Календарно-тематичне планування з ОЗ для 9 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено згідно чинної програми та відповідних вимог. • Основи здоров'я : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи. (Програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я»,  9 клас

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

 

Програма: Навчальна програма з основ здоров’я  для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

№ з/п

  Дата

проведе-

  ння

уроку

Скори-

гована

  дата

 

 

Тема уроку

Практичні завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Ціннісний

компонент

 

Розділ 1. Здоров’я людини (3 години)

  1.                 

 

 

Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. 

Практична робота.

Аналіз свого способу життя та особистих цілей .

Учень/учениця

називає:

- чинники підтримання мотивації до здорового способу життя;

розпізнає:ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів.

 уміє:

- аналізувати свій спосіб життя та особисті цілі.

демонструє : високий рівень мотивації до здорового способу життя.

Громадянська відповідальність

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність.

  1.                2

 

 

Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.

називає:

- чинники підтримання мотивації до здорового способу життя;

розпізнає:ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів.

уміє:

- аналізувати

взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. 

демонструє: віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив; обґрунтовує: -  взаємозв’язок різних складових здоров’я.

  1.                 

 

 

Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини.

Практична робота.

Довгострокове планування з

урахуванням важливих сфер життя.

називає:

- чинники впливу на здоров’я;

наводить приклади:

- медичного та холістичного підходу до здоров’я.

уміє:

- розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя;

- визначати довгострокові і короткострокові наслідки різних способів життя. 

демонструє:позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;

обґрунтовує:

- необхідність планування життя;

- вплив способу життя на здоров’я.

Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 годин + 2 година резервного часу)

  1.                 

 

 

Збереження і зміцнення   фізичної складової здоров'я.

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.

називає:

 - індикатори фізичної форми;

- чинники розвитку фізичного  здоров’я.

уміє:

- обґрунтувати значення

рухової активності на здоров’я.

демонструє переваги здорового способу життя.

       Громадянська                    відповідальність

Здоров’я і безпека.

  1.                 

 

 

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут  людини.

називає:

 - види та принципи рухової активності;

наводить приклади:

- популярних видів рухової активності;

 - аеробної та анаеробної активності.

уміє: -визначити вплив рухової активності на фізичний, психологічний та соціальний добробут людини.

демонструє переваги здорового способу життя.

  1.                 

 

 

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. 

називає:

 - складові особистої гігієни;

наводить приклади:

- гігієнічних процедур. 

уміє:

  •            визначити вплив гігієнічних процедур на здоров’я.

дотримується правил особистої гігієни;демонструє переваги здорового способу життя.

  1.                 

 

 

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

називає:

 - групи біологічних ритмів людини;

наводить приклади:  біологічних ритмів людини. 

уміє:

- обґрунтувати значення сну в юнацькому віці.

дотримується режиму дня;

демонструє переваги здорового способу життя.

  1.                 

 

 

  • Харчування при різному фізичному навантаженні.

називає:

 - індикатори фізичної форми.

уміє:

- визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла;

вплив раціонального харчування при різних фізичних навантаженнях.

дотримується правил збалансованого харчування і рухової активності;

демонструє переваги здорового способу життя

  1.                 

 

 

 

 Контроль за масою тіла.         

Практична робота.

Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.

  1.             

 

 

Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я.

Практична робота. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я

називає:

 - індикатори фізичної форми;

- види моніторингу фізичної складової здоров’я.

уміє:

- здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я.

усвідомлює переваги здорового способу життя.

  1.             

 

 

Узагальнюючий урок з теми «Фізична складова здоров’я». (Різнорівневі завдання)

демонструє:позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;

обґрунтовує:

- необхідність планування життя;

- вплив способу життя на здоров’я;

усвідомлює переваги здорового способу життя.

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (12 годин )

  1.             

 

 

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.

 

 

називає:

- складові самореалізації і життєвого самовизначення;

пояснює: роль самореалізації в житті людини.

