Календарно-тематичне планування з природознавства на І семестр для 3 класу складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автори - Гільберг Т.Г., Сак Т.В.
ПРИРОДОЗНАВСТВО
I семестр
(2 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
|
Вода. Повітря |
|||||
1 |
Вступ. Різноманітність природи. Вивчення природи людиною . |
4-7 |
|
|
|
2 |
Вплив Сонця на природу |
|
|
|
|
3 |
Вода в природі. Світовий океан, його частини |
8-11 |
|
|
|
4 |
Властивості води |
11-14 |
|
|
|
5 |
Три стани води. Знаходження води на Землі у трьох станах. Температура плавлення льоду та кипіння води |
|
|
|
|
6 |
Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини Практична робота. Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті |
14-17 |
|
|
|
7 |
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі Практична робота. Опріснення води |
18-21 |
|
|
|
8 |
Використання води людиною. |
22-25 |
|
|
|
9 |
Охорона води. |
25-28 |
|
|
|
10 |
Навчальний проект. Вода — руйнівник чи рятівник? |
167-168 |
|
|
|
11 |
Повітря, його склад та властивості. Розширення повітря при нагріванні, теплопровідність і пружність |
29-31 |
|
|
|
12 |
Нагрівання та охолодження повітря над сушею та водною поверхнею |
32-34 |
|
|
|
13 |
Рух повітря |
34-37 |
|
|
|
14 |
Виникнення вітру. Вплив вітру на природу Землі |
|
|
|
|
15 |
Охорона повітря від забруднення Практична робота. Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення |
37-40 |
|
|
|
16 |
Контрольна робота « Вода. Повітря». Природничі цікавинки |
|
|
Тема |
|
Гірські породи |
|||||
17 |
Поняття про гірські породи, їхня різноманітність |
41-44 |
|
|
|
18 |
Корисні копалини, способи їх видобування Навчальний проект. Корисні копалини рідного краю |
44-48 |
|
|
|
19 |
Види корисних копалин. Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин |
48-52 |
|
|
|
20 |
Використання корисних копалин у господарській діяльності людини |
|
|
|
|
21 |
Значення корисних копалин в житті людини |
|
|
|
|
22 |
Склад ґрунту. Родючість – основна властивість ґрунту Практична робота. Виявлення складу ґрунту |
53-55 |
|
|
|
23 |
Роль живих організмів в утворенні ґрунту з гірських порід |
|
|
|
|
24 |
Значення і охорона ґрунтів |
55-59 |
|
|
|
25 |
Запитання до природи. Як поліпшити властивості ґрунту? |
172 |
|
|
|
26 |
Поняття про енергію. Сонячна енергія та її перетворення в інші види енергії |
60-63 |
|
|
|
27 |
Вплив енергії Сонця на природу Землі. |
63-65 |
|
|
|
28 |
Сонце, вітер і вода – невичерпні джерела енергії |
65-67 |
|
|
|
29 |
Використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною |
67-70 |
|
|
|
30 |
Контрольна робота «Гірські породи. Ґрунти. Сонце – джерело енергії на Землі» Природничі цікавинки |
|
|
|
|
31 |
Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. Навчальний проект. Економте використання тепла і світла в побуті |
70-76 |
|
|
|
32 |
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
Тема |
|