вивчених частин мови в простих, складних, складносурядних, складнопідрядних реченнях з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку, прямої і непрямої мови. |
|
|
|
24 |
Правильне використання розділових знаків при прямій мові й діалозі, в складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку, складносурядного речення відповідно до смислових зв'язків між частинами та узгодження слів у реченнях. |
|
|
|
25 |
Корекція і розвиток синтаксичного компонента мовлення. Аналіз і коментування написання складного речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв'язком та засобів зв'язку в ньому. Аналіз і коментування смислових зв'язків між частинами складносурядного речення та розділових знаків між частинами складносурядного речення. |
|
|
|
26 |
Аналіз і коментування основних видів складнопідрядних речень: з означальними, з'ясувальними, обставинними, підрядними частинами та розділовим знаками між частинами складнопідрядного речення з кількома підрядними частинами. |
|
|
|
27 |
Диференціація складносурядних, складнопідрядних речень із різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку. Вживання розділових знаків у простому і складному реченнях. Виконання синтаксичного розбору речення. |
|
|
|
28 |
Корекція і розвиток зв’язного мовлення. Речення. Аналіз і написання діалогу відповідно до пропонованої ситуації, обговорення самостійно обраної теми, розігрування діалогу. |
|
|
|
29 |
Текст. Аналіз будови тексту (мікротема, абзац, ключові слова, засоби міжфразового зв’язку) і написання вибіркових переказів, текстів наукового й художнього стилів на основі декількох джерел. |
|
|
|
ЧИТАЦЬКА (ЛІТЕРАТУРНА) ДІЯЛЬНІСТЬ |
||||
30 |
Читання мовчки. Читання вголос. |
|
|
|
УСВІДОМЛЕНЕ СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАТИВНА РЕГУЛЯЦІЯ |
||||
31 |
Спілкування як співпраця і кооперація. Спілкування як рефлексія. Особистісна рефлексія. Комунікативна рефлексія. Кооперативна рефлексія. |
|
|
|
32 |
Самоспілкування та спілкування з квазісуб’єктом. Спілкування засобами медіа та з медіаперсоною. |
|
|
|
33 |
Спілкування з соціокультурним Іншим. Усвідомлення причин та прогноз протікання соціальнокомунікативних ситуацій. |
|
|
|
34 |
Цінності спілкування (міжсуб’єктного та внутрішньосуб’єктного) з Іншим. |
|
|
|