Календарно-тематичне планування
уроків інтегрованого курсу “Мистецтво: образотворче мистецтво” 7 клас
ІІ семестр
(за підручником Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Л. М. Масол, О. В. Калініченко.-К : Видавничий дім «Освіта», 2024-272с.:іл.)
Розділ 3. Дизайн і музика сьогодення: на шляху до діалогу
|
|||
1. |
Дизайн і його види
|
Поняття дизайн, основні напрями дизайну. П: артдизайн, дизайн, композиція. СВМ: фото виробів дизайну. Візуальна грамота: види композиції в дизайні. ПСД: Поцікався художнім оформленням вебсайтів. Створи фотоколаж «Види дизайну навколо мене» ХТД: групова робота: три майстерні дизайнерів, які забезпечують оформлення джазового фестивалю. Варіант 1. Реклама фестивалю (графіка). Варіант 2. Пам’ятний сувенір (ліплення, різні матеріали). Варіант 3. Світловий дизайн сцени (графіка). |
|
2. |
Секрети промислового дизайну
|
Сфери промислового дизайну. П: промисловий дизайн, модуль, комбінаторика, дизайн одягу. СВМ: Фото виробів промислового дизайну. До портретної галереї: Петер Беренс. ПСД: Порівняй старовині і сучасні годинники. Запропонуй власні оригінальні ідеї техніки ХТД: групова робота: творчі майстерні дизайнерів для розробки ескізів дизайну «Музичного центру» (матеріали на вибір). |
|
3. |
Графічний дизайн
|
Сфери графічного дизайну. П: графічний дизайн, етикетка, моушн-дизайн, плакат. СВМ: Фото виробів графічного дизайну; етикетка. До портретної галереї: Енді Уорхол. ПСД: Віднайди в інтеренеті інформацію про Енді Уорхола, його українське коріння, мистецьку діяльність. Сфотографуй зразки продукції, де застосовується графічний дизайн ХТД: Розробка етикетки для серії товарів одного виробника (матеріали на вибір). |
|
4. |
Фірмовий стиль
|
Фірмовий стиль у формуванні іміджу фірми. Постійні і додаткові складові елементи фірмового стилю. Види фірмових (товарних) знаків. П: бренд, фірмовий стиль, фірмовий знак. СВМ: фото прикладів фірмового стилю. ПСД: Знайди в Інтернеті фірмові знаки відомих українських брендів, поміркуй як сприяє фірмовий знак їх фінансовій успішності. Проаналізуй фірмовий знак видавництва, поекспериментуй із його візуальними елементами, придумай гасло. ХТД: Варіант 1. Запропонуй фірмовий знак громадської молодіжної організації «Збережемо ліси Карпат» (графіка). Варіант 2. Розроби фірмовий стиль зоомагазину «Папуга», «Пухнастик», «Рибка» тощо (графіка). |
|
5. |
Дизайн екстер’єру та інтер’єру |
Засоби декору інтер’єру та інтер’єру. Фронтальна і кутова перспектива в інтер’єрі. П: дизайн інтер’єру, інтер’єр, екстер’єр СВМ: В. Городецький. Будинок із химерами у Києві, А. Гауді. Будинок Бальо в Барселоні (Іспанія); Ф. Манайло. Інтер’єр сільської хати; В. ван Гог. Спальня в Арлі; К. Ларссон. На кухні; А. Беджарано. В майстерні художника. Візуальна грамота: фронтальна і кутова перспектива (на прикладі інтер’єрів майстерень художників). Віртуальна екскурсія: музей Івана Гончара. Секрети творчих професій: дизайнер інтер’єру. ПСД: Досліди, як сучасні дизайнери використовують українські традиції в інтер'єрах. Створи ескіз інтер’єру власної кімнати з використанням українських мотивів ХТД: Варіант 1. Створи ескіз екстер’єру будівлі за допомогою технік паперопластики, витинанки, аплікації. Варіант 2. Робота в парах. Створіть ескізи екстер’єру й інтер’єру бібліотеки для дітей. |
