Календарно-тематичне планування з предмету "Технології (обслуговуюча праця)" для 6 класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з предмету "Технології (обслуговуюча праця)" для 6 класу (за модельною програмою "Технології (обслуговуюча праця)" для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Дорошенко Н.М., Тороп К.С., Ярмола Н.А. та ін.)

Перегляд файлу

з\п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Види навчальної діяльності

Очікуванні результати навчання

Спрямованість корекційно-

розвиткової роботи

 

 

І семестр

1.

01/09

Вступ. Задачі  з  трудового навчання у 6  класі. Об’єкти  навчальних  робіт.

Відповідальність здобувачів освіти за збереження інструментів, обладнання, що знаходяться у майстерні. Розподілення здобувачів освіти по робочих місцях з урахуванням індивідуальних   особливостей т їх

фізичних даних. Закріплення

інструментів індивідуального користування. Утримання робочого місця. Правила поведінки  та техніка

безпечної роботи з інструментами.

Ознайомлення з завданнями  та об’єктами

праці у 6 класі.

Повторення призначення

шкільної майстерні, правил  безпечної роботи

з інструментами, матеріалами,

обладнанням та

правилами поводження в

ній. Повторення видів знарядь праці для діяльності у побуті.

Виконання вправ на

безпечне користування інструментами:

ножицями, голкою,

шилом, шпильками.

Учень/учениця:

має уявлення про задачі з трудового навчання у 6

класі, об’єкти навчальних робіт;

знає про відповідальність

учнів за збереження інструментів, обладнання, що знаходяться у майстерні;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно- гігієнічних вимог;

виконує вправи на безпечне

користування

інструментами: ножицями, голкою, шилом, шпильками.

Пізнавальний розвиток: розвиток

пам'яті на основі

пригадування

основного матеріалу за попередні роки,

відтворення знань про безпечне користування інструментами,

формування

мотиваційної основи вивчення курсу.

Мовленнєвий

розвиток: формування

супроводжуючого мовлення.

Особистісний

розвиток: розвиток позитивного ставлення

до навчання та праці.

2.

01/09

Значення праці в житті людини.

3.

04/09

Вправи на безпечне користування  ножицями.

4.

04/09

Вправи на безпечне користування  ножицями.

5.

05/09

Вправи на безпечне користування голкою.

6.

05/09

Вправи на безпечне користування голкою.

7.

06/09

Вправи на безпечне користування шилом.

8.

06/09

Вправи на безпечне користування шилом.

9.

07/09

Вправи на безпечне користування шпильками.

10.

07/09

Вправи на безпечне користування шпильками.

Розділ. Гігієна та здоров’я

11.

08/09

Догляд за шкірою тіла, обличчя і волоссям

Предмети та засоби особистої гігієни.

Ознайомлення з видами та предметами засобів особистої гігієни. Добір засобів гігієни з урахуванням

індивідуальних особливостей шкіри.

Вивчення правил користування косметичними засобами.

Оволодіння прийомами миття та догляду за руками й ногами. Добір засобів для догляду за шкірою та волоссям.

Учень/учениця:

має уявлення про засоби гігієни, які використовують у повсякденному житті;

розрізняє засоби гігієни та

косметичні засоби догляду за тілом;

може робити індивідуальний підбір засобу в залежності від призначення та потреби;

знає як визначити склад та

призначення засобу;

дотримується правил догляду за шкірою та волоссям;

виконує технологічні

операції для догляду за тілом;

дотримується  правил безпечного користування

косметичними та гігієнічними засобами.

Пізнавальний розвиток: відтворення знань про безпечне користування

засобами гігієни.

Мовленнєвий

розвиток: розвиток мовлення шляхом розширення і уточнення активного словника          назвами

вивчених   засобів  для

догляду за тілом.

Сенсомоторний розвиток: розвиток дрібної моторики рук під час нанесення та втирання засобів догляду за шкірою.

Особистісний розвиток: формування охайності, розвиток емоційно-естетичного сприймання

12.

08/09

Щоденний догляд за собою (тіло та руки).

13.

11/09

Користування предметами догляду за тілом у повсякденному житті за різних умов.

14.

11/09

Природні засоби гігієни.

15.

12/09

Правила користування косметичними засобами.

16.

12/09

Правила користування косметичними засобами.

17.

13/09

Особливості догляду за

шкірою обличчя.

18.

13/09

Проблеми зі шкірою та їх усунення.

19.

14/09

Волосся: правила миття та догляду.

20.

14/09

Індивідуальні особливості догляду за волоссям.

21.

15/09

Технологія  миття  рук. Засоби для санітарної обробки шкіри рук.

22.

15/09

Догляд за шкірою рук.

23.

18/09

Догляд за шкірою ніг.

 

 

 

24.

18/09

Догляд за нігтями.

25.

19/09

Правила особистої гігієни під час заняття фізичною культурою.

26.

19/09

Добір корисних природних засобів догляду за шкірою.

27.

20/09

Складання пам’ятки «Правила особистої гігієни».

28.

20/09

Складання пам’ятки «Правила особистої гігієни».

Розділ. Догляд за одягом та взуттям

29.

21/09

Дрібний ремонт одягу

Сортування одягу по видам та оцінювання обсягу ремонту.

Планування роботи по ремонту одягу.

Добір матеріалів та

інструментів для ремонту одягу. Відпрацювання навичок зшивання виробів строчками ручного стібка.

Дотримання санітарно-гігієнічних норм та безпечних прийомів роботи.

Учень/учениця:

уміє планувати роботу, добирати відповідні матеріали та пристосування для ремонту одягу;

дотримується правил

безпечної роботи з голкою та ножицями;

розказує послідовність виконання ремонтних робіт; виконує швейні роботи по ремонту одягу.

Пізнавальний розвиток: формування уміння  аналізувати  та оцінювати  вид роботи, планувати

Послідовність роботи, здійснювати

самоконтроль.

Сенсомоторний розвиток: розвиток дрібної моторики на основі роботи з матеріалами та інструментами.

Мовленнєвий

розвиток: Збагачення словникового запасу, розширення й уточнення активного словника назвами вивчених

технологічних операцій для ремонту одягу.

Особистісний розвиток: формування особистих якостей- уважність,

спостережливість,

охайність.

30.

21/09

Підготовка виробів до ремонту.

31.

22/09

Добір матеріалів та пристосувань для ремонту одягу.

32.

22/09

Добір матеріалів та пристосувань для ремонту одягу.

33.

25/09

Лагодження одягу по шву, що розпоровся.

34.

25/09

Визначення місця розпореного шва.

35.

26/09

Підготовка одягу до ремонту: добір ниток та інструмента.

36.

26/09

Зшивання місця розриву, застосовуючи шов «уперед голку».

37.

27/09

Зшивання місця розриву, застосовуючи шов «уперед голку».

38.

27/09

Зшивання місця розриву, застосовуючи шов «уперед голку».

39.

28/09

Лагодження порваного одягу. Підготовка виробу до ремонту: добір ниток та інструмента.

40.

28/09

Визначення послідовності роботи.

41.

29/09

Складання плану роботи по ремонту одягу та швейних виробів.

42.

29/09

Лагодження одягу.

43.

02/10

Лагодження одягу.

44.

02/10

Лагодження одягу.

Розділ. Технологія благоустрою й озеленення приміщень і територій

45.

03/10

Влаштування пришкільної ділянки та орієнтування на ній.

Вивчення влаштування пришкільної ділянки. Добір одягу для прибирання. Візуальне оцінювання ступеню забруднення території та добір відповідного інвентарю. Розподілення роботи на ділянці. Відпрацювання безпечних прийомів роботи: з мітлою, віником, граблями, совком, лопатою. Підмітання доріжок, згрібання листя, перенесення сміття до місця утилізації.

