Літературне читання
ПРОГРАМА. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом
О. Савченко 3-4 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від
12.08.2022 року №743
ПІДРУЧНИК. «Українська мова та читання. Частина 2, 3 клас»,
О.Я. Савченко
4 години на тиждень
I семестр
№ п/п |
Дата
|
Тема уроку |
Примітки |
|||
Здрастуй, рідна школо і мій третій клас! |
||||||
|
|
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...» |
(с. 4-5) |
|||
|
|
Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись! О. Морозова «Перший день у школі» |
(с. 6-7) |
|||
|
|
Як у Німеччині святкують початок навчального року. Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел) |
(с. 7-8) |
|||
|
|
Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці» |
(с. 9-10) |
|||
|
|
Характеристика головного персонажа твору. Меґан Мак Доналд «Джуді Муді знайомиться з новим учителем» |
(с. 11-14) |
|||
|
|
Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» |
(с. 14-15) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Виставка книжок, прочитаних учнями влітку. Усна реклама книги |
|
|||
|
|
Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? |
(с. 16-17) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Аудіювання |
|
|||
|
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом |
(с.18) |
|||
Без слова немає мови, а без мови — книги |
||||||
|
|
Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Добір заголовків до частин тексту. Підготовка до стислого переказу |
(с. 19-23) |
|||
|
|
Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант» |
(с. 24-25) |
|||
|
|
Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута «Незрозумілі слова». А. Качан «Звертайся до словника» |
(с. 25-28) |
|||
|
|
Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено) |
(с.29-31) |
|||
|
|
Робота з дитячою літературою. Бібліотечка класу. Презентація учнями нових книг, журналів для бібліотечки класу |
|
|||
|
|
Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику |
(с.32) |
|||
|
|
Сторінки з історії книгодрукування. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених» (скорочено) |
(с.33-34) |
|||
|
|
Для чого читають книжки? В. Сухомлинський «Спляча книга» |
(с.34-35) |
|||
|
|
Для чого читають книжки? Д. Павличко «Соняшник». Розвиток уміння виразно читати |
(с.36-37) |
|||
|
|
Для чого читають книжки? Л. Повх «У бібліотеці». Інсценізація вірша |
(с. 38-39) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Робота з літературним твором/медіатекстом |
|
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою |
(с. 40) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Шкільна преса — майбутні письменники серед нас |
|
|||
|
|
Робота з науково-пізнавальною і довідковою літературою для дітей |
|
|||
Із джерел народної мудрості |
||||||
|
|
Образ народного героя. Вступ до розділу і теми. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Ознаки, що характеризують головного героя |
(с. 41-42) |
|||
|
|
Образ народного героя. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження). Розвиток прогностичних умінь. Стислий переказ казки |
(с.43-45) |
|||
|
|
Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака |
|
|||
|
|
Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки |
(с.46) |
|||
|
|
Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка). Дійові особи. Послідовність подій |
(с. 47-49) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Невідоме і цікаве про світ природи і техніки |
|
|||
|
|
Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка)(продовження). Вибірковий переказ частин твору |
(с. 49-51) |
|||
|
|
Народні пісні. Тематика народних пісень. «Три товариша» (українська народна пісня) |
(с.52-53) |
|||
|
|
Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда) |
(с.53-55) |
|||
|
|
Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв (напам’ять) |
(с. 56) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання напам’ять |
|
|||
|
|
Народні загадки. Особливості форм і тематика народних загадок (напам’ять) |
(с.57-58) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання напам’ять |
|
|||
|
|
Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок |
(с. 58) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Періодичні (або довідкові) видання для дітей. (Науково-пізнавальні твори з різних галузей знань; про життя письменників, створення книг) |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання мовчки |
|
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи.Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою |
(с.59) |
|||
Здійсниться все! |
||||||
|
|
Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку» |
(с.60-61) |
|||
|
|
Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу» (напам’ять) |
(с. 62) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання напам’ять |
|
|||
|
|
Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Визначення жанру твору |
(с.62-64) |
|||
|
|
Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка». Визначення послідовності подій |
(с. 65) |
|||
|
|
Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка» (продовження). Як завершити оповідання «Колядка»
|
(с. 66-67) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Зимові радості і турботи. Презентація учнями прочитаних творів: різножанрових і різної тематики. Складання реклами, відгуків учнів |
|
|||
|
|
Медіавіконце: селфі. Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою |
(с. 68-69) |
|||
|
|
Зимові картини і «зимові» слова. Г. Малик «Грудень» (напам’ять) |
(с. 70) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання напам’ять |
|
|||
|
|
Найкращий песик на світі. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Казкове і реальне у творі. Визначення жанру |
(с. 71-72) |
|||
|
|
Найкращий песик на світі. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (продовження). Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки |
(с. 72-74) |
|||
|
|
Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого |
(с.75) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання вголос |
|
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ. Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! «На щастя, на здоров’я… » (напам’ять) |
|
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. Пошанування народних традицій. Розвиток уміння виразно читати |
|
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання напам’ять
|
(с.76-77) |
|||
|
|
Коли може «здійснитися все»? І. Жиленко «Здійсниться все...». Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси |
(с. 78) |
|||
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою |
(с. 79) |
|||
|
|
Підсумковий урок урок за 1 семестр |
|
|||