|
6. |
Ландшафтний дизайн
|
Принцип і стилі ландшафтного дизайну. Малі архітектурні форми. П: ландшафтний дизайн, малі архітектурні форми, парклет. СВМ: фото об’єктів ландшафтного дизайну і рекреаційних зон міста. Візуальна грамота: розробка об’єкту дизайну середовища. Віртуальна екскурсія: Харбін — місто музики. ПСД: Відшукай в інтернеті інформацію про ландшафтні парки України та створи їхню рекламну презентацію. Організуйте проведення соціально-мистецького проєкту «Сортування сміття — крок до очищення планети» ХТД: Варіант 1. Розробка парклету (акварель, фломастери). Варіант 2. Розробка паркового містка (акварель, фломастери). |
|
7. |
Біоніка в дизайні |
Природа як джерело біонічної творчості. П: біоніка, макет. СВМ: фото об’єктів, створених із застосуванням біоніки. До портретної галереї: Луїджі Колані. ПСД: Пофантазуй і намалюй або виліпи біоніСтворення ментальної карти ”Музично-сценічні жанри”.чного робота, придумай :йому ім’я. ХТД: Варіант 1. Ескіз дитячого або іграшкового транспорту на основі біонічних форм (графіка або ліплення). Варіант 2. Макет ігрової скульптури для дитячого майданчика з використанням форм і образів тварин і рослин (ліплення) |
|
8. |
Дизайн масових заходів, подій |
Різновиди масових заходів і відповідні засоби дизайну. П: кулінарний дизайнер, карвінг. СВМ: фото дизайну заходів. Візуальна грамота: розробка дизайну заходу (події). Секрети творчих професій: кулінарний дизайнер. ПСД: Запропонуй ідею проведення і дизайн конкурсу-фестивалю кулінарних дизайнерів з карвінгу для реклами корисних овочів і фруктів, що вирощують у твоєму краї ХТД: Варіант 1. Проєкт фотозони у центрі міста для проведення свята (колаж). Варіант 2. Проєкт сервірування святкового столу (колаж). |
|
9. |
Сучасні артпрактики, нетрадиційні художні техніки |
Артдизайн, різновиди артпрактик, нетрадиційних художніх технік, їх роль у сучасному житті. П: бріколаж, інсталяція, мобіль. СВМ: репродукції та фото сучасних арт практик та нетрадиційних художніх технік. До портретної галереї: О. Архипенко Віртуальна екскурсія: Музей дизайну в Лондоні. ПСД: Поміркуй, які інсталяції можна створити, щоб оформити зал виставки артдизайну ХТД: Варіант 1. Створи сувенір у вигляді незвичного образу тварини з різних побутових речей, уживаних раніше (бріколаж). Варіант 2. Макет декоративної кінетичної скульптури у дворі школи (з різних матеріалів). |
|
10. |
Тематичне оцінювання
|
|
|
Розділ 4. Мистецтво у міжгалузевих зв’язках
|
|||
11. |
Візуальні мистецтва і мова: екслібрис
|
Зв’язок образотворчого мистецтва з літературою. Екслібриси, їх різновиди П: екслібрис СВМ: ілюстрації екслібрисів: А. Дюрера, Г. Бранденбурга, І. Крислач, М.Стратіла та ін. ПСД: знайди в інтернеті екслібриси із зображенням домашніх тварин. Підготуй подарунок-екслібрис для друга /подруги ХТД: Варіант 1. Виріж із гумки екслібрис для бібліотеки. Варіант 2. Намалюй екслібрис із зображенням головного персонажа твого улюбленого твору літератури (матеріали на вибір) |
|
12. |
Ілюстрація та комікс — візуалізація літературних творів
|
Сучасна книга, будова книги. Комікс, різновиди П: комікс СВМ: фото книжок і коміксів. ПСД: досліди, до якого твору літератури зі шкільної програми доцільно створити і видати комікс. Намалюй у вигляді комікса розповідь про цікаву шкільну подію ХТД: Варіант 1. Розкажи про свій вихідний день у коміксі (кольорові олівці, фломастери). Варіант 2. Намалюй ілюстрацію до улюбленого літературного твору. |
|
13. |
Мистецькими шляхами крізь тисячоліття
|
Відображення історичних подій, відомих діячів історії, культури у живописі, графіці, скульптурі, декоративно-прикладному мистецтві. СВМ: О. Сластіон. Проводи на Січ, Ксилографія П. Конашевича-Сагайдачного, М. Жук. Портрет Коцюбинського, О. Роден. Пам’ятник Оноре де Бальзаку, Джорджо де Кирико. Археологи. ПСД: Разом із однокласниками /однокласницями створіть інсталяцію «Часовий коридор» ХТД: Варіант 1. Створи ілюстрацію або ескіз плакату. Використай символи та алегорії, щоб передати певну історичну подію або ідею. Варіант 2. Гра «Скарб археолога» (допоможи археологу склеїти таріль) |
|
14. |
Образотворче мистецтво і географія
|
Зображення у творах образотворчого мистецтва мальовничих краєвидів різних частин світу, зразків архітектури П: гравюра СВМ: В. Пауелл. Відкриття Міссісіпі, Карта України 1716 р., В. Брензович. Говерла, Н. Х. Хатчинсон. Узбережжя, К. П. Моран. Кактусовий рай, Х. Леунг. Пейзаж, пам’ятки архітектури в творах П. Обаля, Ц. Коїцу, М. Вронської. ПСД: (колективна робота) проведіть дослідження «Вплив географії на мистецтво різних країн» та зробіть медіа-презентації. Створи композицію «Моє улюблене місце на Землі» (колаж) ХТД: Варіант 1. Намалюй карту фантастичної країни для комп’ютерної гри, застосуй умовні позначення географічної карти (матеріали на вибір). Варіант 2. Створи ескіз рекламної туристичної листівки «Карпатські водограї» (колаж) |
|
15. |
Віртуальна і доповнена реальність |
Можливості віртуальної (VR) і доповненої (AR) реальності у художній творчості П: віртуальна реальність (VR), доповнена реальність (AR), змішана реальність (MR) СВМ: фотоілюстрації віртуальної і доповненої реальності ПСД: досліди сфери практичного застосування віртуальної і доповненої реальності. Установи на свій смартфон додатки, які дозволять експериментувати з доповненою реальністю (на вибір) ХТД: Варіант 1. Створи ескіз дизайну інтер’єру віртуального музею (матеріали на вибір) Варіант 2. Створи ескіз дизайну VR-окулярів або шолома (матеріали на вибір) |
|
16. |
Дитячі образи в живописі |
Образи дітей у художніх творах з давніх часів до сьогодення СВМ: Хлопчик у тозі (Рим, ІІІ ст.), Л. да Вінчі. Мадонна Бенуа, Пітер Брейгель. Ігри дітей, Б. Е. Мурільйо. Продавчиня фруктів, Ж.-Б. С. Шарден. Молода вчителька, Г. Васько Портрет Бориса Томари, Е. Дега. Маленька чотирнадцятирічна танцівниця, В. Зарецький. Діти в блакитному, Є. Гапчинська. Я можу творити дива, К. Дудник. Наша риба. ПСД: вибери картину на тему дитинства, яка тобі найбільше сподобалася, і придумай сторітелінг про зображену на ній дитину ХТД: За допомогою штучного інтелекту створи ескіз свого електронного друга / подруги. Виготов його з будь-яких матеріалів. |
|
17. |
Резерв учителя (краєзнавчий компонент) |
|
|
18. |
Оцінювання досягнень учнів. Презентації мистецьких проєктів.
|
|
|
19. |
Урок-концерт. Виконання вивчених пісень за рік. |
|
Умовні скорочення:
СВМ — сприймання візуального мистецтва
ХТД — художньо-творча діяльність
П — ключові поняття
ПСД — позаурочна самостійна діяльність (у вільний час)