7 клас
(0,5 год на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Корекція |
Тема |
Теоретичні відомості |
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Кільк. год |
Тема 1. Палітра музичних образів(8 год) |
|||||||
|
|
|
Образний зміст музики. Характер людини в музичному образі |
Визначення понять музичний образ, кантилена, арія, балада. Інтонаційний розвиток музичних образів, контрастні музичні образи. Національна специфіка музичних творів як відображення життя народу |
М.Лисенко. Опера “Тарас Бульба”. Арія Остапа М.Лисенко. Опера “Наталка Полтавка”. Пісня Наталки |
„Балада про мальви” Сл. Б.Гури муз. В.Івасюка |
0,5 |
|
|
|
Пісня-балада |
Особливості музичних образів у їх інтонаційному становленні та розвитку як відображення життєвих явищ. Визначення понять музичний стиль, балада, романтизм |
„Балада про мальви” (виконання С.Ротару) Ф.Шуберт. Балада “Лісовий цар” (німецькою мовою) |
„Балада про мальви” Сл. Б.Гури муз. В.Івасюка |
0,5 |
2 |
|
|
Образи музичних оповідань |
Творчість Б. Фільц. Зв’язок професійної музики з народно-пісенними джерелами. Визначення поняття новелета. Палітра і життєвий зміст музичних образів |
Б.Фільц. Закарпатська новелета № 5 Б.Фільц. Закарпатська новелета № 7 |
„Балада про мальви” Сл. Б.Гури муз. В.Івасюка |
0,5 |
|
|
|
Голос води |
Утілення образів-пейзажів у вокальній музиці, у жанрі романсу та пісні. Визначення понять пастораль, пасторальний твір. Творчість С.Рахманінова |
С.Рахманінов. Романс “Острівець” С.Рахманінов. Романс „Весняні води” Д.Крижанівський, Т.Шевченко “Реве та стогне Дніпр широкий” |
“На полонині, на верхівці” Сл. В. Ладижця, муз. Б. Фільц |
0,5 |
3 |
|
|
Героїчні та патріотичні образи |
Значення реальних образів та подій у втіленні образу. Героїчність творчості Л.Бетховена. Визначення понять музичний образ, увертюра, патріотичний образ |
Л. ван Бетховен. Увертюра „Егмонт” |
“На полонині, на верхівці” Сл. В.Ладижця, муз. Б.Фільц „Україна” Сл. і муз. Т.Петриненка |
0,5 |
|
|
|
Образ танцю |
Творчість Моріса Равеля. Особливості розвитку образу симфонічної п’єси “Болеро”. Визначення понять болеро, кастаньєти, туті, варіації, музичний образ |
М.Равель. Симфонічна п’єса «Болеро» |
„Україна” Сл. і муз. Т.Петриненка |
0,5 |
4 |
|
|
Виражальність та зображальність образів |
Різновиди музичних образів та форми їх втілення, ліричні образи. Виражальні та зображальні можливості музики. Творчість К.Сен-Санса; визначення понять музичний образ, сюїта. |
К.Сен-Санс. Сюїта „Карнавал тварин”. П’єса „Лебідь” |
„Хай живе надія” Сл. К. Гнатенка, муз. І. Білик |
0,5 |
|
|
|
Образи народного життя |
Образи народного життя угорців. Творчість Ф.Ліста. Різновиди музичних образів та форми їх утілення; визначення понять музичний образ, рапсодія, чардаш |
Ф.Ліст. Угорська рапсодія №2 |
„Хай живе надія” Сл. К. Гнатенка, муз. І. Білик |
0,5 |
5 |
|
|
Образи-символи |
Значення музичних творів, що стали державним та духовним символами. Громадянська і духовна роль музики в житті народу та держави. Ознайомлення з пісенним символом нації - Державний Гімном України |
П.Чубинський, М.Вербицький. „Ще не вмерла Україна” (хор) О.Кониський, М.Лисенко. „Молитва за Україну” |
„Ще не вмерла України” Сл. П. Чубинського, муз. М. Вербицького |
0,5 |
|
|
|
Образи дитинства |
“Дитячі” образи у музичному мистецтві. Творчість П.Чайковського для дітей. Виявлення простих та яскравих музичних образів. Виражальні та зображальні інтонації. Інтонаційна та життєва природа музичних образів |
П.Чайковський. „Дитячий альбом”. П’єси: „Марш дерев’яних солдатиків”, „Нянина казка” „Баба Яга”, „В церкві” |
„Ще не вмерла України” Сл. П. Чубинського, муз. М. Вербицького |
0,5 |
5 |
|
|
Образи війни |
Розуміння життєвого змісту музики, що втілює образи реальних історичних подій – Великої вітчизняної війни. Творчість Д.Шостаковича. Визначення понять музичний образ |
Д.Шостакович. Ленінградська симфонія. Епізод нашестя |
„Степом, степом” Сл. М. Негоди, муз. А. Пашкевича |
0,5 |
|
|
|
Піднесені образи |
Творчість Й.С.Баха. Визначення термінів і понять музичний образ, поліфонія, фуга. Особливості будови і розвитку поліфонічного твору |
Й.Бах. Органна фуга ля мінор |
„Степом, степом” Сл. М. Негоди, муз. А. Пашкевича |
0,5 |
7 |
|
|
Образи різних епох |
Творчість Г.Персела та гурту “Бітлз”. Порівняння образного змісту музики, створеної в далекому й недалекому минулому (у ХVІІ і ХХ століттях). Ознайомленні зі стилем бароко. Визначення понять гомофонія, сюїта, алеманда, рок-музика, біт |
Г.Персел. Сюїта №7. Алеманда „Beatles”. Пісня “Let it be” (англійською мовою) |
“Най буде” Сл. і муз. Дж.Леннона і П.Маккартні |
0,5 |
|
|
|
Образи вокальної музики |
Багатство вокальних образів. Вокальна творчість Я.Степового. Значення української поезії у вокальній музиці композиторів-класиків. Повторення понять романс, солоспів |
Я.Степовий, М.Чернявський. Романс „Степ” Я.Степовий, Т.Шевченко. Романс „Ой три шляхи широкії” |
“Най буде” Сл. і муз. Дж.Леннона і П.Маккартні |
0,5 |
8 |
|
|
Образи фортепіанної музики |
Творчість О.Скрябіна. Визначення понять музичний образ, прелюдія, образи фортепіанної музики |
О.Скрябін. Твір 11. Прелюдія №5 О.Скрябін. Твір 11. Прелюдія №10 |
“Най буде” Сл. і муз. Дж.Леннона і П.Маккартні |
0,5 |
|
|
|
Палітра музичних образів (узагальнення) |
Музичні твори втілюють певні явища оточуючої дійсності, породжуючи музичні образи |
Музична вікторина |
|
0,5 |