Календарно-тематичне планування з ОЗ для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблено згідно чинної програми. • Основи здоров'я : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи. (Програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
Перегляд файлу

                          Календарно-тематичне планування з основ здоров’я у 7 класі

                                                                                 (35 годин, 4 години — резервний час)

з/п

Тема уроку

Дата

проведе-ння

Скори-

гована дата

 

        Очікувані результати навчально-пізнавальної

                                     діяльності учнів

 

       Шляхи    

     реалізації

    наскрізних 

           ліній

 

Розділ 1. Здоров’я людини (9+1р год)

1.

Здоров’я і спосіб життя

Цілісність здоров’я. Переваги  здорового способу життя. 

 

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- чинники впливу на здоров’я;

- правила здорового способу життя;

- причини хвороб;

- шляхи проникнення інфекції;

- принципи безпечної життєдіяльності;

- види і рівні ризику;

- вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі;

- дії свідків ДТП;

- причини виникнення пожеж;

- види паливних газів;

- правила користування пічним опаленням;

наводить приклади:

- інфекційних і неінфекційних захворювань;

- заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань;

- горючих речовин;

- ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом;

- засобів пожежогасіння.

Розпізнає:

- ознаки здоров’я і хвороби;

- природні, техногенні і соціальні небезпеки;

- знаки, якими позначають небезпечні вантажі;

- знаки пожежної безпеки;

- оповіщення про пожежу.

Діяльнісний компонент

Уміє:

- налаштовуватись на зміни у способі життя;

наводити аргументи на користь здорового способу життя;

- оцінювати рівень ризику в щоденних ситуаціях;

- користуватися підголівниками і пасами безпеки;

- приймати захисні положення тіла при ДТП;

- користуватися побутовими газовими приладами;  

- евакуюватися з громадського приміщення;

- користуватися засобами пожежогасіння.

Ціннісний компонент

усвідомлює:

- вплив способу життя на здоров’я;

- чому складно змінити звички;

- значення життєвих принципів для здоров’я;

- важливість взаємодії лікаря і пацієнта;

- необхідність дотримання  правил використання засобів безпеки в автомобілі

Громадянська відповідальність

 

Здоров’я і безпека

 

Підприємливість і фінансова грамотність

 

 

 

 

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Громадянська відповідальність

 

Здоров’я і безпека

 

Підприємливість і фінансова грамотність

 

2.

 Навички, сприятливі для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я

  • Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя*

 

 

3.

Профілактика захворювань

Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань

 

 

4.

Принципи безпечної життєдіяльності.

Природні, техногенні та соціальні небезпеки.

 

 

5.

Види і джерела ризику. Рівні ризику

  • Оцінювання ризиків щоденного життя**

 

 

6.

Безпека на дорозі.

Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля .  Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Громадянська відповідальність

7.

Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП

  •  Моделювання поведінки пасажира при ДТП.

 

 

8.

Побутова безпека.

Безпека оселі. Правила безпеки під час користування засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням

 

 

9.

Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Алгоритм дій під час пожежі у громадському приміщенні

  • Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.

 

 

10.

Узагальнення знань  з теми

« Здоров’я людини»

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4 години )

11.

Індивідуальний розвиток підлітків.

Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання

 

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- ознаки підліткового віку;

- чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка;

- основні функції шкіри;

- поширені косметичні проблеми підлітків;

наводить приклади:

- фізичних вправ для прискорення росту;

- косметичних засобів для підлітків;

пояснює:

- виникнення косметичних проблем  у підлітків;

- негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри.

Діяльнісний компонент

Уміє: - визначати тип шкіри і волосся;

- визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку;

- складати доцільне меню для контролю за масою тіла;

- захищати шкіру від несприятливих погодних умов;
- користуватися косметичними засобами;

- звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем.

Ціннісний компонент

демонструє позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці.

Розпізнає основні ознаки біологічного, психічного, соціального і духовного дозрівання

 

Громадянська відповідальність

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

 

 

Підприємливість і фінансова грамотність

 

 

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська відповідальність

 

Здоров’я і безпека

 

 

Підприємливість і фінансова грамотність

 

 

 

 

 

 

 

12.

Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми

  • Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.

 

 

13.

Косметичні проблеми підлітків.

Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри

  • Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри     (проект)*

 

 

14.

Типи шкіри. Особливості функціонування шкіри в підлітковому віці.

      Визначення типу шкіри і волосся.

