Календарно-тематичне планування
з мистецтва у 9 класі
(за підручником Л.Масол)
Складено згідно з навчальною програмою «Мистецтво. 5-9 класи» , затвердженою наказом МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
9 клас. «Мистецтво в культурі сучасності»
ВМ: твори візуального мистецтва для сприймання;
ММ: твори музичного мистецтва для сприймання;
МД: мистецька діяльність
|
|
№ |
Дата |
Тема. Зміст уроку |
Підручник |
||||||
Частина І. «Стилі та напрями мистецтва» |
|||||||||||
|
|
1 |
|
Вступ. Від модерну до модернізму ВМ: А.Гауді Будинок Бальо; В.Городецький. Будинок з химерами; Г.Нарбут Українська абетка; Г.Клімт Поцілунок; П.Пікассо Автопортрети ММ. А.Онеггер Пасіфік 231 МД. Групова робота «Яким я бачу ХХ століття» |
С. 7-11
|
||||||
|
|
2 |
|
Школи і лідери європейського модерну ВМ. В.Орта, Е.Гімар, О.Вагнер, А.Гауді , О.Бердслі, А.Муха, Г.Клімт, Л.К.Тіффані ММ. І.Стравінський Сюїта з балету «Жар-птиця» МД. Ескізи меблів, посуду в стилі однієї зі шкіл європейського модерну (сецесія, ар-нуво, а-ля Клімт) |
С. 13-19, 21-22, 24-25 |
||||||
|
|
3 |
|
Школи і лідери європейського модерну. Український модерн ВМ. І Левинський, В.Кричевський, Г.Нарбут, О.Кульчицька ММ. М.Леонтович Хорові обробки пісень. «Дударик» МД. Ескіз візерунка кахлі «Український модерн» |
С.17, 20, 23-24 |
||||||
|
|
4 |
|
Символізм – вступ у ХХ століття ВМ. М.Реріх, М.Врубель, М.Чюрльоніс, М.Жук ММ О.Скрябін «Прометей» МД. Ескіз афіші для виставки символістів або ескіз обкладинки диску «Прометей» |
С. 26-37 |
||||||
|
|
5 |
|
Мінливість вражень імпресіоністів ВМ. К.Моне, К.Піссарро, Е.Дега, О.Ренуар, О.Мурашко ММ. М.Равель Гра води МД. Утвори «живий» натюрморт з осіннім листям, добери різне кольорове тло. Сфотографуй, порівняй враження |
С. 38-43, 48-49, 50-51 |
||||||
|
|
6 |
|
Мінливість вражень. Постімпресіонізм ВМ. П.Сезанн, В.Ван Гог, П.Гоген, П.Сіньяк ММ. К.Дебюссі Післяполудневий відпочинок фавна МД. Створіть марину в стилі пуантилізму |
С. 44-51 |
||||||
|
|
7 |
|
Митці авангарду. Кубізм ВМ. П.Пікассо, Ж.Брак, О.Архипенко ММ. Е.Саті Парад (балет) МД. Колаж на тему музики у стилі кубізму |
С. 52-57 |
||||||
|
|
8 |
|
Митці авангарду. Футуризм. Оцінювання навчальних досягнень ВМ. Т.Марінетті, У.Боччоні, К.Кара, Д.Бурлюк, О.Богомазов ММ. Л.Руссоло Зустріч автомобілів з аеропланом МД. Живописна динамічна футуристична композиція |
С. 58-61 |
||||||
|
|
9 |
|
Лабіринтами художньої абстракції. Орфізм ВМ. В.Кандинський, К.Малевич, П.Мондріан, Р.Делоне, ММ. І.Стравінський Регтайм для 11 інструментів. МД. Оформлення побутових речей за мотивами П.Мондріана |
С. 62-67 |
||||||
|
|
10 |
|
Лабіринтами художньої абстракції. Конструктивізм ВМ. В.Єрмилов, О.Екстер, Ле Корбюзьє ММ. Я.Ксенакіс МД. Рельєфна композиція за мотивами українського авангарду |
С. 68-71 |
||||||
|
|
11 |
|
У пошуках художньої експресії. Мотив крику та самотності ВМ. Е.Мунк, О.Дікс, Е.Барлах ММ. А.Шенберг Місячний П’єро (Мадонна) МД. Сенкан |
С. 72-78 |
||||||
|
|
12 |
|
У пошуках художньої експресії. Фовізм ВМ. П.Клее, А.Модільяні, А.Матісс ММ. К.Орф Карміна Бурана МД. Етюд у манері експресіоністів |
С. 79-83 |
||||||
|
|
13 |
|
Повернення до ідеалів краси минулого. Неокласицизм ВМ. Володимирський собор, Львівська політехніка, В.Городецький, З.Серебрякова, М.Бойчук, Т.Яблонська, А.Ерделі ММ. П.Хендеміт Симфонія «Художник Матіас» (Концерт янголів) МД. Замальовки сучасних споруд, в архітектурі яких є ознаки неокласицизму |
С.84-89, 91-93 |
||||||
|
|
||||||||||
14 |
|
Повернення до краси ідеалів минулого. Примітивізм ВМ. А.Руссо, Н.Піросмані, М.Приймаченко, К.Білокур ММ. І.Стравінський Балет «Весна священна», М.Леонтович Щедрик. Л.Дичко Фрески за картинами К.Білокур МД. Ескізи дитячого одягу в стилі «примітивізм» |
С.89-90, 94-95 |
||||||||
|
|
15 |
|
Постмодернізм. ВМ. М.Дюшан, Д.Поллок, Е.Уорхол, В.Вазарелі ММ. А.Шнітке Концерто гроссо №1 (рондо) МД. Замалювати свій варіант оптичної ілюзії в стилі геометричної абстракції |
С. 96-102, 106 |
||||||
|
|
16 |
|
Постмодернізм. Новорічна інсталяція. Оцінювання навчальних досягнень ВМ. В.Татлін, Д.Кошут ММ. Є.Станкович Симфонієтта МД. Створити новорічно-різдвяні арт-інсталяції |
С. 102-107 |
||||||
Частина ІІ. «Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва» |
|||||||||||
|
|
17 |
|
Кіномистецтво. Види кіно ВМ. Огюст і Луї Люм’єри Кадри із фільмів. Ч.Чаплін Фрагменти фільмів. М-фи ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Титаник». МД. Підберіть музику до фільму Чапліна |
С. 112-116
|
||||||
|
|
18 |
|
Кіномистецтво. Мова кіно ВМ. Кадри з к-ф «Зоряні війни», «Аватар», «Матриця» (Великий план, загальний план, ракурс, середній план) ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Аватар». Дж.Вільямс Саундтрек з к-ф «Зоряні війни» . МД. Вигадайте свій атрибут кінопремії. Замалюйте його |
С.117- 123
|
||||||
|
|
19 |
|
Жанри кіно ВМ. Фрагменти к-ф «П’ятий елемент» реж. Л.Бессон, «Сталкер» реж. А.Тарковський, «Матриця» реж. Л. та Е.Вачовські, «Ромео і Джульєтта» реж. К.Карлей; ММ. Л.Бернстайн Мюзикл «Вестсайдська історія», Л.Уеббер Рок-опера «Ісус Христос - суперзірка», мюзикли «Кішки», «Привид опери» . О.Рибніков Рок-опера «Юнона і Авось» МД. Порівняй образне рішення кіноплакатів. Яке з них, на твою думку, є найвиразнішим? Вигадай кіноплакат до улюбленого фільму |
С.124-130 |
||||||
|
|
20 |
|
Стилі кіно ВМ. Фрагменти к-ф «Донька води» реж. Ж.Ренуар, «Носферату.Симфонія жаху» реж. Ф-В.Мурнау, «Марш машин» реж. Е.Деслава, «Андалузький пес» реж. Л.Бунель і С.Далі, «Кримінальне чтиво» реж. К.Тарантіно. ММ. А.Онеггер «Пасіфік 231» МД. Придумай концепт персонажа для фентезі. Намалюй ескіз або створи комп’ютерний образ |
С.131-133 |
||||||
|
|
21 |
|
Українське кіно: мозаїка видів і жанрів ВМ. Фрагменти к-ф В.Холодної, «Земля», «За двома зайцями», «Вогнем і мечем», «Богдан Хмельницький», м-ф «Як козаки», «Пластилінова ворона», «Капітошка» ММ. М.Скорик Музика з мультфільму «Як козаки куліш варили» МД. Створи образ тварини – персонажа української народної казки у стилі петриківського розпису |
С.134-145 |
||||||
|
|
22 |
|
«Українське поетичне кіно»: постаті ВМ. Фрагменти к-ф «Тіні забутих предків» реж С.Параджанов, «Білий птах з чорною відзнакою» реж. Ю.Іллєнко, «У бій ідуть лише «старі» реж. Л.Биков ММ. А.Новіков Смуглянка , М.Скорик Музика з к-ф «Тіні забутих предків» МД. Виготов постер або рекламний буклет для одного з фільмів «поетичного кіно» |
С.138-139,142 |
