Календарно-тематичне планування з основ здоров’я у 7 класі
(35 годин, 4 години — резервний час)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата проведе-ння |
Скори- гована дата
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Шляхи реалізації наскрізних ліній
|
Розділ 1. Здоров’я людини (9+1р год) |
|||||
1. |
Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя.
|
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - чинники впливу на здоров’я; - правила здорового способу життя; - причини хвороб; - шляхи проникнення інфекції; - принципи безпечної життєдіяльності; - види і рівні ризику; - вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі; - дії свідків ДТП; - причини виникнення пожеж; - види паливних газів; - правила користування пічним опаленням; наводить приклади: - інфекційних і неінфекційних захворювань; - заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань; - горючих речовин; - ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом; - засобів пожежогасіння. Розпізнає: - ознаки здоров’я і хвороби; - природні, техногенні і соціальні небезпеки; - знаки, якими позначають небезпечні вантажі; - знаки пожежної безпеки; - оповіщення про пожежу. Діяльнісний компонент Уміє: - налаштовуватись на зміни у способі життя; наводити аргументи на користь здорового способу життя; - оцінювати рівень ризику в щоденних ситуаціях; - користуватися підголівниками і пасами безпеки; - приймати захисні положення тіла при ДТП; - користуватися побутовими газовими приладами; - евакуюватися з громадського приміщення; - користуватися засобами пожежогасіння. Ціннісний компонент усвідомлює: - вплив способу життя на здоров’я; - чому складно змінити звички; - значення життєвих принципів для здоров’я; - важливість взаємодії лікаря і пацієнта; - необхідність дотримання правил використання засобів безпеки в автомобілі |
Громадянська відповідальність
Здоров’я і безпека
Підприємливість і фінансова грамотність
Екологічна безпека та сталий розвиток
Громадянська відповідальність
Здоров’я і безпека
Підприємливість і фінансова грамотність
|
2. |
Навички, сприятливі для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я
|
|
|
||
3. |
Профілактика захворювань Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань |
|
|
||
4. |
Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. |
|
|
||
5. |
Види і джерела ризику. Рівні ризику
|
|
|
||
6. |
Безпека на дорозі. Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля . Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі . |
|
|
Здоров’я і безпека
Екологічна безпека та сталий розвиток
Громадянська відповідальність |
|
7. |
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП
|
|
|
||
8. |
Побутова безпека. Безпека оселі. Правила безпеки під час користування засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням |
|
|
||
9. |
Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Алгоритм дій під час пожежі у громадському приміщенні
|
|
|
||
10. |
Узагальнення знань з теми « Здоров’я людини»
|
|
|
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4 години ) |
|||||
11. |
Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - ознаки підліткового віку; - чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка; - основні функції шкіри; - поширені косметичні проблеми підлітків; наводить приклади: - фізичних вправ для прискорення росту; - косметичних засобів для підлітків; пояснює: - виникнення косметичних проблем у підлітків; - негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри. Діяльнісний компонент Уміє: - визначати тип шкіри і волосся; - визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку; - складати доцільне меню для контролю за масою тіла;
- захищати шкіру від несприятливих погодних умов; - звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем. Ціннісний компонент демонструє позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці. Розпізнає основні ознаки біологічного, психічного, соціального і духовного дозрівання |
Громадянська відповідальність
Здоров’я і безпека
Підприємливість і фінансова грамотність
Здоров’я і безпека
Громадянська відповідальність
Здоров’я і безпека
Підприємливість і фінансова грамотність
|
12. |
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми
|
|
|
||
13. |
Косметичні проблеми підлітків. Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри
|
|
|
||
14. |
Типи шкіри. Особливості функціонування шкіри в підлітковому віці. • Визначення типу шкіри і волосся. |
|
|
||
15 |
Догляд за шкірою і волоссям. Самостійна робота з теми «Фізична складова здоров’я» |
|
|
||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (9 годин) |
|||||
16. |
Психічний і духовний розвиток. Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків; - ознаки психологічної рівноваги; - чинники виживання в екстремальних ситуаціях; - способи керування стресами; - стадії розвитку та способи розв’язання конфліктів; розпізнає: - відчуття, емоції, почуття; - конструктивну і неконструктивну критику; - конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; пояснює: - вплив самооцінки на поведінку людини; - вплив стресу на здоров’я. Діяльнісний компонент уміє: - аналізувати свою систему цінностей; - активізувати свої інтелектуальні здібності; - адекватно реагувати на критику; - приймати зважені рішення; - застосовувати техніки самоконтролю; - розпізнавати ознаки стресу; - знижувати загальне стресове навантаження; – застосувати прийоми для кращого запам’ятовуванн. Аналізує: - вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях; - наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу. Ціннісний компонент Усвідомлює роль цінностей у житті людини; запобігає розпалюванню конфліктів; демонструє уміння конструктивно розв’язувати конфлікти
|
|
17. |
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я • Аналіз особистої системи цінностей. |
|
|
||
18. |
Уміння вчитися. Умови успішного навчання
|
|
|
||
19. |
Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті,творчих здібностей
|
|
|
||
20. |
Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги ● Відпрацювання навичок самоконтролю. |
|
|
||
21. |
Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес . Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я. Чинники стресу в екстремальних ситуаціях. |
|
|
|
|
22. |
Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу. Керування стресом. Самодопомога і допомога при стресі.
|
|
|
||
23. |
Конфлікти і здоров’я Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. ● Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів. |
|
|
||
24. |
Узагальнення знань з теми « Психічна й духовна складові здоров’я»
|
|
|
|
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (9+2р год) |
|||||
25. |
Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді
|
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - ознаки безпечного і небезпечного соціального середовища; - статті Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані зі зберіганням та розповсюдженням наркотиків; - шляхи зараження туберкульозом; - ознаки активної форми туберкульозу. Наводить приклади: - позитивного і негативного впливу засобів масової інформації; - наслідків вживання наркотиків; - протитуберкульозних заходів на державному і особистому рівнях; розпізнає: - позитивні і негативні впливи соціального оточення; - стратегії комерційної реклами; - міфи і факти про наркотики; - ознаки наркотичної залежності; - психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків Діяльнісний компонент аналізує: - зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вплив комерційної реклами;
- чинники соціальної безпеки свого населеного пункту; - можливості реалізації своїх прав. Уміє: - обирати для перегляду фільми і телепередачі, які пропагують ціннісне ставлення до життя і здоров’я; - налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; - нейтралізувати можливий негативний вплив реклами; - відмовлятися від пропозиції вжити наркотики; - оцінювати ризики ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях; - зменшувати ризик зараження туберкульозом. Ціннісний компонент демонструє: - негативне ставлення до вживання психоактивних речовин; - негативне ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ; усвідомлює: - небезпеку стигми і дискримінації; - зв’язок епідемії туберкульозу з епідемією ВІЛ-інфекції/СНІДу |
|
26. |
Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність .
|
|
|
Громадянська відповідальність Підприємливість і фінансова грамотність
Здоров’я і безпека
Здоров’я і безпека
|
|
27. |
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.
|
|
|
||
28. |
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу
|
|
|
||
29. |
Хвороби цивілізації. Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації»
|
|
|
||
30. |
Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я
|
|
|
||
31. |
Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики
|
|
|
||
32. |
Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків
|
|
|
||
33. |
Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції |
|
|
||
34. |
Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки захворювання. |
|
|
||
35. |
Заходи профілактики туберкульозу на державному і особистому рівнях. Самостійна робота з теми « Соціальна складова здоров’я » |
|
|