1
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу
Образотворче мистецтво 7 клас (35 год.) НУШ
Модельна навчальна програма «Мистецтво 7-9 класи (інтегрований курс)».
для закладів загальної середньої освіти (авт. Івасюк О.М., Комаровська О.А., Власова В.Г., Гринишина Л.М., Кізілова Г.О., Лобова О.В., Назар Л.Й.)
Підручник «Мистецтво» для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Кізілова Г.О., Гринишина Л.М.) — Тернопіль: Видавництво «Астон», 2024. — 216 с.
№ п/п |
Зміст уроку |
Практична складова |
Стор.
|
Дата |
||||
Тема 1. Митець і глядач. Митець і слухач. |
||||||||
1
|
Мистецтво і простір. Особистості в сфері архітектури. Архітектурні ансамблі Заходу та Сходу |
Зображення міського краєвиду з нижнього ракурсу |
9-11 |
|
||||
2 |
Гармонія в ансамблі. Види паркових комплексів. Паркові комплекси України
|
Створення ескізу фрагменту французького або англійського парку на вибір (змішана техніка). |
15-17 |
|
||||
3 |
Мости як символ єднання в мистецтві. Образи мостів світу |
Зображення моста у техніці на вибір |
21-23 |
|
||||
|
Узагальнення |
Виставлення тематичної |
|
|||||
4 |
Сцена як простір мистецтва. Архітектурні мотиви в сценографії. Види сценічних декорацій (мальовані, конструкції та цифрові) |
Виготовлення макету архітектурних декорацій (робота у групах) |
27-29 |
|
||||
Тема 2. Я — співтворець |
||||||||
5
|
Мистецький погляд на життєвий простір. Інтер’єр у різних культурах. Особливості традиційного українського інтер’єру
|
Зображення інтер’єру у довільній техніці. |
33-35 |
|
||||
6 |
Лінійна перспектива у зображенні інтер’єру Фронтальне та кутове зображення інтер’єру |
Зображення кімнати у фронтальній чи кутовій перспективі на вибір. |
39-41 |
|
||||
7 |
Дружній шарж в графіці та на сцені |
Створення дружнього шаржу на себе або однокласників |
45-47 |
|
||||
8 |
Підсумковий урок. Пригадаймо найцікавіше.
|
Виставлення тематичної |
51-53 |
|
||||
Тема 3. Мистецтво — документ доби |
||||||||
9 |
Мистецтво як свідчення часу Цифрове та фотомистецтво
|
Виконання цифрового зображення вільної тематики або створення зразка художньої/документальної фотографії |
57-59 |
|
||||
10 |
Поліграфічна продукція та її мистецька складова |
Створення буклета, флаера, газети чи листівки |
63-65 |
|
||||
11 |
Екслібрис як віддзеркалення особистості |
Виконання ескізу екслібрису |
69-71 |
|
||||
12
|
Композиційний центр кадру Афіша та заставка документального фільму |
Створення ескізу афіші або заставки для документального фільму |
72-77 |
|
||||
|
Узагальнення |
Виставлення тематичної |
|
|||||
Тема 4. Про що сповіщають традиції сучасній людині |
||||||||
13 |
Етномотиви в декоративно-прикладному мистецтві (килимарство, ткацтво) |
Виконання ескізу килима з мотивами певного регіону України або світу |
81-83 |
|
||||
14 |
Традиційний одяг, предмети побуту та житло етносів України |
Зображення національного українського одягу, традиційного вбрання етнічних груп України, їх предметів побуту чи типових орнаментів |
87-89 |
|
||||
15 |
Атрибутика обрядового дійства
|
Виконання ескізу дерева життя для весільного рушника |
93-95 |
|
||||
16 |
Підсумковий. Пригадаймо найцікавіше. |
Виставлення тематичної |
99-101 |
|
||||
Тема 5. Образ України і українців у мистецтві |
||||||||
17 |
Героїчні образи в українському мистецтві: від козака Мамая до сучасного антивоєнного плакату |
Створення інтерпретації образу козака Мамая чи збірний образ героїчної боротьби українського народу на плакаті |
105-107 |
|
||||
18 |
Традиційні та сучасні образи Великого Кобзаря
|
Виконання портрету Т. Г. Шевченка. |
111-113 |
|
||||
19 |
Образи України та українців в анімації.Анімація. Мультиплікація. Характери українців в мультиплікації як засіб формування свідомості. |
Перегляд мультфільму «Як козаки куліш варили» (1967 рік), режисер Володимир Дахно.
Створення серії анімаційних образів відомих українців. |
114-119 |
|
||||
Тема 6. Нове життя традицій: рух крізь час |
||||||||
20 |
Українські етномотиви у різних видах дизайну |
Створення дизайну предметів на вибір з традиційними мотивами. |
123-125 |
|
||||
21 |
Етномотиви різних народів у сучасному одязі |
Виконання ескізів сучасного одягу з етномотивами. |
129-131 |
|
||||
22 |
Ювелірне мистецтво, його художня та соціальна цінність |
Виконання ескізів ювелірних прикрас. |
135-137 |
|
||||
|
Узагальнення |
Виставлення тематичної |
||||||
23 |
Рух крізь час. Етномотиви в атрибутах та костюмах масових свят народів світу |
Зображення костюмів та атрибутів бразильського карнавалу. |
141-143 |
|
||||
24 |
Фантастичні образи в абстрактному мистецтві |
Виконання абстрактної композиції. |
147-149 |
|
||||
25 |
Футуродизайн. Ідеї та образи майбутнього в різних видах дизайну |
Створення тематичної композиції «Місто майбутнього». |
153-155 |
|
||||
26 |
Костюми героїв та візуальні ефекти фантастичних фільмів |
Створення ескізів фантастичних тематичних костюмів. |
159-161 |
|
||||
27 |
Підсумковий. Пригадаймо найцікавіше |
Виставлення тематичної |
165-167 |
|
||||
Тема 8. Мистецтво на варті довкілля |
|
|||||||
28 |
Біоніка як джерело ідей для мистецтва |
Створення графічного зображення біонічної споруди |
171-173 |
|
||||
29 |
Сайт як віддзеркалення світу захоплень. Художня складова заставки сайту |
Виконання заставки для власного сайту. |
177-179 |
|
||||
30 |
Апсайклінг — вторинне використання матеріалів в мистецтві |
Робота в групах. Виготовлення ємностей з підручних матеріалів |
183-185 |
|
||||
31 |
Роль кольору у створенні емоційного навантаження відеокліпів |
Зображення кадру відеокліпу з використанням символіки кольору. |
189-191 |
|
||||
Тема 9. Мистецька дипломатія |
||||||||
32 |
Символ і знак в історії людства. Трансформація образу Тризуба |
Створення власної мистецької інтерпретації Тризуба.
|
195-197 |
|
||||
33 |
Герадьдика та медальєрне мистецтво. Їх художнє та історичне значення |
Розробка проєкту герба класу або ескізу медалі. |
201-203 |
|
||||
34 |
Логотипи і символи фестивалів України та світу |
Створення логотипу музичного фестивалю. |
207-209 |
|
||||
35 |
Підсумковий. Пригадаймо найцікавіше. |
Виставлення тематичної |
213-215 |
|
||||