Основи здоров’я
№ |
ТЕМА |
Дата |
Розділ 1. Безпека та здоров’я людини |
|
|
1 |
Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Життєві навички, сприятливі для здоров’я.
|
|
2 |
Навколишнє середовище і здоров’я. Вплив природних чинників на здоров’я людини. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Добір одягу за несприятливих погодних умов . |
|
3 |
Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. |
|
4 |
Соціальне середовище і здоров’я. |
|
5 |
Ризики та небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Відпрацювання алгоритму дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію. |
|
6 |
Ризики і небезпеки воєнного часу. Види ризиків у зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами.
|
|
7 |
Повітряна тривога. Сигнали оповіщення про повітряну тривогу. Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. «Правило двох стін». Підготовка «тривожної валізи». Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи Відпрацювання алгоритму дій під час обстрілів та хімічної атаки/ядерного удару |
|
8 |
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечної території(« Небезпечно міни») Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинилися на замінованій території. Виклик рятувальних служб. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки у разі виявлення незнайомого предмету/вибухонебезпечного предмету |
|
9 |
Невідкладна допомога. Перша психологічна підтримка (самодопомога, практики подолання страху, тривоги). Перша домедична допомога при різних надзвичайних станах. Відпрацювання алгоритмів виклику рятувальних служб. Відпрацювання навичок самодопомоги при забиттях, зупинення незначної кровотечі, обробка подряпин, невеликих ран. |
|
10 |
Узагальнення з розділу «Безпека та здоров’я людини» |
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
||
11 |
Харчування і здоров’я. Поживні речовини. Особливості харчування у підлітковому віці. |
|
12 |
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.
|
|
13 |
Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і зберігання продуктів харчування. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях |
|
14 |
Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою і спортом. |
|
15 |
Гігієна ротової порожнини.
|
|
16 |
Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я». |
|
17 |
Психологічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. |
Дата
|
18 |
Потреби,навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні та шкідливі звички. Чинники формування звичок.
|
|
19 |
Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. |
|
20 |
Критичне мислення та уміння приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. |
|
21 |
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. |
|
22 |
Убережи себе від ВІЛ |
|
23 |
Узагальнення з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я» |
|
24 |
Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Стилі спілкування. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.
|
|
25 |
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. |
|
26 |
Безпечне спілкування в Інтернеті
|
|
27 |
Конфлікти і здоров’я. Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів. |
|
28 |
Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. |
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі |
||
29 |
Безпека у побуті. Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії. Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки. Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом |
|
30 |
Пожежна безпека в оселі. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії у разі загорання одягу. |
|
32 |
Проживання у промисловій зоні. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту. Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі |
|
33 |
Безпека руху велосипедиста. Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста |
|
34 |
Поведінка в екстремальних ситуаціях. Телефони рятувальних служб. Повідомлення рятувальним службам. Взаємодія з рятувальниками. Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП |
|
35 |
Узагальнення з розділу « Соціальна складова здоров’я» |
|