Учень/учениця:

має уявлення про ділення території на ділянки, про сезонні роботи на майданчиках, про розподілення роботи;

розрізняє види інвентарю, види робочого одягу, культурні рослини та бур’ян;

знає, як користуватися інструментами, приладдям, як сортувати сміття, що складати у компостну яму;

вміє планувати роботу;

виконує трудові операції в залежності від виду роботи;

дотримується правил безпечного користування інвентарем.

Пізнавальний розвиток: збагачення уявлень про види технологічної діяльності у побуті, про різноманітність знарядь праці.

Мовленнєвий розвиток:

Використання назв професій та знарядь праці у розгорнутому мовленні учня. Вольовий і

особистісний розвиток:  засвоєння й виконання вимог щодо чистоти і порядку на при-шкільній ділянці, виконання  правил поведінки у громадських місцях.

 

46.

03/10

Територія шкільної ділянки та роботи на ній у різні сезони.

47.

04/10

Прибирання території пришкільної ділянки.

48.

04/10

Вибір одягу та взуття для робіт на пришкільній ділянці

49.

05/10

Особливості прибирання території відповідно сезонів та погодних умов.

50.

05/10

Інвентар для прибирання території в залежності від виду покриття ділянки.

51.

06/10

Висмикування та видалення бур’янів.

52.

06/10

Висмикування та видалення бур’янів.

53.

09/10

Згрібання опалого листя граблями.

54.

09/10

Перенесення зібраного сміття.

55.

10/10

Згрібання опалого листя граблями.

56.

10/10

Перенесення зібраного сміття.

57.

11/10

Згрібання опалого листя граблями.

58.

11/10

Перенесення зібраного сміття.

59.

12/10

Сортування та утилізація природних відходів.

60.

12/10

Підготовка інвентарю до зберігання.

Розділ. Технологія ручної обробки матеріалів

61.

13/10

Робота з папером і картоном. Технологія виготовлення мозаїки з паперових грудочок. Поняття про мозаїку.

Вивчення видів мозаїки та правил її виконання.

Визначення матеріалів та

інструментів для

виготовлення мозаїки з паперових грудочок.

Повторення правил безпечної роботи з

клеєм.

Виготовлення  мозаїки- аплікації з паперових

грудочок.

Учень/учениця:

має уявлення про мозаїку;

виготовляє паперові грудочки;

характеризує  матеріали, інструменти ти  приладдя

для  виготовлення  мозаїки з паперових грудочок;

виготовляє мозаїку-

аплікацію  з паперових грудочок на  картонній

основі;

організовує робоче місце;

дотримується правил

безпечної праці, санітарно- гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

збагачення уявлення

про мозаїку та

креповий  папір, розвиток пізнавальної

діяльності на основі формування

загальнотрудових

умінь (аналіз виробу, планування

послідовності

виконання, здійснення самоконтролю -

порівняння зі

зразком).

Мовленнєвий

розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами трудових операцій та об’єктів виготовлення,

розвиток зв’язного мовлення на основі визначення послідовності

виконання трудових операцій.

Сенсомоторний

розвиток:

розвиток зорового, тактильного сприймання матеріалів, корекція дрібної моторики на основі роботи з папером  (виготовлення грудочок).

Особистісний розвиток: формування охайності,

наполегливості,

уважності.

62.

13/10

Правила виготовлення паперових грудочок.

63.

16/10

Техніка виготовлення мозаїчних аплікацій  з  паперових   грудочок на картонній основі.

64.

16/10

Техніка виготовлення мозаїчних аплікацій  з  паперових   грудочок на картонній основі.

65.

17/10

Матеріали, інструменти та приладдя для виготовлення мозаїки з паперових грудочок.

66.

17/10

Організація робочого місця

та   дотримання  санітарно-гігієнічних норм під час виконання робіт.

67.

18/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (квітуче дерево).

68.

18/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (квітуче дерево).

69.

19/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (квітуче дерево).

70.

19/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (осіннє дерево)

71.

20/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (осіннє дерево)

72.

20/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (осіннє дерево)

73.

30/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (квіти у вазі).

 

 

 

74.

30/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (квіти у вазі).

75.

31/10

Виготовлення мозаїки-аплікації з паперових грудочок на картонній основі (квіти у вазі).

76.

31/10

Оформлення виробів. Виставка робіт.

77.

01/11

Технологія виготовлення мозаїки в техніці торцювання. Креповий папір та його властивості.

Повторення

властивостей крепового паперу.

Ознайомлення з технологією

торцювання.

Вивчення правил безпечної роботи під час торцювання.

Оволодіння технологією торцювання.

Створення аплікації.

Остаточне оздоблення готового виробу.

Учень/учениця:

має уявлення про креповий папір та його властивості; розрізняє вироби, оздоблені в техніці торцювання;

характеризує матеріали, інструменти та приладдя для виготовлення мозаїки в техніці торцювання;

виготовляє заготовки для торцювання;

виготовляє мозаїку-аплікацію в техніці торцювання на картонній основі;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно- гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

збагачення уявлення про мозаїку та креповий папір, розвиток пізнавальної діяльності на основі формування загально трудових умінь (аналіз виробу, планування послідовності

виконання, здійснення

самоконтролю-порівняння зі зразком).

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами трудових операцій та об’єктів виготовлення, розвиток зв’язного мовлення на основі визначення послідовності

виконання трудових операцій.

Сенсомоторний розвиток: розвиток зорового, тактильного сприймання на основі формування перцептивних дій, корекція дрібної моторики на основі роботи з папером (виготовлення грудочок, торцовок). Особистісний розвиток: формування охайності, наполегливості,

уважності .

78.

01/11

Вироби, оздоблені в техніці торцювання.

79.

02/11

Матеріали, інструменти та приладдя для виготовлення мозаїки в техніці торцювання.

80.

02/11

Матеріали, інструменти та приладдя для виготовлення мозаїки в техніці торцювання.

81.

03/11

Техніка виготовлення заготовок для торцювання.

82.

03/11

Техніка виготовлення заготовок для торцювання.

83.

06/11

Правила створення аплікацій та композицій у техніці         торцювання.       

84.

06/11

Правила безпечної роботи з ножицями.

85.

07/11

Організація робочого місця та дотримання санітарно-гігієнічних норм під час виконання робіт.

86.

07/11

Створення  ескізу майбутньої мозаїки (квіти в кошику).

 

 

87.

08/11

Виготовлення заготовок з кольорового крепового паперу для мозаїки    

88.

08/11

Виконання мозаїки. Остаточне оформлення виробу.

89.

09/11

Створення  ескізу майбутньої мозаїки (виноградне гроно).

90.

09/11

Виготовлення заготовок з кольорового крепового паперу для мозаїки    

91.

10/11

Виконання мозаїки. Остаточне оформлення виробу.

92.

10/11

Створення  ескізу майбутньої мозаїки (кліка калини).

93.

13/11

Виготовлення заготовок з кольорового крепового паперу для мозаїки    

94.

13/11

Виконання мозаїки. Остаточне оформлення виробу.

95.

14/11

Оздоблення виробів.

96.

14/11

Віртуальна екскурсія «Мозаїчна архітектура».

97.

15/11

Елементи графічної грамоти

Знайомство з професією

кресляр. Інструменти, матеріали та приладдя кресляра (папір, лінійка, олівець, косинець, гумка).

Ознайомлення з графічними термінами, правилами        графічної

грамотності.     Вивчення

видів, назв та призначень ліній на кресленні.

Виконання вправ на

розпізнавання площинних і об’ємних

предметів за

схематичним зображенням.

Розмічання і вирізання

з  картону  геометричних

фігур.

Дотримання правил безпечної роботи.

Учень/учениця:

має уявлення про професією кресляра,

інструменти, матеріали та

приладдя кресляра, про креслення і його призначення;

позначає та розрізняє на

кресленні лінії розрізу і згину, місця склеювання;

розпізнає площинні й

об’ємні предмети за схематичним зображенням; розмічає      і      вирізає     з

картону геометричні

фігури;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

збагачення уявлення

про лінії креслення,

професію кресляра, розвиток уваги.

Мовленнєвий

розвиток: на основі

збагачення словника назвами   матеріалів та

інструментів для

графічних робіт, назвами ліній.

Сенсомоторний

розвиток: розвиток

дрібної моторики,

розвиток зорового, тактильного сприймання матеріалів та інструментів.

Особистісний розвиток: формування охайності, наполегливості тощо.

98.

15/11

Лінії креслення: розмірна, виносна, основна. Вимірювання і розмічання лінійкою, кутником.

99.

16/11

Вправи на розпізнавання площинних предметів за схематичним зображенням.

100.

16/11

Вправи на розпізнавання об’ємних предметів за схематичним зображенням.

101.

17/11

Поняття про креслення і його призначення.

102.

17/11

Позначення на кресленні ліній розрізу і згину, місць склеювання.

103.

20/11

Розмічання і вирізання

з картону геометричних фігур.

104.

20/11

Розмічання і вирізання з картону геометричних фігур.

105.

21/11

Робота з картоном

Виробництво, призначення, зовнішні ознаки картону.

Вивчення видів картону, призначення та використання цього виду паперової продукції.

Ознайомлення з

властивостями картону, можливостями

використання.

Порівняння

властивостей картону різних  видів.

Виготовлення відкритої

прямокутної коробочки з картону. Дотримання правил безпечної роботи.

Учень/учениця:

володіє прийомами  роботи з картоном;

вміє користуватись креслярським інструментом;

орієнтується за зразком розгортки коробки, рисунком з розмірами і зразком готового виробу;

організовує робоче місце;

виготовляє коробочку з

картону;

дотримується правил безпечної праці, санітарно- гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

Збагачення уявлення про лінії креслення, про   види   картону  та його властивості, розвиток уваги.

Сенсомоторний розвиток: розвиток зорово-моторної

координації, розвиток просторового орієнтування на площині аркуша паперу, дрібної моторики руки у процесі різання, розмічання, склеювання картону.

Мовленнєвий

розвиток: на основі збагачення словника назвами матеріалів та інструментів для графічних робіт, назвами ліній.

Особистісний розвиток:

формування охайності, працелюбності, відповідальності за якість виконаної роботи, наполегливості у досягнені мети.

106.

21/11

Види картону. Властивості картону.

107.

22/11

Складання колекції картону різного виду та якості (виготовлення заготовок за шаблонами, вирізання,

наклеювання на тло)

108.

22/11

Л. р. Порівняння властивостей паперу і картону.

109.

23/11

Виготовлення відкритої прямокутної коробочки з картону. Розмітка розгортки за заданими розмірами.

110.

23/11

 

111.

24/11

З’єднання бокових стінок за допомогою клапанів на клею.

112.

24/11

Обклеювання кольоровим папером і оздоблення аплікацією з геометричного орнаменту.

113.

27/11

Підсумкове заняття

Виготовлення виробу з використанням вивчених технік роботи з папером або картоном.

 

 

 

114.

27/11

Виготовлення виробу з використанням вивчених технік роботи з папером або картоном.

115.

28/11

Виготовлення виробу з використанням вивчених технік роботи з папером або картоном.

116.

28/11

Виготовлення виробу з використанням вивчених технік роботи з папером або картоном.

Варіативний модуль (декоративно-ужиткове мистецтво)

117.

29/11

Витинанка

Види витинанок. Групи витинанок (фігурки, розети, дерева, стрічки, шпалери, фіранки та ін.). Матеріали,  інструменти  та приладдя для виготовлення витинанок.

Вивчення видів витинанок.

Ознайомлення з матеріалами, інструментами та пристосуваннями для роботи.

Дотримання правил безпечної роботи з інструментами.

Оволодіння прийомами складання паперу та вирізання витинанок.

Остаточне оформлення

готової роботи.

Учень/учениця:

Має уявлення про

витинанку  як  один  із видів

українського народного декоративого мистецтва;

розрізняє види та групи

витинанок;

характеризує матеріали,

інструменти та приладдя для виготовлення витинанок;

виконує вправи на складання паперу вдвоє, вчетверо, ввосьмеро, трикутником;

виконує вправи  на відпрацювання різання ножицями, ножем по лініях різного виду;

визначає послідовність

виконання витинанок;

орієнтується в кольоровій гаммі; добирає контрастні

кольори;

виготовляє прості

витинанки  до  новорічних  і різдвяних свят;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно- гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

Формування уявлень про витинанки, їх види, розвиток мислення на основі

Аналізу зразків витинанок та визначення послідовності виконання трудових операцій.

Мовленнєвий

розвиток: збагачення

словникового запасу

назвами  трудовий операцій та  об’єктів

виготовлення, на основі складання характеристики

об’єктів виготовлення

за запитаннями вчителя.

Сенсомоторний

розвиток:

розвиток дрібної моторики рук на основі роботи з витинанкою,

Особистісний розвиток: формування охайності, розвиток емоційно-естетичного сприймання, відчуття кольорової гами.

118.

29/11

Організація робочого місця та дотримання        санітарно-гігієнічних норм під час виконання   робіт.

Правила безпечної роботи з інструментами.

119.

30/11

Способи складання паперу. Вправи на складання паперу вдвоє, вчетверо, ввосьмеро, трикутником.

120.

30/11

Вправи на відпрацювання різання ножицями, ножем по лініях різного типу.

121.

01/12

Прийоми виготовлення витинанки. Послідовність  виконання  витинанок.

Кольорова гамма (добір контрастних кольорів).

122.

01/12

Виготовлення сніжинок.

123.

04/12

Виготовлення сніжинок.

124.

04/12

Виготовлення янголів.

125.

05/12

Виготовлення янголів.

126.

05/12

Виготовлення ялинок.

127.

06/12

Виготовлення ялинок.

128.

06/12

Остаточне оформлення та оздоблення виробу (розгортання витинанки. Приклеювання на картон, колір якого буде контрастним до композиційного).

129.

07/12

Технологія спіреллі.

Історія розвитку нитяної графіки, ізонитки, ниткового дизайну, спіреллі.

Ознайомлення  з історією

розвитку нитяної

графіки.

Креслення основи з зубцями або підбір шаблону.

Вирізання основи.

Добір матеріалів, інструментів,

пристосувань для роботи. Визначення послідовності намотування (проставлення номерів).

Намотування  на  основу у зазначеній послідовності;

оформлення зворотної

сторони роботи. Остаточна обробка виробу.

Учень/учениця:

має уявлення про історію

розвитку нитяної графіки, ізонитки, ниткового дизайну, спіреллі;

має уявлення про

використання шаблону для спіреллі;

характеризує матеріали та

інструменти, які використовуються для нитяної графіки;

добирає матеріал для роботи;

обґрунтовує добір

конструкційних матеріалів залежно від виробу;

виконує намотування нитки

на основу в певній послідовності;

виготовляє сніжинку,

оздоблену в техніці спіреллі; виготовляє листівку, оздоблену в техніці спіреллі;

дотримується правил безпечної праці, санітарно- гігієнічних вимог.

Пізнавальний

розвиток:

розширення

 математичних

уявлень: повторення геометричних форм і ліній; повторення прямого та зворотнього рахунку;

розширення уявлень про текстильні матеріали     та    папір, інструменти та

пристосування для робіт з ними;

збагачення уявлень щодо різноманітності видів рукоділля.

Мовленнєвий

розвиток: розвиток мовлення шляхом розширення і уточнення    активного

словника          назвами

вивчених операцій, розвиток мовлення на основі словесної характеристики   видів діяльності.

Сенсомоторний розвиток:

розвиток просторових уявлень (угорі, внизу, ліворуч,    праворуч,   в центрі   або  середині);

розвиток сенсорного та колірного сприйняття, розрізнення товщини

ниток; розвиток дрібної моторики і координації рук; розвиток зорового, тактильного

сприймання на основі формування перцептивних дій; розвиток точності рухів рук та пальців, розвиток окоміру.

Особистісний розвиток:

вдосконалення трудових навичок, формування художнього смаку, виховання уважності, посидючості, терпіння.

130.

07/12

Знайомство з роботами майстрів України.

131.

08/12

Матеріали (картон, цупкий

папір, нитки) та інструменти (лінійка, ножиці, циркуль).

132.

08/12

Правила безпечної

праці, санітарно-гігієнічні вимоги.

133.

11/12

Техніка спіреллі. Шаблони для спіреллі та умовні позначення на них.

134.

11/12

Основні     правила     для    креслення основ  для  спіреллі  (кількість  зубців

завжди парна).

135.

12/12

Вправи на обведення шаблонів.

136.

12/12

Вправи на вирізання шаблонів.

137.

13/12

Креслення основ для спіреллі у формі круга – зірка, сніжинка та викреслювання зубців на основах.

138.

13/12

Креслення основ для спіреллі у формі квадрата – сердечка, спіреллі у формі овала – яйце та викреслювання зубців на основах.

139.

14/12

Вирізання основ по зубцях.

140.

14/12

Вирізання основ по зубцях.

141.

15/12

Основи кольорознавства. Основні прийоми в техніці спіреллі. Технологія спіреллі.

142.

15/12

Вправи на заповнення круга (намотування).

143.

18/12

Вправи на заповнення круга (намотування).

144.

18/12

Вправи на заповнення круга (намотування).

145.

19/12

Виготовлення сніжинки (з використанням 2 кольорів).

146.

19/12

Виготовлення сніжинки (з використанням 2 кольорів).

147.

20/12

Виготовлення сніжинки (з використанням 4 кольорів).

148.

20/12

Виготовлення сніжинки (з використанням 4 кольорів).

149.

21/12

Виготовлення об'ємної (3D) фантазійної роботи  в техніці спіреллі (метелик, квітка, ялинка)  за технологічною послідовністю.

150.

21/12

Виготовлення об'ємної (3D) фантазійної роботи  в техніці спіреллі (метелик, квітка, ялинка)  за технологічною послідовністю.

151.

22/12

Виготовлення об'ємної (3D) фантазійної роботи  в техніці спіреллі (метелик, квітка, ялинка)  за технологічною послідовністю.

152.

22/12

Виготовлення об'ємної (3D) фантазійної роботи  в техніці спіреллі (метелик, квітка, ялинка)  за технологічною послідовністю. Остаточне оформлення робіт.


ІІ семестр

Розділ. Технологія благоустрою й озеленення приміщень і територій

Догляд за кімнатними рослинами

153.

08/01

Розмноження кімнатних

рослин. Види розмноження кімнатних рослин: насінне, вегетативне (живцями, цибулинами-дітками, вусами, відведенням, діленням кореневища).

Вивчення способів розмноження кімнатних рослин.

Вивчення призначення та прийомів користування інструментами та пристосуваннями для догляду за кімнатними рослинами. Дотримання правил безпечної роботи з інструментами.

Заготівля живців і їх посадка.

Учень/учениця:

має уявлення про розмноження кімнатних рослин, види розмноження кімнатних рослин, про інструменти та пристосування для догляду за кімнатними рослинами;

дотримується правил безпечної роботи;

здійснює заготівлю живців і їх посадку.

Пізнавальний розвиток:

збагачення уявлення про  кімнатні рослини, про їх розмноження,

збагачення уявлення про професії, порівняння різних видів діяльності по догляду за рослинами. Мовленнєвий розвиток:

використання нових слів у словесному описі діяльності.

Сенсомоторний розвиток:

розвиток дрібної моторики рук під час живцювання та пересаджування рослин.

Особистісний розвиток: розвиток працелюбності, наполегливості у досягненні мети, відповідальності, любові до природи.

154.

08/01

Види інструментів та пристосувань для розмноження та пересаджування кімнатних рослин. Правила користування інструментами.

155.

09/01

Практична робота. Підготовка квіткових вазонів.

156.

09/01

Практична робота. Підготовка квіткових вазонів.

157.

10/01

Практична робота. Заготівля живців.

158.

10/01

Практична робота. Заготівля живців.

159.

11/01

Практична робота. Посадка підготовлених живців.

160.

11/01

Практична робота. Посадка підготовлених живців.

Розділ. Технологія благоустрою житлових приміщень та догляду за ними

Робота в спальних приміщеннях

161.

12/01

Короткий опис спального приміщення: розташування вікон, радіаторів опалення, кількість спальних місць,  оснащення  кімнати, освітлення.

Складання опису спального приміщення. Вивчення санітарно-гігієнічних вимог до прибирання спального приміщення.

Візуальне оцінювання ступеню забруднення спального приміщення. Добір миючих  засобів у залежності від виду роботи на поверхні. Розподілення роботи по видам. Відпрацювання безпечних прийомів роботи: з віником, совком, шваброю, ганчіркою. Проведення сухого та вологого прибирання. Пакування та утилізація сміття.

Учень/учениця:

має уявлення про місце розташування спальних приміщень, про види прибирання;

розрізняє види інвентарю, небезпечні хімічні речовини;

знає, як користуватися інструментами та приладдям, як користуватися небезпечними хімічними засобами;

характеризує інвентар та пристосування для прибирання;

дотримується правил

безпечної роботи;

виконує заміну постільної білизни, сухе та вологе прибирання, зберігання інвентарю, пакування та утилізацію сміття.

Пізнавальний розвиток: розширення знань про будівлю та приміщення.

Мовленнєвий розвиток: розвиток зв’язного мовлення на основі формування вмінь описувати об’єкти діяльності.

Сенсомоторний розвиток: розвиток просторових уявлень, розвиток  загальної  та дрібної моторики в процесі виконання трудових операцій ручним способом.

Особистісний розвиток: формування охайності, розвиток емоційно-естетичного сприймання

162.

12/01

Санітарно-гігієнічні

вимоги до спального приміщення. Особливості й послідовність проведення    прибирання в кімнаті.

163.

15/01

Вибір спецодягу та взуття   для прибирання. Добір приладдя для різних видів робіт, тканини та побутової хімії, що використовуються для   прибирання, їх маркування  та зберігання.

Практична робота: сухе прибирання спальної кімнати.

164.

15/01

Визначення якості прибирання.

Практична робота: сухе прибирання спальної кімнати.

165.

16/01

Правила безпеки при прибиранні приміщень.

 

166.

16/01

Практична робота: добір приладдя для різних видів робіт

167.

17/01

Практична робота: сухе та вологе прибирання спальної кімнати.

168.

17/01

Практична робота: підготовка інвентарю до зберігання.

169.

18/01

Практична робота: заміна постільної білизни.

170.

18/01

Практична робота: заміна постільної білизни.

171.

19/01

Практична робота: сухе та вологе прибирання спальної кімнати..

172.

19/01

Практична робота: підготовка інвентарю до зберігання.

Розділ. Технологія ручної обробки матеріалів

Робота з текстильними матеріалами

173.

22/01

Загальні поняття про тканину, нитки, сировину, з якої вони виготовляються. Основне призначення  тканини  - виготовлення одягу, предметів побуту.  

Ознайомлення з видами натуральної та штучної сировини для

виготовлення тканини.

Визначення лицьового та виворотного боку

тканини.

Аналіз зразків тканини органолептичним

методом.

Дотримання правил

безпеки під час лабораторної роботи.

Учень/учениця:

знає та узагальнює поняття: сировина, нитки,

тканина;

характеризує властивості тканини;

визначає лицьовий та

зворотній боки тканини; орієнтується в способах дослідження тканини;

вміє сортувати тканини за

загальними ознаками, приводити дослідження тканини органолептичним

методом;

дотримується  правил безпеки під  час

лабораторної роботи.

Пізнавальний розвиток:

формування уявлень

про виробництво

тканини, її призначення та властивості.

Мовленнєвий

розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника

назвами матеріалів та їх властивостей.

Сенсомоторний

розвиток: розвиток

зорово-моторної

координації, розвиток дрібної моторики руки

у процесі дослідження тканини.

Особистісний розвиток: розвиток пам’яті на основі

поданої інформації.

формування охайності, працелюбності, відповідальності за якість виконаної роботи, наполегливості у досягнені мети.

174.

22/01

Властивості

й ознаки тканини з рослинного, тваринного та штучного походження.

175.

23/01

Практична робота:

визначення лицьового та  виворітного боку тканини.

176.

23/01

Практична робота:

визначення лицьового та  виворітного боку тканини.

177.

24/01

Лабораторна робота: визначення сировини для виготовлення тканини органолептичним методом.

178.

24/01

Лабораторна робота: визначення сировини для виготовлення тканини органолептичним методом.

Технологія виготовлення аплікації з тканини та нетканих матеріалів

179.

25/01

Види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації: тканина для основи, тканина для деталей, нитки, пряжа, неткані матеріали.          

Ознайомлення з видами матеріалів для виготовлення аплікації.

Визначення  нетканих та

текстильних    матеріалів

за зовнішнім виглядом. Планування поетапної роботи.

Оволодіння прийомами

механічного з’єднання деталей в аплікації.

Виготовлення аплікації.

Дотримання правил безпеки під час практичної роботи.

Учень/учениця:

називає види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації;

орієнтується у способах розмічання;

характеризує матеріали, інструменти для роботи;

здійснює механічне з’єднання деталей в аплікації різними способами;

виготовляє аплікацію з тканини та нетканих матеріалів;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної  праці,  санітарно- гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

формування уявлень

про роботу з текстильними матеріалами,

формування мислення на основі розвитку вмінь порівнювати види стібків за зовнішнім виглядом,

за способом виконання, розвиток загально трудових умінь, удосконалення

пізнавальної активності й

самостійності  шляхом поступового скорочення

педагогічної допомоги.

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення     словника назвами стібків,

розвиток зв’язного мовлення на основі формування         вмінь

описувати    зображені

об’єкти діяльності

Сенсомоторний розвиток:

розвиток почуття ритму, гармонії через застосування попередньої переробки

реальних форм на декоративні, розвиток

кольорочутливості ока, просторових уявлень;

розвиток дрібної моторики в процесі виконання

трудових операцій ручним способом.

Особистісний розвиток: формування охайності, розвиток емоційно-естетичного сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно й у колективі.

180.

25/01

Способи розмічання  (за шаблоном,    через копіювальний папір, способом перенесення).

Практична робота. Розмічання за шаблоном.

181.

26/01

Практична робота. Розмічання через копіювальний папір.

182.

26/01

Практична робота. Розмічання способом перенесення.

183.

29/01

Матеріали, інструменти для роботи: олівець, гострі ножиці, клей для тканини,  тканина,  неткані матеріали.

184.

29/01

Правила безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

185.

30/01

Особливості вирізування деталей з тканини.

186.

30/01

Практична робота: вирізування деталей з тканини.

187.

31/01

Способи механічного з’єднання деталей в аплікації (зв’язування, зшивання, пришивання, склеювання).

188.

31/01

Практична робота: з’єднання деталей в аплікації зв’язуванням.

189.

01/02

Практична робота: з’єднання деталей в аплікації зшиванням.

190.

01/02

Практична робота: з’єднання деталей в аплікації пришиванням.

191.

02/02

Практична робота: з’єднання деталей в аплікації склеюванням.

192.

02/02

Практична робота. Виготовлення аплікації з тканини та нетканих матеріалів (фантазійні орнаменти, пейзажі, сільські пейзажі, абстракція).

Планування роботи з виготовлення виробу.

193.

05/02

Практична робота: складання послідовності технологічних операцій.

194.

05/02

Добір матеріалів та інструментів.

195.

06/02

Практична робота: виготовлення аплікації - закріплення деталей аплікації швом «уперед голку».

196.

06/02

Практична робота: виготовлення аплікації - закріплення деталей аплікації швом «назад голку».

197.

07/02

Практична робота: виготовлення аплікації - закріплення деталей аплікації петельним швом.

198.

07/02

Практична робота: виготовлення аплікації - закріплення деталей аплікації швом через край.

199.

08/02

Практична робота: приклеювання необхідних деталей (шнурів, стрічок).

200.

08/02

Практична робота: оздоблення аплікації іншими матеріалами (ґудзики, камінці, блискітки, пайєтки, бісер тощо).

Ручні швейні роботи

201.

09/02

Підготовка до виконання ручних швейних робіт. Довжина і товщина нитки, способи закріплення (повторення).

Закріплення знань і вмінь роботи зі швейними інструментами та матеріалами.

Виконання зшивних, крайових, декоративних стібків. Контролювання якості роботи. Організація робочого місця та простору з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

Учень/учениця:

знає назву та призначення стібків, вимоги до якості їх виконання;

уміє виконувати зшивні, крайові та декоративні стібки;

розрізняє ручні стібки за зовнішнім виглядом;

класифікує стібки за призначенням;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

Формування в учнів уявлень про матеріали та їх властивості.

Мовленнєвий розвиток: Розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами матеріалів та їх властивостей, розвиток зв’язного мовлення.

Сенсомоторний

розвиток: розвиток зорово-моторної координації, розвиток просторового орієнтування на площині зразка тканини, дрібної моторики руки у процесі виконання ручних стібків.

Особистісний розвиток: Розвиток пам’яті на основі поданої інформації.

Розвиток мислення на основі здійснення класифікації ручних стібків.

 

202.

09/02

Зшивні стібки; види, призначення та технічні умови на виконання.

203.

12/02

Технологія виконання зшивних стібків.

Практична робота: виконання зшивних стібків.

204.

12/02

Практична робота: виконання зшивних стібків.

205.

13/02

Крайові стібки; види, призначення та технічні умови на виконання.

206.

13/02

Технологія виконання крайових стібків.

Практична робота: виконання крайових стібків.

207.

14/02

Практична робота: виконання крайових стібків.

208.

14/02

Практична робота: виконання крайових стібків.

209.

15/02

Декоративні стібки; види, призначення та технічні умови на виконання. Технологія виконання декоративних стібків.

Практична робота: виконання стібка «вперед голку» - «просо».

210.

15/02

Практична робота: виконання стібка «вперед голку» - «просо».

211.

16/02

Практична робота: виконання обвитого стібка «вперед голку».

212.

16/02

Практична робота: виконання обвитого стібка «вперед голку».

213.

19/02

Практична робота: виконання шва «шнурочок».

214.

19/02

Практична робота: виконання шва «шнурочок».

215.

20/02

Практична робота: виконання переплетеного шва «вперед голку».

216.

20/02

Практична робота: виконання переплетеного шва «вперед голку».

217.

21/02

Практична робота: виконання шва «назад голку».

218.

21/02

Практична робота: виконання шва «назад голку».

219.

22/02

Практична робота: виконання стеблового шва.

220.

22/02

Практична робота: виконання стеблового шва.

221.

23/02

Практична робота: виконання стеблового шва.

222.

23/02

Практична робота: виконання тамбурного шва.

223.

26/02

Практична робота: виконання тамбурного шва.

224.

26/02

Практична робота: виконання тамбурного шва.

225.

27/02

Практична робота: виконання шва «петельний стібок».

226.

27/02

Практична робота: виконання шва «петельний стібок».

227.

28/02

Практична робота: виконання шва «навскісний стібок».

228.

28/02

Практична робота: виконання шва «навскісний стібок».

229.

29/02

Вимоги до якості виконаних стібків.

Практична робота: Заповнення таблиці «Строчки ручних стібків».

230.

29/02

Практична робота: Заповнення таблиці «Строчки ручних стібків».

Виготовлення мішечка для зберігання, гольниці, футляра для ручок та олівців

231.

01/03

Короткий опис мішечка для зберігання: матеріал, призначення, оздоблення. Підготовка до виконання ручних швейних робіт.

Ознайомлення зі швейними виробами та їх призначенням. Розподіл швів за призначенням.

Добір інструментів та матеріалів для виготовлення швейних виробів. Оволодіння безпечними прийомами роботи. Виконання зшивних, крайових та оздоблювальних швів.

Учень/учениця:

має уявлення про призначення різних швейних виробів;

визначає необхідні інструменти для різних видів роботи;

розрізняє та виконує ручні шви;

дотримується правил

безпечної праці, санітарно- гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток: формування в учнів уявлень про матеріали та їх властивості.

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами  матеріалів та їх властивостей.

Сенсомоторний розвиток: розвиток зорово-моторної координації, розвиток просторового орієнтування на площині зразка тканини, корекція дрібної моторики на основі роботи з голкою, ножицями.

Особистісний розвиток: розвиток пам’яті на основі поданої інформації, розвиток мислення на основі здійснення технологічних операцій.

232.

01/03

Практична робота:

планування роботи з виготовлення виробу, складання послідовності технологічних операцій.

233.

04/03

Обробка зрізів тканин.  Правила  безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

234.

04/03

Практична робота: добір матеріалу та інструментів.

235.

05/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

236.

05/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

237.

06/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

238.

06/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

239.

07/03

Види оздоблювальних ручних стібків.

Практична робота: оздоблення виробу швами «уперед голку», «тамбурний стібок», «петельний стібок», «навкісний стібок».

240.

07/03

Практична робота: оздоблення виробу швами «уперед голку», «тамбурний стібок», «петельний стібок», «навкісний стібок».

241.

08/03

Короткий опис гольниці (капелюшок, гарбузик): матеріал, призначення, оздоблення. Підготовка до виконання ручних швейних робіт.

242.

08/03

Практична робота:

планування роботи з виготовлення виробу, складання послідовності технологічних операцій.

243.

11/03

Обробка зрізів тканин.  Правила  безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

244.

11/03

Практична робота: добір матеріалу та інструментів.

245.

12/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

246.

12/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

247.

13/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

248.

13/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

249.

14/03

Практична робота: оздоблення виробу

250.

14/03

Практична робота: оздоблення виробу

251.

15/03

Короткий опис футляра для ручок та олівців, чохла для мобільного телефону матеріал, призначення, оздоблення. Підготовка до виконання ручних швейних робіт.

252.

15/03

Практична робота:

планування роботи з виготовлення виробу, складання послідовності технологічних операцій.

253.

18/03

Обробка зрізів тканин.  Правила  безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

254.

18/03

Практична робота: добір матеріалу та інструментів.

255.

19/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

256.

19/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

257.

20/03

Практична робота: виготовлення виробу за готовим кроєм.

258.

20/03

Види оздоблювальних ручних стібків.

Практична робота: оздоблення виробу швами «уперед голку», «тамбурний стібок», «петельний стібок», «навкісний стібок».

259.

21/03

Практична робота: оздоблення виробу.

260.

21/03

Практична робота: заповнення таблиці «Ручні стібки».

Види текстильних волокон та їх походження

261.

22/03

Технічні відомості. Волокна. Види волокон. Рослинні волокна. Бавовник. Прядіння. Виготовлення пряжі із волокон бавовника. Ткацтво.

Вивчення видів волокон. Ознайомлення з процесом виробництва бавовняної тканини та ткацтвом.

Визначення лицьового і виворітного боку тканини, основи й утоку.

Виготовлення килимка із

паперових стрічок.

Висмикування ниток на тканині (торочки).

Дотримання правил

безпечної роботи.

Учень/учениця:

має уявлення про ткацькі волокна, про процес виготовлення пряжі із волокон, ткацтво;

знає, що бавовняна тканина виготовляється із бавовника, що  тканина має переплетення ниток, поздовжню та поперечну нитки, властивості бавовняних волокон і тканин;

вміє визначати напрямок поздовжньої нитки, впізнавати полотняне переплетення.

Пізнавальний розвиток: збагачення уявлення про виготовлення тканини, про властивості бавовняної тканини.

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами, які характеризують якості тканини. Розвиток уваги.

Сенсомоторний розвиток: розвиток зорово-моторної координації, розвиток просторового орієнтування на площині зразка тканини, корекція дрібної моторики на основі              роботи з папером, тканиною, ножицями.

Особистісний розвиток: розвиток пам’яті  на основі поданої інформації, розвиток мислення на основі здійснення технологічних операцій.

262.

22/03

Одержання бавовняної тканини. Полотняне переплетення. Властивості бавовняної тканини.

Практична робота: визначення лицьового і виворітного боку тканини, основи й утоку (поперечної і поздовжньої нитки).

263.

01/04

Практична робота: виготовлення  килимка  із  паперових стрічок (зразок полотняного переплетення).

264.

01/04

Практична робота: виготовлення  килимка  із  паперових стрічок (зразок полотняного переплетення).

265.

02/04

Практична робота: виготовлення  килимка  із  паперових стрічок (зразок полотняного переплетення).

266.

02/04

Практична робота: висмикування ниток на тканині. Торочки.

267.

03/04

Практична робота: висмикування ниток на тканині. Торочки.

268.

03/04

Практична робота: висмикування ниток на тканині. Торочки.

Варіативний модуль (декоративно-ужиткове мистецтво)

Технологія виготовлення ляльки-мотанки з тканини

269.

04/04

Народна іграшка. Технічні відомості. Історія ляльки-мотанки.

Ознайомлення з історією виникнення ляльки- мотанки.

Вивчення стародавніх символів для оздоблення народної іграшки.

Добір матеріалів.

Виготовлення ляльки- мотанки.

Дотримання правил безпечної роботи.

Учень:

має уявлення про стародавню символіку, історію виникнення ляльки - мотанки;

називає матеріали та оздоблення;

знає назви і призначення деталей іграшки;

володіє технологією виконання декоративно-оздоблювальних стібків;

вміє систематизувати зібраний матеріал.

проявляє творчий підхід при виготовленні обрядової ляльки.

Пізнавальний розвиток: збагачення уявлень про види народної іграшки та матеріали для  їх виготовлення.

Сенсомоторний

розвиток: розвиток формування тактильних відчуттів та зусиль під час роботи; зорово-моторної  координації, дрібної моторики рук.

Мовленнєвий розвиток розвиток вміння використовувати у власному мовленні відповідні назви і терміни; розуміння та виконання інструкцій; здійснювати поопераційний та елементи заключного контролю;

Особистісний розвиток: виховання посидючості, акуратності, охайності, старанності, точності під час роботи.

270.

04/04

Технологія виконання обличчя, тулуба.

Практична робота: виготовлення обрядової ляльки.

271.

05/04

Практична робота: виготовлення обрядової ляльки.

272.

05/04

Практична робота: виготовлення обрядової ляльки.

273.

08/04

Оздоблення одягу ляльки декоративно-оздоблювальними та вишивальними стібками. Вивчення стародавніх символів.

Практична робота: прикрашення одягу ляльки-мотанки стародавніми символами.

274.

08/04

Практична робота: прикрашення одягу ляльки-мотанки стародавніми символами.

275.

09/04

Практична робота: прикрашення одягу ляльки-мотанки стародавніми символами.

276.

09/04

Створення композиції «хоровод».

 

 

 

 

 

 

Технологія виготовлення м’якої іграшки

277.

10/04

Технічні відомості. М'які іграшки об'ємні, плоскі. Відомості про історію розвитку іграшки.

Національні традиції виготовлення іграшок.

Ознайомлення з національними традиціями виготовлення іграшок.

Вивчення назв матеріалів для основних та додаткових деталей, оздоблення та наповнювачів м’якої іграшки.

Вивчення технологічної послідовності виготовлення виробу.

Добір матеріалів та інструментів для роботи.

Виготовлення викрійки за допомогою лекала.

Дотримання правил безпечної роботи.

Виготовлення та оздоблення іграшки.

Учень/учениця:

розрізняє об’ємні та плоскі м’які іграшки, знає назви деталей, визначає їх кількість;

підбирає матеріали та оздоблення, називає їх.

знає правила безпечної роботи з інструментами для швацьких робіт;

уміє за зразком вирізувати деталі, зшивати за попереднім  зметуванням; за допомогою вчителя здійснює оздоблення м'якої іграшки.

Пізнавальний розвиток: збагачення уявлень про види м'якої іграшки (об'ємні, плоскі) та матеріали для їх виготовлення.

Сенсомоторний розвиток: розвиток зорово-моторної координації, розвиток просторового орієнтування на площині зразка тканини, корекція дрібної моторики на основі роботи з тканиною, голкою, ножицями.

Особистісний розвиток: розвиток загально трудових умінь на основі аналізу виготовлення іграшки, планування послідовності дій та здійснення порівняння свого виробу із зразком.

278.

10/04

Практична робота: вибір моделі іграшки для виготовлення (Пан Кіт і Пані Кицька, Котик і Зайчик, Сонечко, Котик)

279.

11/04

Назви матеріалів для основних та додаткових деталей (тканина, хутро, шкіра, нитки, ґудзики, вата тощо).

Практична робота: добір матеріалу та інструменту для виготовлення іграшки.

280.

11/04

Деталі – основні, додаткові, їх  назви,  кількість.  Викрійка, лекало.

Практична робота: Вирізування деталей за викройками. Збільшення, зменшення  лекала. 

281.

12/04

Технологічна послідовність виготовлення  м’якої іграшки. Види швів, що застосовуються при виготовленні іграшки.

Практична робота: З'єднання деталей іграшки  за  попереднім зметуванням.

282.

12/04

Практична робота: З'єднання деталей іграшки  за  попереднім зметуванням.

283.

15/04

Назви оздоблень (вишивка, аплікація).

Практична робота: Оздоблення іграшки

284.

15/04

Практична робота: Оздоблення іграшки.

285.

16/04

Підсумкове заняття

Виготовлення виробу з використанням вивчених технік роботи з текстильними матеріалами за вибором і  смаком здобувачів освіти. Закладка для книг. Самостійна робота.

 

 

 

286.

16/04

Призначення та види закладок.

Практична робота: вибір моделі закладки для виготовлення

287.

17/04

 Назви матеріалів для деталей (тканина, хутро, шкіра, нитки тощо).

Практична робота: добір матеріалу та інструменту для виготовлення закладки.

288.

17/04

Деталі – основні, додаткові, їх  назви,  кількість.  Викрійка, лекало.

Практична робота: Вирізування деталей за викройками. Збільшення, зменшення  лекала. 

289.

18/04

 Технологічна послідовність виготовлення  закладки. Види швів, що застосовуються при закладки.

Практична робота: З'єднання деталі закладки  за  попереднім зметуванням.

290.

18/04

Назви оздоблень (вишивка, аплікація).

Практична робота: Оздоблення закладки.

291.

19/04

. Практична робота: Оздоблення закладки.

292.

19/04

Практична робота: Оздоблення закладки.

Розділ. Технологія машинної обробки матеріалів

Професії швейного виробництва

293.

22/04

Професія швачки.

Ознайомлення з процесом швейного виробництва.

Ознайомлення з професіями    швачки та вишивальниці.

Учень/учениця:

має загальне уявлення про професії швейного виробництва, використання традиційних народних промислів у побуті та в швейному виробництві.

 

Пізнавальний розвиток: формування в учнів уявлень про професії швейного виробництва  та використання виробів декоративноужиткового  мистецтва в житті людини.

294.

22/04

Професія вишивальниці.

Побутова швейна машина

295.

23/04

Технічні відомості. Призначення побутової швейної машини.

 

Ознайомлення з побутовою швейною машиною та її призначенням та будовою.

Вивчення правил безпечної роботи на швейній машині. Оволодіння прийомами заправляння верхньої і нижньої нитки.

Виконання пуску і зупинки швейної машини.

Строчіння на папері по прямим, заокругленим і ламаним лініям.

Учень/учениця:

знає правила безпечної роботи за швейною машиною, будову швейної машини, призначення;

розпізнає деталі швейної машини, знає їх  назву;

виконує заправлення верхньої нитки;

уміє заправляти верхню і нижню нитки, керуючись малюнком та зразком, виконувати пуск та зупинення  роботи   швейної машини, строчити по наведеним контурам на папері, тканині.

Пізнавальний розвиток: збагачення уявлення про обладнання швейної майстерні,  його призначення, будову та принцип роботи.

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами деталей швейної машини. Розвиток уваги.

Сенсомоторний розвиток: розвиток координації робочих рухів рук і ніг на основі вправляння швейною машиною (пуск, зупинення, строчіння).

Особистісний розвиток: розвиток пам’яті на основі поданої інформації,

розвиток  мислення  на основі здійснення технологічних операцій, уважності, спостережливості, охайності.

296.

23/04

Швидкість роботи, види  робіт,  які виконує.

297.

24/04

Будова швейної машини. Ручний,  ножний і електричний приводи.

298.

24/04

Правильна посадка за швейною машиною. Правила безпечної роботи.

Практична робота: пуск і зупинка швейної машини.

299.

25/04

Практична робота: пуск і зупинка швейної машини.

300.

25/04

Деталі машини для заправлення верхньої нитки. Шпулька, шпульний ковпачок.

301.

26/04

Деталі машини для заправлення нижньої нитки. Шпулька, шпульний ковпачок.

302.

26/04

Практична робота:

Заправлення верхньої нитки.

303.

29/04

Практична робота:

Заправлення верхньої нитки

304.

29/04

Практична робота:

Заправлення нижньої нитки

305.

30/04

Практична робота:

Заправлення нижньої нитки

306.

30/04

Практична робота: строчіння цупкого паперу на машині без ниток.

307.

01/05

Практична робота: строчіння цупкого паперу на машині без ниток.

308.

01/05

Практична робота: строчіння на папері по прямим лініям.

309.

02/05

Практична робота: строчіння на папері по прямим лініям.

310.

02/05

Практична робота: строчіння на папері по заокругленим лініям.

311.

03/05

Практична робота: строчіння на папері по заокругленим лініям.

312.

03/05

Практична робота: строчіння на папері по ламаним лініям.

313.

06/05

Практична робота: строчіння на папері по наведеним контурам.

314.

06/05

Практична робота: строчіння на папері по наведеним контурам.

Раціональне ведення домашнього господарства

Технологія приготування страв

315.

07/05

Основні види харчових продуктів. Санітарно-гігієнічні вимоги до збереження харчових продуктів.

Ознайомлення з загальними відомостями про види харчових продуктів.

Вивчення технології первинної обробки харчових продуктів.

Визначення ознак харчового отруєння та методів запобігання.

Вивчення правил безпечного та культурного споживання

їжі.

Відпрацювання правил поведінки за столом.

Відпрацювання прийомів сервірування столу. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог та безпеки під час роботи з ріжучим інструментами, гарячими рідинами та сервіруванні столу.

Учень/учениця:

характеризує основні види харчових продуктів, первинну і  теплову обробку харчових продуктів, професію кухара;

розкриває поняття про кулінарні страви;

називає види бутербродів, види гарячих напоїв;

добирає посуд для їх приготування;

визначає технологію їх приготування;

нарізає: харчові продукти для приготування бутербродів;

готує: бутерброди;

заварює: гарячі напої;

сервірує: бутербродний стіл, стіл для чаювання.

дотримується: правил безпечної праці під час роботи з різальними інструментами, гарячими рідинами.

Пізнавальний розвиток: розвиток уявлень про харчування  та харчові продукти, розвиток уявлень про професію кухаря, хлібороба.

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами кулінарних страв, посуду.

Сенсомоторний розвиток розвиток зорово-моторної координації, розвиток просторового орієнтування на площині столу,

корекція дрібної моторики на основі роботи з ріжучими інструментами.

Формування практичних вмінь приготування нескладних кулінарних виробів.

Особистісний розвиток: розвиток пам’яті на основі поданої інформації, розвиток мислення на основі здійснення технологічних операцій.

Формування культури столового етикету.

316.

07/05

Запобігання харчовим отруєнням. Первинна і теплова обробка харчових продуктів.

317.

08/05

Види бутербродів. Продукти, що використовуються для їх приготування. Бережливе ставлення до   хліба.  

318.

08/05

Технологія   приготування бутербродів. Прийоми роботи ножем.

Правила безпечної праці під час роботи з різальним інструментом. Санітарно-гігієнічні  вимоги.

319.

09/05

Загальні правила сервірування бутербродного столу.

Практична робота:

приготування бутербродів.

320.

09/05

Практична робота:

приготування бутербродів, визначення їх якості

321.

10/05

Види гарячих напоїв. Їх значення для харчування людини. Посуд для приготування гарячих напоїв. Заварювання як вид теплової обробки.

322.

10/05

Правила безпечної праці під час роботи з гарячими рідинами.

Санітарно-гігієнічні вимоги. Технологія приготування гарячих напоїв.

323.

13/05

Практична робота: приготування гарячих напоїв, визначення їх якості.

324.

13/05

Практична робота: сервірування столу для чаювання.

Розділ. Технологія благоустрою й озеленення приміщень і територій

Догляд за кімнатними рослинами

325.

14/05

Розмноження кімнатних

рослин. Види розмноження кімнатних рослин: насінне, вегетативне (живцями, цибулинами-дітками, вусами, відведенням, діленням кореневища).

Вивчення способів розмноження кімнатних рослин.

Вивчення призначення та прийомів користування інструментами та пристосуваннями для догляду за кімнатними рослинами. Дотримання правил безпечної роботи з інструментами.

Заготівля живців і їх посадка.

Учень/учениця:

має уявлення про розмноження кімнатних рослин, види розмноження кімнатних рослин, про інструменти та пристосування для догляду за кімнатними рослинами;

дотримується правил безпечної роботи;

здійснює заготівлю живців і їх посадку.

Пізнавальний розвиток:

збагачення уявлення про  кімнатні рослини, про їх розмноження,

збагачення уявлення про професії, порівняння різних видів діяльності по догляду за рослинами. Мовленнєвий розвиток:

використання нових слів у словесному описі діяльності.

Сенсомоторний розвиток:

розвиток дрібної моторики рук під час живцювання та пересаджування рослин.

Особистісний розвиток: розвиток працелюбності, наполегливості у досягненні мети, відповідальності, любові до природи.

326.

14/05

Види інструментів та пристосувань для розмноження та пересаджування кімнатних рослин. Правила користування інструментами.

327.

15/05

Практична робота. Підготовка квіткових вазонів.

328.

15/05

Практична робота. Підготовка квіткових вазонів.

329.

16/05

Практична робота. Заготівля живців.

330.

16/05

Практична робота. Заготівля живців.

331.

17/05

Практична робота. Посадка підготовлених живців.

332.

17/05

Практична робота. Посадка підготовлених живців.

Розділ. Технологія благоустрою й озеленення приміщень і територій

333.

20/05

Влаштування пришкільної ділянки та орієнтування на ній.

Вивчення влаштування пришкільної ділянки. Добір одягу для прибирання. Візуальне оцінювання ступеню забруднення території та добір відповідного інвентарю. Розподілення роботи на ділянці. Відпрацювання безпечних прийомів роботи: з мітлою, віником, граблями, совком, лопатою. Підмітання доріжок, згрібання листя, перенесення сміття до місця утилізації.

Учень/учениця:

має уявлення про ділення території на ділянки, про сезонні роботи на майданчиках, про розподілення роботи;

розрізняє види інвентарю, види робочого одягу, культурні рослини та бур’ян;

знає, як користуватися інструментами, приладдям, як сортувати сміття, що складати у компостну яму;

вміє планувати роботу;

виконує трудові операції в залежності від виду роботи;

дотримується правил безпечного користування інвентарем.

Пізнавальний розвиток: збагачення уявлень про види технологічної діяльності у побуті, про різноманітність знарядь праці.

Мовленнєвий розвиток:

Використання назв професій та знарядь праці у розгорнутому мовленні учня. Вольовий і

особистісний розвиток:  засвоєння й виконання вимог щодо чистоти і порядку на при-шкільній ділянці, виконання  правил поведінки у громадських місцях.

 

334.

20/05

Територія шкільної ділянки та роботи на ній у різні сезони.

335.

21/05

Прибирання території пришкільної ділянки.

336.

21/05

Вибір одягу та взуття для робіт на пришкільній ділянці

337.

22/05

Особливості прибирання території відповідно сезонів та погодних умов.

338.

22/05

Інвентар для прибирання території в залежності від виду покриття ділянки.

339.

23/05

Висмикування та видалення бур’янів.

340.

23/05

Висмикування та видалення бур’янів. Перенесення зібраного сміття.

341.

24/05

Висмикування та видалення бур’янів.

342.

24/05

 Висмикування та видалення бур’янів. Перенесення зібраного сміття.

343.

27/05

Підмітання території.

344.

27/05

Підмітання території.. Перенесення зібраного сміття.

345.

28/05

Підмітання території.

346.

28/05

Підмітання території. Перенесення зібраного сміття.

347.

29/05

Висмикування та видалення бур’янів.

348.

29/05

 Висмикування та видалення бур’янів. Перенесення зібраного сміття.

349.

30/05

Сортування та утилізація природних відходів.

350.

30/05

Підготовка інвентарю до зберігання.


 

ПРИКІНЦЕВА ЧАСТИНА

 

Засвоєння теоретичного матеріалу доцільно проводити під час практичних робіт, не витрачаючи на це окремого навчального часу. Однак, не виключається можливість проведення уроків засвоєння нових знань, під час яких вчитель може розкрити навчальний матеріал або його окремі частини. Такі уроки в освітньому процесі можуть бути одиничними.

Наведені у програмі вироби (об’єкти праці) є орієнтовними. Учитель може замінити їх іншими, але у всіх випадках замінені вироби повинні мати достатню кількість вправ для опанування здобувачами освіти практичними навичками, згідно з темою програми.

Під час навчання за модельною навчальною програмою увага систематично акцентується на організації робочого місця, правилах внутрішнього розпорядку, безпеці праці та її санітарних нормах.

При здійсненні відбору об'єктів праці, слід дотримуватися основних вимог:

                 високій учбово-виховній значущості об'єктів праці;

                 врахування доступності й посильності виконання практичних робіт здобувачами освіти;

                 художньої відповідності об'єктів праці виробам традиційно-прикладних робіт народних промислів.

Практичні роботи покликані допомагати засвоєнню теоретичних знань, набуттю практичних та розвитку загальнотрудових вмінь.

Лабораторні роботи (визначення властивостей матеріалів: паперу, тканини, пластиліну, тіста тощо) також важливі в роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. Вони допомагають розвинути навички самостійної роботи і спостережливість. Перші лабораторні роботи повинні проводитися як роботи-спостереження, у процесі яких поступово накопичується фактичний матеріал.

Екскурсії, включені до програми, сприяють збагаченню уявлень про професії, об’єкти праці, види робіт та матеріали.

Зміст програми забезпечує процеси інтегрування: особистісних, місцевих, національних і загальнолюдських цілей навчання; навчання здобувачів освіти з їхнім реальним життям – сімейним, шкільним, народним, державним

календарем; природного поєднання знань різних навчальних предметів/інтегрованих курсів у вирішенні практичних завдань; видів і способів проєктно-технологічної діяльності як фундаментального об’єкта змісту шкільної технологічної освіти.

У процесі реалізації модельної навчальної програми здобувачі освіти мають змогу реалізувати свої індивідуальні можливості в різних видах діяльності, що сприяє віднаходженню спорідненої їхнім здібностям діяльності, вибудовуванню індивідуальних освітніх траєкторій у наступному циклі базової середньої освіти – базового предметного навчання в 7–10 (11) класах.

docx
Пов’язані теми
Технології, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
8 січня
Переглядів
3682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку