6 клас 2023-2024 н.р
№ урок |
години |
Зміст навчального уроку |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктнотехнологічної діяльності |
||||
1 |
1 |
Поняття про проєктування. Методи проєктування: метод біоніки. Сутність методу біоформ у створенні форми виробу |
Рефлексія проєктної діяльності в 5 класі. Аналіз отриманих знань і умінь.
|
Формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб мету проєктно-технологічної діяльності [6 ТЕО 1.1.2].
|
2 |
1 |
Правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальні правила безпечної праці та організації технологічної діяльності. |
Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності |
|
Об’єкт проектної діяльності: Листівка Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами. Додаткові технології: технологія виготовлення аплікації (з текстильних і природних матеріалів) |
||||
3 |
1 |
Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування (види листівки). Планування роботи з виконання проєкту. |
Вибір об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проекту. |
Генерує задум та обирає об’єкт проєктування для його втілення з допомогою вчителя чи інших осіб, пояснює свій вибір [6 ТЕО 1.1.1]. Формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб мету проєктно-технологічної діяльності [6 ТЕО 1.1.2]. Здійснює маркетингові дослідження й пошук інформації про об’єкт проєктування [6 ТЕО 1.1.3]. Здійснює художнє конструювання виробу з використанням методів проєктування [6 ТЕО 1.1.4]. Конструює об’єкт проєктування, читає й використовує графічні зображення [6 ТЕО 1.1.5].
Орієнтується в доборі матеріалів, визначає їхню кількість і вартість [6 ТЕО 1.1.6].
Визначає послідовність технологічних операцій для реалізації проєктованого виробу самостійно або за допомогою вчителя чи інших осіб [6 ТЕО 1.1.7] |
4 |
1 |
Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги.Графічне зображення виробу. |
Виконання графічного зображення виробу з використанням методу біоформ та біоніки. |
|
5 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів (тканина, нитки, картон) та інструментів (голки, ножиці, канва, наперсток) для роботи. Виготовлення основи листівки. |
Ознайомлення з інструментами, матеріалами, обладнанням. Створення банку ідей проєктів на рік.
|
|
6 |
1 |
Добір візерунка для вишивання. Знайомствоз видами вишивальних швів та з технологіями виконання цих швів («штапівка», «косий хрест» тощо). |
Підбір візерунка для оздоблення та вишивання. Знайомство з технологіями вишивання, виконання простих вишивальних швів.
|
|
7 |
1 |
Вишивання оздоблювальних елементів. |
Виготовлення деталей |
|
8 |
1 |
Кріплення оздоблювальних елементів до основи. |
Приклеювання вишитого елементу на основу (картон) |
|
9 |
1 |
Виготовлення листівки (клейовим способом). |
З’єднання деталей виробу |
|
10
|
1 |
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. Вимоги до готового виробу. |
Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. |
|
Об’єкт проектної діяльності: Панно «Серце» або «Крейзі ізонитка» (частина 1) (частина 2) Основна технологія: технологія ізонитка (ниткографія) Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів |
||||
11 |
1 |
Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів.
|
Організовує самостійно або за допомогою вчителя чи інших осіб роботу для виготовлення проєктованого виробу за визначеною послідовністю [6 ТЕО 1.2.1].
Застосовує технології обробки різних матеріалів [6 ТЕО 1.2.2].
Розраховує час на виконання технологічних операцій [6 ТЕО 1.2.3].
Оцінює ризики, пов’язані з виготовленням проєктованого виробу [6 ТЕО 1.2.4].
Демонструє в роботі під час виготовлення виробу належні особистісні якості [6 ТЕО 1.2.5] |
12 |
1 |
Проектування малюнка виробу методом біоформ. Графічне зображення. Моделі-аналоги. Знайомство з ниткографією |
Виконання графічного зображення виробу
|
|
13 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів (текстильні матеріали) та інструментів. Послідовність виготовлення виробу. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з |
|
14 |
1 |
Підготовчі вправи : коло. |
Виконання вправи за інструкцією |
|
15 |
1 |
Підготовка основи, нанесення малюнка на картон за схемою. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Освоєння різних видів швів. |
|
16 |
1 |
Вишивання малюнка. |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. |
|
17 |
1 |
Вишивання малюнка. Остаточна обробка виробу. Оформлення країв виробу. |
Виготовлення та оздоблення виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу і контроль якості виробу. |
|
18 |
1 |
Захист проєкту. Вимоги до готового виробу |
Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність привабливість). |
|
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу |
||||
Об’єкт проектної діяльності: Лялька-мотанка (оберіг) Лялька-мотанка «На здоров’я» Основна технологія: технологія виготовлення ляльки-мотанки з джутових ниток |
||||
19 |
1 |
Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проект. Аналіз подібних виробів
|
Оцінює результати власної/спільної проєктно-технологічної діяльності на основі заданих критеріїв, усуває наслідки допущених помилок [6 ТЕО 1.3.1].