уміє: аналізувати свої життєві цінності.

усвідомлює:

- значення формування власної ідентичності в житті людини.

Громадянська відповідальність

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність.

 

 

 

 

 

  1.             

 

 

 

 

 

 

Самопізнання і формування

особистості.

Формування самооцінки.

 

 

 

 

 

 

 

називає:

- складові формування особистості та самооцінки;

наводить приклади:

- чинників впливу на самооцінку людини;

пояснює:

-  роль самопізнання та формування самооцінки в житті людини.

уміє:

- визначати залежність формування особистості від самооцінки.

усвідомлює:

- необхідність самопізнання для формування самооцінки та особистості.

 

 

  1.             

 

 

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.

Міні-проект: Дослідження ринку праці за матеріалами.

називає:

- складові самореалізації і життєвого самовизначення.

уміє:

- застосовувати  знання с метою життєвого самовизначення;

-визначати складові, необхідні для самовизначення. - раціонально планувати час;

- аналізувати свої життєві цінності.

усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці.

  1.             

 

 

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація

Практична робота. Виявлення професійних схильностей.

називає:

- критерії професійного самовизначення;

наводить приклади:

- різних професій;

- рис характеру за категоріями ставлення праці;

пояснює:

-  роль правильного вибору професії в  житті людини.

уміє:

- визначати життєві навички, необхідні для набуття майбутньої професії;

складати план оволодіння майбутньою професією.

усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці;

- значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху.

  1.             

 

 

Емоційне благополуччя.

Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.

Самостійна робота з теми «Самореалізація особистості.

Емоційне благополуччя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

називає:

- види емоцій;

пояснює:

-  природу емоцій та їхню роль в житті людини.

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю над емоціями;      - визначати емоційний стан іншої людини.

усвідомлює:

- значення емоційного благополуччя для здоров’я;

- роль емоцій в житті людини.

називає:

- складові саморегуляції та методи самоконтролю;

пояснює:

-  роль методів самоконтролю в житті людини.

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю.

усвідомлює:

  • роль застосування методів самоконтролю для саморегуляції.
  1.             

 

 

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

називає:

- умови ефективного навчання;

розпізнає ознаки активного і пасивного навчання;

пояснює:

-  роль навчання в житті людини;

- переваги активного стилю навчання.

уміє:

- визначати свій стиль навчання;   - застосовувати прийоми ефективного навчання.

усвідомлює:

- необхідність навчання в житті людини.

  1.             

 

 

 Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

Планування часу.

Практична робота.  Визначення індивідуального стилю навчання.

 

 

 

 

 

називає:

- індивідуальні особливості сприйняття і навчання;

пояснює:

-  роль індивідуальних особливостей сприйняття і навчання.

уміє:

- визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.

усвідомлює:

- необхідність

планування часу та врахування індивідуальних особливостей сприйняття і навчання.

  1.             

 

 

Підготовка до Державної підсумкової атестації.

Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів.

Практична робота

Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до  ДПА.

називає:

- умови ефективного навчання і підготовки до випробувань.

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю;

- визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.

усвідомлює:

- необхідність відпрацювання навичок раціонального планування часу з метою підготовки до  Державної підсумкової атестації.

  1.             

 

 

 Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

Практична робота.

Самооцінка характеру.

називає:

- риси характеру людини та чинники, від яких залежить характер.

уміє:

- визначати залежність формування характеру від різних чинників;

- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

- складати план удосконалення характеру;             - оцінювати власний характер.

усвідомлює:

- залежність формування характеру від різних чинників.

  1.             

 

 

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру.

Проект Самовиховання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

називає:

- життєві цінності, необхідні для формування характеру;

- риси характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці;

пояснює:

-  залежність якості життя від життєвих цінностей.

уміє:

- аналізувати свої життєві цінності;

- визначати залежність формування характеру від різних чинників;- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

- складати план удосконалення характеру.

усвідомлює:

- залежність формування характеру від різних чинників;

- значення моральних цінностей у формуванні характеру.

називає:

- етапи морального розвитку особистості.

уміє:

- аналізувати свої життєві цінності та особливості  морального розвитку особистості.

усвідомлює:

- значення моральних цінностей у формуванні характеру.

називає:

- умови самовиховання характеру;

пояснює:

-  роль самовиховання у формуванні характеру людини.

уміє:

- застосовувати  прийоми самовиховання;

- визначати залежність формування характеру від різних чинників;- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру.

усвідомлює:

- значення моральних цінностей у формуванні характеру.

усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці;

- значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху.

  1.             

 

 

Екскурсія до центру зайнятості населення.

 

 

 

  1.             

 

 

Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоров’я». (Тестові завдання)

 

Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (10 годин + 2 година резервного часу)

Тема 1. Соціальний добробут.

 

Соціальна компетентність.

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування.

  1.             

 

 

Стосунки з дорослими і однолітками. Поняття «гендер» і «стать»

Практична робота.

Відпрацювання прийомів ефективного спілкування  з

дорослими й однолітками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

називає:

- рівні спілкування;      - принципи формування міжособистісних стосунків.

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки.

усвідомлює 

- роль спілкування у житті людини.

називає:

наводить приклади стосунків з дорослими та однолітками.

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки

- протидіяти стигмі та дискримінації.

усвідомлює 

- роль ефективного спілкування у житті людини;

- неприпустимість дискримінації інших людей.

розрізняє поняття «гендер» і «стать».

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки.

усвідомлює 

- неприпустимість гендерної нерівності у соціальній сфері.

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека.

 

  1.             

 

 

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

 

 

 

 

 

 

 

називає:

- ознаки міцної родини;

- ознаки зрілості.

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; розрізняє:

- соціальну, фізіологічну, психологічну зрілість.

усвідомлює 

- родинні цінності;

- необхідність формування відповідальності та готовності до створення родини.

  1.             

 

 

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні.

називає:

- чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні;

- шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С;

- три стадії ВІЛ-інфекції;

- методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту;

- основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу;

- принципи тестування на ВІЛ-інфекцію;

- установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді;

наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків.

уміє:

- оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях;

- надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу.

усвідомлює 

- вплив    психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я;

- значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.

  1.             

 

 

Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я.

Практична робота.

Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання  у своєму середовищі.

  1.             

 

 

Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ.

  1.             

 

 

Значення моральних цінностей  для профілактики ІПСШ. 

Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я  та з інвалідністю. Практична робота Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей

  1.             

 

 

Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

Практична робота.

Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

.

називає:

- установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді.

уміє:

- користуватись послугами установ, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді.

усвідомлює 

- місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей;

- важливість

регулярних  профілактичних оглядів для хлопців та дівчат.

                                                Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

 

  1.             

 

 

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки.

називає:

- рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях;

- сфери національної безпеки;

- глобальні загрози, породжені діяльністю людини; 

пояснює:

- роль безпеки в ієрархії потреб;

- необхідність контролювати розвиток людства.

розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу.

уміє:

-оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях;

- визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.

Демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості;

обґрунтовує:    - взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки;

  • необхідність розвитку екологічно доцільного мислення і поведінки, як складової формування здорового способу життя.

 

  1.             

 

 

Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. України.

називає:

- основні пріоритети і сфери національної безпеки України;

- сфери національної безпеки;

пояснює:

- значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально»;

розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу.

уміє:

- визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.

Демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості.

 

  1.             

 

 

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я

Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя

  1.             

 

 

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

пояснює:

- зміст поняття «сталий розвиток» людства.

уміє:

-оцінювати значення сталого розвитку на рівень суспільної безпеки.

Обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки.

  1.             

 

 

Узагальнення знань з теми «Соціальна складова здоров’я». (Різнорівневі завдання)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
2957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку