Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ»
для 4 класу за редакцією М. С. Вашуленка, автори Тетяна Єресько, Олена Безкоровайна
(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна)
І семестр ( 7 годин на тиждень)
№ уроку |
|
Дата
|
||||||||
Тема уроку |
Галузі, що інтегруються |
Зміст програмового матеріалу |
||||||||
РОЗДІЛ 1 «Я – ДОСЛІДНИК/ДОСЛІДНИЦЯ ПРИРОДИ» |
||||||||||
1-2 |
Із чого все складається? Молекули й атоми |
|
|
|
||||||
|
|
|||||||||
3 |
Із чого все складається? Тіла та речовини |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текст. План тексту |
|||||||||
Природнича |
Природні та штучні тіла і речовини |
|||||||||
4 |
Вивчаю будову речовин |
Природнича |
|
|
||||||
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь за темою. |
|||||||||
5 |
Досліджую властивості твердих тіл, рідин і газів |
Природнича |
|
|
||||||
Мовно-літературна |
Загадки |
|||||||||
6 |
Як людина використовує речовини? |
Мовно-літературна |
Текст. Ключові слова |
|
||||||
Природнича |
Природні і штучні матеріали |
|||||||||
7 |
Поводжуся безпечно з речовинами |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Природнича |
Термометр. |
|||||||||
Мовно-літературна |
Дієслова |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила безпечної поведінки з хімічними речовинами |
|||||||||
8-9 |
Знайомлюся з вірусами |
Технологічна |
Малюнок вірусу та його «помешкання» |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Шляхи зараження вірусами |
|||||||||
Мовно-літературна |
Складаємо доповідь |
|||||||||
Природнича |
Де розмножуються віруси? |
|||||||||
10 |
Знайомлюся з бактеріями |
Природнича |
Корисні і шкідливі бактерії |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Захворювання, спричинені шкідливими бактеріями |
|||||||||
Мовно-літературна |
Загадки. |
|||||||||
11-12 |
Які бувають явища природи? |
Природнича |
Сезонні явища природи |
|
||||||
Мовно-літературна |
Вірш Олени Трофімової «День став коротшим…» |
|||||||||
13 |
Вчуся розрізняти фізичні явища |
Математична |
Задачі на знаходження відстані. |
|
||||||
Природнича |
Приклади фізичних явищ |
|||||||||
14 |
Вчуся розрізняти хімічні явища |
Мовно-літературна |
План. Переказ тексту за планом |
|
||||||
Природнича |
Ознаки хімічних явищ |
|||||||||
15 |
Вивчаю біологічні явища |
Мовно-літературна |
Загадки |
|
||||||
Природнича |
Взаємозв’язок явищ у природі |
|||||||||
16-17 |
Опале листя: користь чи шкода? |
Мовно-літературна |
Повідомлення. Складаємо повідомлення |
|
||||||
Природнича |
Утворення перегною |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Середовище виникнення інфекцій |
|||||||||
Технологічна |
Аплікація з опалого листя |
|||||||||
18-19 |
Застосовую знання про природу |
|
Діагностувальна робота |
|
||||||
РОЗДІЛ 2 «ОБИРАЮ ЗДОРОВ’Я» |
||||||||||
20 |
Визначаю складники здоров’я |
Громадянська та історична |
Спадковість |
|
||||||
Мовно-літературна |
Вислови про здоров’я |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Здоровий спосіб життя |
|||||||||
21-22 |
Діагностую своє здоров’я |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Імунітет |
|||||||||
23-24 |
Що впливає на твоє здоров’я? |
Мовно-літературна |
Діалог |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Небезпечні для здоров’я дії
|
|||||||||
25 |
Чому ми хворіємо? |
Мовно-літературна |
Вірші Надії Красоткіної |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Причини хвороб |
|||||||||
26 |
Шкіра: друг чи ворог? |
Природнича |
Віруси та бактерії |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Правила особистої гігієни |
|||||||||
Мовно-літературна |
Окличні речення.
|
|||||||||
27 |
Інфекційні захворювання |
Мовно-літературна |
Ребуси |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила профілактики інфекційних захворювань
|
|||||||||
28 |
Неінфекційні захворювання |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Причини захворювань людини |
|
||||||
Мовно-літературна |
Розповідь про своє здоров’я |
|||||||||
29 |
Вплив рухової активності на розвиток організму |
Мовно-літературна |
Вислів |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Види рухової активності |
|||||||||
30-31 |
Значення харчування для життя і здоров’я людини
|
Мовно-літературна |
Вірш Людмили Дзвонок |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Поживні речовини. Меню на день |
|||||||||
32 |
Визначаю значення вітамінів |
Мовно-літературна |
Казка за Євгенією Качіною. Прислів’я |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Авітаміноз |
|||||||||
33 |
Чи потрібні організму мікроелементи? |
Мовно-літературна |
Ребуси |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Умови здорового харчування |
|||||||||
34-35 |
Визначаю страви національної кухні |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Українські страви
|
|||||||||
36 |
Досліджую екологічно чисті продукти |
Мовно-літературна |
.Вислови |
|
||||||
Природнича |
Органічні продукти |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Екологічне маркування.
|
|||||||||
37 |
Підсолодити чи ні? |
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати: кінцівка казки |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Користь і шкода цукру |
|||||||||
38-39 |
Чи корисна сіль? |
Громадянська та історична |
Соляна печера України |
|
||||||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Значення солі для людини |
|||||||||
40 |
Як зберегти зір? |
Природнича |
Органи чуття |
|
||||||
Мовно-літературна |
Приказки |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила збереження зору |
|||||||||
41-42 |
Як зберегти слух? |
Природнича |
Сприйняття навколишнього світу |
|
||||||
Мовно-літературна
|
Спільнокореневі слова |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Правила збереження слуху |
|||||||||
43 |
Як зберегти органи смаку та нюху? |
Природнича |
Роль органів смаку та нюху |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила збереження органів смаку та нюху |
|||||||||
Громадянська та історична |
Посередники між людським організмом і довкіллям |
|||||||||
44 |
Аналізую емоції |
Громадянська та історична |
Види емоцій |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Позитивні та негативні емоції |
|||||||||
Мовно-літературна |
Розповідь про випадки зі свого життя |
|||||||||
45-46 |
Як природа впливає на емоції? |
Природнича |
Людина-творіння природи |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Спілкування з природою |
|||||||||
Мовно-літературна |
Вірш О.Олеся «Все навколо зеленіє» |
|||||||||
47 |
Традиції збереження здоров’я в родині |
Математична |
Обчислення добутків письмово |
|
||||||
Мовно-літературна |
Розповідь за планом |
|||||||||
Громадянська та історична |
Традиції |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Активний і пасивний відпочинок |
|||||||||
48 |
Технічні засоби:користь чи шкода? |
Громадянська та історична |
Раціональний розподіл часу |
|
|
|||||
Математична |
Робота з діаграмою |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Наслідки для здоров’я |
|||||||||
49 |
Інформація та ситуації, які несуть загрозу життя |
Громадянська та історична
|
Правдива і неправдива інформація |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Правила протидії небажаним пропозиціям |
|||||||||
50 |
Вивчаю правила користування джерелами водопостачання |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Мовно-літературна |
Розповідь за малюнком |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як заощадити воду |
|||||||||
51-52 |
Пожежна безпека |
Мовно-літературна |
Казка «Квітка вогню» (за Надією Красоткіною) |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила протипожежної безпеки |
|||||||||
53 |
Чи небезпечний газ? |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Допомога постраждалому при отруєнні |
|
||||||
Мовно-літературна |
Дієслова.Час дієслів |
|||||||||
54-55 |
Звернення по допомогу в різні служби |
Громадянська та історична |
Надзвичайні ситуації |
|
||||||
Математична |
Обчислення значень виразів |
|||||||||
Мовно-літературна |
Іменники. Відмінки іменників |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Служби порятунку |
|||||||||
56-57 |
Визначаю небезпеку на вулиці |
Громадянська та історична |
Дорожні знаки |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Безпечна поведінка |
|||||||||
58-59 |
Безпека під час активного дозвілля |
Мовно-літературна |
Вірш Надії Красоткіної «Здоров’я» |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як уберегтися від травм |
|||||||||
Технологічна |
Малюнок предметів для катання |
|||||||||
60 |
Як поводитися з незнайомими тваринами |
Природнича |
Домашні і дикі тварини |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Практичні поради |
|||||||||
61 |
Поведінка в автономній ситуації на природі |
Мовно-літературна |
Прислів’я |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Боротьба за виживання |
|||||||||
62 |
Безпечна поведінка у громадських місцях |
Громадянська та історична |
Громадські місця нашого села |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Небезпечні ситуації |
|||||||||
63 |
Вивчаю правила поведінки з підозрілими предметами |
Громадянська та історична |
Вибухонебезпечні предмети |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Правила поведінки з піротехнічними засобами |
|||||||||
64-65 |
Корисні та шкідливі впливи на вибір безпечної поведінки |
Громадянська та історична |
Виправдані і невиправдані ризики |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як проводити свій вільний час |
|||||||||
66-67 |
Застосую знання про здоров’я |
|
Діагностувальна робота |
|
||||||
РОЗДІЛ 3 «Я -ЛЮДИНА» |
||||||||||
68 |
Мої духовні та матеріальні цінності |
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь «У чому цінність знань» |
|
||||||
Громадянська та історична |
Спільні цінності |
|||||||||
69-70 |
Мої захоплення |
Громадянська та історична |
Здійснення мрій |
|
||||||
71 |
Мої досягнення |
Громадянська та історична |
Досягнення українців |
|
||||||
72 |
Власні потреби |
Громадянська та історична |
Потреби існування та розвитку |
|
||||||
73 |
Якість життя людини |
Громадянська та історична |
Самовиховання характеру |
|
||||||
74-75 |
Час як рідкісний ресурс |
Математична |
Задачі на визначення часу |
|
||||||
Громадянська та історична |
Вміння цінувати час |
|||||||||
Технологічна |
Малюнок на тему «Мій вільний час» |
|||||||||
76 |
Різні способи використання свого часу |
Громадянська та історична |
Пріоритет |
|
||||||
77 |
Поліпшую власні уміння |
Громадянська та історична |
«Гнучкі навички» |
|
||||||
Мовно-літературна |
Оповідання, відгук |
|||||||||
78-79 |
Успіх у навчанні та подолання труднощів |
Мовно-літературна |
Чек-лист |
|
||||||
Громадянська та історична |
Корисні звички |
|||||||||
80-81 |
Застосовую знання про себе |
|
Діагностична робота |
|
||||||
РОЗДІЛ 3 «Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ» |
||||||||||
82 |
Стосунки між людьми |
Громадянська та історична |
Здорові стосунки |
|
||||||
83 |
Визначаю родинні стосунки |
Мовно-літературна |
Прислів’я, їх зміст |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
Громадянська та історична |
Родина – найважливіша цінність |
|||||||||
84-85 |
Подружнє життя |
Громадянська та історична |
Родинне дерево. |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач
|
|||||||||
86 |
Дружні та ділові стосунки |
Громадянська та історична |
Друзі |
|
||||||
87 |
Взаємодію з іншими людьми |
Мовно-літературна |
Правила Василя Сухомлинського |
|
||||||
Громадянська та історична |
Допомога та розуміння одне одного
|
|||||||||
88-89 |
Знайомлюся та спілкуюся |
Громадянська та історична |
Правила знайомства |
|
||||||
Мовно-літературна |
Українська народна казка |
|||||||||
90-91 |
Будую дружні стосунки |
Мовно-літературна |
Дієслова, вжиті в переносному значенні |
|
||||||
Громадянська та історична |
Правила дружби |
|||||||||
Технологічна |
Виготовлення новорічного подарунка |
|||||||||
92 |
На що впливають друзі |
Мовно-літературна |
Прислів’я, їх зміст |
|
||||||
Громадянська та історична |
Позитивний та негативний вплив друзів |
|||||||||
93 |
Визначаю вплив рішень та поведінки |
Громадянська та історична |
Дружня компанія |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Булінг |
|||||||||
94 |
Вивчаю ситуації шкільного життя |
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь за ситуацією |
|
||||||
Громадянська та історична |
Конфлікти |
|||||||||
95 |
Вплив груп на безпеку людей |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Мовно-літературна |
Переказ тексту за опорними словами |
|||||||||
Громадянська та історична |
Позитивний та негативний вплив груп |
|||||||||
96-97 |
Мережа Інтернет та безпека |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила інтернет-безпеки |
|
||||||
Мовно-літературна |
Види речень |
|||||||||
Громадянська та історична |
Спілкування в Інтернеті |
|||||||||
Технологічна |
Вчимося фантазувати. Малюнок комп’ютерних вірусів |
|||||||||
98 |
Створюю цінності в моїй спільноті |
Громадянська та історична |
Життєві цінності |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Важливість життєвих цінностей
|
|||||||||
99-100 |
Визначаю бажане майбутнє |
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати про майбутнє |
|
||||||
Громадянська та історична |
Екологічно чистий рідний край
|
|||||||||
101-102 |
Шукаю ідеї. Визначаю їх цінність |
Мовно-літературна |
Текст-міркування |
|
||||||
Громадянська та історична |
Внутрішні зобов’язання людини перед собою |
|||||||||
Технологічна |
Виготовлення подарунка на Різдво
|
|||||||||
103-104 |
Поведінка у довкіллі, яка приносить користь |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Заходи для збереження природи |
|
||||||
Громадянська та історична |
Вплив людини на природу |
|||||||||
Природнича |
Людина - частина живої природи |
|||||||||
105-106 |
Застосовую знання про людей |
|
Діагностична робота |
|
||||||
107 |
Підсумковий урок |
|
|
|
||||||