Презентує результати власної/ спільної проєктно-технологічної діяльності [6 ТЕО 1.3.2].
Відстежує власний навчальний поступ, аналізує набутий освітній досвід як стимул для подальших досягнень [6 ТЕО 1.3.3]
|
20 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. |
Проєктування виробів без |
|
21 |
1 |
Виготовлення ляльки-мотанки. |
Технологічна послідовність |
|
22 |
1 |
Оздоблення ляльки-мотанки (на власний вибір) |
Види оздоблень. Послідовність кінцевої обробки виробу |
|
|
|
Остаточна обробка виробу. |
Розрахунок вартості витрачених матеріалів та виготовленого виробу. |
|
Об’єкт проектної діяльності: Ялинкова прикраса «Голова оленя» або «Ялинка та рукавичка» Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів, технологія виготовлення аплікації (з текстильних матеріалів) |
||||
23 24 |
1 1 |
Планування роботи з виконання проекту. Проктування прикраси методом біоформ. Графічне зображення. Розробка ескізу виробу. |
Проєктування виробів без |
Розрізняє твори різних видів декоративно-ужиткового мистецтва, називає їхніх творців. [6 ТЕО 2.1.1].
Знаходить, аналізує й доцільно поширює інформацію про види декоративно-ужиткового мистецтва, зокрема в цифрових середовищах [6 ТЕО 2.1.2].
Обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва в житті людини, народу [6 ТЕО 2.1.3] Оцінює користь і небезпеку технічного прогресу для навколишнього середовища [6 ТЕО 3.1.1].
|
25 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення шаблонів прикраси. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Вирізання шаблонів. |
|
26 |
1 |
Розкрій виробу за допомогою шаблонів |
Виготовлення деталей іграшки (розкрій, пошив) |
|
27 |
1 |
Оздоблення іграшки (на власний вибір), виконання вишивки на деталях ялинкової прикраси |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Організація робочого місця. |
|
28 |
1 |
З’єднання деталей виробу петельним швом, набивання наповнювачем. |
Вимоги до готового виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу. Правила безпечної праці. |
|
29 |
1 |
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
Презентація проєктної діяльності. |
|
Об’єкт проектної діяльності: Маріонетка «Лисичка» або «Фламінго»( із втулок туалетного паперу) Основна технологія: Технологія виготовлення нових речей зі старих (апсайклінг). |
||||
30 |
1 |
Апсайклінг. Нове життя старим речам.Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування поробки методом біоформ. Графічне зображення. |
Проєктування виробів без |
Визначає види матеріалів за їхніми властивостями, зокрема для користі власного здоров’я й здоров’я інших осіб [6 ТЕО 3.1.2].
Оперує інформацією про основні види матеріалів і техніки [6 ТЕО 3.1.3] Демонструє відповідальність за збереження довкілля, зокрема за сортування відходів [6 ТЕО 3.2.1].
Обґрунтовано використовує матеріали, зокрема вторинні матеріальні ресурси [6 ТЕО 3.2.2]
|
31 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення шаблонів виробу. |
Проєктування виробів без |
|
32 |
1 |
Виготовлення маріонетки і перехрестя для керування лялькою |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій |
|
33 |
1 |
Прив’язування ниток до перехрестя і оздоблення виробу (на власний вибір). |
Організація робочого місця. Способи оформлення виробу. |
|
34 |
1 |
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
Презентація проєктної діяльності. |
|
Модуль 3. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно ужиткового-мистецтва |
||||
Об’єкт проектної діяльності: Букет квітів Основна технологія: технологія виготовлення виробів з бісеру |
||||
35 |
1 |
Вибір та обгрунтування теми проєкту (види квітів). Планування роботи з виконання проєкту. Моделі-аналоги. |
Визначення теми та завдань проєкту. Вибір та обґрунтування |
|
36 |
1 |
Знайомство з технологією виготовлення квітки паралельним низанням (плетіння «назустріч»). |
Пошук зразків квітів для проєкту, аналіз подібних виробів. Створення банку ідей. Етапи виконання квітки. |
Розраховує потрібну кількість матеріалів для виготовлення спроєктованого виробу [6 ТЕО 3.2.2-3].
Використовує ощадно матеріали під час виготовлення виробу [6 ТЕО 3.2.2-4].
Планує власну діяльність у побуті відповідно до власних/чужих потреб [6 ТЕО 4.1.1].
Удосконалює власний/ спільний життєвий простір у різних сферах побутової діяльності (інтер’єр, одяг, харчування тощо) [6 ТЕО 4.1.2].
Обґрунтовує розвиток особистих інтересів [6 ТЕО 4.1.3]
|
37 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів й інструментів для роботи (ножиці, кусачки, круглогубці). Добір схеми. |
Добір матеріалів, інструментів та |
|
38 |
1 |
Плетіння пелюсток квітів паралельним низанням. |
Виготовлення виробу з викорис- танням техніки бісероплетіння: паралельне плетіння.
|
|
39 |
1 |
Плетіння листочків та чашолистиків паралельним низанням. Виготовлення серединки квітки. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології |
|
40 |
1 |
Закріплення та нарощування дроту у виробі. З’єднання деталей виробу. |
Застосування спеціальних прийомів бісероплетіння. |
|
41 |
1 |
Квітка «Волошка». Плетіння пелюсток квітів паралельним низанням. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу та орієнтовної вартості виробу |
|
42 |
1 |
Плетіння листочків та чашолистиків паралельним низанням. Виготовлення серединки квітки |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. |
|
43 |
1 |
Нарощування дроту у виробі. З’єднання деталей виробу. |
Технологічний процес виготовлення виробу |
|
44 |
1 |
Квітка «Підсніжник» (1частина) Плетіння пелюсток квітів паралельним низанням. |
Дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій |
|
45 |
1 |
Плетіння листочків та чашолистиків паралельним низанням (2 частина), (3 частина). З’єднання деталей виробу. |
Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями |
|
46 |
1 |
Остаточна обробка виробу. Оформлення букету з квітів. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
|
Об’єкт проектної діяльності: Брелок «Песик» Основна технологія: технологія виготовлення виробів із шкіри |
||||
47 |
1 |
Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. |
Планування роботи з виконання проекту. |
Аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності [6 ТЕО 4.1.1-2].
Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами [6 ТЕО 4.1.1-3].
Розрізняє й описує основні стилі в різних сферах життєдіяльності людини [6 ТЕО 4.1.2-1].
Самостійно або у співпраці з іншими особами планує трудові дії для виконання побутових завдань . [6 ТЕО 4.1.1-3].
|
48 |
1 |
Проєктування форми методом біоформ. Добір інструментів для роботи. Графічне зображення. Виготовлення шаблонів. |
Пошук зразків виробу для проєкту, аналіз подібних виробів. |
|
49 |
1 |
Виготовлення брелка, вирізання деталей по шаблонам. |
Організація робочого місця. Дотримання правил безпечної праці |
|
50 |
1 |
З’єднання деталей виробу, склеювання. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. |
|
51 |
1 |
Прикріплення кільця до брелока. |
Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
|
52 |
1 |
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
|
|
|
||||
Об’єкт проектної діяльності: Фоторамка Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом Додаткові технології: технологія виготовлення виробів з бісеру, аплікація, колаж |
||||
53 |
1 |
Вибір та обгрунтування теми проєкту). Планування роботи з виконання проєкту. |
Застосування методів проєктування для створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. |
. Розрізняє види побутової техніки за функційним призначенням [6 ТЕО 4.2.1-1].
Оцінює інформацію про побутову техніку й окремі технічні засоби із застосуванням інформаційних джерел і використанням цифрових пристроїв [6 ТЕО 4.2.1-2].
Пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань [6 ТЕО 4.2.1-3].
Використовує побутову техніку за призначенням, пояснює загальні принципи її роботи відповідно до функцій і технічних вимог [6 ТЕО 4.2.2-1].
Застосовує технічну інформацію у вигляді інструкцій, технічних схем та інших графічних зображень для використання побутової техніки [6 ТЕО 4.2.2-2].
|
54 |
1 |
Проектування фоторамки методом фантазування. Графічне зображення. |
Зміст роботи на кожному етапі проєктування. Складання технологічної послідовності виготовлення та оздоблення виробу. |
|
55 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення фоторамки. |
Добір матеріалів. Добір технології |
|
56 |
1 |
Виготовлення шаблонів. Вирізання рамки |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу та орієнтовної вартості виробу. Організація роборого міста. |
|
57 |
1 |
Виготовлення основи рамки, обклеювання її. |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. |
|
58 |
1 |
Виготовлення деталей декору рамки (вирізання, склеювання, зшивання |
Технологічний процес виготовлення декору рамки |
|
59 |
1 |
Прикріплення елементів декору на основу рамки. |
Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями |
|
60 |
1 |
Оздоблення рамки різними декоративними елементами (за власним вибором). |
Художнє конструювання |
|
61 |
1 |
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Контроль якості виробу. |
|
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб Технологія побутової діяльності та самообслуговування Міні-проект 1: Охайне житло Технологія: технологія догляду за житлом. |
||||
62 |
1 |
Значення гігієни житла для здоров’я родини. Особливості прибирання житла (правила добору та технологія догляду). |
Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту. |
Дотримується встановлених вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах [6 ТЕО 4.2.3-1] |
63 |
1 |
Мийні засоби та інструменти для прибирання житла. Безпечне користування мийними засобами та побутовою технікою. |
Правила добору миючих засобів для догляду за різними видами поверхонь та правила безпечного користування миючими засобами та побутовою технікою. |
|
Міні-проект 2: Здоров’я та краса мого волосся. Технологія: технологія догляду за волоссям |
||||
64 |
1 |
Зовнішній вигляд волосся та стан здоров’я людини. Чинники, що впливають на стан волосся. Типи волосся. |
Визначення власного типу волосся і вибір догляду за ним.
|
Знаходить приховану інформацію у змісті інструкцій/схем для застосування побутової техніки [6 ТЕО 4.2.1-2].
|
65 |
1 |
Особливості догляду за волоссям. Характеристика товарів для догляду за волоссям. Засоби для догляду за волоссям. |
Комплекс процедур та засобів для догляду за своїм волоссям. |
|
66 |
1 |
Стародавні вірування та обряди, які пов’язані з волоссям Колективний проєкт: придумати і намалювати гарну зачіску (різні історичні епохи) |
Робота над проєктом. Зображення і вирізання малюнків предметів, розташування їх. Використання інтернет-ресурсів. |
|
Міні-проєкт 3: Раціональне харчування і моє здоров’я. Технологія: технологія здорового харчування. |
||||
67 |
1 |
Поняття раціональне харчування. Здорова тарілка харчування |
Правила здорового харчування . |
Усвідомлює значення знань про правила здорового харчування. [6 ТЕО 4.2.1].
|
68 |
1 |
Корисні речовини в харчових продуктах. Калорійність страв та продуктів харчування. |
Знайомство з калорійністю страв та продуктів харчування. Визначення корисних страв для себе та оточуючих. |
Обгрунтовує корисність і потрібність деяких речовин у продуктах харчування. Вміє користуватися таблицями калорійності продуктів харчування. [6 ТЕО 4.2.1-2].
|
69 |
1 |
Колективний проєкт: скласти добовий раціон, враховуючи правила раціонального харчування і оформити малюнками проєкт. |
Робота над проєктом. Складання добового меню школяра. Використання інтернет-ресурсів. |
Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у
|
70 |
1 |
Підсумкове завдання. Захист проєкту. |
Підведення підсумків. |
Оцінює і аналізу свої навички і вміння і їх практичне застосування у побуті. [6 ТЕО 1.2.1.].
|
Орієнтовні запитання для річного оцінювання з предмету «Технології» за 6 клас.
Тестові запитання:
1.Діяльність,під час якої розробляють та обґрунтовують зовнішній вигляд майбутнього виробу,визначають його властивості та спосіб виготовлення-це:
А-комбінаторика; Б-проєктування; В-конструювання.
2.Другий етап проектування –
А –конструкторський; Б-підготовчий; В –Технологічний.
3.Наука про використання в техніці,архітектурі та дизайні знань про конструкцію й форму,принципи та технологічні процеси живої природи :
А – біоніка; Б – біоформа; В – вироби-анлоги.
4.Зображення ,яке складається з точок,штрихів , лінійі виконується на папері олівцем або ручкою-це:
А – креслення; Б – кресленик; В – графічне зображення.
5.Великий аркуш паперу , на якому презентовані різноманітні варіанти майбутнього виробу в загальному вигляді , з прорисовкою окремих частин чи деталей :
А – клаузура; Б – ескіз; В – замальовка.
6.Лінії невидимого контуру позначають такою лінією:
А – суцільною товстою; Б – штриховою; В - штрих пунктирною.
7.Співвідношення при зображенні деталі в мшштабі 2:1 це:
А – зменшення; Б - у натуральну величину; В – збільшення.
8. Пиломатеріал,який виготовляється з бічної частини колоди і має лише одну плоску сторону :
А – Рейка; Б - планка; В – обапіл.
9.Найбільш тугоплавкий метал –
А – мідь; Б – ртуть; В – волфрам.
10.Тонколистовий метал,товщиною від 0,02 до 0,1 мм :
А – жерсть; Б – покрівельна сталь; В – фольга.
11.Вироби з льону відносять до:
А – Синтетичних; Б – штучні; В – рослинного походження.
12.Рубають метал:
А – сокирою; Б – киркою; В – зубилом.
Критерії оцінювання:
Тестові завданн складаються з 12 запитань.
За кожну правильну відповідь здобувач освіти отримує один бал.
12 запитань- максимум 12 балів.