||||||
|
|
23 |
|
Кінематографічні професії ВМ. Фото відомих акторів та режисерів. Фрагменти м-ф У.Діснея, к-ф «Парк Юрського періоду», «Клеопатра», «Пригоди Аліси в Країні чудес», ММ. Саундтреки Г.Циммера з м-ф «Король Лев», к-ф «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі» МД. Проекспериментуй із зображенням обличчя типажів аніме. |
С. 146-152 |
||||||
|
|
24 |
|
Кінематографічні школи ВМ. Фрагменти к-ф «Леон» реж. Л.Бессон, «В джазі тільки дівчата», «Гаррі Поттер»; «Шлюб по-італійськи», «Приборкання норовливого»; «Танцор діско»; «Сім самураїв» реж. А.Куросава ММ. Саундтреки Е.Морріконе МД. Обери фільм, щоб презентувати одну з шкіл кінематографу |
С.152-159 |
||||||
|
|
25 |
|
Телебачення: погляд у світ. ВМ. Кадри з телесеріалів, телепередач, телепрограм ММ. Музичні відеокліпи. МД. Презентувати телепрограму, якій надаєте перевагу |
С. 160-165 |
||||||
|
|
26 |
|
Рольова гра «Телеміст» Оцінювання навчальних досягнень учнів ВМ. Фрагменти к-ф та м-ф (за вибором учнів) ММ. Саундтреки – візитівки к-ф та м-ф (за вибором учнів) МД. Презентація проектів. |
С. 166-167 |
||||||
|
|
27 |
|
Фотомистецтво ВМ. Зразки художньої фотографії. А.Адамс. Ю.Химич. А.Федецький. В.Пилип’юк ММ. Композиції у виконанні П.Моріа МД. Фотоколаж на обрану тему |
С. 180-185 |
||||||
|
|
28 |
|
Рекламне мистецтво ВМ. А.Муха Афіша для Сари Бернар. К.Мозер Афіша виставки Сецесії. Зразки рекламної продукції. Емблеми музичних фестивалів ММ. Класичні мелодії у сучасній рекламі МД. Створіть рекламу українських музичних фестивалів або рекламні плакати про гуртки, секції, студії вашої школи |
С.186-191 |
||||||
|
|
29 |
|
Збереження мистецьких надбань: музеї, галереї ВМ. Історико-культурні заповідники України. Лувр. Прадо. Дрезденська галерея, галерея Уффіці. Ермітаж. Британський музей. Національний художній музей України. Музей писанки ММ. Музичний супровід (за вибором) МД. Замалювати фасад або інтер’єр галереї сучасного мистецтва |
С. 168-173 |
||||||
|
|
30 |
|
Збереження мистецьких надбань: бібліотеки ВМ. Монастирські бібліотеки, Радкліф в Оксфорді, бібліотека Конгресу США, Національна бібліотека України ММ. Музичний супровід (за вибором) МД. Диспут «Сучасна бібліотека втратила титул «храм мудрості» |
С. 174-179 |
||||||
|
|
31 |
|
Збереження мистецьких надбань. Подорож незвичними музеями світу ВМ. Презентації учнів ММ. Музичний супровід (за вибором учнів) МД. Презентація проектів |
С. 179 |
||||||
|
|
32 |
|
Мистецтво в діалозі культур. Полікультурність ВМ. П. Брейгель «Вавилонське стовпотворіння». Палац Альгамбра в Гранаді. Будівля філармонії в Ужгороді. Поль Гоген «Таїтянки». М.Врубель «Етюд у східному стилі» ММ. Музичний фольклор різних народів МД. Оформити запрошення в обраному національному стилі |
С. 192-197 |
||||||
|
|
33 |
|
Мистецтво в діалозі культур. Українці у світі ВМ. Твори Іллі Рєпіна, Івана Марчука. ММ. С.Крушельницька Арія Чіо-Чіо-Сан з опери Дж.Пуччіні. МД. Сенкан зі словом «мистецтво» |
С. 198-203 |
||||||
|
|
34 |
|
Оцінювання навчальних досягнень учнів ВМ. Візуальний ряд у підручнику ММ. Музичний супровід за вибором МД. Мистецька вікторина |
С. 204-205 |
||||||
|
|
35 |
|
Урок-екскурсія. Полікультурність в пам’ятках рідного краю
|
|
||||||