 

 

 

 

 

 

15

Догляд за шкірою і волоссям.

Самостійна робота з теми «Фізична складова здоров’я»

 

 

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (9 годин)

16.

Психічний і духовний розвиток.

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків;

- ознаки психологічної рівноваги;

- чинники виживання в екстремальних ситуаціях;

- способи керування стресами;

- стадії розвитку та способи розв’язання конфліктів;

розпізнає:

- відчуття, емоції, почуття;

- конструктивну і неконструктивну критику;

- конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;

пояснює: 

- вплив самооцінки на поведінку людини;  

- вплив стресу на здоров’я.

Діяльнісний компонент

уміє:

- аналізувати свою систему цінностей;

- активізувати свої інтелектуальні здібності;

- адекватно реагувати на критику; 

- приймати зважені рішення;

- застосовувати техніки самоконтролю;

- розпізнавати ознаки стресу;

- знижувати загальне стресове навантаження; 

– застосувати прийоми для кращого запам’ятовуванн.

Аналізує:

- вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях;

- наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу.

Ціннісний компонент

Усвідомлює роль цінностей у житті людини;

запобігає розпалюванню конфліктів;

демонструє уміння  конструктивно розв’язувати конфлікти

 

17.

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я

Аналіз особистої системи цінностей.

 

 

18.

  Уміння вчитися. Умови успішного навчання

  • Відпрацювання навичок планування часу.

 

 

19.

Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті,творчих здібностей

  • Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви**.

 

 

20.

Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги

Відпрацювання навичок самоконтролю.

 

 

21.

Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес . Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я. Чинники стресу в екстремальних ситуаціях.

 

 

 

22.

Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу. Керування стресом. Самодопомога і допомога при стресі.

  • Формування позитивної адекватної самооцінки.

 

 

23.

Конфлікти і здоров’я

Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів.

 Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.

 

 

24.

Узагальнення знань з теми

« Психічна й духовна складові здоров’я»

 

 

 

 

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (9+2р год)

25.

Соціальні чинники здоров’я

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль   молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді.  Клініки, дружні для молоді

  • Складання  списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри*

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- ознаки безпечного і небезпечного соціального середовища;

- статті Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані зі зберіганням та розповсюдженням наркотиків;

- шляхи зараження туберкульозом;

- ознаки  активної форми туберкульозу.

Наводить приклади:

- позитивного і  негативного впливу засобів масової інформації;

- наслідків вживання наркотиків;

-  протитуберкульозних заходів на державному і особистому рівнях;

розпізнає:

- позитивні і негативні впливи соціального оточення; 

- стратегії  комерційної реклами;

- міфи і факти про наркотики;

- ознаки наркотичної залежності;

 - психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків

Діяльнісний компонент

аналізує:

- зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вплив комерційної реклами;

 

- чинники соціальної безпеки свого населеного пункту;

- можливості реалізації своїх прав.

Уміє:

- обирати для перегляду фільми і телепередачі, які пропагують  ціннісне ставлення до життя і здоров’я; - налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями;

- нейтралізувати можливий негативний вплив реклами;

- відмовлятися від пропозиції вжити наркотики;

- оцінювати ризики ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях;

- зменшувати ризик зараження туберкульозом.

Ціннісний компонент

демонструє:

- негативне ставлення до вживання психоактивних речовин;

 - негативне ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ;

усвідомлює:

- небезпеку стигми і дискримінації;

- зв’язок  епідемії туберкульозу  з епідемією ВІЛ-інфекції/СНІДу

26.

Вплив засобів масової інформації на здоров’я.  Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність .

  •  Створення реклами здорового способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська відповідальність

Підприємливість і фінансова грамотність

 

 

 

 

Здоров’я і безпека

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здоров’я і безпека

 

 

27.

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.

  • Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями

 

 

28.

Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу

  • Способи протидії негативному соціальному впливу

 

 

29.

Хвороби цивілізації. Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації»

 

 

 

30.

Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я

 

 

 

31.

Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти

про наркотики

 

 

 

32.

Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків

  • Відпрацювання навичок відмови від пропозицій вжити наркотик

 

 

33.

Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції

 

 

34.

Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки захворювання.

 

 

 

 

35.

Заходи профілактики туберкульозу на державному і особистому рівнях.

Самостійна робота з теми « Соціальна складова здоров’я »

 

 

                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чудная Ольга Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гупало Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
973
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку