Українська мова. Розвиток зв’язного мовлення.

Про матеріал
Вчимося говорити правильно. Навчаємося нормам української літературної мови, збагачуємо словниковий запас, виховуємо любов до рідної мови. Навчаємося за презентацією, виконуємо усно завдання на слайдах, працюючи над правильною вимовою слів, звуків. Робота в зошиті з розвитку зв’язного мовлення на с.24-26. Вправи 1,2, 4 – усно.Завдання 3,5,6 – письмово.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯВчимося говорити правильно

Номер слайду 2

Слухання вірша Олеся Лупія «Рідна мова». Велична, щедра і прекрасна мова, Прозора й чиста, як гірська вода, — То України мова барвінкова, — Така багата й вічно молода. Вона, як ніжна пісня колискова,Заходить в серце й душу з ранніх літ, Ця мова, наче пташка світанкова, Що гордо лине в свій стрімкий політ.- Про що ви прослухали вірш? Чи відчули ви ставлення автора до мови? Якими словами він характеризує мову? Якими словами ви можете характеризувати мову? Як ми повинні ставитися до мови?

Номер слайду 3

Робота у зошиті. Усне виконання завдань 1, 2.17 листопада

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Колективна робота над змістом завдання 3. Мене немає вдома. Я наверху у Карлсона, який живе на даху.

Номер слайду 6

Робота над правильною вимовою слів, звуків. Прочитайте слова. Завда́ння, озна́ка, по́ми́лка, портфе́ль, предме́т, чита́ння, черго́вий, шофе́р. Правильно вимовляйте слова.

Номер слайду 7

- Пригадайте, як вимовляються звуки [г] і [ґ]. Прочитайте пари слів, вимовляючи звуки правильно.Ґречний — гречка Ґрати — граҐанок — Ганнуся Ґуля — гуцулкаҐудзик — гумор Ґедзь — гектар

Номер слайду 8

Вивчіть скоромовку напам’ять. Борщик у горщику, Щавель у борщику. А до борщу. Ще й по лящу.- Скільки звуків позначає буква «щ»?

Номер слайду 9

С.25. Робота в зошиті. Самостійне виконання завдання 4.

Номер слайду 10

С.25. Слухання казки-розповіді «Пригоди Знака М’якшення»; виконання завдання.

Номер слайду 11

Після букв ж, ч, ш, щ знак м’якшення (ь) не пишеться. Наприклад, ніж, піч, душ, плащ.

Номер слайду 12

Складання казки «Пригоди друзів Д і З».(Колективне обговорення змісту казки та самостійний її запис. Зачитування складеної казки учнями).

Номер слайду 13

У місті Алфавіт жили букви, які найбільше подружилися. Коли вони ставали разом, то завжди були як одне ціле, і їх не можна відділити одне від одного. Вони дуже боялися, що їх роз’єднають і тісно трималися за руки так , що кожен бачив дві букви, та чув один звук. Це були букви Д, З і Ж. З і Ж радо ставали після букви Д і зливалися в один звук [Дз] і [Дж]. Ці букви дуже любили утворювати нові слова: дзвінок, дзиґа, джунглі, джміль…І це їх дуже тішило.

Номер слайду 14

Підсумок уроку- Прочитайте уривок з вірша Бориса Олійника «У дзеркалі слова». Чи стосуються рядки цього вірша теми нашого уроку?Закони літер — не разок намиста: Одну хитнеш — і поміняєш суть. І спробуй-но тоді межу збагнуть,Приміром, між «обчислить» і «обчистить». Ти –– весь у слові, як у сповиткові,З колиски до калини на горбі…І вже коли ти похитнувсь у слові, Вважай, що похитнувся у собі…- Чому ми маємо слідкувати за правильністю нашого мовлення? Чи будуть вважати освіченою людину, якщо вона допускає помилки як в усному, так і писемному мовленні?

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
12 серпня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку