ПРИРОДОЗНАВСТВО
(До підручника «Природознавство»)
Автори: Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак.
68 годин
Види перевірок |
4 клас |
|
І сем |
ІІ сем |
|
Тематична контрольна робота |
3 |
3 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
3 |
3 |
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Вступ. Всесвіт і Сонячна система (11 год) |
|||
1. |
|
Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт |
3-8 |
2. |
|
Склад Сонячної системи: Сонце, великі та карликові планети |
8-10 |
3. |
|
Сонце — зоря, центральне тіло Сонячної системи |
10-12 |
4. |
|
Планети земної групи. Місяць-природний супутник Землі |
13-15 |
5. |
|
Планети -гіганти |
15-16 |
6. |
|
Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. Теплові пояси Землі. |
16-19 |
7. |
|
Земля – планета Сонячної системи. Добовий і річний рух Землі |
19-22 |
8. |
|
Зорі. Сузір'я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря |
22-24 |
9. |
|
Молочний Шлях — наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт |
25-26 |
10. |
|
Навчальний проект. Планети Сонячної системи.
|
|
11. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота №1 «Всесвіт і Сонячна система» |
|
Тема 2. План і карта (7 год) |
|||
12. |
|
Горизонт. Сторони горизонту |
27-29 |
13. |
|
Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, компаса та місцевих ознак |
29-32 |
14. |
|
Навчальна екскурсія. Вивчення сторін горизонту та орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом або місцевими ознаками |
|
15. |
|
Зображення місцевості на плані. Умовні знаки. Практична робота. Читання плану місцевості |
32-35 |
16. |
|
Масштаб |
36-38 |
17. |
|
Географічна карта, умовні знаки на карті. Практична робота. Читання карти. Порівняння плану і карти. |
40 |
18. |
|
Контрольна робота №2 «План і карта» |
|
Тема 3. Природа материків і океанів (13 год) |
|||
19. |
|
Населення Землі. Умови життя на Землі |
41-43 |
20. |
|
Материки і океани. Практична робота. Читання карти світу |
43-47 |
21. |
|
Океани. Особливості природи Тихого океану. Практична робота. Позначення на контурній карті назв материків і океанів |
49-51 |
22. |
|
Особливості природи Атлантичного океану |
52-54 |
23. |
|
Особливості природи Індійського океану |
52-54 |
24. |
|
Особливості природи Північного Льодовитого океану |
52 |
25. |
|
Навчальний проект. Земля- планета «Вода» (природа океанів) |
|
26. |
|
Особливості природи материків Землі. Євразія |
55-57 |
27. |
|
Особливості природи материків Землі. Євразія Рослинний і тваринний світ |
57-62 |
28. |
|
Дослідницький проект. Ми живемо в Євразії |
|
29. |
|
Контрольна робота №3 «Природа океанів і материків» |
|
30. |
|
Особливості природи материків Землі. Африка |
62-65 |
31. |
|
Особливості природи материків Землі. Африка Рослинний і тваринний світ |
65-70 |
Тема 4. Природа материків і океанів (12 год) (продовження) |
|||
32. |
|
Особливості природи материків Землі. Північна Америка |
71-74 |
33. |
|
Особливості природи материків Землі. Північна Америка Рослинний і тваринний світ |
74-77 |
34. |
|
Особливості природи материків Землі. Південна Америка |
79-80 |
35. |
|
Особливості природи материків Землі. Південна Америка Рослинний і тваринний світ |
80-84 |
36. |
|
Навчальний проект. Дві Америки
|
|
37. |
|
Особливості природи материків Землі. Австралія
|
85-88 |
38. |
|
Особливості природи материків Землі. Австралія Рослинний і тваринний світ |
88-93 |
39. |
|
Особливості природи материків Землі. Антарктида
|
94-96 |
40. |
|
Особливості природи материків Землі. Антарктида. Рослинний і тваринний світ |
96-100 |
41. |
|
Навчальний проект. Материк, що я мрію відвідати
|
|
42. |
|
Урок-подорож материками
|
|
43. |
|
Контрольна робота №4 «Природа океанів і материків» |
|
Тема 5. Природа України (11 год) |
|||
44. |
|
Україна на карті світу. Практична робота. Позначення на контурній карті столиці та міст України. |
101-103 |
45. |
|
Форми земної поверхні України і свого краю. Практична робота. Позначення на контурній карті основних форм земної поверхні. |
103-106 |
46. |
|
Корисні копалини України |
107-109 |
47. |
|
Природне паливо та його запаси в Україні |
110-112 |
48. |
|
Водойми України. Рівнинні та гірські річки. Практична робота. Позначення на контурній карті водойм України. |
113-116 |
49. |
|
Природні та штучні водойми. Охорона водойм |
116-119 |
50. |
|
Чорне море. Використання й охорона природніх багатств Чорного моря. |
119-124 |
51. |
|
Азовське море. Використання й охорона природніх багатств Азовського моря. |
124-127 |
52. |
|
Навчальна екскурсія. Віртуальна подорож річками нашого краю |
|
53. |
|
Ґрунти України. Охорона ґрунтів |
128-131 |
54. |
|
Контрольна робота №5 «Природа України» |
|
Тема 6. Природні зони України (14 год) |
|||
55. |
|
Природні зони України. Карта природних зон |
132-134 |
56. |
|
Мішані ліси (Полісся) |
134-138 |
57. |
|
Навчальний проект. Чому ліси називають «легенями планети» |
|
58. |
|
Лісостеп |
139-142 |
59. |
|
Степ |
142-146 |
60. |
|
Гори Карпати |
147-151 |
61. |
|
Кримські гори |
151-154 |
62. |
|
Заповідні території та охорона природи |
155-161 |
63. |
|
Контрольна робота №6 «Природні зони України» |
|
64. |
|
Навчальна екскурсія. Ознайомлення з формами рельєфу, рослинним та тваринним світом, грунтами рідного краю |
|
65. |
|
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір |
155-161 |
66-67. |
|
Навчальний проект. «Що можна зробити для збереження природи в моєму краї?» |
161-162 |
68. |
|
Підсумковий урок за рік |
|