ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ 4 клас
( 35 годин)
№ уроку |
Дата |
Тема |
|
|
1 семестр. Тема №1. Світ мистецтва. Традиційні та сучасні технології мистецтва. |
|
|
Вересень. Тема місяця: «Подорожуємо і відкриваємо світ.» |
1 |
|
Безпечна робота з інструментами і матеріалами. Макетні матеріали (папір, картон, пластилін, глина). Створення композиції з рваного паперу «Таємничий острів». |
2 |
|
Ручні знаряддя праці. Поєднання кольорів. Добір матеріалів. Створення композиції з кольорового паперу та клаптиків тканини «Подорож на повітряній кулі». |
3 |
|
Сучасні технології декоративно – прикладного мистецтва. Визначення технологічної послідовності виготовлення виробу. Створення композиції з кольорового паперу та ниток «Незвичайний кролик». |
4 |
|
Властивості кольорів. Удосконалення композиції шляхом використання творчих методів (комбінування, переставляння). Створення композиції з різних матеріалів «Дива підводного світу». |
|
|
Жовтень. Тема місяця: «Машина часу.» |
5 |
|
Традиційні технології декоративно – прикладного мистецтва. Витинанки. Виготовлення витинанки «Дерево життя». |
6 |
|
Виготовлення виробу в традиціях декоративно – прикладного мистецтва. Визначення технологічної послідовності виготовлення виробу. Виготовлення ляльки – мотанки з ниток та клаптиків тканини. |
7 |
|
Традиційні та сучасні технології декоративно – прикладного мистецтва. Дизайн – проєктування. Створення орнаментів з пластиліну для оздоблення посуду. |
|
|
Тема №2. Проєктування. Чарівні перетворення невтомними творчими руками. |
|
|
Листопад. Тема місяця: «Чарівні перетворення.» |
8 |
|
Макетування. Реалізація задуму в матеріалі. Виготовлення макету «Віночок – оберіг» з кольорового паперу. |
9 |
|
Елементи графічної грамоти. Креслярські інструменти. Види ліній. Виготовлення фігур тварин у техніці оригамі. |
10 |
|
Світ професій. Побутове самообслуговування. Догляд за одягом. Створення композиції з кольорового паперу та ґудзиків «У країні чарівних ґудзиків». |
11 |
|
Вибір об’єктів проєктування. Створення композиції з природних матеріалів та пластиліну « Таємниці лісу». |
12 |
|
Вибір об’єктів проєктування. Добір матеріалів. Створення композиції з кольорового паперу, пластиліну, природних матеріалів «Дивовижні тварини». |
|
|
Грудень. Тема місяця: «Факти і таємниці.» |
13 |
|
Види композицій (предметні, сюжетні, декоративні). Добір матеріалів. Створення композиції з кольорового паперу та пластиліну «Засніжені гори». |
14 |
|
Задоволення потреб оточуючих та збереження природного середовища. Виготовлення виробу з використанням деревинних матеріалів. Створення Новорічної композиції з опалих гілочок дерев, пластиліну та синтетичних матеріалів. |
15 |
|
Безпечне використання інструментів під час виконання технологічних операцій з матеріалами. Виготовлення витинанок «Дива взимку». Підсумковий урок за семестр. |
|
|
2 семестр. Тема №3. Пізнаємо приховані таємниці у невідомому та невидимому світах. |
|
|
Січень. Тема місяця: «Світ невидимий.» |
16 |
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Раціональне використання матеріалів. Створення композиції з кольорового паперу «Зимова казка». |
17 |
|
Доброчинна діяльність у групах для збереження природного середовища. Виготовлення виробу з деревинних матеріалів. Виготовлення годівничок для зимуючих птахів та їх оздоблення природними матеріалами. |
18 |
|
Композиція. Технологічна послідовність виготовлення композиції. Створення композиції з пластиліну на кольоровому картоні «Зимові візерунки на вікні». |
19 |
|
Виготовлення виробу за визначеною послідовністю. Добір матеріалів. Виготовлення восьминогів з ниток та клаптиків тканини. |
|
|
Лютий. Тема місяця: «Світ невідомий.» |
20 |
|
Презентація та реклама. Соціальна, естетична та функціональна цінність створеного проєкту. Створення моделі парасольки з кольорового паперу. |
21 |
|
Види техніки. Історія розвитку техніки. Макетування об’єкта техніки «Транспорт майбутнього» з картону та кольорового паперу. |
22 |
|
Види техніки. Історія розвитку техніки. Макетування об’єкта техніки. Створення композиції з картону та кольорового паперу «Космічна подорож». |
23 |
|
Історія розвитку техніки. Реалізація задуму в матеріалі. Створення моделі настінного годинника з кольорового картону та паперу. |
|
|
Березень. Тема місяця: «Як це влаштоване і як це працює?» |
24 |
|
Світ професій. Виявлення проблеми, потреб у виготовленні виробів. Створення моделі «Робот – помічник» з кольорового картону, паперу та пластиліну. |
25 |
|
Світ професій. Авторство і співавторство. Рухомі та нерухомі з’єднання. Створення моделі ляльки для лялькового театру з кольорового паперу, тканини, ниток. |
26 |
|
Світ професій. Рухомі та нерухомі з’єднання. Створення елементів для декорацій лялькового театру з паперу, ниток. |
|
|
Тема №4. Можливості творців. Цінність виробів. |
|
|
Квітень. Тема місяця: «Енергія.» |
27 |
|
Життєва енергія людини. Рекомендації здорового харчування. Виготовлення агітаційних листівок «Овочі і фрукти – потрібні для людини продукти». |
28 |
|
Види техніки. Історія розвитку техніки. Створення композиції з кольорового паперу та пластиліну «Подорож на підводному човні». |
29 |
|
Дизайн – проєктування. Композиція виробу. Виготовлення моделей ліхтарів з кольорового паперу. |
30 |
|
Функціональна, технологічна, естетична та економічна цінність спільно створених проєктів. Створення колективних композицій з кольорового паперу та пластиліну «Енергозберігаючі будинки». |
31 |
|
Матеріали для творчих робіт. Розрахунок витрат на матеріали. Виготовлення рамочки для світлин з картону та кольорового паперу. |
|
|
Травень. Тема місяця: «Можливості людини.» |
32 |
|
Добір матеріалів. Створення картини для оздоблення помешкання «Веселі кульбабки» з кольорового паперу та залишків ниток. |
33 |
|
Сервірування столу. Рекомендації здорового харчування. Виготовлення серветниці з кольорового картону, паперу та декоративної глини. |
34 |
|
Сервірування столу. Рекомендації здорового харчування. Виготовлення прикрас для святкового столу з кольорового паперу та пластиліну. Підсумковий урок за семестр. |
35 |
|
Створення колективної композиції з паперу «Наші мрії.» Підсумковий урок за рік. |