Календарно-тематичне планування
з навчального предмету «Українська мова»
(4/3 години на тиждень)
Програма: Державний стандарт початкової освіти (2018р.), Типова освітня програма для початкової школи, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженою наказом МОН України від 21.03.2018 №268 (зі змінами внесеними наказом МОН від 12.08.2022 № 743).
Підручник:. Українська мова та читання: підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. Освіти. У 2 ч./ Л.Варзацька, Т.Трохименко — Тернопіль: Підручники і посібники, 2019. – 128 с.: іл
Автори : Л.Варзацька, Т.Трохименко
Діагностувальні роботи:
І семестр – 5
ІІ семестр – 5
Рік – 10
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Скориговано |
|||
1 |
Вступ. Буду я навчатись мови золотої! |
|
|
|||
2 |
Звуки мовлення. |
|
|
|||
3 |
Звуки мовлення. Букви. |
|
|
|||
4 |
Розрізнення звуків і букв. |
|
|
|||
5 |
Звуко – буквений склад слова. Складання речень. |
|
|
|||
6 |
Розрізнення звуків і букв. Алфавіт. |
|
|
|||
7 |
Звуки і букви. Абетка. |
|
|
|||
8 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
9 |
Навчаюся користуватися алфавітом. Робота зі словниками. |
|
|
|||
10 |
Алфавіт. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом |
|
|
|||
11 |
Наголос. |
|
|
|||
12 |
Дослідження ролі наголосу в словах. |
|
|
|||
13 |
Склад. Перенесення слів із рядка в рядок. |
|
|
|||
14 |
Вправляння у поділі слів на склади. |
|
|
|||
15 |
Голосні звуки. Позначення їх буквами. |
|
|
|||
16 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
17 |
Експериментую зі словами. Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. |
|
|
|||
18 |
Позначення буквами я,ю,є,ї звуків (одного або двох). |
|
|
|||
19 |
Тематична діагностувальна робота: списування. |
|
|
|||
20 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Наголошені і ненаголошені звуки. Звуковий аналіз слів. |
|
|
|||
21 |
Приголосні звуки. Дослідження мовних звуків, правильна їх вимова. |
|
|
|||
22 |
Звук [ф]. Позначення його буквою ф. Складання речень. Навчальний діалог. |
|
|
|||
23 |
Звуки [дж],[дз],[дз‘], позначення їх на письмі буквосполученнями дж, дз. |
|
|
|||
24 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
25 |
Правила переносу частин слів з буквосполученням дж, дз. |
|
|
|||
26 |
Тематична діагностувальна робота; диктант. |
|
|
|||
27 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Звуки [г] і [ґ].Позначення їх на письмі буквами г, ґ. Вимова і написання слів з цими звуками. |
|
|
|||
28 |
Буква щ та її звукове значення. |
|
|
|||
29 |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Вимова та написання слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. |
|
|
|||
30 |
Вимова і написання слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. |
|
|
|||
31 |
Тверді і м’які приголосні звуки. |
|
|
|||
32 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
33 |
Позначення м’якості приголосних звуків на письмі знаком м’якшення. |
|
|
|||
34 |
Вправи на закріплення знань про м’які приголосні звуки та позначення їх м’якості. |
|
|
|||
35 |
Вправляння у переносі слів зі знаком м’якшення. |
|
|
|||
36 |
Буквосполучення ьо. Правила переносу слів зі знаком м’якшення і буквосполученням ьо. |
|
|
|||
37 |
Подовжені м’які приголосні звуки. Позначення їх на письмі двома однаковими буквами. Звукові моделі слів з подовженими м’якими приголосними звуками. |
|
|
|||
38 |
Поділ на склади та перенос слів з подовженими м’якими приголосними звуками. |
|
|
|||
39 |
Тематична діагностувальна робота: списування |
|
|
|||
40 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
41 |
Вимова і написання слів, у яких ставиться апостроф. |
|
|
|||
42 |
Вправляння у розпізнаванні слів з апострофом. Звуко-буквенний аналіз слів. |
|
|
|||
43 |
Правила переносу слів з апострофом. Звукові моделі слів. |
|
|
|||
44 |
Тематична діагностувальна робота з мовної теми. |
|
|
|||
45 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Слово. Лексичне значення слова. |
|
|
|||
46 |
Слова, однакові за звучанням, але різні за значенням. |
|
|
|||
47 |
Слова, близькі та протилежні за значенням. |
|
|
|||
48 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
49 |
Уявлення про спільнокореневі слова і корінь слова. |
|
|
|||
50 |
Уявлення про спільнокореневі слова і корінь слова. Споріднені слова. |
|
|
|||
51 |
Розпізнавання спільнокореневих слів, визначення в них спільної частини – кореня. |
|
|
|
||
52 |
Добір спільнокореневих слів, які відповідають на різні запитання. |
|
|
|||
53 |
Тематична діагностувальна робота: диктант. |
|
|
|||
54 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Слова – назви дій. Слова – назви предметів. Слова – назви ознак. Слова – назви чисел. |
|
|
|||
55 |
Слова, які називають дії предметів (дієслова). |
|
|
|||
56 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
57 |
Спостереження за словами - назвами дії, близькими за значенням. |
|
|
|||
58 |
Спостереження за словами - назвами дії, протилежними за значенням. |
|
|
|||
59 |
Слова, які означають назви предметів (іменники). |
|
|
|||
60 |
Слова – назви предметів, протилежні за значенням. |
|
|
|||
61 |
Слова – назви предметів, близькі за значенням. |
|
|
|||
62 |
Слова, що означають один предмет і багато предметів. Зміна іменників за зразком (один – багато). |
|
|
|||
63 |
Відмінність слів, близьких за значенням, від спільнокореневих. |
|
|
|||
64 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
65 |
Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах. |
|
|
|||
66 |
Велика буква у кличках тварин. |
|
|
|||
67 |
Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок. |
|
|
|||
68 |
Слова, які називають ознаки предметів (прикметники). |
|
|
|||
69 |
Слова – назви ознак, протилежні за значенням. |
|
|
|||
70 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
71 |
Слова – назви ознак, близькі за значенням. Спостереження за роллю цих слів у текстах., описах. |
|
|
|||
72 |
Тематична діагностувальна робота: списування. |
|
|
|||
73 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Слова – назви чисел. |
|
|
|||
74 |
Поняття про службові слова та їх роль у реченні. |
|
|
|||
75 |
Вживання службових слів для зв’язку слів у реченні. |
|
|
|||
76 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
77 |
Тематична діагностувальна робота з мовної теми. |
|
|
|||
78 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Підсумок по темі слово. |
|
|
|||
79 |
Поняття про речення. |
|
|
|||
80 |
Види речень. Розповідні речення. |
|
|
|||
81 |
Інтонація розповідних речень. Розділові знаки в кінці розповідного речення. |
|
|
|||
82 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
83 |
Питальні речення. Логічний наголос у питальних реченнях. |
|
|
|||
84 |
Найважливіші слова для вираження думки. Виділення їх за допомогою інтонації. |
|
|
|||
85 |
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. |
|
|
|||
86 |
Закріплення і узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення. Тематична діагностувальна робота: діалог (усно). |
|
|
|||
87 |
Закріплення вивченого про види речень. Робота над виразністю читання. Тематична діагностувальна робота: діалог (усно). |
|
|
|||
88 |
Розвиток зв’язного мовлення. Тематична діагностувальна робота: діалог (усно). |
|
|
|||
89 |
Поняття про текст. Розрізнення окремих речень і тексту. Заголовок. |
|
|
|||
90 |
Поняття про текст. Добір заголовків до тексту. |
|
|
|||
91 |
Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. |
|
|
|||
92 |
Закріплення знань про будову тексту. Спостереження за відповідності заголовка змістові тексту. |
|
|
|||
93 |
Типи текстів. Текст – опис. |
|
|
|||
94 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
95 |
Типи текстів. Текст-розповідь, текст-міркування. |
|
|
|||
96 |
Тематична діагностувальна робота: диктант. |
|
|
|||
97 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Поняття про мову. |
|
|
|||
98 |
Українська мова – державна мова України. |
|
|
|||
99 |
Усне і писемне мовлення. |
|
|
|||
100 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
101 |
Сила голосу і швидкість мовлення. Ознайомлення з різними формами звертання в мовленні. |
|
|
|||
102 |
Виділення слова – звертання на письмі. |
|
|
|||
103 |
Слова ввічливості. |
|
|
|||
104 |
Тематична діагностувальна робота з мовної теми. |
|
|
|||
105 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Повторення звуків і букв. |
|
|
|||
106 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
107 |
Повторення різних типів речення. |
|
|
|||
108 |
Головні слова в реченні. Заміна словосполучення синонімічним словом. |
|
|
|||
109 |
Повторення. Дослідження ролі іменників у мовленні. |
|
|
|||
110 |
Повторення. Дослідження ролі прикметників у мовленні. |
|
|
|||
111 |
Повторення. Спостереження за роллю дієслів у мовленні. |
|
|
|||
112 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
113 |
Повторення. Дослідження числівників і використання їх у мовленні. |
|
|
|||
114 |
Повторення вивченого про службові слова. |
|
|
|||
115 |
Повторення вивченого з розділу «Текст». |
|
|
|||
116 |
Повторення вивченого з розділу «Мова і мовлення». |
|
|
|||
117 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
|||
118 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|||